VOTE | 54 fans |

#412 : Le Noel d'Eric Forman


Titre original: An Eric Forman Christmas
Réalisé par: David Trainer
Écrit par: Dean Batali et Rob DesHotel
Guests: Kevin McDonald (le pasteur Dave), Nick Bakay (le père noël), Shae D'Lyn (Rudolphe) et Constance Marie Lopez
Date de diffusion: 18 décembre 2001

Eric joue un rôle très actif dans la vie religieuse de sa ville. En effet, il dirige cette année le spectacle de Noel. Mais il rencontre quelques difficultés quand il doit distribuer les rôles parmi ses amis. Red vole les décorations de Noel et Bob les jette à la poubelle.

Popularité


5 - 1 vote

Plus de détails

 

Cuisine des Forman

Kitty a fait des biscuits de Noël. Elle demande à son fils s'il a fait sa lettre au Père Noël mais il ironise. Elle lui fait remarquer que Hyde a bien écrit la sienne, il veut des tee-shirts. Éric laisse alors entendre qu'il voudrait un lecteur de cassettes pour sa voiture comme il le demande depuis plusieurs années mais sent qu'il ne l'aura pas. Il demande alors un imperméable. Éric partage ses souvenirs de Noël avec Hyde et il regrette cette période. Hyde n'est pas dans le même cas car c'était plutôt horrible chez lui. Comme son fils semble blasé, sa mère lui annonce que l'église recherche quelqu'un pour réaliser le spectacle de Noël. Il refuse mais sa mère l'y a en fait déjà inscrit alors il va le faire. Hyde refuse tout net de jouer dedans mais Kitty lui rappelle qu'il lui doit bien ça alors il s'y plie.

Église

Éric est avec tous ses amis et le pasteur Dave. Il observe les accessoires qu'on lui a prêtés. Dave semble déçu de ne pas pouvoir s'occuper du spectacle, on sent qu'il n'a pas été choisi car il n'est pas très doué. Kelso arrive, surexcité car il y a plein de films de Noël à la télévision. Hyde se moque de lui. Éric propose de répartir les rôles. Jackie souhaite faire une Vierge Marie chevauchant une licorne; pour ne pas avoir à dire trop de texte, Hyde veut jouer Jésus et Kelso ne veut pas interpréter Joseph et voudrait plutôt être un homme de l'espace en rappelant que Dieu est dans le ciel. Léo, qui aide à installer les décors, soutient cette pensée.

Chambre des parents Forman

Kitty et Red dorment paisiblement lorsqu'ils sont brusquement réveillés par des lumières et de la musique de Noël. Red se précipite à la fenêtre et découvre que Bob est le coupable. Il lui ordonne de tout éteindre mais ce dernier, ivre, semble beaucoup s'amuser.

Église

Éric subit de nouveau les récriminations de ses amis. Donna ne comprend pas pourquoi il n'y a pas de Reine Mage, Kelso a eu un rôle de Roi Mage finalement et Fez celui du berger, ce qu'il n'apprécie pas trop. Il voudrait être un sauveteur. Kelso revient alors sur l'idée d'homme de l'espace. Éric en a marre et leur dit d'arrêter avec leurs idées stupides.

Cuisine des Forman

Red arrive en catimini avec les décorations de Bob qu'il a volées. Kitty le surprend et se demande comment il va bien pouvoir cacher son méfait. Red n'a pas prévu de garder les décorations, il va les jeter. Sa femme est estomaquée, elle le compare au Grinch. Red s'en fiche complètement, du moment qu'elle ne dit rien.

Extérieur de l'Église

Éric se plaint à Léo. Il imagine très bien à quoi son spectacle va ressembler. Il voit une plage : Dave joue de la guitare assis sur un rocher, Fez est en secouriste et il y a un bébé licorne dans un berceau. Jackie arrive, habillée en short. Suivent Hyde et Donna, en moto puis Kelso en homme de l'espace. Tous chantent « Rockin' Around the Christmas Tree ». De retour à la réalité, Éric en a assez et décide de rentrer chez lui car plus personne n'a l'esprit de Noël. Léo essaie de lui expliquer que c'est lui qui doit leur donner mais le pauvre n'y croit plus.

Bureau dans l'Église

Éric surprend ses amis en plein cercle. Il en profite pour leur dire que le spectacle va se dérouler comme il l'entend et celui qui n'est pas content n'aura plus qu'à parti. Pour toute réponse, Kelso se plaint car ses amis se moquent de lui parce qu'ils aiment les films de Noël, surtout « Rudolf ». Il en a le droit. Mais Hyde continue de se moquer de lui et lui précise que le renne est certainement homosexuel. Comme ses amis ne lui ont pas répondu, Éric prend ça pour un accord silencieux. Le pasteur Dave entre et sent l'odeur de l'herbe. Il est mécontent et vire Éric, qui quitte la pièce, furieux. Kelso, qui ne s'est rendu compte de rien, continue de se défendre : Rudolf n'est pas homosexuel! Il s'en va.

Église

Le pasteur annonce à la petite bande qu'il a viré Éric. Donna s'inquiète de savoir qui va diriger le spectacle. Le pasteur va bien évidemment s'en occuper et a des idées bien à lui. Pour toute réponse, les jeunes l'attachent à une chaise avec des guirlandes lumineuses.

Allée des Forman

Bob demande à Red de lui rendre ses décorations, car il sait très bien qu'il est le coupable. En premier lieu, Red fait l'innocent puis il se trahit en refusant catégoriquement de lui dire où sont ses décorations. La pauvre Kitty est au milieu et joue les arbitres. Éric les surprend en train de se disputer, ce qui l'agace. Tout le monde semble vouloir être malveillant aujourd'hui. Dépité, il rentre dans la maison. Red indique finalement l'endroit où il a laissé les décorations. Bob est tellement content qu'il lui dit qu'il l'embrasserait s'il y avait du gui. Red voudrait plutôt lui mettre un coup de pied aux fesses. Bob s'en va, tout guilleret. Pour Noël, Kitty voudrait que son mari arrête de vouloir mettre des coups de pied aux fesses à tout le monde. Red promet que ce sera pour l'an prochain.

Église

Léo arrive et voit que les jeunes ont attaché Dave. Il leur fait comprendre que leur conduite est inqualifiable autant avec Éric, qu'avec le pasteur. Ils ont ruiné Noël. Comme le spectacle ne se fera pas, Kelso veut aller regarder des films de Noël avec Jackie. Cette dernière lui dit que c'est pour les bébés. Vexé, Kelso fait une colère et s'en va. Donna et Fez décident d'aller chercher Éric même si Hyde et Jackie préféreraient « torturer » le pasteur. Finalement, ils s'en vont tous. Hyde revient ensuite pour allumer les guirlandes autour du pasteur.

Salon des Forman

Éric regarde la télévision. Sa mère arrive avec un paquet, qu'elle propose d'ouvrir avant Noël afin de lui remonter le moral. Éric s'exécute et découvre sans surprise un imperméable. Il fait semblant d'être content, surtout qu'il avait espéré avoir son lecteur de cassettes. Kitty remballe ensuite le cadeau et lui dit de l'ouvrir à nouveau à Noël.

Église

Kelso dort et rêve. Il s'imagine dans le film d'animation avec Rudolf, le Père Noël et le petit tambourin. Il leur explique que ses amis le trouvent trop vieux pour regarder les dessins animés de Noël. Les personnages ne sont pas d'accord et lui rétorquent qu'on n'est jamais trop vieux pour cela. Il ne doit pas avoir honte et croire en eux. Kelso est rassuré et se met à voler, jusqu'à ce qu'il croise une antenne sur son chemin et s'électrocute. Il finit dans les bras du Père Noël, avec le fameux nez rouge. Il se réveille en sursaut. Il passe devant le Pasteur, puis finit par le délivrer. Il lui avoue qu'ils le taquinent car ils l'aiment bien. Le pasteur est flatté et se pense « cool ». Kelso s'en va. Le pasteur tombe, car il avait encore des guirlandes autour des jambes.

Allée des Forman

Toute la bande arrive, avec Léo et le pasteur Dave. Éric est surpris de les voir. Dave annonce qu'il le ré-engage. Ses amis lui ont amené un cadeau : un lecteur de cassettes pour sa voiture. Éric est très ému. Les lumières s'allument et de la neige artificielle tombe. Kitty, Red et Bob arrivent. Red demande à Hyde d'allumer l'étoile au-dessus du garage. Fez a perdu un bonbon, il s'agenouille pour le ramasser, le pasteur fait de même. Kelso a soudain mal au genou et tombe. Éric pose son lecteur de cassettes sur le capot de la voiture, au centre de tout le monde. Hyde allume la lumière et tout le monde se fige : c'est la scène de la nativité.

Église

Les répétitions du spectacle se passent bien et tout le monde est en costume. Kelso arrive un casque de cosmonaute. Agacé, Éric lui enlève et Kelso tombe sur le sol, faisant semblant d'avoir besoin d'air.

 

FORMAN KITCHEN

Kitty is taking Chrismas cookies of the baking tray. Eric is eating them


KITTY: So, Eric, have you made your Christmas list for Santa yet?

ERIC: Well, um, I was going to, but then I turned ten.

KITTY: Steven made his.

HYDE (to Eric): T-shirts.

ERIC: Well, I guess I could ask for a cassette player for the Vista Cruiser like I have for the last eighty years. But I won't get one, so I might as well just ask for a raincoat.

KITTY: Oh, so you want a raincoat?

ERIC: Man, remember when you used to come downstairs Christmas morning and you'd see your stocking over the fire all filled with toys?

HYDE: Well, one year, I saw my mom's panty hose on the radiator and uh, Uncle ''Strange Man'' sleeping on the floor. He had a red nose though. That's Christmassy.

ERIC: Yeah, Christmas used to be so cool. Now it's just another day.

KITTY: Okay. Okay. It sounds like somebody needs a little holiday cheer. I know! Ahahahaha! You could direct the Christmas pageant at the church.

ERIC: Hey yeah, that's the worst idea I've ever heard!

KITTY: Eric, you used to love that pageant when you were a little boy. And you need some Christmas spirit. And I already signed you up.

ERIC: Well, it was fun when we were kids. Then again, so was eating crayons but... yeah, okay. I'll do it.

KITTY: Good. Okay, now, Steven…

HYDE: No! No!

KITTY: Oh. So you won't be in a show about how there was no room at the inn even though this innkeeper gave you a room?

HYDE: Your guilt has no power over me! I'll do it.

ERIC: Fa la la la la la la la- boned


OPENING CREDITS

CHURCH


Eric is looking at the pageant props


ERIC: Guys, check this out. It looks just like when we were kids. And look, the wise-men gifts: gold, myrrh, and.. (sniffs it) Hyde, I think this one's yours.

HYDE: That'd be my baggie of frankincense.

DAVE (coming in): Well, if it isn't Mr. First-time Director. I thought I'd direct, but the church board whose average age is nearly dead feels that I don't speak to the younger generation.

DONNA: Oh, Pastor Dave, I loved last year's Silent Night, Jazzy Night. It was really funny.

DAVE: It was a drama.

KELSO (running in): You guys, you guys! Great news. Rudolph, Santa Claus Is Coming to Town, The Little Drummer Boy. They're all on TV this week! We can watch 'em!

HYDE: Yeah! We can wear our p.j.'s and eat gumdrops and drink Kool-Aid. Hooray!

KELSO: Yeah!

ERIC: Okay, guys, let's talk about your parts.

JACKIE: Okay, Eric, I want to be the Virgin Mary. See, she's pure and holy and rides a unicorn.

ERIC: No Jackie, she doesn't ride a unicorn.

JACKIE: She does now. A white unicorn with speckles. Write that down.

HYDE: Hey, is there anyone in this show who just kind of lies there and does nothing?

ERIC: Um, there's the baby in the manger.

HYDE: I call baby in the manger!

KELSO: Uh Eric, I don't want to play Joseph as a carpenter. Oh, how about if I play him as a spaceman?

ERIC: Okay uh, Kelso, I don't think Jesus was the son of a spaceman.

KELSO: Oh really? Well, where do you think God lives?

LEO: It's true, man (he points upwards)


RED & KITTY’s BEDROOM


Red and Kitty are asleep. Suddenly a christmas carol is heard and a bright light is seen through the bedroom window


RED: What the hell?

KITTY: It's the Russians!

Red gets up and looks through the window

RED: Aw, geez (he opens the window) Bob!

BOB (from outside): Hey there, hi there, ho-ho-ho there!

RED: Bob, it's midnight. Turn that crap off.

BOB (outside): What would I do that for? Hey, check out the keister on Mrs. Claus. I know what I want for Christmas!

RED: Bob, are you drunk?

BOB (outside): I'm not sober!


CHURCH


Hyde is sitting in a chair on stage. Jackie is sitting on some hay. Kelso is walking around. Donna walks up to Eric


DONNA: Eric, I have a little problem with my part. Um, it turns out you have me playing a wise man. Why can't there be any wise women?

ERIC: Yeah okay. I'll take that up with the guy who wrote the Bible. Let me get back to you. Okay Kelso, you are now playing a wise man.

KELSO: Or a space wise man.

HYDE: Better. Better.

FEZ (walking in, dressed as a shepherd): How come the foreign guy has to play the shepherd? I have never herded sheep in my life. Well once, as a favor. Why can't I be a lifeguard?

KELSO: Or a space lifeguard.

FEZ: Then I could herd all the ladies into the pool. ''Into the pool, ladies!'' Now, that's a good role.

ERIC: Okay uh, everyone? Everybody? Um, all of your ideas are all um, stupid. Okay, moving on. Uh, at the end of the play, when Santa comes in the door...

KELSO: Ooh! How about…

ERIC: Kelso, I swear to God if you say Space Santa, I'm gonna kick you in the head.

KELSO: Never mind.


FORMAN KITCHEN


A man sings "You're a mean one, Mr. Grinch" as Red comes into the kitchen with some of Bobs decorations


RED (seeing Kitty): AAAH!

KITTY: Red, are you stealing Bob's christmas decorations?

RED: It's only stealing if you, uh… if you keep it. I'm throwing all this crap away.

KITTY: Oh, my God. I'm married to the Grinch. I'm Mrs. Grinch.

RED: Well, as long as you're not Mrs. Tattletale, we'll be fine.


CHURCH


Leo and Eric hang outside the church


ERIC: Leo, these guys are driving me crazy in there. Do you know what they think is Christmassy? Unicorns. Right… No, I'm sorry. Space unicorns.

LEO: Well, that's redundant.

ERIC: Do you have an idea what this is gonna look like, man?


ERIC's DAYDREAM


A unicorn in the manger. Eric is sitting on a fake rock, playing the guitar. Fez is sitting in a life guard chair


FEZ: Shark! Everybody out of the water! And off with your tops!

JACKIE (wearing roller skates): Make way! Virgin Mother coming through!

HYDE (on a motorcycle with Donna in the backseat): We come bearing gifts of frankincense, myrrh and Led Zeppelin IV.

DONNA: Now, let me get a look at that cute little baby girl Jesus!


Kelso comes flying from the sky, wearing a space suit. He is speaking an alien language, which is translated as "Greetings Earthlings, I am a space wise man!"


ERIC (on guitar): Walking around the christmas tree at the christmas party....


CHURCH


ERIC: I'm just gonna go home. Holiday Inn's on TV. Now, that's Christmas.

LEO: You can't go home, man. This pageant's your chance to spread some Christmas spirit, and that's contagious, like V.D.

ERIC: I just… I don't think I have it anymore, Leo.

LEO: Ah don't be fooled, man. V.D. comes back.

ERIC: No not… Okay. Yeah, I'll watch for that.


CHURCH OFFICE – THE CIRCLE


Eric enters the circle


ERIC: So. Dipping into the frankincense, I see. Well, no more of that. Okay? We're gonna do this play the way it was meant to be done. And no spacemen. And anyone who doesn't like that is no Christmas friend of mine.

KELSO: And we should be a little bit nicer to those of us who want to watch Christmas specials. I mean, when Rudolph's nose shone so bright and Santa realized he could guide the sleigh at night... That was a great moment in American history.

HYDE: Kelso, Rudolph was small, had a girlie voice and I'm pretty sure he was a little light in the hooves if you know what I mean.

FEZ: Of course he was light in the hooves. He could fly! (slowly realizing) Ooohhh I would have guessed Prancer.

ERIC: Well you've all ignored me, so I'll take that as a resounding vote of confidence. Guys, let's do this thing!

DAVE (coming in): What on God's green earth?

ERIC: But Pastor Dave, I was just…

DAVE: I know what you were doing. I recognize that smell from the AC/DC concert. I was handing out leaflets!

ERIC: No, but I wasn't…

DAVE: Eric Forman, you're fired.

ERIC: You know what? Fine (he leaves)

KELSO: Rudolph had a girlfriend! Her name was Clarice. She thought he was cute. Okay, if anyone was gay, it was that-that Herbie. No straight elf has hair like that.


CHURCH


The gang minus Eric are listening to pastor Dave


DAVE: Well, as you may know by now, I had to let Eric go.

DONNA: Wait, you fired Eric? Who's gonna direct the play?

DAVE: I guess that responsibility falls ''unto me.'' And I am willing to be the reluctant hero on this year's pageant and whip all you ne'er-do-wells into shape.

A little later. Dave is tied to a chair with a string of christmas lights

DAVE: Okay kids, that was a good one. Now, let's work on the scene where you untie me. And action!


FORMAN DRIVEWAY


Bob, Kitty and Red are standing in the driveway


BOB: Give me my stuff back, Red!

RED: Don't know what you're talking about, Bob. And no!

KITTY: Oh Red, just give it back.

BOB: You don't want anybody to have a happy Christmas!

RED: Oh, you want happy? Drink another six-pack.

ERIC (walking up): Oh, this is nice. This is great. I guess we have a new tradition here: the annual yuletide fight. God can't anybody just act decent for one freakin' day of the year? Mehhh! (he leaves)

KITTY: Well out of the mouths of babes, huh?

RED: Well fine. Bob, your decorations are in the dumpster behind the liquor store.

BOB: Thanks Red. If I had mistletoe, I'd kiss you.

RED: Yeah well, if I had ''mistlefoot,'' it'd be in your ass.


They both laugh and Bob leaves


KITTY: You know what I would like for Christmas? No more talk about you putting your foot in other people's rear ends.

RED: Maybe next year, Kitty.


CHURCH


Leo walks in and sees the gang with tied-up Dave


LEO: Whoa dudes. What'd you do, man?

HYDE: Leo man. We're just about to light the Dave.

LEO: I can't believe you guys. You managed to bring a man of God to tears.

DAVE: I'm not crying!

LEO: I'm talking about me, man. You know, you guys can hassle your skinny friend Eric but when it comes down to a fundamental moral core he's the only one of you that's got one. So, congratulations. You've ruined Christmas (he leaves)

DONNA: Oh man. Leo's right. I mean, this probably isn't our finest hour.

HYDE: I don't know. It's pretty damn fine.

KELSO: Well Jackie, you know, since everything's ruined... we could… I don't know... go home and watch Rudolph.

JACKIE: Michael, those shows are for babies.

KELSO: But I want to watch it! I wanna!

JACKIE: Grow up, Michael.

KELSO: You never let me have any fun! (he leaves)

DONNA: You guys, I feel kind of bad about Eric.

FEZ: Yeah, maybe we should go find him.

DONNA: Yeah.

HYDE: Or we could stay here and wrap Dave.

DAVE: I say, get Eric!

DONNA: Come on (they start to leave)

DAVE: Uh, guys?

HYDE: Oh, right (he puts the lights on) There you go (he leaves)

FORMAN LIVING ROOM


Eric is sitting on the couch, watching TV


KITTY: Oh honey, you look so sad. I am gonna let you open your big Christmas present early.

ERIC: Wow (picking it up) it's kind of the size of… And it's kind of heavy like…

KITTY: I knew you wanted one.

ERIC: I can't believe that you finally got me... a rain coat!

KITTY: See, it's London Fog! Did I fool you? I put rocks in the bottom, so it would seem heavy.

ERIC: That's clever

KITTY: Okay now. I'm gonna wrap it back up. You can open it Christmas morning and pretend you're surprised.

ERIC: Uh-huh. So, we got that to look forward to.


CHURCH


Kelso is asleep on the church floor. He dreams he's a cartoon caracter in a cartoon.


KELSO (his head pops up from a snow heap): Huh?

RUDOLPH: What's the matter, Kelso?

KELSO: Rudolph I can't watch you anymore. My friends say that I'm too old.

SANTA: Ho-Ho-Hold the phone! Too old for Christmas? That's nonsense.

KELSO: Yeah but everyone's makin' fun of me.

RUDOLPH: You know, Kelso, people used to laugh and call me names.

SANTA: They wouldn't let poor Rudolph join in any reindeer games.''

KELSO: So, what did you do?

RUDOLPH: I kicked 'em in the face. Blitzen bled like a faucet

KELSO: Little Drummer Boy, what are you doing here?

DRUMMER BOY: Come, they told me.

KELSO: No but what am I supposed to do? All my friends are gonna think that I'm a baby if I keep watching your shows.

SANTA: Aw, screw those dumb-asses! If they're too old for Christmas specials, that's their loss.

DRUMMER BOY: Can I go now? I'm very cold.

SANTA: Kelso, as long as you really, really believe in our magical world nothing in life can ever hurt you.

KELSO: So I can watch. I can watch! (he jumps into the sky and flies off) Whoo-hoo! I can watch! I can watch! I can watch!


Then he is struck by lightning and falls into Santa's arms


SANTA: Look at that face.

RUDOLPH: What a nice kid.

DRUMMER BOY: So happy.

KELSO (waking up in church): I'm not too late. I haven't missed them! Hey, Dave.


He walks off


DAVE: Uh, Michael? A little help?

KELSO: Oh (he starts to untie Dave)

DAVE: That wasn't fun. One of the lights burned my neck.

KELSO: You know Pastor Dave, the only reason we mess with you is 'cause we like you.

DAVE: You do? You do! I'm cool! I'm cool! (he tries to walk, but his legs are still tied so he goes down)


FORMAN DRIVEWAY


The gang walk up as Eric comes out of the kitchen


ERIC: Oh well, if it isn't the dill-holes of Christmas past, present and future.

DONNA: We came to talk to you about the pageant. Dave said he'll un-fire you.

DAVE: 'Cause I'm cool!

DONNA: And we'll do the pageant however you want.

LEO: Yeah, I set 'em straight, man.

HYDE: Look Forman, just come on back, all right?

JACKIE: Yeah it'll be fun.

DONNA: Yeah. We can all be together. I mean, it's Christmas, you know? Plus, we got you a present.

ERIC (looking into the bag): Oh, man. A cassette deck. You guys, thanks.

DONNA: So you'll come back?

ERIC: Yeah okay.

FEZ: Ohh. Merry Christmas, Charlie Brown!


They all look at him. Suddenly the decorations in the driveway are lit


RED (walking out): Hey those decorations aren't half bad.

JACKIE: Look it's snowing!

BOB: Yeah I hooked up the snow machine. Don't nobody smoke though. This stuff might be toxic.

KITTY (walking up to Eric): Ohh a tape player. Didn't know you wanted one of those!

ERIC (opening the box): Isn't it beautiful?

RED: Hey Steven. Fix that light up there, will ya?

FEZ: Ah I dropped my candy!

DAVE: Oh no!


They both kneel down to pick it up


KELSO (trying to carry Jackie on his back): Oh! Ah, my knee! (he kneels down)

HYDE (fixing the light): How's that?


The light shines and the scene freezes, it's the Nativity scene. ''Hark! The Herald Angels Sing'' plays and the scene becomes a postcard, saying Seasons Greetings


END CREDITS

CHURCH


The pageant is on. Hyde, Fez and Jackie are on stage


FEZ: Behold! The virgin has given birth.

JACKIE: Isn't he cute? He's got my eyes.

HYDE: And my hair.

DONNA: Hark, we come bearing gifts!

KELSO (running up wearing a space helmet): Gifts from space!

ERIC (running up): Kelso! (he takes off the helmet)

KELSO: Ericn no! Earth air! Toxic! Choking! (he gasps and falls down)

FEZ: God bless us, everyone.


THE END

Kikavu ?

Au total, 4 membres ont visionné cet épisode !

fairgirl 
30.10.2016 vers 18h

breched 
Date inconnue

RedCherry 
Date inconnue

Steed91 
Date inconnue

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci au rédacteur qui a contribué à la rédaction de cette fiche épisode

Activité récente
Actualités
Carnet Rose

Carnet Rose
Mila Kunis et Ashton Kutcher sont parents pour la seconde fois. En effet, le petit Dimitri a pointé...

"Sexe entre amis"
Ce soir à 23h00 sur TF1, vous pourrez retrouver Mila Kunis dans le film "Sexe entre amis". Elle...

Sortie AS : Katey Sagal

Sortie AS : Katey Sagal
Le 14 Novembre 2016, Katey Sagal a assisté au The Open Road with Men's Fitness host the premiere of...

"Ted"
Ce soir à 22h40 sur TF1, ne manquez pas Mila Kunis dans le film "Ted". Elle interprète Lori...

"Valentine's Day"
Demain après-midi à 13h55 sur TF1, ne manquez pas Topher Grace et Ashton Kutcher dans le film...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage
Partenaires premium
HypnoChat

Sonmi451 (23:35)

Sur ce j'y vais aussi.

Sonmi451 (14:23)

Bonne journée à tous! Et Joyeuse St-Nicolas!

arween (18:40)

Vous êtes nombreux à fêter la Saint Nicolas ?

Xanaphia (19:04)

En tout cas chez moi aussi ça se fête Alors bonne Saint Nicolas

arween (19:05)

Dans le sud, ça ne se fête pas du tout

Xanaphia (19:11)

Et oui c'est plutôt du nord et de l'est de la France +la Belgique, si je ne dis pas de bêtise ^^

arween (19:11)

ouais donc loin de chez moi ^^

Xanaphia (19:12)

vous avez des fêtes spéciales par chez vous ?

arween (19:13)

Non rien du tout

arween (19:13)

Ah attends si on la fête de mai.

arween (19:14)

Mais je crois que c'est juste à Nice

Xanaphia (19:14)

la fête de mai ?

mnoandco (19:14)

Oui, chez moi aussi il y a la Saint Nicolas (Nord Est) ! et le père fouettard...pour les pas gentils...ne me sens évidement pas concernée!

arween (19:15)

Honnêtement je ne sors pas beaucoup là où il y a foule alors je sais pas trop ce qu'ils font

Xanaphia (19:15)

coucou ah oui le folklore local ^^

Lolo1710 (19:27)

Saint Nicolas c'est sacré en Belgique, les primaires font un spectacle chaque année puis les autre c'est surtout pour les bonbons ?

Xanaphia (19:29)

Ou les chocolats et les coquilles

Lolo1710 (19:41)

Ouaip, un truc génial aussi mais c'est peut être que dans mon école, c'est les filles qui font régime et qui troc des bonbons contre des mandarines

Sonmi451 (21:20)

Moi je fais saint-Nicolas car mon homme est du nord-Est mais ma fête à moi arrive jeudi. ^^

Sonmi451 (21:20)

Avec la fête des lumières.

Sonmi451 (21:21)

Bonsoir au fait!

Xanaphia (21:30)

Bonsoir Ah la fête des lumières ça doit être joli ^^

Sonmi451 (21:36)

Très.

Sonmi451 (21:37)

Cette année, je vais me contenter de mettre les lampions aux fenêtres.

serieserie (08:40)

Bonne journée de chasse aux cadeaux sur la citadelle!

CastleBeck (15:46)

BOnjour ici!
Je viens de lire qu'une de mes séries préférées est renouvelée pour une 4e saison avec ajout d'un de mes acteurs préférés. Il me semble que ça met du bonheur dans ma journée <--- Oui, ça ne m'en prend pas beaucoup!

CastleBeck (15:53)

(Tiens, dans l'article ils disent que ce sera diffusé prochainement sur France 2... C'est bon à savoir. Si vous voyez passer Mensonges sur France 2, vous regardez!)

aline2408 (22:27)

Joyeux Anniversaire James723

aline2408 (22:28)

Joyeux Anniversaire James723

James723 (22:28)

Thank you ^^

serieserie (16:44)

Inscrivez-vous vite pour la grande partie d'HypnoGame Arrow qui aura lieu dans 6 jours!! Rendez-vous dans les forums de l'accueil!!

arween (18:46)

Venez voir les nouveaux calendriers de The Night Shift (serie²) et Dollhouse (Xana).

emeline53 (19:24)

Seulement 2 persones pour commenter le design Noël de The Fosters ? Venez donner votre avis en plus, un sondage sur votre souhait de cadeau est en ligne !

stella (19:25)

Special spécial Noel sur le quartier Downton Abbey et sans oublier son calendrier de l'avent original

DGreyMan (22:40)

Bonsoir. Sondage dédié à "Game of Thrones" dans le quartier "Harry Potter"...

DGreyMan (22:40)

... ou le contraire ! ^^

serieserie (09:07)

Plus que quelques jours pour vous inscrire à la grande soirée HypnoGame Arrow dans les forums de l'accueil ou par MP!!!

arween (09:44)

Bonjour à tous ! Aujourd'hui nous lançons une toute nouvelle rubrique, les reviews. Rendez-vous sur la page HypnoReview ou à l'accueil pour plus d'infos Bonne lecture et bonne journée !

Titepau04 (09:49)

Bonjour !!!! Venez vous inscrire aux concours de Noël dans les quartiers de ncis Los Angeles et s club 7!!!
Et n'hésitez pas à commenter les calendriers au passage!!

cinto (11:39)

Fans de Dallas, Friends, Petite maison , Mission impossible, venez défendre votre série préférée chez Ma sorcière bien aimée: sondage "génériques"!

grims (16:47)

Coucou à tous ! une petite visite sur les quartiers Sons of anarchy, Outlander et Vikings serait sympa de jolis calendriers de Noël vous y attendent : ) merci d'avance pour votre passage

choup37 (17:13)

Calendriers aussi chez Kaamelott, Merlin, Doctor Who, Torchwood et Musketeers

choup37 (17:14)

(c'est super ces deux onglets pour alterner entre blabla et promo)

stella (19:34)

Case 5 du calendrier de l'avent de Downton Abbey vient d'être dévoilée.

Titepau04 (22:11)

Bonjour !!!! Venez vous inscrire aux concours de Noël dans les quartiers de ncis Los Angeles et s club 7!!!
Et n'hésitez pas à commenter les calendriers au passage!!
Et profitez-en pour voter sur le sondage ncisla!!!!

mnoandco (09:56)

Coucou! Le quartier Blacklist propose 3 calendriers totalement différents et de circonstances pour ce mois de décembre. N'hésitez pas à venir les commenter.

sabby (10:19)

Hello la citadelle !! Le quartier Friday Night Lights aurait bien besoin de visites. Personnes pour voter au sondage ni commenter le nouveau design. Venez jouer au ballon avec moi, je m’ennuie un peu tout seule là_bas

serieserie (10:19)

Allez allez, on s'inscrit pour l'HypnoGame Arrow!!

mamynicky (10:27)

'Jour les 'tits loups Un calendrier de l'Avent gourmand sur Downton Abbey et un autre musical sur Empire. Si vous êtes en retard, vous pouvez le rattraper et n'oubliez pas de les commenter. Merci

Titepau04 (10:34)

Bonjour !!!! Venez vous inscrire aux concours de Noël dans les quartiers de ncis Los Angeles et s club 7!!!
Et n'hésitez pas à commenter les calendriers au passage!!
Et profitez-en pour voter sur le sondage ncisla!!!!

arween (13:12)

Bonjour à tous ! Une grande animation vous attends sur The Night Shift ainsi que le calendrier et le sondage. Et sur Dollhouse, il y a un nouveau calendrier qui ne demande qu'à être commenté

roro73 (15:22)

Bonjour Nouveau sondage et nouvelles PDM sur Wildfire. Venez nous voir, on s'ennuie un peu =P

mamynicky (19:11)

Edgemont a besoin de clics sur son sondage. Merci

chrismaz66 (19:26)

J'y go Mamy et toujours chez Dr House le sondage Bad Boys, votez pour votre chouchou inter-séries, et quelques clics pour Torchwood qui en a bien besoin, merci

Phoebus (00:03)

Bonjour, nouveau sondage sur le quartier de Person Of Interest.

arween (09:26)

Bonjour ! Nous n'avons que peu de participants à l'animation The Night Shift... Elle est pourtant ouverte à tous ! Allez ne soyez pas timide et venez nous rendre visite

SeySey (12:55)

Bonjour! Nouveau sondage spécial fête de Noel sur le quartier Under The Dome! Venez nombreux!

liliju (15:55)

Un sondage spécial Noël vous attend sur le quartier des zombies (The Walking Dead). Ils ont besoin de vous. Merci de votre temps

Titepau04 (17:06)

Bonjour !!!! Venez vous inscrire aux concours de Noël dans les quartiers de ncis Los Angeles et s club 7!!!
Et n'hésitez pas à commenter les calendriers au passage!!
Et profitez-en pour voter sur le sondage ncisla!!!!

chrismaz66 (17:39)

'Soir, venez départagez nos ex-aequo au sondage House, et Torchwood va bientôt fêter ses 10 ans : animations signées Choup! Un petit coucou serait sympa Merci

Rejoins-nous !

Ou utilise nos Apps :

Disponible sur Google Play