VOTE | 228 fans |

#112 : Le feu et l'eau

Ecrit par : Brad Wright.

Réalisé par : Martin Wood.

Le SG-1 revient d’une mission sans Daniel, qu’ils pensent avoir vu brûler vif. En réalité, détenu dans une prison sous-marine par un alien amphibie, il doit déchiffrer un texte pour découvrir ce qui est arrivé à la compagne de la créature.

Plus de détails

112 - L'EAU ET LE FEU

Sg-1 rentre de mission bouleversé : le Dr Jackson est mort.

A l'infirmerie, le Dr Fraiser ordonne l'examen complet des uniformes de Sg-1 pour détecter un éventuel signe de contamination. Carter est toujours est état de choc. Elle lui raconte l'accident : Daniel a disparu dans un feu. Teal'c refuse de se soumettre à l'examen médical. Janet examine ensuite le Colonel O'Neill et le libère.

En salle de débriefing, Teal'c, Samantha et Jack décrivent leur mission : ils sont arrivés sur une planète inhabitée, recouverte de nombreux cratères. Sam a pris des échantillons quand Daniel les a appelé à l'aide car il était aspiré par le feu. Les autres membres ont plongé dans l'eau pour se sauver.

En salle de contrôle, Janet rassure le Général sur la santé des Sg-1. Il désire les renvoyer en mission pour combattre leur peine, mais le Dr Fraiser préfère les garder en observation pendant une semaine.

Plus tard, une cérémonie mortuaire est organisée au SGC pour saluer une dernière fois Daniel. Jack prononce un discours très émouvant. Puis Samantha et lui envoient une couronne de fleurs à travers la Porte.

De son coté, Daniel se réveille dans une pièce. Il appelle ses amis en vain.

Sur Terre, Jack organise un repas d'adieu chez lui. Teal'c ne comprend pas cette tradition terrienne. Alors qu'il sert une bière à Samantha, Jack revoit la mort de Daniel.

De son coté, une créature, mi homme mi poisson, a rejoint Daniel. Il essaye d'établir le contact, mais son interlocuteur reste de marbre. Il lui montre une série de glyphe à traduire. La créature pousse alors un cri et propulse Daniel contre un mur.

Sur Terre, Jack joue au street hockey dans sa cour pour se détendre, mais il craque et brise les vitres d'une voiture à coup de cross. Hammond va le voir et O'Neill lui confie qu'il pense quitter le programme « Porte des Etoiles ». Le Général lui demande alors de vider l'appartement de Daniel.

Daniel lui doit traduire de nouveaux glyphes. La créature se met alors à parler comme lui et demande des précisons sur les glyphes, puis il lui demande quelle est la destiné d'Omoroca. Daniel lui répond qu'il n'en sait rien. La créature lui propose alors de la nourriture et une couchette pour se reposer, avant de quitter la pièce.

Sur Terre, Sg-1 vide l'appartement du Dr Jackson. Carter lit le journal de bord que Daniel a écris sur Abydos. Teal'c lui se souvient d'un jeu que Daniel lui avait appris. Soudain, en regardant l'aquarium, Carter a la même vision que celle de Jack. Ils pensent alors que quelque chose cloche et retournent à la base.

La créature rejoint Daniel en empruntant une porte donnant sous le fond marin. Il semblerait que Daniel soit au fond de l'océan, dans une maison. Daniel demande des nouvelles de ses amis. La créature lui avoue qu'ils le pensent mort. Il demande à nouveau quelle est la destinée d'Omoroca, sa compagne. La créature pense qu'il sert les Goa'uld, mais Daniel lui avoue qu'il a perdu sa femme à cause de ces parasites. Le ton monte et la créature repart.

Alors que Janet explique ses découvertes sur les cerveaux des membres de Sg-1, la Porte s'active. Ils se dirigent en salle d'embarquement où ils croient voir Daniel, mais c'est Sg-6 qui rentre de mission. Hammond les rejoint et le Dr Fraiser lui fait part des doutes de l'équipe sur la mort de Daniel.

Sur la planète, Daniel essaye de s'échapper en vain. La créature continue à le questionner sur Babylone et Omoroca. Il lui avoue que sa femme avait peur de Belus. Daniel se souvient alors de la légende de Belus. Il lui propose de venir avec lui sur Terre pour en savoir plus. La créature explique alors que sa femme est venu sur Terre pour combattre le Goa'uld. Daniel lui raconte alors la révolte en Egypte antique.

Au SGC, les membres de Sg-1 subissent des tests pour les aider à se souvenir. Teal'c revit l'accident.

Sur la planète, la créature explique comment il a transmis le souvenir de la mort de Daniel à ses amis. Daniel lui propose alors de fouiller sa mémoire avec cette technologie mais la créature ne veut pas à cause des risques. Mais le Dr Jackson insiste.

Sur Terre, Sg-1 continue de raconter la même histoire. Jack pense qu'ils sont restés sur cette planète trente minutes, mais le Général leur révèle qu'ils ont été absent quatre heures. Le docteur propose alors de les hypnotiser pour découvrir ce qu'il s'est passé. O'Neill s'y oppose mais Sam se porte volontaire. Elle se souvient à nouveau de l'accident. Puis elle revoit leur arrivée sur la planète. Soudain, une créature sort de l'eau, la même qui retient Daniel. Elle trace sur le sable des glyphes que Daniel décrypte, puis la bête pousse un cri et les assomme avec une boule d'énergie. Puis Sam se souvient d'avoir été ligotée à une chaise et qu'ils se sont sauvés. Elle réalise qu'ils ont laissé Daniel sur place.

De son coté, Daniel se soumet à l'expérimentation de la créature. Les premiers souvenirs d'Omoroca lui reviennent. La créature augmente la puissance de la machine et les souvenirs sont plus précis : Belus a découpé Omoroca en morceau. La créature arrête alors l'expérience et pousse un cri de désespoir.

Sg-1 est revenue sur la planète. La créature les rejoint sur la plage, suivi de prés par le Dr Jackson. La créature les libère. Daniel explique que son peuple voulait créer un lien avec le sien, puis la créature repart dans l'eau. Sg-1 repart vers la Porte. En trajet, il lui explique qu'ils ont vidé sa maison et que le Colonel a dit de très belles choses lors de ses obsèques.

Walter : -« Des renseignements sur P8X-362 ! C’est intéressant, surtout en ce qui concerne les minéraux ! »

Hammond : -« Je vais transmettre au SG-4 ! Ils seront en tenue et fin prêts à partir pour 11h précises ! Merci Sergent ! »

Haut-parleur : -« Activité extérieure ! Je répète Activité extérieure ! »

Hammond : -« Y a-t-il un retour de prévu ? »

Walter : -« Non mon général ! »

Haut-parleur : -« Approche d’inconnus ! Je répète Approche d’inconnus… Toute les équipes de défenses en alerte ! »

Walter : -« Je pense qu’il s’agit d’SG-1, mon général ! »

Hammond : -« Ouvrez l’iris… et faite venir ici une antenne médicale ! »

Walter (au micro) : -« Antenne médicale d’urgence à la porte des étoiles… Antenne médicale d’urgence à la porte des étoiles ! »

Hammond  (entrant dans la salle de la porte des étoiles) : -« Fin d’alerte… Colonel O’Neill ! SG-1 aurait du être de retour il y a plus de trois heures ! Que s’est-il passé ? »

Janet : -« Colonel ! Regardez-moi ! Regardez-moi… Ils sont en état de choc ! Emmenez-les à l’infirmerie ! »

Hammond : -« Colonel ! Où est le docteur Jackson ? »

Teal’c : -« Daniel Jackson est… »

Sam : -« N’a pas réussi à s’en sortir ! »

Jack : -« Daniel est mort ! »

 

Générique

 

Janet : -« Bien ! Vous allez analyser minutieusement ses uniformes et vérifier s’il y a la moindre forme de contamination ! »

Infirmier : -« Entendu ! »

Janet : -« Qu’est-ce que ça donne ? »

Sam : -« Il est mort non ? Pourquoi est-ce que je tremble comme ça ? »

Janet : -« Vous êtes toujours en état de choc ! Mais ça va aller ! Il faut surtout pas vous angoisser… Je peux avoir une couverture supplémentaire s’il vous plait… J’vais vous demander de respirer lentement et à fond ! »

Sam : -« Oui ! »

Janet : -« C’est bien… Vous voulez bien me dire ce qu’il s’est passé ? »

Sam : -« Il a hurlé… Il y a eu le feu et… il a appelé au secours et puis… il a hurlé et ensuite… Il a disparu ! »

Janet : -« Chuuuut ! N’en dites pas plus… On va vous donner un sédatif pour que vous vous reposiez ! Infirmière… 5cc s’il vous plait ! »

Teal’c : -« Pas question de me faire ça ! »

Jack : -« Mais c’est rien Teal’c ! Ils veulent juste prendre votre tension artérielle ! »

Janet : -« C’est pas grave ! On la prendra plus tard… Teal’c ! Vous pouvez aller vous changer si vous le souhaitez… A nous colonel ! Des douleurs ? Mal à la tête ? »

Jack : -« Non ! »

Janet : -« Vous voulez bien regarder droit devant vous ? »

Jack : -« Argh !!! Qu’est-ce que c’est ? »

Janet : -« Une simple lampe ! Désolée, vous devez être photosensible ! »

Jack : -« Vous croyez ! »

Janet : -« Ne vous en faite pas ! On verra ça après le compte-rendu de mission de demain ! »

Jack : -« Merci ! »

Janet : -« De rien ! »

Jack : -« Merci ! »

 

Teal’c : On a traversé la porte des étoiles à 7h00 ce matin ! Le monde qu’on a trouvé de l’autre côté nous a semblé inhabité ! »

Hammond : -« Il n’y avait donc aucun signe de danger immédiat ? »

Sam : -« Il y avait des cratères… d’où s’échappait du gaz ! J’ai prit des échantillons afin d’analyser les minéraux ! Daniel… »

Hammond : -« Prenez votre temps ! »

Jack : -« Il a dit… Il a dit… colonel, au secours, aidez-moi… puis il a disparu ! »

Hammond : -« Disparu ? »

Jack : -« Avalé par… par le feu mon général ! »

Hammond : -« Vous n’pouviez surement rien n’y faire colonel ! »

Jack : -« Je l’jure devant dieu ! J’ai voulu aller le chercher mais la chaleur… et le feu… le feu progressait dans notre direction et…

Hammond : -« Qu’avez-vous fait ensuite ? »

Jack : -« Il y avait une étendue d’eau tout prêt de là ! Un peu comme… un lac… ou un océan peut-être ! Nous… Nous avons plongé dans l’eau et c’est c’qui nous a sauvés ! »

Hammond : -« Et en sortant ? »

Jack : -« En sortant, Daniel n’était plus là ! Il n’y avait plus rien ! Plus rien du tout… J’ai donné l’ordre à l’équipe d’évacuer ! »

Hammond : -« Nous enverrons une autre équipe sur place récupérer le corps ! »

Jack : -« Non général ! C’est bien trop… volatile ! Toute la région est… la région est instable ! »

Hammond : -« Je sais qu’il est pénible de perdre un membre de son équipe, colonel ! Je suis passé par là moi aussi ! S’il y a quoi que ce soit… »

Jack : -« Merci ! »

Hammond : -« Ce s’ra tout ! »

 

Janet : -« Mon général ? J’ai encore quelques tests à faire mais je peux vous donner les résultats des examens visuels ! »

Hammond : -« Et ? »

Janet : -« A part quelques légères contusions et une photosensibilité que j’impute à une probable exposition à des gaz volcaniques dans l’atmosphère, ils vont bien ! En fait, mon général, ce qui m’inquiète, ce sont les symptômes post-traumatiques.

Hammond : -« Lorsque votre survie dépend des autres, cela créer des liens solides ! Leur travail comporte de grands risques ! »

Janet : -« Oui ! Bien entendu mon général ! Ce que… un peu malgré moi, je me sens concernée et… »

Hammond : -« La meilleure chose à faire est de leur proposer une autre mission ! Je prévois de les remettre en circuit dès que j’aurai quelqu’un pour remplacer le docteur Jackson ! »

Janet : -« Je regrette, je m’y oppose ! Je tiens à les garder en observation pendant une semaine au moins ! »

Hammond : --« Croyez-en mon expérience docteur ! Il est préférable pour les survivants d’une équipe de…

Janet : -« Mon général ! Je vous prie de m’excuser ! Votre expérience ne comprend pas le moindre voyage sur une autre planète ! Je suis la seule à avoir de l’expérience à ce propos ! Une semaine au moins ! J’insiste ! »

Hammond : -« Très bien ! Je les garderai donc en réserve pendant une semaine ! »

Janet : -« Merci mon général ! »

 

Hammond : -« Colonel ! »

Jack : -« Daniel Jackson… a permis la création… de ce lieu ! En tant que membre du SG-1, il était notre voix et notre conscience ! C’était un homme courageux et c’était un homme bien. Pour ceux qui ont eux la chance de le connaitre comme moi, il était devenu un ami. »

Hammond : -« Nous recommandons l’âme de Daniel Jackson à l’univers qui s’ouvre devant nous ! Et nous continuerons la tâche entreprise ici en mémoire de lui ! Qu’il repose en paix ! »

 

Daniel : -« Jack ? Sam ? Teal’c ? Quelqu’un ? »

 

Homme : -« Alors là, il s’est relevé brusquement… »

Janet : -« Ca il n’y a pas le moindre doute ! »

Hammond : -« Vous avez raison ! »

Jack : -« On était assis et on se régalait autour d’un plat succulent d’un repas traditionnel d’Abydos ! Daniel a dit à Sha’re qu’il allait lui montrer cette espèce de cartouche avant qu’on parte ! Elle s’est levée et l’a embrassée sauvagement ! Ca l’a fait rougir jusqu’à la fin de la journée ! »

Teal’c : -« Je n’arrive pas à comprendre ce rituel ! »

Sam : -« C’est une veillée mortuaire ! »

Teal’c : -« Sur Chulak, quand quelqu’un meurt, il est de coutume de jeuner pendant deux jours et deux nuits ! »

Sam : -« Oui et bien… Une veillée est un peu comme une fête ! C’est une façon de souhaiter bon voyage à celui qui nous a quittés ! »

Jack : -« Sam ! Teal’c ! Content de vous voir ! Vous buvez quelque chose ? »

Sam : -« Oui ! Une bière ! »

Jack : -« Teal’c ? »

Teal’c : -« Je préfère m’abstenir ! »

Jack : -« Y’a à manger là-haut ! »

***Daniel : -« Au secours… Colonel ! Aidez-moi ! Au secours ! »***

 

Daniel : -« Moi… Daniel ! Daniel Jackson ! Vous ? Mes amis ? Les autres ? Ceux qui sont venus avec moi… C’est une écriture très ancienne… Cunéiforme… C’est la première façon d’écrire qu’on a découverte dans notre monde ! Bien, c’est acadiens, pas sumériens alors euh… c’est… c’est pas facile ! Voyons… euh… révéler… destinée… Omoroca ! Révéler destinée Omoroca ! Révéler la destinée d’Omoroca ? Omoroca, qu’est-ce que c’est ? C’est vous ? Non, c’est autre chose ! Révéler la destinée d’Omoroca ! Pardonnez-moi, je n’sais pas c’que vous voulez que je fasse ! »

Oannes : -« ARGHHH !!! »

Daniel : -« Je n’sais pas c’que vous voulez que je fasse ! Je n’comprends pas ! »

 

Jack : -« Qu’est-ce qu’elle fait là cette voiture ?

Hammond : -« Ben qu’est-ce que… A quoi pensez-vous colonel ? »

Jack : -« A la retraite pour tout vous dire ! »

Hammond : -« Vous n’êtes pas sérieux ? »

Jack : -« Tout à fait sérieux ! »

Hammond : -« Je n’peux pas l’accepter pour le moment ! J’ai une mission à confier à SG-1 ! L’appartement du docteur Jackson ne peut être vidé que par le personnel de la porte des étoiles ! A part les membres de la sécurité, vous êtes sans aucun doute celui qui était le plus proche de lui ! Ce… ce n’est pas un ordre, c’est… c’est un souhait ! »

Jack : -« Très bien ! »

Hammond : -« Pourquoi ne v’nez vous pas vous joindre à nous ? » 

Jack : -« J’arrive ! »

Hammond : -« Je vous signale que c’était ma voiture ! »

Jack : -« Ben vous avez une vitre à remplacer ! »

 

Daniel : -« Si un homme libre accuse un autre homme de meurtre et ne peut le prouver, l’accusateur sera mit à mort ! Voilà… Oui c’est intéressant mais qu’est-ce que ça veut dire ? Oui… Oui, je sais ce que c’est ! Il s’agit du code juridique d’un quelconque ancien roi de Babylone 2000 ans avant Jésus Christ ! La question est : Quel rapport entre tout ça et moi ? Je veux voir mes amis ! Je refuse de continuer à traduire tant que je n’saurai pas où ils… »

Oannes : -« Quel langage ? »

Daniel : -« Quoi ? Quoi ? Celui là ? C’est de l’acadien ! »

Oannes : Quel est ce langage ? »

Daniel : -« Oh… Euh… Oh… Acadien ! Je n’peux pas vous en dire plus ! »

Oannes : Quel est la destinée d’Omoroca ? »

Daniel : -« J’n’en sais rien, j’vous dis ! Mes amis et moi n’avons fait aucun mal ! Nous sommes des explorateurs ! Nous sommes prêts à faire partager nos découvertes ! »

Oannes : -« Quel est la destinée d’Omoroca ? »

Daniel : -« Je vous dis qu’j’n’en sais rien du tout ! »

Oannes : -« Ahhhhhhhhh… Nourriture… Repos ! »

Daniel : -« Ecoutez ! Je regrette mais… Je n’peux pas vous dire une chose que j’ignore ! »

Oannes : -« Faites-le… ou alors vous mourrez ! »

 

Sam : -« C’est fou de regarder ça ! Des comptes rendus d’expédition ! Un par planète qu’on a visité… Un pour Abydos… Le colonel O’Neill me prend pour un rigolo, je n’sais pas comment nous allons partir d’ici ! On refusera de me payer ! Ca il a du l’écrire après notre retour… Sha’re n’est plus là ! Jack a dit qu’on la retrouvera ! Si quelqu’un le peut, c’est bien lui ! »

Jack : -« Oh j’vous en prie ! C’est son journal intime ! Qu’est-ce qu’il va penser lorsque… »

Sam : -« Je m’demande ce qu’ils vont faire de tout ça ! »

Jack : -« Le donner à un musée peut-être… ou en créer un ! »

Teal’c : -« C’est un jeu qui vient de l’Egypte ancienne ! Ca s’appelle le chacal et le chien ! Il appartenait à la fille d’un pharaon ! J’y ai joué un jour avec Daniel ! Il m’a dit qu’il avait l’impression de se rapprocher de l’histoire ! »

Daniel : -« Au secours… Colonel… Aidez-moi ! »

Sam : -« Ahhhhh !!! »

Jack : -« Quoi ? Qu’est-ce qu’il y a ? Ca n’va pas ? »

Sam : -« C’est cette image qui semble me poursuivre ! C’est la deuxième fois ! »

Jack : -« Vous avez vu quoi ? »

Sam : -« De l’eau ! Et sous l’eau… »

Jack : -« Ca formait des bulles ? »

Teal’c : -« Oui ! En effet ! J’en ai fait l’expérience moi aussi ! »

Jack : -« Y’a quelque chose qui cloche ! »

Sam : -« Oui ! Et c’qui cloche mon colonel, c’est que Daniel est mort ! »

Jack : -« C’est sur ? »

Sam : -« Vous étiez là ! Nous étions tous là ! »

Jack : -« Alors pourquoi je n’peux pas l’admettre ? Je m’attends à chaque instant à le voir franchir la porte ! J’n’cesse d’avoir des… Bon ! On laisse tomber tout ça ! On rentrer à la base ! »

 

Daniel : -« Où sont mes amis ? Ils sont vivants ? Ils sont ici, quelque part ? Je vous demande de me permettre de leur parler ! »

Oannes : -« Ils sont partis ! »

Daniel : -« Non ! Non, ils ne seraient jamais partis sans moi ! »

Oannes : -« Vous n’êtes plus ! »

Daniel : -« Quoi ? Il pense que je suis…

Oannes : -« Je leur ai transmit un souvenir pour qu’ils ne veuillent pas revenir ! »

Daniel : -« Pourquoi ? Pourquoi me faites-vous ça ? »

Oannes : -« Vous êtes plus âgé ! Vous connaissez Babylone ! Quel est la destinée d’Omoroca ? »

Daniel : -« D’accord ! D’accord ! Si c’est ma vie qui est en jeu, il faut que vous en disiez plus ! Qu’est-ce que Omoroca ? Qui est Omoroca ? »

Oannes : -« Ma compagne ! »

Daniel : -« Quoi ? Sur Terre ? A Babylone ? »

Oannes : -« Oui ! »

Daniel : -« Et vous n’savez pas ce qui a pu lui arriver ! Mais il y a de cela 4000 ans ! »

Oannes : -« La connaissance ! Vous avez la connaissance ! »

Daniel : -« Oui ! De Babylone oui ! Mais on n’sait que très peu de chose grâce à ce qui a survécu à travers les siècles ! »

Oannes : -« La connaissance est là ! Dans votre tête ! »

Daniel : -« Et vous me demandez de me souvenir de quelque chose qui s’est passé il y a des milliers et des milliers d’années avant que je n’vienne au monde ! De vous dire quelque chose que je n’ai pas la possibilité de savoir ! »

Oannes : -« Vous me décevez ! »

Daniel : -« Pourquoi ? Mais bon sang ! Pourquoi, pourquoi, pourquoi je ferai ça ? »

Oannes : -« Vous servez le goa’uld ! »

Daniel : -« Non ! Non ! J’ai perdu ma femme… ma compagne… à cause du goa’uld ! Ils me l’ont enlevé et je n’pourrai jamais me l’pardonner ! »

Oannes : -« Alors dites-moi quel est la destinée… »

Daniel : -« Je n’en sais rien ! »

Oannes : -« Ahhhhhhhhh ! »

Daniel : -« Je n’en sais rien ! »

 

Janet : -« Et bien, votre cerveau a subi de très sérieux préjudices ! Vous avez tous un niveau anormalement bas de sérotonine ! »

Jack : -« Ce qui veut dire ? »

Janet : -« C’est un neurotransmetteur qui affecte la volonté ! Un niveau aussi bas peut rendre dépressif mais n’explique pas vos autre réaction ! Approchez ! J’aimerai que vous regardiez ceci ! Le point sombre qui se trouve ici apparait sur le scanner de chacun d’entre vous ! C’est une anomalie trop minime pour qu’on s’inquiète, mais comme elle est dans la même partie du cortex pour chacun d’entre vous, je… »

Haut-parleur : -« Activité extérieur ! Je répète, activité extérieur ! »

Janet : -« Colonel ! Attendez ! Colonel… Colonel… »

Haut-parleur : -« Bienvenue à la base SG-6 ! Présentez-vous pour le contrôle d’une mission à 16h ! »

Janet : -« Colonel ! Qu’est-ce que vous attendez ? »

Jack : -« Rien ! J’ai cru que… »

Teal’c : -« Daniel Jackson était de retour ! »

Sam : -« Oh mon dieu ! J’ai pensé la même chose ! Pourquoi ? Il est mort oui ou non ? »

Janet : -« Ca s’est passé devant vous ! »

Jack : -« Quelqu’un pourrait-il m’expliquer ce que ça veut dire ? Parce que j’n’y comprends plus rien ! »

Hammond : -« Docteur ? »

Janet : -« Général ! Ils semblent se demander en permanence tous les trois si le docteur Jackson est vraiment mort ! »

Hammond : -« Vous avez été les trois seuls témoins ! Si vous niez ce que vous avez vu ! »

Jack : -« Non ! Pas du tout ! Je l’ai vu mourir ! Eux aussi ! Je sais qu’il n’est plus là… mais je sais aussi qu’il est vivant ! Mon général, il faut que nous retournions là-basARGHHH ! »

Hammond : -« Oui ! La où vous retournerez, c’est à l’infirmerie… Je voudrais comprendre ce qui se passe Docteur ! L’un de nos hommes est peut-être toujours là-bas ! »

Janet : -« Bien général ! »

 

Oannes : -« Vous ne pouvez pas partir d’ici… Il faut d’abord me dire ce que vous savez de Babylone ! »

Daniel : -« Vous imaginez tout ce qui a pu disparaitre ? D’immenses bibliothèques réduites en cendres, des villes entières détruites pas les guerres ! Presque toute notre histoire a été victime du temps ! »

Oannes : -« Vous… avez… peur ! »

Daniel : -« Oui ! Oui… j’ai peur ! J’ai peur surtout que vous me demandiez l’impossible et que vous ne me laissiez pas retourner chez moi ! »

Oannes : -« Omoroca avait peur ! »

Daniel : -« Quoi ? Sur Terre ? »

Oannes : -« Oui ! »

Daniel : -« De quoi ? De qui ? Enfin… Donnez-moi de quoi chercher dans ma tête… une époque au moins… »

Oannes : -« Babylone ! »

Daniel : -« Un nom au moins ? Le nom de quelqu’un dont elle parlait ! »

Oannes : -« Belus ! »

Daniel : -« Belus… Belus… Belus ! Quelque chose… Ouai… Ouai… Belus quelque chose… Dans les écrits Berosus, un contemporain d’Alexandre Le Grand, il a étudié quelques anciens textes venant de Babylone, avant sa destruction… Dites-m’en plus ! »

Oannes : -« Omoroca craignait Belus ! »

Daniel : -« Oui ! Belus était un conquérant ! Dites-m’en plus ! Aller, il m’en faut plus ! Faites un effort ! Voyons il est évident que je n’peux pas me rappeler de tous les livres et les textes que j’ai étudié il y a dix ou douze ans ! Tenez, venez sur Terre avec moi, mes livres, ma bibliothèque, tout y est ! »

Oannes : -« Vous servez le Goa’uld ! »

Daniel : -« Noooonnnnn ! Mais non ! Combien de fois faudra t-il vous le dire ? Non ! »

Oannes : -« C’est le destin des humains… que Omoroca n’a pu empêcher ! »

Daniel : -« Omoroca est venue sur Terre pour combattre le Goa’uld ! C’est pour ça qu’elle est venue ? »

Oannes : -« Ouiiii ! »

Daniel : -« Dans ce cas, nous avons une dette envers elle ! »

Oannes : -« Elle échoua ! »

Daniel : -« Non ! Non ! Il y a eu un soulèvement ! Une rébellion dans l’ancienne Egypte ! Elle a peut-être participé à son éclosion ! »

Oannes : -« Le Goa’uld est parmi nous ! Il est en vous ! »

Daniel : -« Teal’c ! Vous pensez que parce que Teal’c porte une larve de Goa’uld… Non, il nous a rejoint dans notre combat contre le Goa’uld ! Il faut que vous sachiez qu’au cours des milliers d’années écoulée ici depuis la présence d’Omoroca, nous sommes devenus une civilisation qui a rivalisé avec celle du Goa’uld ! Nous avons réussi au point d’être libre… Si vous veniez sur Terre avec moi, je pourrai vous le démontrer ! »

Oannes : -« La connaissance est dans votre tête ! »

 

Jack : -« C’est joli comme air ! Vous pourriez m’expliquer pour quelle raison, vous nous faites écouter cette cacophonie ? »

Hammond : -« Le docteur Mackenzie pense que ça peut vous aider à vous rappeler plus précisément ce qui s’est passé, à condition d’écouter ! »

Mackenzie : -« Nous utilisons ses sons comme un instrument permettant d’augmenter votre niveau de concentration, mon colonel ! »

Jack : -« Je dirai plutôt que ça me distrait ! Bon écoutez à quoi bon jouer… Teal’c ? »

***Daniel : -« Au secours… »***

Teal’c : -« Daniel ! »

Jack : -« Teal’c ! Qu’est-ce qui s’est passé ? »

Teal’c : -« J’ai vu la mort de Daniel Jackson ! »

Jack : -« Oui, je sais ! Ca m’arrive à moi aussi très souvent ! »

Mackenzie : -« Vous avez tous les trois des sentiments très contradictoires concernant Daniel ! »

Sam : -« Je sais qu’il est mort ! Je sais qu’il est vivant ! »

Mackenzie : -« Ses deux réalités sont exactes ! Du moins, elles semblent l’être ! »

Hammond : -« C’est un conflit qu’il est nécessaire de résoudre avant que je vous autorise à reprendre une activité quelconque, colonel ! »

 

Daniel : -« Mes amis… Ceux qui sont venus avec moi ! Vous leur avez fait croire que j’étais…

Oannes : -« Perdu pour eux ! »

Daniel : -« Morts ? »

Oannes : -« Ouiiii ! »

Daniel : -« Comment ? »

Oannes : -« Je leur ai transmis le souvenir de votre mort ! »

Daniel : -« Si vous pouvez agir de cette façon, sur les souvenirs, pourquoi ne cherchez-vous pas en moi… Comme vous dites les souvenirs se trouvent là ! Vous pensez que j’ai vécu il y a des siècles et je n’m’en souviens pas ! »

Oannes : -« Oui ! »

Daniel : -« Alors prenez… Je veux dire, si vous avez le pouvoir, vous avez la technologie, servez-vous en ! »

Oannes : -« Il y a des risques ! »

Daniel : -« Vue quelles sont mes chances, j’aime autant les prendre ses risques ! »

Oannes : -« Je refuse ! »

Daniel :-« Ecoutez… Je n’suis pas âgé de quatre millénaires, vous pouvez peut-être vous permettre de remonter aussi loin, mais pas moi ! »

Oannes : -« Vous pouvez beaucoup souffrir… Vous pouvez mourir ! »

Daniel : -« Franchement, je préfère mourir plutôt que de rester ici sachant que je risque de n’jamais revoir ma femme et mes amis ! »

 

Jack : -« Euh… Le feu dans lequel Daniel a été prit s’est déplacé jusqu’à nous et nous a submergé au moment où on voulait le secourir. C’était brulant… affreusement brulant… Il y avait de l’eau ! Il y avait une étendue d’eau tout près ! Mon général ! Combien de fois allons-nous devoir raconter tout ça ? »

Hammond : -« Encore une question colonel ! Combien de temps selon vous, êtes-vous resté de l’autre côté de la porte ? »

Jack : -« Vingt minutes, vingt-cinq peut-être ! »

Sam : -« Une demi heure au plus ! »

Hammond : -« Teal’c ? »

Teal’c : -« Oui, je crois aussi ! »

Hammond : -« Vous avez été absent près de quatre heures ! »

Sam : -« Cela me semble impossible mon général ! »

Hammond : -« Je peux vous montrer le livre de bord si vous voulez ! »

Jack : -« Mais qu’est-ce qui s’est passé pendant ses trois heures et demi ? »

Mackenzie : -« J’ai toujours obtenu de très bons résultats grâce à l’hypnose ! »

Jack : -« L’hypnose !!! Je n’suis pas très partisan de ce p’tit jeu du style aboyé comme un poulet et cacter comme un chien… »

Janet : -« Colonel, s’il vous plait ! L’hypnose est une technique thérapeutique confirmée ! »

Teal’c : -« Sur moi, je n’pense pas qu’un tel procédé aurait des résultats ! »

Jack : -« Mon général, est-ce qu’on n’pourrait pas utiliser les bonnes vieilles méthodes d’en temps ! Je vous demande l’autorisation de retourner au delà de la porte et de voir ce qui s’est passé ! »

Teal’c : -« NON ! »

Sam : -« Non ! On n’peut pas faire ça… Je… Je n’sais pas pourquoi j’ai dit ça ! »

Mackenzie : -« Si ce n’est pas une réaction conditionnée, Je n’vois pas c’que c’est ! »

Jack : -« Autrement dit, quelqu’un agirait sur notre cerveau ! »

Mackenzie : -« Il y a… un moyen de le savoir ! »

Sam : -« Mon colonel, j’ai fait plusieurs séances d’hypnose au cours de mes études de psychologie ! Permettez-moi de faire un essai… Je suis volontaire ! »

 

Mackenzie : -« Vous êtes maintenant tout à fait détendue… Je veux que vous vous retrouviez le dernier jour où vous avez vu Daniel… Vous êtes avec lui. Le voyez-vous ? »

Sam : -« Oui… Il brule ! »

Mackenzie : -« Non… Avant cela… Vous venez d’arriver… Regardez autour de vous et dites-moi où vous êtes ! »

Sam : -« De l’eau ! »

Mackenzie : -« Vous êtes près d’une étendue d’eau ! »

Sam : -« De l’eau salée ! »

Jack : -« On dirait qu’il s’agit d’un océan ! Ouai ! »

Daniel : -« Qu’est-ce que c’est que cette chose là ? Vous avez vu ? »

Sam : -« Oui ! Ca vient dans notre direction ! »

Daniel : -« Euh… C’est de l’écriture cunéiforme ! Je crois qu’il veut savoir si nous sommes du monde qui a construit Babylone ! Je m’appelle Daniel : Et lui, c’est Jack… »

Oannes : -« OAHHHHHHHHHHHH !!! »

Sam : -« Secourez-le ! »

Mackenzie : -« Je voudrais que vous avanciez jusqu’à l’étape suivante ! »

Sam : -« L’obscurité ! Le froid ! L’humidité ! Il faut aller jusqu’à l’eau ! »

Mackenzie : -« Capitaine ! »

Sam : -« Il faut que nous partions d’ici ! »

Mackenzie : -« Capitaine ! »

Jack : -« Carter ! »

Sam : -« Oh mon dieu mon colonel ! Nous l’avons laissé là-bas ! Nous l’avons laissé là-bas ! »

Jack : -« Je sais… Du calme… On retournera là-bas ! Ouai… Et on le retrouvera ! »

 

Oannes : -« Le souvenir de votre histoire, de votre race est en vous ! En dessous de la surface ! »

Daniel : -« J’espère ! »

Oannes : -« Vous pouvez être mutilé ! »

Daniel : -« J’en ai conscience ! »

Oannes : -« Vous pouvez mourir ! »

Daniel : -« Au point où on en est, je n’ai plus le choix je crois ! »

Oannes : -« Rappelez-vous ! Omoroca ! »

Daniel : -« Omoroca ! Omoroca ! Et dans ce lieu vivait Omoroca, une femme… une femme qui était d’essence divine…ARGH… Je n’peux pas… »

Oannes : -« Encore…

Daniel : -« Je n’peux pas… ARGH… Qui vivait parmi les hommes le jour mais la nuit, elle retournait dans l’océan pour y dormir ! L’un de ses êtres du nom d’Oannes… »

Oannes : -« Oui ! »

Daniel : -« Omoroca ! »

Oannes : -« Oui ! »

Daniel : -« Omoroca ! »

Oannes : -« Encore… »

Daniel : -« ARGH… Le dieu Belus est venu jusqu’à Babylone !!! La où étais Omoroca…ARGH… et a découpé cette femme en morceaux… mon dieu… mon dieu… il l’a tué ! ARGH ! Je suis désolé… Je suis désolé… Je n’peux pas en savoir plus… je l’jure ! »

Oannes : -« Belus ! »

Daniel : -« C’était un Goa’uld ! »

Oannes : -« Oui ! Il a assassiné mon amour ! »

Daniel : -« Je suis désolé ! »

Oannes : -« AHHHHHHHHHHHHHHHHHH !!! »

 

Jack : -« DANIEEEEEL ! »

Sam : -« Il est peut-être trop tard ! »

Jack : -« Cette fois, il n’est pas question de partir sans lui capitaine ! »

Daniel : -« NE TIREZ PAS ! Nem, vous avez votre réponse, laissez-nous partir ! »

Oannes : -« Vous êtes libre de partir ! »

Daniel : -« Je regrette de n’pas avoir pu vous dire tout ce que vous vouliez ! »

Oannes : -« Je le regrette moi aussi ! »

Daniel : -« Nous pourrons un jour devenir ami votre peuple et le mien ! »

Sam : -« C’est pour ça que nous étions venus, nous n’vous voulions aucun mal ! »

Oannes : -« Oui ! Peut-être bien… mais plus tard ! »

Daniel : -« Oui ! »

Oannes : -« Et plus tard Daniel, sans doute, vous trouverez quel est le destin de Sha’re ! »

Daniel : -« C’est une longue, une très longue histoire ! »

Sam : -« Oui ! Je m’en doute ! »

Jack : -« Autant nous raconter ça devant un plateau de fruits de mer ! »

Daniel : -« Très amusant ! Volontiers mais lorsque j’aurai dormi un peu ! »

Jack : -« Ahhh !!! Justement ! En ce qui concerne votre appartement… Euh ! »

Daniel : -« Oh non… Vous n’avez pas… »

Sam : -« Si ! Le lendemain de la messe du souvenir ! »

Daniel : -« La messe du souvenir !!! »

Sam : -« Le colonel a dit de très belles choses ! »

Daniel : -« De très belles choses !!! Vraiment ? »

 

Générique de fin

Fire And Water


TEASER

EXT—CHEYENNE MOUNTAIN—DAY

INT—SGC—SGC

[Carrying a clipboard, DAVIS crosses the Briefing Room and knocks on HAMMOND'S open door. After a short pause, he walks in. HAMMOND is seated at his desk, working.]

DAVIS
Readouts on P8X-362, Sir. Looks good; especially the mineral scans.
(He passes the clipboard to Hammond)
HAMMOND
I'll pass this on to SG-4. They'll be geared up and ready to for departure by 1100 hours. Thank you, Sergeant.
[The claxon sound of an alarm fills the air. Both officers look up.]

GATE TECHNICIAN
(over loudspeaker)
Off world activation. Repeat, off world activation!
[HAMMOND and DAVIS walk out of the office to the Observation Room. Below them, the Stargate is spinning. The iris is in place.]

HAMMOND
Is there anyone due back?
DAVIS
No, sir.
GATE TECHNICIAN
(over loudspeaker)
Incoming traveler. Repeat, incoming traveler!
[HAMMOND hurries down the spiral staircase to the Control Room, DAVIS right behind him. Guards rush into Gate room, weapons aimed at the Gate.]

FEMALE TECNICIAN
(over loudspeakers in Gate room)
All defense teams, stand by!
[An iris code flashes on the screen. 70629570282002. The computer acknowledges a known signal.]

DAVIS
Looks like…SG-1 sir.
HAMMOND
Open the Iris.
(The iris opens)
Get a medical team down there!
[HAMMOND whirls away, moving toward the Gate room.]

DAVIS
(Over intercom)
Medical team, report to Stargate room! Medical team, report to Stargate room!
[Three people stumble out of the wormhole, hanging onto each other. O'NEILL, CARTER and TEAL'C; they're soaking wet. The soldiers in the Gate room lower their weapons, looking confused. At the end of the ramp, the three members of SG-1 sit, as if they can move no further. HAMMOND walks into the Gate room just as O'NEILL puts his head in his hands.]

HAMMOND
Stand down.
(concerned)
Colonel O'Neill? SG-1 couldn't have been deployed more than three hours ago. What happened?
[O'NEILL shakes his head, not looking up. FRAISER runs into the room, and rushes to O'NEILL.]

FRAISER
Colonel, look at me. Look at me!
[O'NEILL lifts his head from his hands and stares at her. It is apparent that all three teammates are confused.]

FRAISER
They're in shock.
(to medical team)
Get them to the infirmary!
[Several medical technicians help pull O'NEILL, CARTER and TEAL'C to their feet. They stumble up, dazed.]

HAMMOND
Colonel? Where's Dr. Jackson?
[O'NEILL, CARTER and TEAL'C look at the floor, at each other, anywhere but at HAMMOND.]

TEAL'C
Daniel Jackson is…
(his voice trails off)
CARTER
(picks up)
He didn't make it, Sir.
O'NEILL
Daniel's dead, sir.
[HAMMOND looks shocked. O'NEILL stares at him, blinking.]

END TEASER

OPENING CREDITS

EXT—CHEYENNE MOUNTAIN—NIGHT

INT—SGC INFIRMARY— NIGHT

[A medical technician places the wet uniforms from O'NEILL, CARTER and TEAL'C into a biohazard bag. FRAISER walks into the room.]

FRAISER
All right, I want a complete analysis of these uniforms. See if there is any form of contamination.
TECHNICIAN
Yes.
[FRAISER walks to CARTER'S bed. A male nurse is holding her chart. He hands it to FRAISER.]

FRAISER
What have we got?
[CARTER is in medical scrubs, a blanket wrapped tightly around her. Her knees are bent up to her chest, as if for warmth, and she is rocking slightly back and forth. Her voice is hoarse.]

CARTER
He's gone, isn't he?
(blinks back tears)
Why can't I stop shaking?
FRAISER
You're still in shock, Captain. It's all right. You're going to be all right.
(calls over her shoulder)
Can I get another warm blanket here, please?
(a nurse brings over another blanket and Fraiser helps her wrap it around Carter)
I just want you to take some slow deep breaths for me.
(to nurse)
That's good.
(Carter sniffs, trying to take deep breaths)
You want to tell me what happened?
CARTER
(scrunches her face)
Gunh. He screamed, and…and there was this fire, and…he called out for help, and then he…screamed…and then he…he was gone! He was just…he was just…
(Carter starts to cry.)
FRAISER
Shhh.
(gently)
It's all right, we're going to give you a sedative now so you can rest.
(Carter nods)
Nurse? 5 CCs.
[FRAISER crosses the room to O'NEILL and TEAL'C. O'NEILL, also in surgical scrubs, is sitting on a bed, his knees drawn up, his elbows resting on them. TEAL'C, in a T-shirt and shorts, is standing. A nurse is trying to take Teal'c's blood pressure. TEAL'C pulls out of the blood pressure cuff and backs up.]

TEAL'C
(alarmed)
I do not wish this done.
O'NEILL
(listlessly)
Relax Teal'c, they're just trying to take your blood pressure.
FRAISER
(to nurse)
It's all right, that can wait for now. Teal'c, you can go change if you want to.
(Teal'c walks away, glaring at the nurse.)
Okay…Colonel.
(she feels his lymph nodes)
Any pain? Headache?
O'NEILL
No.
[FRAISER pulls out a penlight.]

FRAISER
I'd like you to look straight ahead please?
[She turns on the light straight into O'NEILL'S eye. He immediately flinches with pain, pulling away.]

O'NEILL
Wha…!
(he covers his eye)
What is that?
FRAISER
It's a penlight. I'm sorry, you must be photosensitive.
O'NEILL
Ya think?
FRAISER
It's all right, Colonel. We can do this after the debriefing. Or even tomorrow.
O'NEILL
(sighs)
Thank you.
FRAISER
Okay.
[O'NEILL gets off the bed, but stops after a few steps, looking uncertain. He looks like he is going to say something to FRAISER but stops himself, turns back around, and walks off.]

O'NEILL
Thank you.
[FRAISER looks after O'NEILL, a worried expression on her face.]

INT—SGC BRIEFING ROOM—NIGHT

TEAL'C
We went through the Stargate at precisely 0700 this morning. The world we found on the other side appeared to be uninhabited.
[TEAL'C is sitting at one end of the table, a camera facing him, recording the debriefing. HAMMOND is on the other end of the table, asking questions. A young female airman is typing Teal'c's words into a laptop computer.]

HAMMOND
So there was no immediate sign of danger?
INT—SGC BRIEFING ROOM—NIGHT

[The same set up is in effect. This time, CARTER is the focus of the camera.]

CARTER
There were these holes…volcanic gas. I took some soil samples to test for minerals. Daniel…
(She mouths a few words, then hesitates, looking down.)
HAMMOND
Take your time.
INT—BRIEFING ROOM—NIGHT

[The same set up. O'NEILL is now the focus.]

O'NEILL
He said…He said, 'Colonel, help me.'
(O'Neill stops; his head drops)
And then he was gone.
HAMMOND
Gone?
O'NEILL
Engulfed. In fire, sir.
HAMMOND
There was nothing you could have done, Colonel.
O'NEILL
No, I swear to God, sir, I tried to get to him, but the heat was…It…It…It blasted toward us…
HAMMOND
And what did you do then?
O'NEILL
There was a body of water somewhere nearby, it was like a lake…a sea, maybe. We all submerged ourselves; that's what saved us.
HAMMOND
And by then?
O'NEILL
By then Daniel was gone, there was nothing we could do…Nothing left, sir. I ordered the team to evacuate.
HAMMOND
We'll send a team through to recover the body.
O'NEILL
(loudly, alarmed)
No sir! It's…too volatile, sir. The whole area was…very unstable.
HAMMOND
It's a hard thing, to lose a member of the team, Colonel. I've gone through it myself. If there's anything I…
[O'NEILL presses both hands against his temples; his face is lined with pain.]

O'NEILL
(interrupting)
Yes sir.
[HAMMOND nods his head, understanding.]

HAMMOND
Dismissed.
[O'NEILL gets up immediately and walks out of the room. HAMMOND stays seated, his gaze thoughtful.]

INT—SGC OBSERVATION ROOM

[HAMMOND walks down the stairs. FRAISER meets him at the bottom.]

FRAISER
General? I have a few more tests to run, but I've got the results back from my initial exams.
HAMMOND
And?
FRAISER
Well, except for some minor contusions, uh, photosensitivity , which I can probably blame on exposure to volcanic gasses in the atmosphere…they're fine. Frankly, General, I am more worried about their posttraumatic symptoms.
HAMMOND
When your lives depend on each other, you form very deep bonds. Theirs is a very dangerous job.
[HAMMOND turns and walks down the stairs. FRAISER follows him.]

FRAISER
Well yes. of course sir. It's just, I…I can't help but be concerned. Call it intuition…
HAMMOND
(interrupting)
The best thing we can do is get them on another mission. I plan to put them back in the rotation as soon as I can assign a replacement for Dr. Jackson.
FRAISER
(sharply)
No sir, I don't agree.
(Hammond stops, and turns to look at her)
I want to keep them under observation for several days at least.
HAMMOND
In my experience, Doctor; it's best for the surviving members of the team to go…
FRAISER
(interrupting)
Sir, with all due respect, your experience doesn't include Gate travel to another planet.
(both officers speak more softly as they realize they can be overheard by passing staff members)
Nether does anyone else's experience for that matter. Several days at least. I insist.
HAMMOND
Very well, I'll put them on stand-down for seven days.
(HAMMOND steps into the elevator)
FRAISER
Thank you, sir.
[HAMMOND nods, dismissing her. FRAISER raises her eyebrows, and walks away.]

EXT—CHEYENNE MOUNTAIN—DUSK

INT—SGC GATE ROOM—DUSK

[A Color Guard consisting of four solders march into the Gate room. The first one is carrying a rifle, the second a US flag, the third an SGC flag, the fourth another rifle. SGC staff, in full dress uniform, are standing in ranks along the wall. There is a podium at the end of the Gate ramp. HAMMOND, O'NEILL, TEAL'C, CARTER and FRAISER stand beside the podium. The Color Guard marches into place, filling the space between the podium and the ranks of SGC staff. They put the flags into place, then march to participate in the flag-folding ceremony.
Blue light from the wormhole reflects over the scene. Four soldiers on the ramp fold a large US flag into the proper memorial triangle. As they fold, HAMMOND prompts O'NEILL to deliver the eulogy.]

HAMMOND
Colonel.
O'NEILL steps to the podium.
O'NEILL
Daniel Jackson…made this place…happen. As a member of SG-1…he was our voice; our conscience. He was a very courageous man. He was a good man. For those of us lucky enough to have known him, he was also a friend.
[The flag is completely folded; there is a brief ceremony as the honor guard places the flag into O'NEILL'S possession as DANIEL'S superior officer. TEAL'C, standing in as DANIEL'S family, is given the flag, which he holds to his chest. O'NEILL salutes and pivots. CARTER falls into step beside O'NEILL; together they march up the ramp towards the open Stargate. Taps is playing in the background. CARTER and O'NEILL pick up a memorial wreath at the top of the ramp, and place just inside the event horizon. The wormhole keeps it in place momentarily, then it disappears into the wormhole.]

HAMMOND
(at the podium)
We commend Daniel Jackson's spirit to the Universe he opened up for us.
(As the wreath disappears into the Stargate, O'NEILL and CARTER salute)
I pledge to continue our journey of discovery in his memory. May he rest in peace.
[Taps finishes, as the wormhole fills the screen.]

INT—PLANET—AN UNDERWATER ROOM

[DANIEL is lying supine at the bottom of some steps; coughing. He is soaking wet. He pushes himself to his feet, looking around. The room is full of windows looking out at an underwater jungle of plants. Some kind of seaweed is growing through cracks in the floor and walls. Bubbles rise behind him; the sound of water moving is loud.]

DANIEL
(shouting)
Jack? Sam? Teal'c?
(softly)
…anyone?
[DANIEL looks scared; it's obvious that he's alone.]

EXT—O'NEILL'S HOME—DAY

[TEAL'C and CARTER walk down the sidewalk and up the walk to O'NEILL'S house. Inside the house, SGC staff, in civilian clothing, are gathered. People are drinking and eating, sharing stories of DANIEL.]

O'NEILL
(to a woman)
So we're sitting around eating some kind of gourmet, Abydonian cuisine. Daniel tells Sha're he's going to show us this cartouche thing, but before we leave, she stands up and plants a kiss on him that makes his face disappear for a day.
(O'NEILL is grinning at the memory)
[O'NEILL places a dish on the table then walks out, the woman following him. CARTER and TEAL'C enter; CARTER is fidgeting with a bottle of wine. TEAL'C wears a straw hat that covers the emblem on his forehead.]

TEAL'C
I do not understand this ritual.
CARTER
It's called a wake.
TEAL'C
On Chu'lak when someone dies, it is a custom to not eat for three days and nights.
CARTER
Yeah, well…a wake is like a big party; supposed to give the departed a jolly send off.
[O'NEILL calls from the table, where he is opening a bottle of beer.]

O'NEILL
Sam, Teal'c. Glad you made it. Something to drink?
CARTER
Yeah, sure. Beer.
O'NEILL
Teal'c?
TEAL'C
I must refrain.
O'NEILL
There's food upstairs.
[As O'NEILL pours CARTER'S beer, the foam rises. O'NEILL freezes, suddenly trapped in the middle of a flashback.]

FLASHBACK

[Bubbles rise in orange-tinted water; the bubbles turn into a fire with DANIEL standing in the middle, looking frightened.]

DANIEL
(screaming)
Argh! Jack! Help! Help!
END FLASHBACK

[The beer reaches the top of the glass, and O'NEILL snaps out of it. He places the glass on the table and strides out of the house. CARTER and TEAL'C look worried as they watch him leave; then they look at each other.]

INT—PLANET—UNDERSEA ROOM

[DANIEL squeezes water from his SGC jacket. Feeling a presence behind him, he slowly turns. A large, humanoid creature (NEM) with bluish mottled skin and an elaborate costume is standing behind him, staring. DANIEL stares at him, speechless for a moment.]

DANIEL
Daniel.
(he taps himself on the chest)
Daniel Jackson. You?
(NEM does not answer. Daniel hesitates, then starts again.)
My friends, the…the others who came here with me…
[NEM points, and a panel in the wall slides open. It's covered with writing, which light up when exposed. DANIEL looks at the wall then at NEM, not sure what to do. NEM points at the wall. DANIEL shrugs and walks over to the exposed writing, studying it intently. He turns back to NEM.]

DANIEL
It…it's a very old Earth writing. It's Cuneiform.
(gestures to the writing)
It…It's the first kind of writing we ever found on…on my world.
[DANIEL looks at NEM, who points insistently at the wall. DANIEL examines it again.]

DANIEL
Okay. It's Akkadian, not Sumerian, so…It's a tough one. Let me think.
(clears his throat)
'Reveal…Fate…Om..more..ocka.' Reveal fate Omoroca. Reveal fate Omoroca? Omoroca, what is that?
(raises his eyebrows)
That's you?
[NEM walks up so he is almost touching DANIEL. He stares at him intently, hopefully.]

DANIEL
No…something else? Reveal fate Omoroca.
(He turns back to Nem)
I'm sorry I don't know what you want me to do.
[NEM explodes with anger; he screams and lifts his hand. A bright light shoots out of his palm at DANIEL, who is sent flying across the room. He hits a wall and falls into a heap on the floor. NEM stands over him, showing his teeth, panting.-

DANIEL
(desperate)
I don't know what you want me to do! I don't understand!
[NEM growls, his face ferocious. DANIEL huddles on the floor, clearly trying not to anger the creature further.]

EXT—O'NEILLS HOME—DAY

[The wake is still going on inside. O'NEILL is armed with a hockey stick. He has a net set up between two cars, and is just shooting a line of balls into the net. He's obviously trying to work out some anger. One especially hard hit topples the net. O'NEILL bangs on the fallen net with his stick, then whirls around and slams the hockey stick through the driver's side window of one of the cars.]

O'NEILL
(furious)
Come get this damn car out of here!
[HAMMOND and CARTER look up at the sudden noise. HAMMOND, mouthing "what the…?" walks over to join O'NEILL, surveying the car and the shattered glass littering the driveway. Most of the guests try to ignore the scene, but CARTER and TEAL'C watch.]

HAMMOND
What on your mind, Colonel?
O'NEILL
(quietly)
Retirement, actually.
HAMMOND
You don't mean that.
O'NEILL
(sighs)
I think I do.
HAMMOND
Well, I can't let you do that. I've got an assignment for SG-1.
(O'Neill closes his eyes and looks away.)
Dr. Jackson's apartment needs to be closed by Stargate personnel. National Security aside, you're probably the closest thing he had to a family. It's not an order, it's a request.
O'NEILL
Yes sir.
HAMMOND
(concerned)
Why don't you come join the others in the back?
O'NEILL
Yes sir.
[HAMMOND leads O'NEILL back to the house.]

HAMMOND
You know that's my car, don't you?
O'NEILL
You should get that window fixed.
INT—PLANET—UNDERWATER ROOM

[DANIEL seems to have made some progress; more of the writing is exposed.]

DANIEL
'If a free man…accuses another of murder, and fails to prove, the accuser shall be put to death.' Okay.
[DANIEL turns to look at NEM, who is standing silent, observing him.]

DANIEL
That's interesting, but what the hell does it mean?
[NEM points to the writing.]

DANIEL
(frustrated)
Yeah, yeah. I…I know, I know what it is; it is…it's the legal code of some ancient Babylonian king, probably 2000 b.c. The question is—what does it have to do with me?
[NEM stares at him. This time, DANIEL stares right back, his gaze a challenge.]

DANIEL
I want to see my friends. I'm not…I'm not going to translate another word of this until you…
NEM
What…speech?
DANIEL
(shocked)
What?
(he gestures to the writing)
What…this one? Uh…it's Akkadian.
[NEM taps DANIEL on the shoulder.]

NEM
What…speech?

DANIEL
Oh, uh, oh, English. It's…it's much more modern…
NEM
What…fate…Omoroca?
DANIEL
I…I don't…I don't…I don't know. Look, my friends and I, we came here in peace. We're…we're explorers. We'll share information if we have it.
NEM
What fate Omoroca?
DANIEL
I…I…I…I don't…I don't know!
[NEM groans then walks to the other side of the room. DANIEL watches him, seemingly divided between anger and worry. Near the doorway, NEM pulls a lever. A small opening appears, with a small container inside.]

NEM
Nourishment.
[He pushes another button, and a long, clear surface slides out of the wall.]

NEM
Sleep.
[NEM walks toward the exit but pauses when DANIEL speaks.]

DANIEL
(desperate)
Look, um, I can't…I can't tell you what I don't know.
[NEM turns.]

NEM
You will. Or you will die!
[DANIEL'S eyes widen; he looks at NEM. His mouth moves but no words come out. Clearly, he is not sure what to do next.]

EXT—APARTMENT BUILDING—DAY

INT—DANIEL'S APARTMENT—DAY

[There are bookcases everywhere, stuffed with books. Artifacts from all over the world cover every surface. CARTER is going through a bookcase along one wall. O'NEILL is examining something by the fireplace. TEAL'C is standing by the window, turning something over in his hands. There are several cardboard boxes on the floor, but they don't appear to have much in them.]

CARTER
Oh wow, look at these. Expedition journals, one for each planet we visited.
(She pulls out a journal)
One for Abydos.
[CARTER opens the journal and begins to read. A smile crosses her face and she chuckles. She reads aloud.]

CARTER
'Colonel O'Neill thinks I'm a geek. I have no idea how to get us back. I'll never get paid.'
[CARTER looks over at O'NEILL, he rubs a hand over his face and doesn't comment. She turns the page and begins reading again.]

CARTER
Oh wow, he must have written this right after we got back. 'Sha're is gone, Jack says we'll find her. If anyone can, he can.'
O'NEILL
(disgusted)
Ah, come on, that's his diary. I mean, what's he going to think if…
[O'NEILL stops, both he and CARTER look uneasy. She puts the book back on the shelf.]

CARTER
Wonder what they're going to do with all this stuff.
O'NEILL
Maybe give it to a museum? Or start one.
[TEAL'C is bent over some kind of game board, with holes for movement. Several cartouches are inscribed down the center. Pegs with heads like jackals and hounds are randomly placed, stopped in the middle of a game. TEAL'C rubs a hand across the board then picks up one of the hound-headed game pieces.]

TEAL'C
This is a game from ancient Egypt. It is called the Jackal and the Hound. It belonged to a Pharaoh's daughter.
(Across the room, CARTER is looking at DANIEL'S fish tank.)
Daniel Jackson and I once played. He said it made him feel as though he were touching history.
[CARTER'S gaze has become fixated on the bubbles in the fish tank. They trigger a sudden flashback.]

FLASHBACK

[Orange bubbles rise, and suddenly, DANIEL is there, engulfed in fire.]

DANIEL
Help! Help!
There's a splash, and rush of blue water.
END FLASHBACK

CARTER
Whoa!
[CARTER pushes away from the fish tank, her face shocked. O'NEILL grabs her by the upper arms.]

O'NEILL
What? What is it? You all right?
CARTER
Uh, I…I just had this image in my mind. It's the second time.
O'NEILL
What was it?
CARTER
Water…underwat…
O'NEILL
Bubbles rising?
[CARTER nods.]

TEAL'C
That is correct, I have experienced it as well.
O'NEILL
I'm telling you something is wrong.
CARTER
Yeah, what's wrong here, Colonel, is that Daniel is dead.
O'NEILL
Is he?
CARTER
You were there. We were all there!
O'NEILL
Then why don't I believe it? I mean, I keep expecting him to walk through the door! I…I..I keep getting these…
(He stops, working his mouth, bouncing on his heels, looking up at the ceiling, around the room.)
Screw this packing, let's get back to the base.
INT—PLANET—UNDERWATER ROOM

[The door opens, NEM approaches. Clearly, there is water on the other side of the door, kept out of the underwater room by some kind of airlock. He walks over to DANIEL, who is resting wearily on the steps, his head in his hands. DANIEL looks up at NEM.]

DANIEL
Where are my friends? Are they alive? Are they here somewhere? I demand that I be allowed to speak with them.
NEM
They are gone.
DANIEL
(shakes his head)
No.
(he rises to his feet, pointing at Nem)
They would not leave without me.
NEM
You are no more.
DANIEL
Wha…They think that I'm…
NEM
This memory I gave them, so they would not return.
DANIEL
(despairingly)
Why? Why are you doing this?
NEM
You are oldest. You know of Babylon. What fate Omoroca?
DANIEL
Okay. Okay. If my life is on the line here, I need to know more. What is Omoroca? WHO is Omoroca?
NEM
(emotionally)
My MATE!
DANIEL
(in disbelief)
What? On Earth? In…in Babylon?
NEM
Yes.
DANIEL
And you don't know what's happened to her? That was four thousand years ago.
NEM
Knowledge. You have knowledge!
DANIEL
Of Babylon, yes! But only a…a small amount of knowledge has survived all that time!
NEM
The knowledge is there.
[NEM slaps one hand against DANIEL'S temple. DANIEL freezes, watching him warily.]

NEM
In your mind.
DANIEL
Okay, you are asking me to remember something…that happened thousands and thousands of years before I was born. To…to tell you something, that I…I couldn't possibly know!
NEM
You deceive!
DANIEL
(angrily)
Why? God, why, why, why would I do that?
NEM
You serve the Goa'uld!
DANIEL
No! No! Now I lost my wife, my…my mate, because of the Goa'uld! They took her from me. And I despise them for that!
NEM
Then tell me…what fate?
DANIEL
I DON'T KNOW!!!
[NEM growls in frustration. Obviously angry, he turns and walks away from DANIEL.]

DANIEL
(shouting)
I don't know!
INT—SGC INFIRMARY—DAY

[O'NEILL, CARTER and TEAL'C are gathered around FRAISER.]

FRAISER
Well, your brain chemistry has been seriously compromised. All of you have abnormally low levels of serotonin.
O'NEILL
Which means…?
FRAISER
It's a neurotransmitter that effects moods. Now, low levels would account for depression, but not these other effects. Come here. I want you to take a look at this.
(Fraiser leads them to a computer. On screen is a model of a human brain. She points, outlining an area with her finger.)
This dark spot here appears on all of your scans. Now, it's almost too small an anomaly to worry about but for the fact that it's in virtually the same part of the cortex…
[An alarm claxon sounds. O'NEILL, TEAL'C and CARTER immediately rush from the room.]

TECHNICIAN
(over loudspeaker)
Off world activation. Repeat, off world activation!
FRAISER
Colonel? Wait!
[FRAISER runs after SG-1, motioning for a nurse and a guard in the corridor.]

FRAISER
Come on. All three run after SG-1, who come to a stop in the Gate room. They watch with smiles as a man who appears to be DANIEL walks down the ramp and takes off his helmet. He turns and looks at them.
FRAISER
Colonel?
[The smiles die as the man turns; it's not DANIEL, but an older, bald soldier, who stares at them, expressionless.]

TECHNICIAN
(over intercom)
Welcome home SG-6. Report for debriefing at 1600 hours.
[Several soldiers walk past them; the man who they thought was DANIEL leaves the room with them.]

FRAISER
What…what are you looking for?
O'NEILL
(confused)
I just…I thought that…
TEAL'C
(frowning)
…Daniel Jackson was returning.
CARTER
Oh my God, I thought the same thing. Why? Is he gone, or isn't he?
FRAISER
(carefully)
You…You saw it happen.
O'NEILL
Somebody want to tell me what the hell is going on? Because I am starting to lose it here.
HAMMOND
Doctor?
[HAMMOND enters the Gate room.]

FRAISER
General, uh…there seems to be some question in their minds as to whether or not Dr. Jackson is dead.
HAMMOND
Well, you three were the only witnesses. If you're denying what you saw…
O'NEILL
No sir. I saw him die. We all did. I know he's gone.
(hesitates)
But I know he's still alive.
(determined)
Sir, we have got to go ba…
[O'NEILL suddenly cries out in pain; he grasps his head and presses his hands against his temples.]

HAMMOND
You're not going anywhere but the Infirmary!
[CARTER and a nurse help O'NEILL out of the Gate room. HAMMOND turns to FRAISER.]

HAMMOND
I want to know what's going on, Doctor. One of our people could still be out there.
FRAISER
Yes sir.
[As FRAISER follows SG-1 out of the Gate room, HAMMOND turns to look at the silent Stargate.]

INT—PLANET—UNDWATER ROOM

[DANIEL is searching for a way out, trying to work the latch on the airlock. He thumps the door and the wall around it. He turns as there's an odd noise. NEM comes in through another entrance. He has dispensed with the impressive and intimidating outfit from earlier. His clothing now looks more utilitarian.]

NEM
You cannot leave this place.
[DANIEL rolls his eyes and thunks his head against the wall.]

NEM
You will tell me all you know of Babylon.
[DANIEL sits on the floor, gazing bleakly at NEM.]

DANIEL
Do you know how much has been lost? Great libraries burned to the ground…cities destroyed by wars. Most of our history is buried in time.
NEM
You are afraid.
DANIEL
(quietly)
Yes, I'm afraid. I'm afraid that you're asking the impossible of me and you will not allow me return home.
NEM
Omoroca was afraid.
DANIEL
Wha…wha? On Earth?
NEM
Yes.
DANIEL
Of what? Of who? I mean…give me something to work with here; a…a time frame!
NEM
Babylon.
[DANIEL closes his eyes and lets his head fall backward to hit the wall. He shakes his head. NEM continues to stare.]

DANIEL
A…a name, a name of someone she spoke of.
NEM
Belus.
DANIEL
Belus. Belus…
(Daniel concentrates, his eyes flickering as he runs through his memories.)
Belus…Something…Yes.
(Daniel gets to his feet, approaching Nem to study him)
Yes…um…Belus something. Yes. In the writing of Berossus, a contemporary of Alexander the Great. He studied some very old, ancient Babylonian text. Pre-flood.
(He makes a wordless sound of exasperation)
Tell me more.
NEM
Omoroca feared Belus.
[DANIEL starts pacing around the small space. NEM watches him closely.]

DANIEL
Yes. Yes, he was a conqueror. Tell me more; I need more.
(Nem stares at him blankly.)
Come on…Come on, you cannot expect me to remember every book, every text that I studied ten or twelve years ago! Look, come back to Earth with me. My..my books, my library, they're all there!
NEM
(angrily)
You serve the Goa'uld!
DANIEL
(using his hands for emphasis)
NO! God, no! How many times do I have to tell you? No!
NEM
It is the fate of humans. That, Omoroca could not prevent.
[NEM walks towards DANIEL, who stares at him with sudden curiosity.]

DANIEL
Omoroca came to Earth to fight the Goa'uld? That is why she came to Earth?
NEM
Yes.
DANIEL
Then my people owe her a great debt.
NEM
She failed!
DANIEL
No. No, there was a…an uprising, a rebellion in Ancient Egypt. I mean, maybe she helped plant the seed.
NEM
Goa'uld are among you, within you!
DANIEL
(realization dawns)
Teal'c? You think because Teal'c carries around a larval Goa'uld…? No, you see he joined us in the fight against the Goa'uld. You see, in the years…in the thousands of years, since Omoroca was there; we have become a civilization that rivals that of the Goa'uld. That's how far we've come. We are free! If…if you'd just come back with me, I can show you!
[NEM searches DANIEL'S face. His expression is confused, but only for a moment. His face hardens.]

NEM
Knowledge is here!
[This time, NEM wraps both hands around DANIEL'S head. DANIEL stares at him.]

INT—SCG BRIEFING ROOM

[A tape recorder is playing the sound of waves. O'NEILL and TEAL'C are seated on one side of the table, HAMMOND is at the head. MACKENZIE, CARTER and FRAISER are on the other side.]

O'NEILL
Catchy tune. Want to explain to me what this…mood music is all about?
HAMMOND
Dr. Mackenzie said it might help you remember more specifically what happened, if you listen.
MACKENZIE
We're simply using these sounds as a tool to increase your as level of concentration, Colonel.
O'NEILL
Well, it's very distracting. Look, we're trying to play…
[O'NEILL stops, distracted by TEAL'C, who is staring into space, a deeper frown than usual on his face.]

O'NEILL
Teal'c?
[TEAL'C, listening to the sound of water, has a flashback.]

FLASHBACK

[Among orange bubbles that turn into fire, DANIEL screams.]

END FLASHBACK

[TEAL'C jumps to his feet, shouting something in Goa'uld. O'NEILL quickly stands up and put an arm around TEAL'C.]

O'NEILL
Teal'c, snap out of it!
[MACKENZIE looks intrigued.]

TEAL'C
I…I saw the death of Daniel Jackson.
[MACKENZIE turns off the recorder and makes a notation.]

O'NEILL
(gently)
It's all right. The same thing keeps happening to me.
MACKENZIE
All three of you have conflicting feeling about Daniel.
CARTER
I know he's dead; I know he's alive.
MACKENZIE
Both realities can't be true, yet both seem to be.
HAMMOND
It's a conflict that will have to be resolved, before I'll authorize your return back to active duty, Colonel.
[TEAL'C sinks down to his seat. O'NEILL blinks, then nods.]

INT—PLANET—UNDERWATER ROOM

[DANIEL is sitting on the floor, NEM towers over him, watching.]

DANIEL
My friends, the others who came here with me…you made them think that I was…
NEM
Lost to them.
DANIEL
Dead. NEM
Yes.
DANIEL
How?
NEM
I gave them the memory of your death.
[DANIEL rises to his feet, approaching NEM.]

DANIEL
If you can influence memory like that, why don't you search my mind? You say the memory is in there; that I must have come across it years ago and I…I just don't remember it.
NEM
Yes.
DANIEL
Then take it! I mean, if you have the power, if you have the technology, use it.
NEM
(hesitating)
It would damage!
DANIEL
Well, given my options, I am willing to take the risk.
NEM
I am not.
[DANIEL seems a bit confused by this. He searches NEM'S face. NEM turns and walks away, his face downcast. DANIEL places a hand on his shoulder, stopping him.]

DANIEL
Look…
[NEM turns his head to look at DANIEL; DANIEL looks down at his hand, then removes it.]

DANIEL
I don't have four thousand years. Maybe you can afford to search all that time, but I can't.
NEM
There will be much pain.
(He looks at Daniel, staring at him)
You may die.
DANIEL
Well, I would rather die than stay here in the knowledge that I would never see my wife, or my friends again.
[NEM and DANIEL stare at each other wordlessly.]

EXT—SGC BRIEFING ROOM

[O'NEILL, TEAL'C, HAMMOND, MACKENZIE, CARTER and FRAISER are still seated in the same positions.]

O'NEILL
The uh, fire Daniel was caught in, lashed out toward us…overwhelmed us when we went to help…It was…hot…It was very hot…Uh…there was water, a body…a body of water nearby.
(O'Neill drums the table with his fingertips)
Sir, how many times are we going to have to go through this?
HAMMOND
Try to bear with me, Colonel. How long do you estimate you were on the other side of the Gate?
O'NEILL
Umm…twenty minutes…twenty-five maybe.
CARTER
Half hour, tops.
HAMMOND
Teal'c?
TEAL'C
I concur.
HAMMOND
You were gone almost four hours.
[TEAL'C, CARTER and O'NEILL look at HAMMOND with astonishment.]

CARTER
I don't think that's possible, sir.
HAMMOND
I can show you the mission logs if you want.
O'NEILL
What happened to the other three and a half hours?
MACKENZIE
I have had a great deal of success with hypnosis.
O'NEILL
Hypnosis. You know, I am not a big fan of that bark like a chicken, cluck like a dog stuff.
FRAISER
Colonel, please. Hypnosis is a modern, therapeutic practice.
TEAL'C
On me, I do not believe your procedure will be successful.
O'NEILL
General, can't we go about this the old-fashioned way? Request permission to go back through that Gate, and find out what the hell happened.
TEAL'C
(shouting)
NO!!!
CARTER
Sir, we can't do that!
(Carter looks confused, gazing at the people watching her reaction)
I…I don't know why I just said that.
MACKENZIE
If that isn't a conditioned response, I don't know what is.
O'NEILL
So…someone's been messing with our heads.
MACKENZIE
There is one way to find out.
[MACKENZIE stares at O'NEILL, who looks away.]

CARTER
Colonel, I've had some experience with hypnosis in an undergrad psyc course. Let me take a shot at it.
[CARTER and HAMMOND look to O'NEILL, who raises a hand in surrender. CARTER nods.]

CARTER
(to Mackenzie)
I volunteer.
[MACKENZIE nods, O'NEILL looks at them.]

INT —SGC—LABRATORY

[CARTER is seated under a lamp; her eyes closed. MACKENZIE is sitting to her right. O'NEILL is tucked into a corner in back of them.]

MACKENZIE
You're now completely relaxed. I want you to go back to the day you last saw Daniel. He's with you now. Can you see it?
CARTER
Yes.
FLASHBACK

[Flashback of DANIEL standing in fire.]

END FLASHBACK

CARTER
(jumping)
Burning!
MACKENZIE
No. Go back further. You've just arrived. Now look around, and tell me where you are.
FLASHBACK

[CARTER flashes on a sea.]

END FLASHBACK

CARTER
Water.
MACKENZIE
You're standing next to water?
CARTER
Salt water.
FLASHBACK

[SG-1 is walking on through dunes, approaching a beach. The sky is very blue, and there are two moons in the background. Flames occasionally errupt from mini-volcanoes scattered across the land.]

O'NEILL
Looks like some kind of…ocean.
CARTER drops her helmet and collects several samples of the sand. DANIEL scans the beach with a small video camera. He stops when something in the water catches his attention.
DANIEL
What…what's that thing out there?
[SG-1 study the ocean. Bubbles in the water move in a direct path toward the beach. DANIEL starts to film again. There's a quick movement, and something green, similar to a fin or an arm comes out of the water behind the bubbles. DANIEL drops the camera, looking at his teammates.]

DANIEL
Did you see that?
CARTER
It's coming right towards us.
[The bubbles grow closer, then NEM suddenly walks out of the water onto the beach. O'NEILL and TEAL'C grip their weapons purposefully, aiming them at the creature. NEM pauses to study DANIEL, then looks over the rest of the team. His attention seems to be caught by TEAL'C. NEM passes DANIEL to place his hand over the place where TEAL'C'S pouch contains his symbiote. He looks up quickly at TEAL'C's face, then backs away. Beside DANIEL, NEM bends down writes something in the sand. Cuniform. DANIEL studies the writing, then looks up at NEM with astonishment.]

DANIEL
Uh…it's…it's Cuneiform.
(O'Neill shrugs, lost.)
I think he wants to know if we're from the world that built Babylon.
DANIEL bends down and writes a reply. NEM studies what DANIEL wrote, then looks up at TEAL'C. DANIEL rises to his feet, smiling.
DANIEL
I'm…I'm Daniel, this is Jack…
[NEM screams, raising his hand to shoot a beam of white light at SG-1. They fall to the ground, covering their ears.]

END FLASHBACK

CARTER
(crying, desperate)
Help him!
MACKENZIE
I want you to move on to what happened next.
[CARTER concentrates.]

FLASHBACK

[CARTER sees water.]

CARTER
(in present)
Darkness…
[CARTER is lying on a clear table, with straps across her forehead, chin, arms and legs. Machinery is around her. Her eyes are open, but not focused on anything.]

CARTER
(in present)
Cold…
[Bubbles rise to the top of a large tube.]

CARTER
(in present)
Wet…
[TEAL'C is secured in the same manner. The bubbles turn orange as they rise. O'NEILL appears to be upright, but he is strapped to the table in the same fashion. The bubbles rise, this time they're green. Behind the bubbles, NEM is staring at CARTER.]

END FLASHBACK

[In the present, CARTER jumps, crying out.]

CARTER
We've got to get to the water!
FLASHBACK

[There's the sound of violent water movement. O'NEILL, TEAL'C and CARTER follow a trail of bubbles, and pop to the surface of the sea, and swim frantically back toward shore.]

END FLASHBACK

MACKENZIE
Captain!
[In the lab, CARTER has jumped from the chair.]

CARTER
We've got to get out of here!
[CARTER seems hysterical. O'NEILL grabs her by the shoulders, shaking her.]

O'NEILL
Carter!
[CARTER blinks, coming back to realization. She's has tears on her face and seems to be hyperventilating.]

CARTER
Oh my God, Colonel. We left him behind! Left him behind!
O'NEILL
I know.
[O'NEILL pulls CARTER into a comforting hug. He seems to need the reassurance just as much as she does.]

O'NEILL
It's all right. We're going back…We're going back.
EXT—PLANET— UNDERWATER ROOM

[DANIEL is strapped to an odd-looking contraption. The frame is circular, and DANIEL is in a seated position, held in place with clear straps across his forehead, chin, wrists and ankles. NEM is standing beside the machine. DANIEL looks nervous, but determined.]

NEM
The memory of your history, your race, is within you. Beneath the surface.
DANIEL
I hope so.
NEM
(warning)
You may be damaged.
DANIEL
I understand.
NEM
You could die.
DANIEL
Well, we don't really have a choice, do we?
[NEM studies DANIEL for a moment, then turns away. He walks to the control panel.]

NEM
Remember Omoroca.
[NEM turns on the machine. There's a low humming sound; two bright lights appear, shining down on the area around DANIEL'S head. DANIEL closes his eyes.]

DANIEL
Omoroca.
(makes pain-filled noise)
Omoroca.
(Daniel gasps painfully)
'And in that place there was Omoroca…A women who came forth from the heavenly egg…'
(Daniel's forehead creases, and he cries out)
…Unh…unh…I can't!
NEM
More.
[NEM turns up the machine. The whine of power increases.]

DANIEL
I can't!
(Daniel gasps, but concentrates again. His breathing becomes tortured, but he continues)
'Who walked among men by day…but at night…she would retreat to the great sea to sleep.'
(gasps)
'One of the beings called Oannes…'
NEM
Yes…
DANIEL
Omoroca…
NEM
Yes…
DANIEL
Omoroca?
NEM
More!
[NEM turns the beam up higher. The pitch is painful in itself. DANIEL winces with pain.]

DANIEL
Unh…unh…unh….'The God Belus, came down unto Babylon…onto the place of Omoroca…and cut the woman asunder!' Oh God!!! Oh God, he killed her! Unh, unh, unh…
[NEM looks shocked, staring at DANIEL in horror. DANIEL screams in pain, and NEM shakes himself and manages to turn off the machine. NEM rushes to free DANIEL, who is gasping with pain and crying.]

DANIEL
Unh…I'm…I'm sorry…I'm sorry…That's all I ever knew…I swear.
[DANIEL, still breathing hard, turns to looks at NEM, sympathy in his eyes.]

NEM
Belus.
DANIEL
He was a Goa'uld.
NEM
Yes. He murdered my love!
[NEM trembles with suppressed emotions. DANIEL gazes at him, raising his head from the chair.]

DANIEL
I'm sorry.
[NEM shakes his head, then raises it and screams to the heavens with grief and rage.]

EXT—PLANET—BEACH—DAY

[O'NEILL, TEAL'C and CARTER run between the mini volcanoes toward the ocean. They stop just out of reach of the waves.]

O'NEILL
(shouting)
Daniel!
CARTER
Maybe we're too late.
O'NEILL
We're not leaving without him this time, cap…
O'NEILL stops as he hears the sound of water bubbling. All three aim their weapons at the trail of bubbles coming closer.
INT—PLANET—UNDERWATER ROOM—DAY

[DANIEL is standing at the window. As he touches the surface, his hand goes into the water. Taking a deep breath, DANIEL walks into the water and swims away, toward the surface.]

EXT—PLANET—BEACH—DAY

[The bubbles stop, and NEM walks toward TEAL'C. All three solders aim their weapons, ready to fire. Before they can say anything DANIEL bursts out of the water, gasping for air. O'NEILL, TEAL'C and CARTER look at him with startled surprise.]

DANIEL
Don't shoot!
[DANIEL coughs and swims to them. He stumbles out of the water and onto the beach, moving to stand before NEM.]

DANIEL
Nem, you have your answer. Now let us go.
[As DANIEL stares at him, pleading, NEM turns to look at his teammates. He looks back to DANIEL.]

NEM
You may go.
DANIEL
I'm sorry I couldn't give you the answer you wanted.
NEM
I am sorry also.
DANIEL
We could still become friends, your people…and…and mine.
CARTER
That's why we were here; we meant no harm.
NEM
Perhaps, in time.
DANIEL
Right.
[NEM turns back to look intently at DANIEL.]

NEM
And in time, Daniel, you will find…what fate Sha're.
[DANIEL nods uncertainly. The team watches silently as NEM heads back into the water. He dives back into the sea and disappears. DANIEL looks at his team. O'NEILL shakes his head, his sunglasses hiding his eyes. CARTER smiles. They walk to encircle him.]

DANIEL
Ah, this…this is a long story.
CARTER
Yeah, I'll bet!
O'NEILL
Tell us about it over Sushi?
[DANIEL stares, momentarily speechless, at O'NEILL, who's laughing.]

DANIEL
That's funny. Uh, I will, after I go get some sleep.
[DANIEL heads for the Stargate. His team walks around him, smiling.]

O'NEILL
Ah, home. Yeah about that apartment…
DANIEL
Oh, you didn't!
CARTER
The, um, day after the memorial service.
DANIEL
The memorial service?
CARTER
The colonel said some really nice things.
DANIEL
He…he did. He did?
[SG-1 walks across the dunes in the direction of the Stargate.]

Kikavu ?

Au total, 23 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

Larousse96 
03.12.2016 vers 18h

sanct08 
14.11.2016 vers 11h

madi300 
28.10.2016 vers 22h

Kyodrey 
24.10.2016 vers 22h

RonanBart 
05.10.2016 vers 15h

JessBones 
19.09.2016 vers 20h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci au rédacteur qui a contribué à la rédaction de cette fiche épisode

Activité récente

Les Répliques
05.12.2016

L'épisode ?
05.12.2016

Le Survivor
05.12.2016

Calendriers
01.10.2016

Actualités
[Jeu] Podium de la semaine

[Jeu] Podium de la semaine
Depuis hier et jusqu'au 25 Août, venez voter pour votre "Carter" favoris !!!!! Notre talentueuse...

Roland Emmerich revient sur le reboot de Stargate

Roland Emmerich revient sur le reboot de Stargate
A l'occasion d'une interview qui s'est tenue en début de semaine, Roland Emmerich a pu revenir sur...

[TV] Piège à domicile

[TV] Piège à domicile
[TV] Piège À Domicile avec Richard Dean Anderson & Marg Helgenberger; aujourdhui à 15:20 sur...

Ce soir sur NRJ12

Ce soir sur NRJ12
Ce soir sur nrj12 retrouvez Michael Shanks & Lexa Doig dans " Swat Force Commando " à 20:55 Synopsis...

Anniversaire

Anniversaire
Aujourd'hui 23 Janvier 2016 c'est l'anniversaire de Richard dean Anderson, qui fête ses 66 ans....

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage

Saison 10 : Quels est votre épisode préféré parmi ceux proposés ? (1er partie)

Afficher plus d'informations

Total : 12 votes
Tous les sondages

Téléchargement
Partenaires premium
HypnoChat

stanary (21:46)

Merci !

Titepau04 (21:58)

Re !!! Félicitations Stanary!! Cest chouette ça!

Sonmi451 (21:59)

Pub aussi de mon côté

Sonmi451 (21:59)

y a vraiment trop de pub!

Titepau04 (22:17)

Graaaave!!!!

Sonmi451 (22:17)

Ca te casse carrément ton trip

Sonmi451 (22:17)

t'as encore une pub?

stanary (23:13)

Désolée j'etaisj'étais occupée. Merci tite ! Plus de pub alors ?

Titepau04 (23:25)

Vraiment trop!! Pas très longues mais à une fréquence!!! Au moins 6 pour 2h30

stanary (23:26)

Mais c'est bizarre ! Pour moi y a que 3 pubs normalement...

Titepau04 (23:27)

Bah d'habitude elles sont un peu plus longues mais moins fréquentes

Titepau04 (23:27)

Même entre les 2 épisodes yen avait une

Titepau04 (23:27)

Je pense qu'il y a eu 5 pubs en fait, 2 par épisode et une entre les deux

stanary (23:28)

Et c'est sur TF1 ?

Titepau04 (23:29)

Oui

stanary (23:29)

Ah bah alors ils ont tout changé

Titepau04 (23:30)

Je pense qu'ils ont fait parce que les épisodes étaient plus longs

Titepau04 (23:30)

65 min par épisode

stanary (23:33)

Ah oui la je comprends mieux. J'avais jamais vu ça à la télé c'est pour ça

Titepau04 (23:34)

C'est désagréable

stanary (23:37)

Au pire regarde si une autre chaine diffuse la série

Titepau04 (23:38)

Je crois pas qu'il y en ait d'autre ... c'était les derniers de la saison

stanary (23:42)

Et c'est déjà fini ?

Titepau04 (23:42)

Oui ça y est

Titepau04 (23:42)

Yen a que 8

stanary (23:44)

8 épisodes ? ah mais c'est meilleur alors !

Titepau04 (23:56)

Nooonnnnn c'est trop court!!!

stanary (00:17)

Ah ça, ça dépend quand même des séries. Bon moi je vais me coucher. Bonne nuit !

Titepau04 (10:33)

Bonjour tout le monde!!!

serieserie (11:14)

Hello la citadelle!

roro73 (15:22)

Bonjour Nouveau sondage et nouvelles PDM sur Wildfire. Venez nous voir, on s'ennuie un peu =P

mamynicky (19:11)

Edgemont a besoin de clics sur son sondage. Merci

chrismaz66 (19:26)

J'y go Mamy et toujours chez Dr House le sondage Bad Boys, votez pour votre chouchou inter-séries, et quelques clics pour Torchwood qui en a bien besoin, merci

Phoebus (00:03)

Bonjour, nouveau sondage sur le quartier de Person Of Interest.

arween (09:26)

Bonjour ! Nous n'avons que peu de participants à l'animation The Night Shift... Elle est pourtant ouverte à tous ! Allez ne soyez pas timide et venez nous rendre visite

SeySey (12:55)

Bonjour! Nouveau sondage spécial fête de Noel sur le quartier Under The Dome! Venez nombreux!

liliju (15:55)

Un sondage spécial Noël vous attend sur le quartier des zombies (The Walking Dead). Ils ont besoin de vous. Merci de votre temps

Titepau04 (17:06)

Bonjour !!!! Venez vous inscrire aux concours de Noël dans les quartiers de ncis Los Angeles et s club 7!!!
Et n'hésitez pas à commenter les calendriers au passage!!
Et profitez-en pour voter sur le sondage ncisla!!!!

chrismaz66 (17:39)

'Soir, venez départagez nos ex-aequo au sondage House, et Torchwood va bientôt fêter ses 10 ans : animations signées Choup! Un petit coucou serait sympa Merci

serieserie (09:44)

Tout dernier jour pour vous inscrire à la soirée HypnoGame ARROW de samedi soir!! Allez si vous aimez un minimum la série et que vous avez envie de passer une bonne soirée avec nous, venez vous inscrire à l'accueil, n'aillez pas peur!!!!

SeySey (14:50)

Bonjour! Nouveaux design & sondage sur le quartier Under The Dome! Venez donner votre avis

oOragnarOo (15:10)

bonjour, venez voter à la photo du mois sur SONS OF ANARCHY et VIKINGS merci d'avance

Merane (16:41)

Bonjour, le sondage sur l'épisode 6.04, Relics, de Teen Wolf, vient d'arriver . N'hésitez pas à voter et à partager votre avis, merci .

Sonmi451 (22:10)

La bannière de noel d'urgences attendent vos votes dans préférence, merci.

Titepau04 (22:17)

Bonjour !!!! Venez vous inscrire aux concours de Noël dans les quartiers de ncis Los Angeles et s club 7!!!
Et n'hésitez pas à commenter les calendriers au passage!!
Et profitez-en pour voter sur le sondage ncisla!!!!

Titepau04 (22:18)

Calendrier de Noël pour les jolies sorcières de Charmed!!!

arween (08:32)

Bonjour à tous ! Venez nous rendre visite sur The Night Shift pour participer à notre grande animation (ouverte à tous), commenter le joli calendrier réalisé par serie² et voter au sondage ! Merci

arween (08:33)

Dollhouse vous attends pour voter au sondage et commenter le calendrier fait par Xana. Merci pour vos visites

mnoandco (09:17)

Hello, le quartier Blacklist vous propose de venir voter pour ses HypnoAwards. Venez découvrir chaque jour une nouvelle catégorie! Vous avez oublié ! Pas de soucis ! Vous pouvez voter pour les catégories précédemment proposées et ce pendant les 15 jours que dure l'animation !

serieserie (09:29)

Heyyy! Lucifer vous attend pour son animation 'Le diable s'habille en Prada'!!

liliju (10:16)

Ca vous dit une ptite interview collective pour Noël sur le quartier Supernatural? je vous attend sur le topic spécial interview. Et n'oublier pas le calendrier de l'avent sur le quizz. Merci à tous. On ne peut rien faire sans vous

Titepau04 (10:32)

Bonjour !!!! Venez vous inscrire aux concours de Noël dans les quartiers de ncis Los Angeles et s club 7!!!
Et n'hésitez pas à commenter les calendriers au passage!!
Profitez-en aussi pour voter sur le sondage ncisla!!!! et pas besoin de connaître la série!

Titepau04 (10:33)

Calendrier de Noël pour les jolies sorcières de Charmed!!!

serieserie (12:22)

On oublie pas de venir voter pour le concours #OneChicagoOS sur Chicago PD

angie5 (12:35)

Bonjour, nouveau design pour le quartier de sous le soleil, vous pouvez commenter sur le forum dédié et n'hésitez pas à commenter les épisodes d'une famille formidable saison 13 diffusé depuis lundi !! et si vous voulez donner un coup de main, envoyez-moi un mp. merci. bonne journée. Bonne visite!!

mnoandco (14:44)

Hello, le quartier Blacklist vous propose de venir voter pour ses HypnoAwards. Venez découvrir chaque jour une nouvelle catégorie! Vous avez oublié ! Pas de soucis ! Vous pouvez voter pour les catégories précédemment proposées et ce pendant les 15 jours que dure l'animation !

mnoandco (14:45)

Le quartier Blacklist, en plus de l'animation HypnoAwards, vous propose de jolis calendriers pour ce mois de décembre. N'hésitez pas à venir voter, commenter vos choix, donnez votre avis sur ces créations!

mamynicky (15:01)

'Jour les 'tits loups Le quartier Empire voudrait connaître vos goûts en matière de chants de Noel.

chrismaz66 (16:40)

Mamy je déteste les chants de noël, ça m'file le cafard ! Mais bon je vais voter parce que c'est toi

chrismaz66 (16:42)

Choup nous a concocté des animations spécial 10 ans de ouf pour Torchwood, venez jouer, pas besoin de connaître la série! Apportez juste vos yeux et votre cerveau

Rejoins-nous !

Ou utilise nos Apps :

Disponible sur Google Play