VOTE | 52 fans |

#201 : Un père violent Part 1

Un père violent

Titre original : When doves cry (1/2)
1ère diffusion aux USA 
: 29/09/2002
1ère diffusion en France 
: 16/09/2004
Scénario
 : Yan Moore, Aaron Martin
Réalisation
 : Bruce McDonald

Guest stars : Siluck Saysanasy (Yick Yu), Hugh Dillon (Albert Manning, le père de Craig), Ivette Montieth (le professeur d'Angela)

Résumé : L'été est fini et les enfants sont de retour à l'école. Ancien élève de l'école Degrassi, Joey Jeremiah et sa petite fille Angela sont le centre d'intérêt de Craig, le beau-fils de Joey. Bien que le père de Craig lui ait interdit tout contact avec Angela et sa famille, celui-ci ne peut se résoudre à ne plus les voir…

JT se fixe un nouvel objectif pour cette année : sortir avec Paige. Il tente alors d'attirer son attention, mais rien n'y fait. Paige n'est pas intéressé par ce petit gamin, à moins que ses amis lui propose de l'argent en échange.

Plus de détails

...

...

-> Photos <-

...

UN PERE VIOLENT (1/2)

Un garçon, Craig, prend des photos de sa demi-soeur, Angela, qui joue avec Emma. Puis, elle rejoint son père, Joey, et Craig les photographie. Quand il pense avoir vu Joey le regarder, il s'en va en courant.

Chez lui, le père de Craig est assis à une table, l'attendant. Quand il rentre, Craig retire sa veste et s'assied avec lui. Mr Manny lui demande pourquoi il n'était pas là à 6 heures et Craig ment, disant que la lumière de la fin d'été est incroyable, puis s'excuse. Son père s'énerve et jette une assiette à terre. Il lui explique qu'il doit être à la maison pour 6 heures et qu'il se fiche de la lumière qu'il y a dehors. Puis, il lui demande de nettoyer le sol, avant de quitter la pièce en claquant la porte.

GENERIQUE

A Degrassi, c'est la rentrée et les élèves arrivent. Toby se plaint que Degrassi soit maintenant un collège et un lycée car il y aura des élèves plus âgés qu'eux. A l'inverse, JT est ravi d'avoir "plus de poissons dans l'océan" pour le faire devenir un homme. Ils rentrent dans Degrassi.

Un peu plus loin, Craig sort de la voiture de son père. Mr Manning lui demande s'il a besoin d'être raccompagné après l'école, mais Craig lui dit qu'il rentrera à la maison à pied et à l'heure cette fois. Son père lui souhaite bonne chance et s'en va. Tandis qu'il entre à Degrassi, Emma et Manny le regarde. Cette dernière demande à Emma si c'est son coeur qui bat si vite, mais comprend rapidement que c'est le sien. Emma ajoute que les vacances étaient surfaites. Elles entrent à leur tour dans Degrassi.

Dans les couloirs, Spinner et Jimmy sont assis ensemble. Spinner râle d'être de retour pour quatre nouvelles années et Jimmy qualifie Degrassi de zoo. Il aperçoit Sean et le traite de singe. Le haut parleur se met à parler et souhaite la bienvenue à Degrassi. Il demande aux nouveaux étudiants n'ayant pas reçu leur numéro de salle de classe de contacter Mme Smith à l'accueil immédiatement. Craig fonce dans Sean, qui lui demande si Degrassi est un lycée et une école d'aveugle en plus, et il s'excuse, expliquant qu'il est perdu. Sean lui réplique d'acheter une carte, mais Craig lui annonce qu'il en a déjà une. Des filles passent à côté d'eux et remarquent Craig, qui se demande où se trouve la salle d'informatique et Sean lui dit qu'il va lui montrer. Spinner se met alors à l'imiter.

En classe d'anglais, Mme Kwan annonce que la décision d'ouvrir le lycée s'est faite à la dernière minute et qu'ils ne sont pas prêts à accueillir tant d'élève. Liberty l'interroge pour savoir si le conseil des étudiants sera séparé, s'il y aura des news différentes et ce qu'il adviendra du Grapevine. Mais, Mme Kwan ne sait quoi répondre et informe juste que Degrassi va être bondé. JT est ravi d'avoir tant de filles plus âgées canons. Sean entre en classe et s'assied. Emma le remarque. Mme Kwan leur dit qu'ils devront peut-être même partager leur casier, puis demande à Sean de venir la voir après les cours.

En informatique, Mr Simpson explique aux élèves que l'intégration d'un lycée à Degrassi est une grande opportunité et annonce qu'ils vont devoir le supporter encore quatre ans. Tandis qu'il parle, il distribue les cadenas pour leurs casiers et réveille Craig. Celui-ci dit qu'il a eu une longue nuit. Snake lui propose de garder son sommeil pour chez lui. La sonnerie retentit et Mr Simpson ajoute qu'ils ne doivent pas oublier qu'à partir du lendemain, les cours auront lieu toute journée, et non plus une demi-journée.

Dans les couloirs, Toby propose de retirer de leur casier toutes les deux semaines leurs déjeunes et les affaires dont ils n'ont plus besoin. JT est d'accord. Manny n'arrive pas à croire qu'ils aient été volontaires pour partager leur casier et Emma ajoute que c'est juste un moyen de détruire leur amitié. Liberty bouscule JT en passant. Emma se demande dans combien de temps elles pourront leur dire qu'elles avaient raison. JT ajoute qu'il prend l'étage du dessus, mais Toby refuse. JT lui dit que c'est lui le plus grand et se mesure avec Toby pour le prouver.

Dans les couloirs, Hazel dit à Paige que ses cheveux sont très bien, mais Paige ne veut rien entendre. Son amie lui conseille de les arranger. Paige répond que ça coûte 80 dollars, qu'elle n'en a que 50 et ne peut obtenir le reste qu'en nettoyant le garage. Craig lui dit qu'il y a des lois contre l'esclavage des enfants. Paige remercie ce Mr News. Il s'en va et Terri dit qu'il est canon, alors que Paige le trouve plutôt dérangé. Ashley vient vers elle et leur demande comment se sont passées leurs vacances. Paige l'ignore et recommence à parler de ses cheveux tout en s'éloignant avec Hazel. Terri lui dit de leur laisser un peu de temps pour pardonner et oublier, mais Ashley n'est pas convaincue. Elles se mettent à marcher dans le couloir.

Dehors, Craig prend des photos d'Angela alors qu'elle fait des bulles. Elle aperçoit Craig et se précipite vers lui, même s'ils sont séparés par un grillage. Angela lui dit qu'il est parti depuis longtemps. Craig répond que l'été est fini, il est de retour de la colonie et ne s'éloignera plus d'elle. Craig la prend en photo et Angela demande si elle peut le photographier. Il lui passe l'appareil et la guide pour le prendre en photo, avant qu'elle lui rende son appareil photo. Angela annonce à son frère qu'elle et son père vont rendre visite à leur mère et l'invite à venir avec eux. Craig lui demande de lui dire qu'elle lui manque et de ne pas dire à Joey qu'ils se sont vus. Angela lui promet. Une femme interpelle Angela. Craig lui dit qu'elle l'aime et s'en va. La femme demande à Angela qui était le jeune homme et celle-ci répond qu'il s'agissait de son frère.

En salle informatique, Toby et JT sont sur l'ordinateur. Toby lui montre le système Isaacs qui permet de déterminer les meilleures compatibilités. Il montre un exemple avec Terry en cliquant sur sa photo. Mr Simpson est impressionné par leur dévouement pour sa matière mais leur demande de rentrer chez eux. Il leur laisse cependant cinq minutes après que Toby le lui ait demandé. JT précise que Terry n'est pas son genre et Toby répond qu'elle l'est. Mais, JT veut un vrai défi. Il cherche et tombe sur la photo de Paige. Toby lui annonce qu'il y a seulement 0.03% de chance entre eux, mais JT est convaincu. Il met ses lunettes de soleil et sourit.

Au cimetière, Joey et Angela rendent visite à la femme de Joey et la mère d'Angela et Craig. Joey dit à sa fille que ses fleurs sont très jaunes et Angela lui rappelle que c'est la couleur préférée de sa mère. Ils se rendent sur sa tombe. Joey l'embrasse et met ses mains dessus tandis que Angela dépose les fleurs. Elle demande à son père s'il pense qu'ils lui manque et Joey en est persuadé, autant qu'elle leur manque à eux. Angela demande si elle aime le paradis et commence à parler de Craig, ce qui fait se demander à Joey quand elle l'a vu. Angela dit qu'elle a promis, mais Joey lui répond de lui raconter la vérité. Il lève les yeux et remarque que Craig prend des photos. Il demande à Angela d'attendre et s'approche de Craig, qui préfère s'enfuir en courant.

Chez lui, Craig développe ses photos dans une chambre noire. Il y a des photos d'Angela et Joey au cimetière avec une photo de lui à côté. Quand c'est sec, Craig les met sur une feuille avec pour titre 'La Famille Parfaite'. Son père ouvre la porte et lui demande s'il est prêt à manger. Craig sort de son rêve et dit qu'il arrive.

Dans la cuisine, Craig et son père sont en train de manger du roast beef, des patates et du pudding, le repas préféré de Craig. Son père le signale et Craig acquiesce, lui rappelant comment sa mère le préparer. Mr Manning lui lance un regard, qui fait taire son fils, et demande comment s'est passé sa première journée et s'il s'est fait des amis. Craig lui parle de Sean qui est assez cool. Son père lui dit qu'il y avait un message de Joey sur le répondeur et l'interroge pour savoir pourquoi il les aurait appelés. Craig fait 'non' de la tête et demande pourquoi il l'aurait appelé. Mr Manning ne sait pas, lui rappelant qu'il ne comprend toujours pas pourquoi sa mère l'a quitté pour un vendeur de voitures. Craig lui promet qu'il ne l'a pas appelé car il n'est pas comme sa mère. Son père le croit et ne voit alors plus l'utilité de le rappeler.

A Degrassi, JT aperçoit sa 'destinée' approcher et annonce le début du projet Paige. Toby ajoute qu'il se terminera dans deux minutes. JT approche Paige, qui le qualifie de dégoûtant. Hazel lui fait remarquer qu'il veut lui parler. JT dit à Paige qu'elle est rayonnante et lui propose de porter son sac à l'école, chez elle et de faire tout ce qu'elle voudra. Alors, Paige lui demande de retourner avec sa petite amie (Toby) et de la laisser tranquille. Elle récupère son sac et s'en va avec Hazel. Toby dit à l'adresse de JT que c'est une inspiration, mais ce dernier dit que le combat vient de commencer pour que Paige soit sienne. Ils rentrent à Degrassi.

A la bibliothèque, Emma dit à Manny qu'elle a vu Craig sortir de la classe d'informatique. Manny se demande pourquoi tous les canons sont en troisième, mais Emma précise que JT et Toby sont dans leur classe. Manny lui dit de se taire, Craig arrive. Elles font alors semblant de lire. Craig interpelle Emma, qu'il a vu baby-sitter Angela. Emma ne le reconnaît pas, mais Craig lui rappelle qu'il y a cinq ans, leurs mères les ont fait danser ensemble. Emma se souvient alors du mariage et informe Manny qu'il est le beau-fils de Joey et le demi-frère d'Angela. Manny le salue et il lui fait un signe de tête. Craig dit avoir été ravi de la revoir et se lève pour partir. Emma annonce qu'elle baby-sitte Angela plus tard, que sa mère sera absente, étant à une fête, et lui propose de passer. Craig ne veut pas s'imposer, mais Emma dit qu'il sera son invité et ajoute que s'il veut venir, il peut l'attendre après les cours devant l'école. Craig lui dit qu'il sera là et la remercie, avant de partir. Manny est ravie qu'il vienne ce soir et toutes les deux crient de joie.

A la concession de Joey, celui-ci montre une voiture à un couple. Mr Manning vient et dit au couple de l'écouter car il connaît les voitures. Joey leur demande de l'excuser et de l'essayer. Il dit à Mr Manning qu'il voulait lui parler de Craig, même si ce ne sont pas ses affaires. Son père confirme ce dernier point. Joey veut simplement savoir comment il va, mais Mr Manning lui demande quel est l'intêrét. C'est son fils. Joey lui rappelle qu'il est tout de même le demi-frère d'Angela et qu'il lui manque et réciproquement. Ils doivent donc agir. Mais, son père réplique qu'il ne doit rien faire, à part rester éloigné l'un de l'autre. Joey lui explique qu'il a découvert qu'ils continuaient de se voir et que ce n'est pas parce qu'ils se haïssent que leurs enfants le doivent aussi. Le père de Craig monte dans sa voiture et s'en va.

Dehors, Toby rappelle que d'après son système, rien ne se passera entre Paige et JT. Celui-ci lui demande s'il aurait arrêté d'aimer Emma si son système lui avait dit la même chose. Paige, Hazel et Spinner passent devant eux et JT interpelle Paige, lui proposant un seul rendez-vous. S'ils accrochent, ils sortiront ensemble. Les trois jeunes gens se mettent à rire et s'éloignent. Paige n'arrive pas à croire qu'un loser peut réellement penser pouvoir sortir avec elle. Hazel trouve ça hilarant et lui dit qu'elle devrait accepter. Spinner est de son avis. Mais, Paige précise que ça n'arrivera jamais. Hazel lui propose alors 30 dollars pour pouvoir arranger ses cheveux. Paige refuse de sortir avec ET pour 30 dollars. Hazel lui rappelle que c'est une soirée avec Frodon ou une journée à nettoyer un garage. Paige accepte alors, à certaines conditions.

Chez Emma, Craig est avec cette dernière, Angela et Manny. Il dessine quelque chose à la craie et Angela pense à une grenouille, mais son frère lui dit que c'est un dinosaure qui adore les petites filles nommées Angela. Il la prend et se met à la chatouiller. Spike arrive et demande ce qu'ils lui font. Craig lui dit qu'ils nourissent les dinosaures. Spike leur annonce que le dîner est servi. Joey approche avec un cadeau et fait signe à Angela qui se précipite dans ses bras. Joey l'enlace et l'embrasse. Spike, qui ne s'attendait pas à la voir puisqu'il avait rendez-vous, est ravie de l'avoir pour son anniversaire. Snake lui demande comment était Miss Novembre et Joey l'informe que c'était Miss Novembre 1973 et avait donc l'âge de sa mère. Snake ajoute que les femmes d'un certain âge ont du sex-appeal, ce qui énerve Spike qui lui demande de partir. Mais, Snake ne veut pas la louper s'énervant. Joey le rassure, lui disant qu'il rentre avec lui après dîner. Il aperçoit Craig et lui demande ce qu'il fait là. Emma explique qu'elle l'a invité. Craig demande s'il est d'accord et Joey répond 'oui', avant de l'inviter à parler. Craig acquiesce et s'éloigne avec Joey, qui l'informe que son père ne veut pas qu'ils se voient, même s'il en est ravi. Craig lui dit que son père est d'accord. Joey lui demande s'il sait qu'il est là. Emma passe à côté d'eux, tandis qu'il parle. Joey ajoute qu'il ne sait pas pourquoi, mais son père ne veut pas qu'il voit Angela ou lui. Craig comprend qu'il lui a parlé et Joey lui raconte qu'il est venu le voir pendant l'après-midi. Craig commence à partir, mais Joey lui dit que son père ne veut pas et qu'il ne peut rien faire contre ça. Craig répond qu'il a compris. Il remercie Spike pour le hot dog. Emma le regarde partir, tristement.

Craig rentre chez lui, où son père l'attend, silencieux, assis à une table. Il l'informe qu'il va dans sa chambre noire. Quand il y entre, il est choqué de voir que tout est en désordre. Son père entre et lui demande ce qu'il cherche. Craig lui demande ce qu'il fait et Mr Manning commence à le frapper. Il prend Craig par le bras et le pousse à terre. Il jette quelque chose en l'air et quitte la pièce. Craig, toujours au sol est effrayé et en larmes. Son appareil photo est cassé, à côté d'une photo souriante de Craig...

A SUIVRE

WHEN DOVES CRY (1/2)

A boy named Craig Manning (Brown hair and eyes, kind of tall) is taking pictures of a girl named Angela Jeremiah, his half sister from a distance (She is about 5, brown hair, She is with Emma Nelson, playing. Then he sees her blowing bubbles with her dad, Joey and takes pictures. He is not allowed to see her because of his dad). When Craig thinks Joey sees him, he runs home.

Inside The Manning House
Craig’s dad is sitting at the table waiting for Craig.
Mr. Manning: Craig!
Craig: Hey dad. (Takes off his jacket and sits at the table)
Mr. M: What happened to 6:00?
Craig: I know. I’m sorry. It’s just the light outside, late summer, incredible. I just uh…
Mr. M: Got distracted and missed dinner.
Craig: Yeah, uh, Dad I’m sorry.
Mr. M: (throws a plate on the floor) When I say 6:00, I don’t care how great the light is, you’re home. Do you understand me? Clean it up. (He walks out of the room and slams a door)

Cut to: Degrassi
Everyone is arriving at school.
Toby:  Man, Grade 8 was supposed to be ours. This is so unfair.
JT: I have no problem with an expanded Degrassi. Way more fish in the sea.
Toby: What, you’re fishing for a new baby -sitter?
JT: dude, older women. Hot sexy older women just waiting to make me into a man, okay? This year, Toby. Just trust me, I know it.
They head inside.

Cut to: Craig
He is getting out of his dad’s car.
Craig: Thanks for the lift.
Mr. M: Ok. You need a lift tonight?
Craig: No, no, I can, uh, make it home. I’ll be on time tonight, ok?
Mr. M: Good luck to you sport.
As he goes inside, we see Emma and Manny watching him.
Manny: Is that the sound of your heart pounding? No way, it’s mine.
Emma: Proving that summer is so overrated. (They hit their boxing gloves as high fives to each other as they head in)

Inside
Spinner and Jimmy are sitting together.
Spinner: Back at this dump for four more years. Four long years.
Jimmy: Look at this place, it’s a zoo in here.
Spinner: You said it.
Jimmy: (Sees Sean) Look there’s one of the monkey’s now. (Sean goes to get a drink)
P.A.: Good morning students and welcome to Degrassi. If you’re a new student and haven’t received your homeroom number yet, please see Mrs. Smith in the main office immediately.
Sean: (Craig bumps into him) Is Degrassi a high school and a blind school this year?
Craig: Sorry man. I’m lost.
Sean: Buy a map.
Craig: (Holds up a map) Already got one. I’m not blind, just uh, directionally challenged.
Girl: Hey boys. (To Craig) Hey cutie.
Craig: M.I Lab?
Sean: Here I’ll-I’ll show you.
Spinner: (Imitates Sean) “Here, I’ll show you”.

Grade 8 English
Ms. Kwan: Closing down the high school was a last minute board decision, meaning we’re not fully prepared for the influx of students. (Liberty raises her hand)
Liberty: Will there be a separate student council? Separate video announcements? What about The Grapevine?
Ms. Kwan: Ok, my question at a time. In the short term, Degrassi’s gonna be a very crowded place.
JT: Small price to pay, huh? Older women, younger men, very hot.
Toby: Older women, JT Yorke, very not.
Sean comes in.
Ms. Kwan: Take a seat. (Sean goes and sits down and Emma sees him) You may even have to share lockers. (To Sean) See me after class. We’re going to be covering…

Grade 9 Media Immersion
Mr. Simpson: Adding grades 9 to 12 is a great opportunity for Degrassi and for you guys. I taught you M.I. for the past two years. You get for another four. (As he’s talking, he’s handing out locks for their lockers) (He slams Craig down to wake him up) Late night last night, huh, Craig?
Craig: Very… very…very late night, sir. I kept on waking up in anticipation of well this exact moment…sir.
Mr. Simpson: Yeah well save the Zs for home, ok? (Bell rings) Don’t forget to pick up your textbooks in the gym. And even though today is a half-day, tomorrow is not.

Hall
Toby: Ok, and every second week we’ll take out lunches, old school stuff…
JT: Whatever you say roomie.
Manny: I can’t believe you guys volunteered to share.
JT: Eh, it’s just our way of giving something back to Degrassi, is all.
Emma: Yeah or of destroying your friendship.
JT: (Liberty pushes past him) Slow down.
Emma: How soon till we tell them we told so.
JT: Now I get the top shelf, all right?
Toby: Why? We said I got it.
JT: No I get the top shelf because I’m taller.
Toby: Yeah, by like a millimeter.
JT: No check this out. Look. (He measures them) See? Way taller.

Hall
Hazel: Paige, your hair is fine.
Paige: Fine? I have a mullet.
Terri: What’s a mullet?
Paige: (Points out kids they walk past who have one) That. Hairstyle of the trailer dwellers and fashion impaired.
Hazel: So get it fixed.
Paige: But that’ll cost about 80 bucks. I have 50 put away, but my evil parents are insisting I can clean out the garage for the rest. Hello? Child labor.
Craig: You know, there are laws against child labor.
Paige: Ok, thanks, Mr. News- at-5.
Terri: Cute.
Hazel: Very.
Paige: Try deranged.
Ashley runs up to them.
Ashley: Guys, hey. I tried to call you when I got back. How was your summer?
Paige: Anyway, about my hair. (Paige and Hazel walk away)
Terri: Give them time. I’m sure they’ll…you know…
Ashley: What, forgive and forget? Right. (They go under something and walk down the hall)

Outside
Angela is blowing on a windmill. As she does, Craig is taking her picture.
Angela: Craig!
She runs up to the fence, which he is on the other side of.
Angela: You’ve been gone forever.
Craig: I know. But summer’s over, I’m back from camp, and now you won’t ever get away from me. Ok, say Bad Donkey Breath.
Angela: Bad Donkey Breath. (He takes her picture) Let me take yours.
Craig: Who, me?  I’ll break the camera.
Angela: Give it.
Craig: Remember how to use it? One hand there. (She moves it around and he makes a weird face that she takes a picture of, then gives him back the camera)
Angela: Daddy and me are gonna go visit Mommy. Wanna come?
Craig: Just um…just tell her I miss her. Ok? (She nods) And you can’t tell you Dad about us meeting, all right?
Angela: I promise. Always, always.
Woman: Angela!
Craig: Love you kid.
He leaves.
Woman: Angela, honey. Who was that?
Angela: My brother.

Media Immersion.
Toby: Ok, I give you The Isaacs System.
JT: The what? 
Toby: Ok, you want an older woman? This system determines your best match. Meet, Terri McGregor. (He clicks on her picture)
Mr. Simpson: Guys, your dedication to grade 8 is impressive, but, uh, go home already!
Toby: Can we just finish this first?
Mr. Simpson: Five minutes.
JT: Terri’s not really my type.
Toby: Pretty and breathing. Exactly your type.
JT: No, I need more of a challenge. Someone like… (Lands on Paige’s picture) All righty.
Toby: But you only have like a 0.03 % chance of scoring with…
JT: Paige Michalchuk. Come to Papa. (Puts on his sunglasses and smiles)

Cemetery
Joey and Angela are there, visiting with Joey’s wife who passed away.
Joey: That’s a lot of yellow, Angie.
Angela: But that was Mommy’s favorite color. Remember?
Joey: Yes I do. (They go to her grave stone. Joey kisses it and puts his hands on it while Angela puts the flowers around it)
Angela: Do you think she misses us?
Joey: I know she does. Just as much as we miss her.
Angela: But do you think she likes it up in Heaven? Craig said that…
Joey: Craig said what? Did you see Craig?
Angela: No, I just I promised…
Joey: Come on, sweetie. Tell me the truth. (Joey looks up and notices that Craig is there, taking pictures) Stay right here, ok? Craig? (Craig runs away as Joey approaches him) Craig?!

Craig’s House
He is developing pictures he took in his dark room. It’s a picture of Joey and Angela at the cemetery with a different picture of Craig next to them. When it’s dry, he puts it on a paper that says “The Perfect Family”.
Mr. M: Hey sport. Are you ready to eat? Craig? (He is quickly putting away a folder)
Craig: Uh… yeah. Uh… I’m just coming. (He takes pictures down that are hanging up)
 
Kitchen
Craig and his dad are eating.
Craig: Wow, roast beef, mashed potatoes, yorkshire pudding.
Mr. M: Your favorite.
Craig: Yeah totally. I love roast beef. Remember how Mom used to make it? (His Dad gives him a look so Craig keeps quiet)
Mr. M: So how’s was the first day? Make any friends?
Craig: Yeah, one guy. Sean. He’s cool.
Mr. M: That’s great. Listen, there was a message on the machine today.
Craig: For me?
Mr. M: No for me. From Joey Jeremiah. Any thoughts, any ideas on why he might be calling?
Craig shakes his head.
Mr. M: You didn’t call him?
Craig: Dad come on, why would I call Joey?
Mr. M: Why would your mother leave a surgeon for a used car salesman, Craig? I mean, the mysteries of the universe are infinite to me.
Craig: Well , I didn’t…I didn’t…call. Promise. I’m not…um…I’m not like Mom, ok? So, uh…you gonna call him back?
Mr. M: Now, why would I do that?

Degrassi
JT: Ok, my destiny is approaching. Project Paige has officially begun.
Toby: Yeah, it’ll be over in about two minutes.
JT approaches Paige
Paige: Oh look. It’s gross and grosser.
Hazel: Looks like grosser wants a word with you.
JT: Uh Paige may I say that you’re looking rather radiant today? May I carry your bag for you?
Paige: You want to carry my bag?
JT: Yeah, I’ll carry to home, I’ll carry it to school. Your wish is my command.
Paige: In that case I wish that  you’d go back to your girlfriend over there and leave me alone….Now. (Takes her bag from him and she and Hazel walk away)
Toby: Wow, you-you are an inspiration.
JT: The battle has just begun. Paige Michalchuk will be mine.
Toby: Ok. (They go inside)

Library
Manny: So, he’s in grade 9?
Emma: Yeah, I saw him coming out of Simpson’s homeroom this morning.
Manny: Why do the 9ers get all the hotties?
Emma: What do you mean? We have JT and Toby.
Manny: Shh! There he is.
They see Craig coming in. When they do they put up their books as if they’re reading.
Craig: Emma Nelson right? You baby-sit Angela Jeremiah.
Emma: I do? I mean I do but…
Craig: You don’t recognize me? Five years ago. Our mothers made us dance.
Emma: The wedding. Craig is Joey’s stepson. Angela’s half-brother.
Manny: Oh. Oh hi. (He nods at Manny)
Craig: Hey. Anyway, uh…nice to see you again. (He gets up to leave)
Emma: Craig, wait! I’m baby-sitting Angela later. My mom’s having this big party and I was wondering if maybe you want to come along.
Craig: I wouldn’t want to crash.
Emma: No, you’d be my guest. If you want to come, meet me out front after school.
Craig: I’ll be there. Thanks. (He leaves)
Manny: He’s coming tonight. (They squeal)

Joey’s dealership. He is showing a car to a couple.
Joey: If this car is a lemon, which it is not, I will give you a real lemon and let you squeeze it in my eyes. Sound fair?
Mr. M: Oh, listen to the man. He knows cars.
Joey: Would you excuse me for just a minute? Why don’t you open her up and see how she feels? Ok? I’ll be with right away. Hello Albert. You got my message.
Mr. M: Sure did.
Joey: Good. Well, it’s about Craig. This is really none of my business but…
Mr. M: You’re just gonna butt in anyway.
Joey: I just want to know how  is he doing.
Mr. M: What’s your interest in my son?
Joey: Just…
Mr. M: He’s my son, right?
Joey: Yes, but he’s also Angela’s brother.
Mr. M: Half-brother. What’s your point?
Joey: Angela misses him. Ok? And I know he misses her. And you and I need to do something about it.
Mr. M: Ok, you and I need to do nothing. Except stay away from each other.
Joey: Ok, You’re not getting it here, ok. Craig wants to see Angela and I know he has been seeing her. I just found out myself, he’s been doing it on his own time. You and I may hate each other, but do our kids have to? (As he talks Craig’s Dad is getting in his car to drive away) Even if it’s just once a month.

Outside
Toby: Ok, according to The Isaacs System, you and Paige are never gonna happen.
JT: Would that be the same system that stopped you from doing anything about Emma last year? News flash Toby. It doesn’t work. (Paige, Hazel, and Spinner walk by) Uh, Paige. Hold up.
Paige: Ok, I need a restraining order. What?
JT: Uh…will you go out with me? All I’m asking for is one date. If we click, then we’ll talk commitment. What do you say? (They laugh at JT as they walk away)
Spinner: Man, that is classic.
JT: In time.
Paige: Ok, has my rep fallen to the point where a loser like JT thinks he can ask me out and get away with it?
Hazel: It’s hilarious. You should totally do it.
Spinner: Yeah, Paige and JT on a date. Oh yeah.
Paige: Never going to happen, ever.
Hazel: Everyone has their price. Like say…30 bucks. Enough to get your hair done.
Paige: You honestly think I will go out in public with IT for 30 bucks?
Hazel: A light evening with Frodo? Or an entire day gagging through cobwebs in your parents’ garage.
Spinner: Yeah, you know, it’s about the earwigs. Sharp pinchers, just waiting to climb…
Paige: $30.00, in cash. Fine. But… there will be conditions. Big conditions.

Emma’s
Craig is there w/ Angela, Emma, and Manny.  Craig is drawing something in chalk.
Angela: Is that a frog?
Craig: Are you kidding? This is a big razor-toothed dinosaur with a taste for little girls named Angela! (He goes over to her and tickles her)
Spike: What are you guys doing to her?
Craig: Just feeding her to the dinosaurs.
Spike: Ok, guys. Dinner’s served.  (They cross the street to go get food) Come on. (Joey approaches with a gift and waves at Angela)
Angela: Daddy!
Joey: Ya! Mmmwah! (Hugs and kisses her)
Spike: Hey, we didn’t expect you. I mean it’s only my birthday. Much less important than a blind date.
Joey: Ok, Ok, My bad.
Snake: So, Jeremiah, how was Miss November?
Joey: She was Miss November of 1973. Ooh. It was like going out with my mother.
Snake: Ah, well you know women of a certain age do have a special appeal.
Spike: You can leave now!
Snake: What, and miss watching you turn gray?
Joey: Don’t worry, he’s coming home with me, after we eat. (Walks a little bit and sees Craig) Craig. Hey, what are you doing here?
Emma: I invited him.
Craig: It’s okay, isn’t it?
Joey: Yeah, yeah, no, um…Can I talk to you for a second? (Craig nods and walks over to Joey) It’s great seeing you, I mean that. But you dad doesn’t want.
Craig: Oh. He’s fine with this.
Joey: He knows you’re here? (Emma walks by as they talk) Look, I don’t know why, but he doesn’t want you hanging out with me or with Angie. He’s made that radically clear.
Craig: Wait, you talked to him?
Joey: He came by the dealership this afternoon. (Craig starts to walk away) Craig, come on! Your dad won’t allow it, what do you want me to do?
Craig: No problem, I get it! Hey, um, Ms. Nelson, thanks for the hot dog! (After he leaves, the camera goes up to Emma’s face where she doesn’t look happy for Craig)

Craig’s
He goes in and his dad is at the table, being silent.
Craig: I’m gonna go down to my dark room.
When Craig enters the room, he sees it is all a mess, the place has been trashed. He is shocked. His dad comes in.
Mr. M: Are you looking for something? (Holds up something of Craig’s)
Craig: What are you doing?
Mr. M: Are you looking for something? (He starts hitting Craig with it)
Craig: What are you doing?
Mr. M: Are you looking for something? (He grabs Craig by his arms and then throws him down on the floor. He then throws something in the air and leaves the room. The camera closes up on Craig on the floor, scared and crying then moves to Craig’s broken camera and a happy smiling picture of him)

End

Kikavu ?

briseis88 
Date inconnue

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci aux 2 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

Découvrez le dernier HypnoMag qui vient de sortir.
Activité récente
HypnoChannel recrute, rejoins l'équipe de notre chaîne YouTube
Actualités
Joyeux Noël à tous !

Joyeux Noël à tous !
Le quartier Degrassi vous souhaite à tous et à toutes un très joyeux Noël ! Profitez bien de votre...

Retrouvailles avec Nina Dobrev

Retrouvailles avec Nina Dobrev
Alors que les acteurs de la série Degrassi se succèdent pour les premières des différents films...

Degrassi sur June

Degrassi sur June
Le 31 août à 17h20, la série DEGRASSI revient avec la saison 13 sur June. La série sera diffusée...

Saison 14

Saison 14
La deuxième partie de la saison 14 de Degrassi a commencé sa diffusion hier soir au Canada et aux...

Aislinn Paul dans Heroes Reborn

Aislinn Paul dans Heroes Reborn
Et une nouvelle héroïne pour Heroes Reborn ! Aislinn Paul a intégré le casting de la série, suite du...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage
Partenaires premium
HypnoChat

serieserie (10:14)

Hello!!

Sonmi451 (10:21)

Helli!

CastleBeck (12:51)

BOnjour ici

Seriesmdr1 (20:14)

Bonsoir tout le monde vous allez bien ?

choup37 (15:38)

RIP Roger Moore

Sonmi451 (21:12)

Nooonnnn je savais pas pour Roger Moore!!!!

cordelia (12:38)

c'est triste mais c'est la vie

hollywood (18:39)

Salut tout le monde ! Quelqu'un pourrait me dire comment faire pour modifier un sommaire ? (dans la mise en page)

chrismaz66 (19:24)

Bonjour Hollywood menthe fraîche! Pour changer de modèle de page sommaire faut aller su l'icône page blanche et cliquer sur modèle tout simplement puis tu choisis mais cela n'est possible que si tu es admin

Seriesmdr1 (19:47)

Bonjour tout le monde !

cinto (13:42)

Ma sorcière Bien Aimée: un quizz vous attend! Venez voir...

cinto (13:46)

The Tudors: nouvelle PDM sur les couronnes; ça brille chez les reines! Une visite, un vote, merci!

atchoum (20:14)

Bonsoir tout le monde : un nouveau sondage sur le quartier Atlantis. Si le coeur vous en dit, on vous attend

Seriesmdr1 (20:15)

Une nouvelle pf

Seriesmdr1 (20:16)

Photo de la quinzaine, un nouveau survivor et le pendu sont disponible sur le quartier OITNB n'hésitez pas à donner votre avis !

Phoebus (20:21)

Bonsoir, Un nouveau sondage est disponible sur le quartier Person Of Interest (sondage sur deux sublimes actrices).

Phoebus (23:17)

Salut, nouveau sondage disponible sur le quartier de "Sense8".

Phoebus (00:13)

Re-Salut, nouveau sondage sur le quartier Homeland.

Cityhunter (13:41)

Hello

Seriesmdr1 (19:47)

Bonsoir tout le monde ! Nouveau sondage de CastleBeck sur le quartier Les Simpson, n'hésitez pas à voter ! Bonne soirée à tous !

Rejoins-nous !

Ou utilise nos Apps :

Disponible sur Google Play

Attention : l'HypnoChat et les Apps iOS et Android recontrent actuellement des problèmes de performance. L'affichage peut prendre jusqu'à 10 minutes durant lesquelles le site est inaccessible. Nous travaillons sur une solution.