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#507 : La faille

Titre VO : Fool For Love
Titre VF : La faille
Diffusion US : 14/11/2000
Diffusion FR : 07/06/2001
Scénario : Douglas Petrie
Réalisation : Nick Mark

Au cours d'une nuit a priori très banale pasée à nettoyer les rues de Sunnydale de sa vermine, Buffy se retrouve avec son propre pieu planté dans le ventre alors qu'elle étais sur le point d'épingler une créature supplémentaire à son tableau de chasse.

Affaiblie par ce coup que vient de lui porter son adversaire et totalement désemparée, elle semble être à la merci du vampire qui s'en lèche d'ores et déjà les babines ! Heureusement, surgissant de nulle part, Riley intervient et sauve in extremis sa promise, Buffy se retire donc pour aller se faire soigner pendant que Riley assurera l'intérim.

Blessée dans son orgueil, elle décide toutefois de récolter un maximum d'informations sur les anciennes Tueuses afin d'éviter que pareille mésaventure ne se reproduise. Or, dans la mesure où les observateurs sont priés de ne garder aucune trace de leur travail, il ne lui sera pas facile de se renseigner.Entêtée, Buffy rend alors visite à Spike, qui s'est récemment vanté d'avoir tué deux de ses semblables, afin de lui tirer les vers du nez.

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CIMETIERE DE SUNNYDALE-NUIT

La Tueuse se bat contre un vampire avec un look punk.


BUFFY : Je sais que ça ne me regarde pas mais juste par curiosité, tu puais autant de ton vivant ou c’est une réaction post-mortem ? Parce que si c’est le cas j’ai rien dit. Mais je te signale quand même qu’on a fait de gros progrès en maîtrise d’hygiène corporelle depuis que tu es devenu vampire. (Alors qu’elle est sur le point de le vaincre, le vampire retourne le pieu contre elle et lui plante dans le ventre. La jeune femme souffre).


                                                              GENERIQUE 

Buffy donne un coup de poing à son ennemi, qui tombe au sol. Puis elle retire l’arme ensanglantée de son estomac et part en courant et en boitant. Le vampire bondit devant elle, ils ne bougent plus.

LE VAMPIRE : Tu t’en vas déjà ? Pourtant on s’amuser bien tous les deux. (Il s’avance alors que la Tueuse recule puis il la pousse. Il ramasse le pieu et s’avance vers sa proie. Soudain, Riley se jette sur la créature et tombent au sol. Alors qu’ils se battent, Buffy s’assoit doucement, fatiguée et ensanglantée. Le vampire finit par s’enfuir, Riley rejoint sa petite amie).

RILEY : Buffy. Qu’est-ce qui s’est passé ? (La jeune femme tombe dans ses bras). Oh, non.

CHAMBRE DE BUFFY-LENDEMAIN MATIN

Riley soigne sa compagne et lui pose plusieurs pansements sur la plaie, alors qu’elle est assise sur son lit.


BUFFY : J’en reviens pas de m’être évanouie. Tu dois me trouver minable ? 
RILEY : Ah, oui, j’aimerais voir une fille capable de jouer au tennis avec une blessure pareille. 
BUFFY : Je croyais que tu disais que c’était pas grave. 
RILEY : Non, j’ai dit que j’avais vu pire, il y a une différence. 
BUFFY : Mais ma rate n’a pas finie en brochette, c’est déjà ça. (Le pansement est fini, elle se rhabille). 
RILEY : Tu devrais quand même voir un vrai médecin. 
BUFFY : Hum, et il me mettrait dans un vrai hôpital, ce qui ficherait à ma vraie mère une vraie trouille bleue. C’est hors de question. Rassure-toi, je guéris extrêmement vite.  C’est l’avantage d’être une Tueuse. (Elle lui caresse les cheveux). Et le copain capable de soigner mes blessures de guerre ça, c’est un petit bonus personnel. 
RILEY : Parle-moi de tes adversaires. Ces gars-là, ils étaient de quelle famille ? (Il range les pansements).
BUFFY : Famille des vampires. 
RILEY : Combien ? 
BUFFY : Un seul. 
RILEY : Ah ! Alors, qu’est-ce que c’était ? Une sorte de super vampire ? 
BUFFY : Non, c’était le modèle classique et je me suis fait battre. 
RILEY : Ça c’était déjà produit ? 
BUFFY : Je n’ai jamais été aussi en forme de toute ma vie. Et si tu veux savoir comment ça s’est passé… (Dawn entre subitement dans la pièce). Dawn !
DAWN : Désolé d’interrompre vos sexpériences, je voulais juste vous prévenir que…maman arrive. (Riley essaie de cacher les désinfectants, Joyce entre).
JOYCE : Bonjour, Riley. 
RILEY : Bonjour madame Summers, vous allez bien ? 
JOYCE : Oui, je me sens une âme de bout en train. Je vise la médaille de la mère la plus joyeuse. 
RILEY : Tant mieux. 
JOYCE : Buffy, quand tu auras une minute, j’aimerais qu’on fasse la liste des courses pour la semaine prochaine. 
BUFFY : C’est d’accord. (La mère de famille remarque les produits de soin).
JOYCE : Tu as quelque chose à désinfecter ? 
DAWN: Euh, c’est moi qui l’ai fait. Une expérience de vernis à ongles qui a avorté avant même de commencer. 
JOYCE : Mais il en faut plus que ça pour t’arrêter. (Elle sourit et part).
DAWN : Si j’ai bien compris, je t’ai évité de passer à la moulinette. Tu peux le dire, qui c’est la meilleure ?

BUFFY : Tu es la meilleure…des petites sœurs exaspérantes. (Sa sœur fait une grimace).
BUFFY : Si je te montre un truc, tu promets de ne pas le dire ? (L’adolescente s’agenouille devant Buffy, qui soulève un peu son débardeur).
DAWN : Trop cool. Euh, je veux dire, c’est atroce. 
BUFFY : Alors pas un mot surtout, d’accord ? Tu pourras m’aider dans la maison ? 
DAWN : Tu exagères, je te sauve la mise et en plus je dois faire tes corvées. 
BUFFY : Dawn. 
DAWN : C’est d’accord. Je te couvrirais, tu es contente ? T’as de la chance qu’on soit pas en été.
RILEY : O.K. Dawn va faire tes corvées et je patrouillerais ce soir. 
BUFFY : Toi tout seul ? 
RILEY : Je ferais vite. 
BUFFY : Ça t’embêterait beaucoup, d’y aller avec les copains ? 
RILEY : Si tu insistes, j’irais patrouiller avec eux cette nuit. 
DAWN : Et moi, je patrouille quand ? 
BUFFY : Quand les poules auront des dents. (L’adolescente refait une grimace).

CIMETIERE DE SUNNYDALE-NUIT

Riley marche devant et fait signe au reste des amis de la Tueuse, qui sont en train de manger des chips.

ALEX : C’était quoi ce geste avec la main ? Vous avez vu ? Tu crois que ça veut dire quelque chose ? 
WILLOW : C’est un code. Je crois que ça doit vouloir dire tchou-tchou. 
ANYA : Ça veut sûrement dire, suivez-moi ! Ou alors ne bougez pas ! 
WILLOW : Faudrait lui demander…Alex. 
ALEX : Hé Riley ! (Le militaire est surpris et sursaute). Ça veut dire quoi (Il refait le geste) exactement ? 
RILEY : Que tu parles trop fort. Si les vampires ne nous ont pas repérés, on a beaucoup de chance. 
ALEX : Grâce à toi, il est furax et sarcastique. 
WILLOW : Je t’avais dit de lui demander, pas de hurler comme un malade. 
ANYA : C’est leur faute. 
RILEY : Bon écoutez, en se séparant, on couvrira plus de terrain. Voilà ce qu’on fait, moi je prends les cimetières et vous le Bronze. 
ANYA : Pourquoi ? On n’est pas assez discret ? 
ALEX : On s’excuse. 
WILLOW : Désolé. 
ALEX : On sera silencieux, c’est promis. 
RILEY : Très bien mais vous arrêtez les chips et vous couvrez mes arrières. 
WILLOW : D’accord. 
ALEX : Tu sais à quoi il ressemble ? A un chat. Un gros chat de la jungle. Pourquoi je ne suis pas comme ça ? Il est trop cool. 
WILLOW : Toi aussi, t’es cool. 

BOUTIQUE DE MAGIE-NUIT

Giles boit une tasse de thé, tandis qu’il feuillète plusieurs livres. Buffy fait également des recherches, derrière le comptoir.

GILES : En voilà une autre. Une tueuse au début du dix-neuvième siècle. 
BUFFY : Oui avec un peu de chance, on en saura plus que pour la précédente. 
GILES : Qu’est-ce que ça dit ?
BUFFY : Comme pour les autres. La tueuse est élue blabla, grand protecteur blabla, bagarre effrayante blabla, oups ! Elle se fait tuer. Et pas un seul détail. 
GILES : Des détails ? Il est dit ici que cette tueuse forgeait ses armes elle-même. 
BUFFY : Elle devait être sexy avec son enclume. Mais je ne vois aucun détail sur le dernier combat de la Tueuse. Qu’est-ce qui fait qu’il était spécial ce combat ? Pourquoi elle l’a perdu ? 
GILES : Hier soir, tu n’as pas perdu, Buffy. Tu as … 
BUFFY : Vu la mort de très près. Oui hier, je me suis plantée. Je m’entraîne plus dur que d’habitude mais j’ai failli…et il y a absolument rien dans tous ces bouquins qui m’explique pourquoi. C’est vrai, écoutez, je suis consciente que sur notre panoplie de tueuse, il y a une date d’expiration mais j’aimerais que la mienne ne vienne pas avant longtemps, je suis encore jeune. Si seulement je trouvais une description de ce qui a perdu les autres Tueuses, ça pourrait peut-être m’aider à comprendre mes erreurs et ne pas les reproduire. 
GILES : Oui mais…le problème c’est que, qu’après le combat final on a…enfin, je ne sais pas très bien comment exprimer ça. On a enfin…La Tueuse est… 
BUFFY: Oui, ça va aller, vous pouvez dire le mot, Giles. 
GILES : Oui, morte et de ce fait, ça ne valait plus la peine. 
BUFFY : Pourquoi les observateurs n’en parle pas dans leur journal, il y a plus que des pages blanches. 
GILES : J’imagine que s’ils étaient comme moi, ils ont trouvé le sujet beaucoup trop… 
BUFFY : Trop inconvenant. Génial, vous les observateurs ce que vous pouvez être puritains quand même. 
GILES : Ou pénible, oh si, tu peux le dire. Mais tu as raison, le rapport des derniers combats, nous serait utile, malheureusement, il n’y a plus personne pour en parler. (La Tueuse a une idée). Quoi? 

CRYPTE DE SPIKE-NUIT


Buffy attaque Spike par derrière et le plaque sur le mur.

SPIKE : Oh ! Non, en fait je n’ai rien senti. Tu es sûre que tu te sens bien, tu me fais mal d’habitude. (Elle met le vampire en face d’elle).
BUFFY : Ne joue pas à ce jeu-là, Spike. 
SPIKE : Qu’est-ce que tu veux ? 
BUFFY : Les Tueuses, tu en as eu deux ? 
SPIKE : En effet. (Dit-il surprit).
BUFFY : Alors, montre-moi comment.

INTERIEURE BRONZE-NUIT

La Tueuse et le vampire sont assis à une table, parmi la foule. Spike boit une gorgée de bière.

SPIKE : Ah ! Certaines bières américaines ne méritent même pas le nom de bières. Heureusement, celle-ci est très bonne. 
BUFFY : Petite mise au point, on n’est pas là pour une étude comparative sur la bière. Parle-moi des Tueuses. Une en Chine, pendant la révolte des Boxers. L’autre à New York. Point commun, leur meurtrier. Toi. (Elle sort de l’argent qu’il essaie d’attraper, elle le remet dans sa poche). Tu racontes tout et tu auras l’argent. 
SPIKE : D’accord. Tu veux savoir comment j’ai battu les Tueuses et tu veux le savoir vite. Alors écoute. On s’est battu, j’ai gagné, fin de l’histoire. Maintenant tu payes. 
BUFFY : Ah non ! C’est pas ce que je voulais. 
SPIKE : Qu’est-ce que tu voulais que je te montre, une description coup par coup que tu puisses mémoriser, pffft ! Ce n’est pas une question de technique. D’ailleurs, puisque j’ai accepté ta proposition, on va le faire à ma manière. Cuisses. 
BUFFY : De quoi ? 

SPIKE : Des cuisses de poulet bien épicées. Tu vas m’en commander, je commence à avoir petit un creux. (La jeune femme soupire et se tourne vers un serveur).
BUFFY : S’il vous plaît. (Elle souffre un peu et se tient l’abdomen). 
SPIKE : Ah, j’en étais sûr. La petite Buffy a failli finir en plat du jour. 
BUFFY : Inutile de te réjouir, je vais bien. 
SPIKE : Sans blague. Tu viens évoquer les morts dans un coin sombre avec quelqu’un que tu méprise parce que tu vas bien. 
BUFFY : Dis-moi seulement ce que je veux savoir. 
SPIKE : Est-ce que tu es sourde. Je t’ai dit que je ne parlerais pas l’estomac vide. 
BUFFY : Tu es un vrai emmerdeur ou tu t’entraines ? 
SPIKE : Que veux-tu que je te dise mon cœur. J’ai toujours été mauvais. 

FLASH-BACK-LONDRES-NUIT-1880

William est à une réception avec quelques personnes, il écrit un poème, un peu à l’écart. 


WILLIAM : Lumineuse ? Oh non, non, non, tu es radieuse…oui c’est mieux. (Un serveur s’avance près de lui et lui montre un plateau avec quelques toasts).
SERVEUR : Un hors d’œuvres, monsieur ? 
WILLIAM : Oh, un instant. Voyez-vous je suis en panne d’inspiration. Connaissez-vous un autre mot que sublime. Sublime est un mot absolument magnifique mais il n’y en a aucun autre qui rime avec lui. (Le serveur sourit et s’en va. Cecile descend des escaliers avec quelques amies. Le poète la remarque). Cécile.
UNE FEMME : Tout ce que je me contente de dire c’est que c’est pour le moins mystérieux. La police ne devrait négliger aucune piste. (Dit-elle aux autres inviter).
UN HOMME : Ah, William, faîtes-nous part de votre opinion. A qui imputez-vous la vague de disparition qui déferle sur notre ville, animaux ou voleur ? 
WILLIAM : C’est d’une telle barbarie que je préfère ne pas y penser du tout, à quoi sert la police sinon ? Personnellement, j’emploie mon énergie à essayer de créer de la beauté. 
HOMME : Parfait. (Il lui arrache son poème). Et bien, régalez-nous William. 
FEMME : Oui, sauvez-nous d’un sujet si assommant 
WILLIAM : Faîtes attention. (Il essaie de reprendre le papier). L’encre n’est pas encore sèche. Je vous en prie, c’est une œuvre inachevée. (Il essaie encore). 
HOMME : Ne soyez pas timide ! (Il lit le poème). Mon cœur débordant de tendres bouffées ardentes inspirées par votre beauté …aveuglante…Aveuglante ? (Tous le monde se moquent. William reprend le papier et s’en va). 
UN AUTRE HOMME : Quand on songe que c’est l’une de ses meilleures compositions. (William écoute ce qu’ils disent à son sujet). 
FEMME : Le saviez-vous, on l’appelle William le sanglant parce que sa poésie fait saigner les oreilles ? 
HOMME : Ça lui va parfaitement. Je préfèrerais qu’on m’enfonce des rivets de chemins de fer dans les oreilles plutôt que d’entendre ces horreurs. (William rejoint Cecile, qui est assise, seule).
WILLIAM : Cécile ? 
CECILE: Oh, veuillez-vous retirez. 
WILLIAM : Non. (Il s’assied). Ils sont d’un tel vulgaire. Différents de vous et moi. 
CECILE : Vous et moi ? Je vais vous poser une question très personnelle et je souhaiterais une réponse sincère, vous saisissez ? Vos poèmes…ils, ils ne…ce n’est pas de moi qu’il s’agit ? 
WILLIAM : Ils expriment mes sentiments. 
CECILE : Oui mais est-ce de moi qu’ils parlent ? 
WILLIAM : Uniquement de vous. 

CECILE : Oh seigneur ! 
WILLIAM : je sais, tout cela est soudain mais si…si vous n’aimez pas ma poésie ne retenez pas les mots mais seulement le sentiment. Je vous aime Cécile. 
CECILE : Taisez-vous, je vous en prie. 
WILLIAM : Je suis un piètre poète mais un homme bon. Tout ce que je demande c’est que vous puissiez me voir. 
CECILE : Mais je vous vois et c’est le problème. Vous ne m’êtes rien William. (Elle se lève). Vous êtes indigne de moi. (Elle s’en va, tandis que le poète pleure, seul. Puis il quitte la réception et marche dans les rues parmi la foule. Il déchire son poème et percute un passant). 
WILLIAM : Vous ne pouvez pas regarder où vous aller. (Il se réfugie dans une grange pour pleurer, Drusilla entre).
DRUSILLA : Je m’interroge quelle épouvantable catastrophe s’est abattue telle une foudre tombée du ciel pour mettre ce fringant étranger en larmes. 
WILLIAM : C’est rien. J’aimerais être seul. 
DRUSILLA : Oh, je vois. Un prince entouré de brutes stupides incapables de voir sa force, son éclat, sa lumière. (Elle se met à danser). Ce, brûlant petit poisson qui tourne autour de votre tête. (Le jeune est un peu effrayer).
WILLIAM : Je crois, que vous êtes déjà trop près. J’ai entendu parler des pickpockets de Londres. Je ne vous laisserais pas prendre ma bourse. 
DRUSILLA : Peu m’importe votre bourse. Votre vraie richesse est ici. (Elle pose la main sur le cœur de William) et là (sur sa tête) dans l’esprit et…dans l’imagination. Vous, connaissez des mondes que les autres seraient incapables d’imaginer. 
WILLIAM : C’est exact. Euh, je veux dire, non. je veux dire Mère m’attends pour dîner. 
DRUSILLA : Je sais ce que vous voulez, quelque chose de brillant et d’éclatant. Quelque chose d’aveuglant. 
WILLIAM :…Aveuglant ? 
DRUSILLA :…Vous le désirez. 
WILLIAM : Oui, je le désire. C’est tout ce que je désire. (Drusilla sort ses crocs et mord sa proie). Aie, aie.

CIMETIERE DE SUNNYDALE-NUIT

Le petit groupe d’ami, se cache derrière une pierre tombale pour observer le vampire qui a blessée Buffy.

RILEY : Regardez ! 
ALEX : T’as vu quelqu’un ? 
RILEY : C’est lui. (Le vampire s’approche d’une crypte). 
RILEY : Suivons-le ! (Il s’approche mais les amies de Buffy restent en arrière. On entend ce que disent les vampires).
UN VAMPIRE : Salut les gars. (Ils rient) 
UN AUTRE VAMPIRE : Allez passez-moi la bouteille ! 
UN AUTRE VAMPIRE : Non, lâche-ça ! 
UN AUTRE VAMPIRE : Tu veux pas partager et bien on va te la prendre. 
VAMPIRE : Non, rendez la moi ! (Ils rient, le militaire retourne auprès d’Alex et les autres).
ALEX : On dirait qu’ils s’amusent bien. 
RILEY : On n’entre pas en force. Il y en a trop. On reviendra à l’aube, ils dormiront et on sera mieux armé. De toute façon, on peut aussi bien les tuer dans la journée. 

INTERIEUR BRONZE-DEVANT LE BILLARD

Les meilleurs ennemis jouent au billard.

SPIKE : La neuf dans le coin.  (Il tape dans la boule de billard).
BUFFY : Bon, t’es monté d’un cran dans les prédateurs et alors ? 
SPIKE : Oh, hé ! Je t’en prie. T’en parle comme si c’était une aventure sans importance. Devenir un vampire c’est une expérience très profonde et puissante. J’ai senti une force immense m’envahir. Se faire tuer alors qu’on se sent vivre pour la première fois. J’ai été libéré, je n’avais plus à suivre de règles idiotes. J’ai décidé de faire mes propres règles et pour faire régner ma loi. (Il s’allume une cigarette avec une allumette qu’il craque sur la table de billard). J’avais besoin d’une bande. 

FLASH-BACK YORSHIRE-1880-DANS UNE MINE

Angélus sert la gorge de son ami, tandis que Drusilla et Darla assistent au spectacle.

ANGELUS : Je crains que mon grand âge ne commence à me causer des trous de mémoire. Rappelle-moi William, pourquoi on ne te tue pas ? (Spike s’étrangle). Tu disais ? (Il le relâche et le frappe).

SPIKE : C’est, Spike mon nom. Tu ferais bien de ne pas l’oublier mon vieux. (Il s’éloigne). ANGELUS : Je ne suis pas ton vieux. D’où tiens-tu ce langage ?
DARLA : On a failli ne pas se sortir de Londres vivant à cause de toi. Où que nous allions c’est la même histoire. Et maintenant ? 
ANGELUS : Mes femmes et moi sont contraints de nous cacher dans une mine désaffectée et cela parce que William le Sanglant aime attirer l’attention. Tu nous donne mauvaise réputation. 
SPIKE : Oh, je suis navré d’avoir souillé votre nom. Nous sommes des vampires. 
ANGELUS : Raison de plus pour montrer un peu de finesse. 
SPIKE : Foutaises. Ça c’est bon pour les dandis en fanfreluches quant à moi je me bats tous les jours. 
ANGELUS : Et à chacune de tes bagarres nous sommes pourchassés. 
DARLA : Je crois que nos hommes vont se battre. 
DRUSILLA : Le grand vertueux s’apprête à faire un pique-nique mais ce n’est pas son anniversaire. (Dit-elle en tapant dans ses mains et en souriant).
DARLA : Bonne remarque. 
SPIKE : Tu sais quoi, quand on me donne la chasse, ce que j’aime le plus c’est de me faire prendre. 
ANGELUS : Bravo. C’est une très brillante stratégie, astucieux. 
SPIKE: Ne me touche pas ! (Il rit). C’est quand la dernière fois que tu t’es laissé aller que tu t’es retrouvé cerné le dos au mur avec seulement tes crocs contre leurs poings. N’en as-tu pas assez des combats que tu es sûr de remporter. 
ANGELUS : Non. Une bonne tuerie, une vraie tuerie doit être artistique parce que sans cela nous serions des animaux. 

SPIKE : Pauvre fiotte ! (Ils se battent. Angélus a vite le dessus, il est même prêt a le tuer alors que Spike rit). Là, tu te laisses aller.
ANGELUS : Tu ne peux pas continuer comme ça. (Il le relâche). Si je ne te corrige pas c’est peut-être une foule déchaînée qui s’en chargera…ou la Tueuse. 
SPIKE : C’est quoi une Tueuse ? 


INTERIEURE BRONZE-DEVANT LE BILLARD


SPIKE : A partir de là c’est devenu une obsession. Pour les autres vampires, la Tueuse était un l’objet de frayeur, elle leur donnait des sueurs froides. Moi, je me suis jamais caché, je la cherchais. Si on veut rigoler un peu, il y a que la mort et la gloire, le reste ça vaut que dalle. J’étais jeune. 
BUFFY : Dis-moi comment tu l’as tuée? 
SPIKE : Puisque tu me le demandes. (Il pose sa main sur l’épaule de la jeune femme, qui prend la queue de billard pour se défendre mais il lui tient le poignet). Leçon numéro un, une Tueuse veille toujours à avoir une arme sous la main. (Il se transforme en vampire). La mienne est toujours prête. (Il redevient humain et reprend la partie). L’avantage majeur, en devenant un vampire, c’est que je ne crains personne. Je n’ai qu’une cible, c’est toi chérie, mais en ce temps-là, c’était elle. 

FLASH-BACK-CHINE-1900-REBELLION DES BOXER-NUIT

Spike se bat contre une Tueuse chinoise dans un temps, alors que la ville est à feu et à sang. Alors qu’ils se battent, la jeune femme blesse le vampire au visage avec une épée.

SPIKE : Je ne suis pas déçu, tu t’amuses ? (Ils échangent plusieurs coups mais une explosion fait perdre l’équilibre à la Tueuse. Son ennemi en profite et lui boit son sang. Elle s’écroule dans les bras de la créature).
LA TUEUSE : Dis à maman, que je suis désolée. (Dit-elle en chinois). 
SPIKE : Pas de chance chérie, je ne parle pas le chinois. (Il la jette au sol). Je pourrais en boire tous les jours. (Drusilla le rejoint).
DRUSILLA : Oh, Spike ! Quelle merveilleuse victime tu as fait ! C’est la Tueuse que tu as vaincu. Méchant, cruel, Spike. (Elle lui tend la main pour qu’il vienne vers elle, il s’approche et la prend avec violence). 
SPIKE : Sais-tu qu’il paraît, que le sang de Tueuse est un puissant aphrodisiaque. Alors goûte-moi ce sang. (Il lui fait lécher son doigt plein du sang de la Tueuse. Il la porte et la plaque contre le mur et ils s’embrassent. C’est la panique dans les rues de la ville. Le couple rejoint Angélus et Darla, à l’extérieur).
DRUSILLA : Arrête tu vas me faire rougir ! 
SPIKE : Faudra qu’on remette ça ! 
DARLA : Où étiez-vous passé ? 
DRUSILLA : Ça ne les regarde pas ! 
SPIKE : Pourquoi se montrer modeste ?
DRUSILLA : Mon petit Spike a mis une Tueuse à son tableau de chasse. 

ANGELUS : Félicitation, tu es l’un des nôtres maintenant. 
SPIKE : Oh je t’en prie, ne fais pas cette tête-là vieux. Tu disais on liquide une Tueuse une autre prend la relève. Je suppose que la nouvelle élue se fait élire en ce moment. J’ai une idée, quand la prochaine croisera notre chemin, je te laisserais l’honneur d’y goûter. 
DRUSILLA : Ça embaume la peur. 
ANGELUS : Parce que la ville en est imprégnée. 
DRUSILLA : C’en est grisant. (Elle se frotte contre Spike).
ANGELUS : Allons-nous en ! Cette révolte commence à m’ennuyer. (Drusilla rit un peu). Venez. (Spike marche avec fierté).

INTERIEURE BRONZE

SPIKE : C’était la plus belle nuit de ma vie et crois-moi j’en ai eu de très bonne…qu’est-ce que tu regardes ? 
BUFFY : Tu y as pris du plaisir. 
SPIKE : Ouais, tu vas me dire que tu n’aimes pas tuer ? Combien d’entre nous as-tu tués ? 
BUFFY : Pas assez. 
SPIKE : Hum. Et on est toujours aussi nombreux mais tu peux en tuer des centaines, des milliers, des milliers de milliers et tous les monstres de l’armé des enfers, il suffit juste qu’un seul d’entre nous, rien qu’un, tôt ou tard, obtienne ce dont nous rêvons tous. 
BUFFY : Et on peut savoir ce que c’est ? 
SPIKE: Une bonne journée, chérie. (Dit-il à son réveil, alors qu’elle le repousse). Hé tu me demandes, moi je te dis. Ton problème Summers, c’est que t’es devenue si forte que tu crois que tu es immortelle. 
BUFFY : C’est pas vrai mais je sais quoi faire pour rester en vie. 
SPIKE : Oh ! Et comment tu expliques ça. (Il lui tape dans le ventre ce qui déclenche sa puce, ils souffrent tous les deux. Tous le monde les regardent).

BUFFY : Alors ça s’arrête là ? Fin de la leçon ? 
SPIKE : Elle commence seulement. Amènes-toi ! 

CIMETIERE DE SUNNYDALE-NUIT-CRYPTE

VAMPIRE: Tuer avec l’arme qu’elle a utilisé, ça mérite d’être dans un musée. (Dit-il en tenant le pieu avec lequel il a blessé Buffy. Riley entre).
RILEY : Tu sais ce qu’on met dans les musées ? Des morts le plus souvent. (Ils se battent, le militaire finit par reprendre le pieu de sa petite amie puis il lance une grenade. Il part en refermant les portes puis l’explosion tue ses ennemis).

DEVANT LE BRONZE-NUIT 

BUFFY : Allez, vas-y Spike. (Ils se battent, elle le plaque contre le grillage alors qu’il rit un peu). Quoi? 
SPIKE : Leçon numéro deux, poser les bonnes questions. Tu veux savoir comment ? La question n’est pas, comment j’ai gagné mais plutôt pourquoi elles ont perdu ? 

BUFFY : Quelle différence ? (Il l’attaque avec la queue de billard, mais il retient son coup et s’arrête avant de lui transpercer la gorge).
SPIKE : Il y a une énorme différence, poussin. 
BUFFY : Comment tu as eu la deuxième ? 
SPIKE : A peu près comme ça. (Il l’attaque de nouveau et elle esquive). 
BUFFY : Je n’ai rien senti. 
SPIKE : Je n’ai pas voulu te toucher. Si je n’ai pas l’intention de blesser, cette puce qu’ils m’ont implantée dans la tête ne réagit pas. Si au contraire. (Il se transforme en vampire ce qui lui déclenche la migraine, il sourit). Là c’est douloureux. 
BUFFY : Ah oui, et ça ? (Elle le frappe au ventre). C’est douloureux ? 
SPIKE : Oh oui, je confirme. 
BUFFY : Comment tu les as tuées, Spike ? (Ils se battent. Spike est à terre, Buffy a un pieu à la main). 
SPIKE : Tu n’es pas prête à l’entendre. 
BUFFY : Je suis prête. 
SPIKE : Si tu y tiens. Je m’y suis pris de cette façon. (Il pousse la Tueuse, qui fait une roulade).

FLASH-BACK-NEW YORK-1977

Spike se bat contre une Tueuse noire, dans un train vide.

LES FLASH-BACK ET LE PRESENT SE MELENT


SPIKE : La première j’ai fait sobre mais la seconde, j’ai fait une attaque dans ton genre. 
Flash-back. (La Tueuse noire a le dessus et fait passer la tête de Spike à travers la vitre. Il hurle de plaisir).

 

Devant le bronze. Buffy et Spike continuent de se battre. 


SPIKE : Elle était habile et pleine d’énergie. Est-ce que je t’ai dit que j’aurais pu danser toute la nuit avec elle ? 
BUFFY : Tu crois qu’on danse ? 
SPIKE : C’est ce qu’on a toujours fait. 


Suite du flash-back, Spike arrache une barre de fer. 


SPIKE : Le problème avec la danse …c’est qu’on a du mal à s’arrêter. 


Devant le Bronze, c’est la queue de billard qu’il fait tourner. 


SPIKE : On se réveille chaque jour et c’est la même foutue question qui nous hante, vais-je mourir aujourd’hui ? (Elle l’arrête et le frappe au visage). 

Dans le flash-back, il est également projeté en arrière. 
Au Bronze. 

SPIKE : La mort te poursuit chérie et tôt ou tard, elle te rattrapera. Une partie de toi en a envie pas seulement pour mettre fin à la peur et à l’incertitude mais parce que tu ressens une attirance pour elle. (Buffy le frappe mais dans ses souvenirs, le vampire a très vite le dessus sur la Tueuse). La mort est ton art. (Gros plan sur Buffy). Tu l’as créée de tes mains, jours après jours. Ce souffle du dernier soupir, cette aire de paix, une partie de toi voudrait savoir, ce qu’on ressent. où est-ce que ça conduit. Tu as compris ? Il est là le secret et pas dans les coups donnés ou les attaques ratées, seulement elle le voulait, en chaque Tueuse, il y a un désir de mort. (Il brise la nuque la Tueuse dans le train). Tout comme toi. (Dit-il à Buffy).


Dans le flash-back, on le voit qui tire sur l’alarme du métro ce qui le fait freiner. Puis il déshabille Nicky de son manteau et le met. 


SPIKE : La seule raison pour laquelle tu as tenu si longtemps, c’est parce que tu as des liens dans ce monde, une mère, une petite sœur pénible, le club des cinq. Ils te retiennent ici mais tu ne fais que gagner du temps. (Dans ses souvenirs, il enfile le manteau de sa victime). Tôt ou tard, tu voudras mourir et à la seconde même, à la seconde. (Il frappe dans ses mains). Où ça se produira, tu sais que je serais là. Présent à l’appel et je passerais une très bonne journée, chérie. La leçon est terminée mais je me demande si ça te plaira autant qu’à elles. 
BUFFY: Dégage de ma vue, Spike. Tout de suite.
SPIKE : Oh ! Est-ce que je t’ai fait peur, hein? Tu es la Tueuse, fais quelque chose frappe-moi ! Vas-y, un bon coup de poing, ça te démange ! 
BUFFY : Je suis sérieuse. 
SPIKE : Moi aussi, je suis sérieux. Envoie-moi une droite, Buffy allez ! 
BUFFY : Spike. (Il essaie de l’embrasser). 
BUFFY: Je peux savoir ce que tu fais ? 
SPIKE: Avoue-le, je peux le sentir Tueuse. Tu as envie d’une petite danse. 
BUFFY : Admettons que ça soit vrai et que je le veuille plus que tout. (Elle le pousse, il tombe au sol). Je ne le veux pas avec toi, Spike. Ce ne sera jamais, avec toi. (Elle lui jette l’argent). Tu n’es pas digne de moi. (Le vampire est affecté, alors qu’il part. Il ramasse ses billets, en larme puis son regard devient vite noir).

CRYPTE DE SPIKE-NUIT

Le vampire cherche des armes dans un coffre.

HARMONY : Spike mais qu’est-ce que tu fais ? 
SPIKE : Pas digne de moi. Je vais lui montrer. (Il prend un fusil). Je vais la mettre six pieds sous terre. Elle n’a pas de désir de mort mais elle mourra quand même. 
HARMONY : Ok, avant de t’énerver, rappel toi que je suis de ton côté, alors ne le prends pas mal ce que je vais te dire, mais euh, tu ne peux pas tuer Buffy. Cette fille, c’est la Tueuse, elle va t’écraser comme un moustique. 
SPIKE : J’ai deux balles qui vont prouver le contraire. 
HARMONY : Je le savais que tu le prendrais personnellement, tu es tellement sensible. Comment vas-tu la tuer ? Réfléchis ! À la seconde où tu pointeras ce truc sur elle, tu vas faire ah !! (Dit-elle en imitant Spike quand il a la migraine). Ensuite elle va te promener partout comme un petit chien avant de se lasser et de t’enfoncer un pieu dans le cœur. 
SPIKE : C’est vrai, je risque de souffrir une heure ou deux mais elle sera morte pour beaucoup plus longtemps que ça. 
HARMONY : Très bien ! Mais ne viens pas pleurer sur mon épaule après ton fiasco, tu n’avais qu’à la tuer avant d’avoir cette puce, tu en as eu l’occasion ! (Son petit ami part, en colère). 

FLASH-BACK-MAERIQUE DU SUD-1998-NUIT

Spike et Drusilla sont devant un bar.

DRUSILLA : Pourquoi tu ne l’as tue pas ? 
SPIKE : Et toi pourquoi tu reviens toujours sur le même sujet. Je n’ai pas dit un mot sur cette maudite Tueuse depuis qu’on a quitté la Californie, elle est de l’autre côté de la planète, Drusilla !
DRUSILLA : Mais tu me mens ! Je sens sa présence flotter autour de toi en s’esclaffant. Pourquoi, pourquoi ne la repousses-tu pas ? 
SPIKE : Mais je l’ai fait mon cœur. Je l’ai fait pour toi et tu persistes à me punir, en fréquentant ce genre de créature. (Un démon est à leur côté).
DEMON DU CHAOS : Euh. Dites, j’ai l’impression qu’entre vous c’est une longue histoire ? 
DRUSILLA : Il faut bien que je prenne du plaisir, Spike. Tu as un goût de cendre. 
SPIKE : Alors c’est ma faute maintenant ? 
DEMON DU CHAOS : Je, je ne savais pas qu’elle avait un ami. Oh, je ferais mieux de rentrer.

SPIKE : Ouais, c’est ça, t’as raison. (Le démon s’en va).
DRUSILLA : Tu ne peux pas m’en vouloir, Spike. Tu en es tout imprégné. Je te regarde et tout ce que je vois c’est la Tueuse. 


MAISON DES SUMMERS-NUIT-CHAMBRE DE JOYCE

Buffy entre dans la chambre de sa mère, qui est en train de préparer une valise.


BUFFY : Ça y est, j’ai préparé la liste de courses. 
JOYCE : Oh merci, chérie. 
BUFFY : Est-ce que ça va ? 
JOYCE : Très bien. Est-ce que tu as vu mon démêlant ? 
BUFFY : Tu as regardé dans la salle de bain ? (Joyce se rend dans la salle de bain et Buffy se met sur le lit). Où est-ce que tu vas ? 
JOYCE : Oh, j’espérais qu’on aborderait pas le sujet. Tu sais le rien qui me tracassait ces deux dernières semaines, ce n’est peut-être pas rien. 
BUFFY : Qu’est-ce que c’est ? 
JOYCE : Je vais rester une nuit à l’hôpital en observation. Je, je vais passer un scanner. (La mère s’assoit à côté de sa fille). Ce n’est que pour une nuit et puis ils ont dit que même s’ils trouvaient quelque chose, ça ne serait pas très avancé, sinon ils l’auraient vu plus tôt. Il ne m’arrivera rien. 
BUFFY : Oui, j’en suis sûre. (Elle se rend dehors, sur les marches qui mènent à son jardin. Puis elle s’assoit et pleure, inquiète. Spike avance doucement, fusil à la main. Il s’arrête devant la jeune femme, qui le regarde).
BUFFY : Qu’est-ce que tu veux encore ? (Le vampire découvre les larmes de Buffy).
SPIKE :…Qu’est-ce qui ne vas pas ? 
BUFFY : J’ai pas envie d’en parler. 
SPIKE :…Je peux faire quelque chose ? (Elle détourne le regard, inquiète et sous le choc. Spike s’assoit à ses côtés et lui tape doucement dans le dos pour la réconforter. Aucun d'eux ne dit un mot, par respect).

 

Prologue

1 EXT. SUNNYDALE CEMETERY- NIGHT 1

All is quiet in the mist-shrouded graveyard. Suddenly, the peace is shattered as BUFFY pounds a VAMPIRE dressed like a Van Halen reject to the ground.

BUFFY
You know, it's probably none of my business but I just gotta ask...

The vampire lunges at her and she backhands it.

BUFFY
You smell this bad when you were alive?

She kicks the vampire into a headstone.

BUFFY
'Cause if it's a post-mortem thing, then boy, is my face red...

She flips him over the headstone and whips out a stake.

BUFFY
But just so you know, the fast-growing field of personal grooming has come a long way since you became a vampire.

Buffy somersaults over the headstone, stake raised and ready to strike. But the vampire seizes her arm as she lands, spins her around and plunges the stake into Buffy's abdomen. Her eyes go wide with shock and pain as she looks down at the stake protruding from her body.

Opening credit sequence.


ACT I

2 EXT. SUNNYDALE CEMETERY- NIGHT 2

Resume. Buffy looks down in horror at the stake in her gut. She grips the shaft and, with a gasp of pain, pulls it out. Her sweater is soaked with her blood.

For the first time in a long time, Buffy feels fear. She turns and flees, trying to escape the vampire. The hunter had become the hunted. Her wound slows her, however, and she casts terrified glances over her shoulder.

Suddenly, the vampire leaps in front of her and she stops with a gasp, looking around desperately for an escape route.

ROCKER VAMPIRE
You're going? But you were having so much fun a minute ago!

Buffy brings the stake up but the creature easily knocks it from her grasp and tosses her against a nearby crypt. She doubles over in pain as the vampire picks up her stake and approaches with a predatory grin.

Buffy is helpless. She realizes that this is the moment she's been dreading but always knew would come. She's going to die.

As the vampire raises the stake for the killing blow, he's suddenly tackled to the ground by RILEY. He rains blows down on the demon and takes out a taser but the vampire knocks it from his hand before he can use it and takes off across the graveyard. Riley is about to give chase when he notices Buffy's obvious distress and rushes to her aid.

RILEY
Buffy! What happened?

She holds up her bloody hands, then collapses in arms, unconscious.

CUT TO:

3 INT. SUMMERS HOME- BUFFY'S ROOM- DAY 3

Riley is applying first aid and dressing Buffy's wound.

BUFFY
I can't believe I passed out. Do you think I'm a total wuss now?

RILEY
Oh, yeah. I like a girl who can play a few hard sets of tennis with a major stab wound.

BUFFY
You said it wasn't that bad.

RILEY
I said I've seen worse. There's a difference.

BUFFY
Well, at least no major organs got kebabed.

RILEY
I still think you need to see a real doctor.

BUFFY
That would put me in a real hospital which would get my real mom real freaked out. I can't do it. Don't worry. Accelerated healing powers come with the Slayer package. And the boyfriend who comes complete with combat medical training? That's just a Buffy Summers bonus.

RILEY
So tell me about the bad guy- or guys. What do you think they were?

BUFFY
Vampire.

RILEY
How many?

BUFFY
One.

Riley is surprised.

RILEY
So... what? He was like a super-vampire or something?

BUFFY
No, he was the regular kind. He just beat me.

RILEY
That ever happen before?

BUFFY
I'm in the best physical shape of my life. I mean, if you're asking how it happened, I don't-

The door flies open and DAWN runs in.

BUFFY
Dawn!

DAWN
Sorry to interrupt the sex-capades. I just wanted to tell you that Mom's coming.

Riley hides the bandages and tape just as JOYCE enters the room.

JOYCE
Hi, Riley.

RILEY
Hey, Mrs. Summers. How're you feeling?

JOYCE
I'm fine, bordering on chipper and tomorrow planning on being obnoxious.

RILEY
(smiles)
Glad to hear it.

JOYCE
Buffy, when you have a minute I'd like to go over the grocery list for next week.

BUFFY
You got it.

JOYCE
(re: alcohol)
Are you disinfecting something?

BUFFY
Huh? Oh, uh-

DAWN
Mine! Some nail polish experiments are doomed before they even begin.

JOYCE
But you keep pushing the envelope, honey.

Joyce smiles and leaves, closing the bedroom door behind her.

DAWN
(smiles; to Buffy)
Did I just pull a Slayer-related Mom cover-up thing? Come on, who's the man?

BUFFY
You are. A very short, annoying man.

Stung, Dawn's smile fades.

BUFFY
If I show you something, you promise you won't tell?

Dawn crosses her heart and Buffy lifts her shirt to reveal the bandaged stab wound. Dawn is awed.

DAWN
Oh, cool! (off Buffy's look) I mean, gross!

BUFFY
And Mom cannot know. Okay? You'll help me with the household stuff?

DAWN
Oh, sure. I save your butt and you dump all your chores on me. (off Buffy's look) I got it. You're covered. We're good. Just lucky it's not bikini season.

Buffy smiles and strokes Dawn's hair.

RILEY
So Dawn takes household duty. I'll take tonight's patrol.

BUFFY
By yourself?

RILEY
Just a sweep.

BUFFY
Do me a favor? Will you take the gang along with?

RILEY
Okay. I will patrol with the group tonight.

DAWN
When do I get to patrol?

BUFFY
Not until you're never.

CUT TO:

4 EXT. SUNNYDALE CEMETERY- NIGHT 4

Riley moves stealthily among the headstones, ducking from shadow to shadow. He pauses behind a large marble slab and raises his arm, fist closed, and pumps it up and down twice before moving further into the cemetery.

WILLOW, ANYA and XANDER follow about twenty yards behind him, munching potato chips and making no effort to conceal themselves.

XANDER
(to Willow)
What's with the hand move? Does that like mean something?

WILLOW
It's code. I think it breaks down to "choo-choo".

She mimics pulling a train whistle.

ANYA
It means to follow him. That, or wait here for him.

They watch Riley's covert movements for a moment, then Willow turns to Xander.

WILLOW
Ask.

XANDER
(yells)
Hey, Riley! What's the (hand gesture) all about?

RILEY
(exasperated)
It means yell real loud so the vampires who don't know we're coming will have a sporting chance.

XANDER
(to Willow)
See, now he's all mean and sarcastic.

WILLOW
That's because you were doing all the yelling, Mr. Stealthy-Pants.

ANYA
(to Riley)
It's their fault.

RILEY
Guys, I'm thinking if we split up, we could cover more ground. Tell you what? I'll take the cemeteries, you guys get the Bronze.

ANYA
Are we not being covert enough?

XANDER
We're sorry!

WILLOW
Sorry.

XANDER
We'll be sneakier. Promise.

He munches loudly on a handful of chips.

RILEY
Okay. Just ditch the chips and watch my back.

WILLOW
Done.

She reaches into the bag and grabs a handful of chips herself before setting the bag down. Riley moves off into the cemetery again.

XANDER
(to Anya)
You know what he's like? He's like a cat. You know, a big jungle cat. How come I'm not like that? It's just so cool.

WILLOW
(munching)
I think you're cool.

CUT TO:

5 INT. THE MAGIC BOX- NIGHT 5

The reading table is piled high with books. GILES and Buffy are into some deep research.

GILES
Here's another one. Early 18th Century Slayer.

Buffy closes her book with a sigh and sets it on the stack.

BUFFY
Good. Let's hope she'll be more helpful than this last one.

GILES
Why? What does it say?

BUFFY
Same as all the others. Slayer called... blah, blah... great protector... blah, blah... scary battles... blah, blah... oops! She's dead. Where are the details?

GILES
Details? Well, it says this Slayer forged her own weapons.

He hands the book to Buffy.

BUFFY
Gotta love a gal with an anvil. But where are the details of the Slayer's last battle? You know, what made that fight special? Why did she lose?

GILES
You didn't lose last night, Buffy. You just-

BUFFY
Got really close. I slipped up, Giles. I've been training harder than ever and still I... (beat) And there's nothing in any of these books to help me understand why. I mean... look, I realize that every Slayer comes with an expiration mark on the package. But I want mine to be a long time from now. Like a Cheeto. If there were just a few good descriptions of what took out the other Slayers, maybe it would help me to understand my mistake, to keep it from happening again.

GILES
Yes, well, the problem is after a final battle, it's difficult to get any... well, the Slayer's not... she's rather...

BUFFY
It's okay to use the D-word, Giles.

GILES
Dead. And hence not very forthcoming.

BUFFY
Why didn't the Watchers keep fuller accounts of it? The journals just stop.

GILES
Well, I suppose if they're anything like me, they just find the whole subject too-

BUFFY
Unseemly? Damn. Love ya but you Watchers are such prigs sometimes.

GILES
Painful... I was going to say.

Buffy and Giles share a meaningful look.

GILES
But you're right. Accounts of the final battles would be very helpful. But there's no one left to tell the tales.

Buffy has a sudden revelation.

GILES
What?

CUT TO:

6 INT. SPIKE'S CRYPT- NIGHT 6

Buffy shoves SPIKE against the wall and holds him there.

SPIKE
Ow! (beat) Wait. Not ow. You feeling all right, Slayer? This stuff usually hurts.

Buffy spins him around to face her.

BUFFY
Don't even start, Spike.

SPIKE
What do you want?

BUFFY
Slayers. You killed two of them.

SPIKE
(wary)
I did.

BUFFY
You're gonna show me how.

FADE OUT


ACT II

7 INT. THE BRONZE- NIGHT 7

Spike and Buffy sit at a corner table. Spike greedily drains a mug of beer while Buffy stoically watches.

SPIKE
You know, there quite a few American beers that are highly underrated. This unfortunately is not one of them.

BUFFY
Update, Spike. We're not here to discuss the fine choice of hops. It's about two Slayers: one in China during the Boxer Rebellion, one in New York.

She holds up a wad of cash and snatches it back as he tries to grab for it.

BUFFY
Both got killed by you. Tell the tale, you get the cash.

SPIKE
Right. You want to learn all about how I bested the Slayers and you want to learn fast. Right, then. We fought. I won. The end. Pay up.

BUFFY
That's not what I-

SPIKE
What did you want, eh? A quick demo? A blow-for-blow description you can map out and memorize? It's not about the moves, love. And since I agreed to your little proposition, we can do this my way. Wings.

BUFFY
What?

SPIKE
Spicy buffalo wings. Order me up a plate. I'm feelin' peckish.

Buffy sighs and turns to signal a waitress.

BUFFY
Excuse me-

The movement aggravates her injury and she winces in pain.

SPIKE
As I thought. Some nasty thing got a taste of you.

BUFFY
Don't get all excited. I'm fine.

SPIKE
Oh, right. Stuck in a dark corner with a creature you loathe, diggin' up past uglies, 'cause you're fine.

BUFFY
Just tell me what I want to know.

SPIKE
I told you. No one's narrating on an empty stomach here.

Buffy shakes her head in exasperation.

BUFFY
Were you born this big a pain in the ass?

SPIKE
What can I tell you, baby? I've always been bad.

CUT TO:

8 INT. LONDON (1880)- VICTORIAN PARLOR- NIGHT 8

A very different Spike is sitting and composing poetry off in the corner of a dinner party. The spirited laughter of the party-goers can be heard in the background. Spike's hair is long and unruly and he's dressed as a proper gentleman, complete with tie and reading spectacles. He's awkward and bookish- none of the confident swagger we're used to.

SPIKE
(to himself)
Luminous... oh, no, no, no. Irradiant's better.

A WAITER approaches and holds out a tray.

WAITER
Care for an hors d'oeuvre, sir?

SPIKE
Oh, quickly! I'm the very spirit of vexation. What's another word for "gleaming"? It's a perfectly perfect word as many words go but the bother is nothing rhymes, you see.

The waiter smiles patronizingly and moves off into the crowd. Spike's eyes are drawn to CECILY, young woman just entering the party.

SPIKE
Cecily...

He turns back to his poem with renewed purpose and jots down several more lines, then gets up and moves through the crowd toward her.

TITLE CARD: London, 1880

CUT TO:

A group of young ARISTOCRATs- a woman and her two male companions- are gathered, discussing current events.

ARISTOCRAT #1
I mean to point out that it's something of a mystery and the police should keep an open mind.

One of the men turns to Spike as he passes by.

ARISTOCRAT #2
(to Spike)
Ah, William! Favor us with your opinion. What do you make of this rash of disappearances sweeping through our town? Animals or thieves?

SPIKE
(haughty)
I prefer not to think of such dark, ugly business at all. That's what the police are for. (looks at Cecily) I prefer placing my energies into creating things of beauty.

The third aristocrat snatches the poem from Spike's hands.

ARISTOCRAT #3
I see. Well, don't withhold, William.

ARISTOCRAT #1
Rescue us from a dreary topic.

SPIKE
(to Aristocrat #3)
Careful. The inks are still wet. Please, it's not finished.

ARISTOCRAT #3
Don't be shy. (reads) "My heart expands/'tis grown a bulge in it/inspired by your beauty, effulgent." (laughs) Effulgent?

Everyone laughs, mocking Spike. Uncomfortable, Cecily glances at Spike and walks off. Spike shoots Aristocrat #3 a sour look, snatches back his poem, and follows her.

ARISTOCRAT #2
And that's actually one of his better compositions.

ARISTOCRAT #1
Have you heard? They call him William the Bloody because of his bloody awful poetry!

ARISTOCRAT #3
It suits him. I'd rather have a railroad spike through my head than listen to that awful stuff!

CUT TO:

Spike approaches Cecily who is sitting on a sofa, away from the main party, and looking out the window.

SPIKE
Cecily?

She turns and sighs when she sees him.

CECILY
Oh. Leave me alone.

SPIKE
(re: other guests)
Oh, they're vulgarians. They're not like you and I.

CECILY
You and I? I'm going to ask you a very personal question and I demand an honest answer. Do you understand?

He nods.

CECILY
Your poetry, it's... they're... not written about me, are they?

SPIKE
They're about how I feel.

CECILY
Yes, but are they about me?

SPIKE
Every syllable.

CECILY
Oh, God!

SPIKE
Oh, I know... it's sudden and... please, if they're no good, they're only words but... the feeling behind them... I love you, Cecily.

CECILY
Please stop!

SPIKE
I know I'm a bad poet but I'm a good man and all I ask is that... that you try to see me-

CECILY
I do see you. That's the problem. You're nothing to me, William. You're beneath me.

She stands and walks off, leaving Spike devastated and alone.

CUT TO:

9 EXT. LONDON STREET- NIGHT 9

Spike staggers down the street in tears, ripping up his poems as he goes. He bumps into a passerby and drops the pages.

SPIKE
Watch where you're going!

He gathers up the torn sheets and makes his way toward a nearby alleyway.

CUT TO:

10 EXT. LONDON ALLEY- NIGHT 10

Spike is sitting on a bale of hay and finishing the job of destroying his poetry. He looks up at the sound of a woman's voice to find DRUSILLA standing serenely in the dark alley with him.

DRUSILLA
And I wonder... what possible catastrophe came crashing down from heaven and brought this dashing stranger to tears?

SPIKE
Nothing. I wish to be alone.

DRUSILLA
Oh, I see you. A man surrounded by fools who cannot see his strength, his vision, his glory. (beat) That and burning baby fish swimming all around your head.

Spike backs away from her, nervous.

SPIKE
That's quite close enough. I've heard tales of London pickpockets. You'll not be getting my purse, I tell you.

DRUSILLA
(smiles)
Don't need a purse.

She points to his heart and head in succession.

DRUSILLA
Your wealth lies here... and here. In the spirit and... imagination. You walk in worlds the others can't begin to imagine.

Spike is riveted by her insight into his character.

SPIKE
Oh, yes! I mean, no. I mean... mother's expecting me.

Drusilla opens the collar of his shirt.

DRUSILLA
I see what you want. Something glowing and glistening. Something... effulgent.

Spike is beside himself. Finally someone who understands him.

SPIKE
(sotto)
Effulgent.

DRUSILLA
Do you want it?

Spike has never wanted anything more.

SPIKE
Oh, yes! (touches her chest) God, yes.

Drusilla looks down for a moment as her face changes and her fangs descend. Spike reacts, more confused than afraid. She pulls back his shirt collar and buries her fangs in his neck. Spike cries out in pain but his cries quickly turn to moans of pleasure as Drusilla ends his human existence.

CUT TO:

11 EXT. SUNNYDALE CEMETERY (PRESENT)- NIGHT 11

Riley, Willow, Anya and Xander are crouched behind headstones as the Rocker Vampire who staked Buffy makes his way through the graveyard. Riley sees him first.

RILEY
Guys...

XANDER
What you got?

RILEY
That's him. Let's go.

The vampire slips into a crypt as the four of them cautiously approach. Boisterous laughter can be heard coming from inside. Riley motions for the others to stay put as he steals up to the crypt entrance and peers inside. He sees the Rocker Vampire with four others and backs off, frustrated. He returns to the others.

XANDER
It sounds like a party in there.

RILEY
Forget about crashing. There's too many of them. We'll come back at daybreak when they're asleep and we're better armed. It's okay. We can kill them just as dead in the morning.

CUT TO:

12 INT. THE BRONZE- NIGHT 12

Buffy and Spike are shooting pool as Spike relates his story.

BUFFY
So you traded up on the food chain. Then what?

SPIKE
No, please. Don't make it sound like something you'd flip past on the Discovery Channel. Becoming a vampire is a profound and powerful experience. I could feel this new strength coursing through me. Getting killed made me feel alive for the very first time. I was through living by society's rules. Decided to make a few of my own. Of course, in order to do that... I had to get myself a gang.

CUT TO:

13 INT. YORKSHIRE, ENGLAND (1880)- COAL MINE- DAY 13

ANGELUS has Spike by the throat, choking him.

ANGELUS
Perhaps it's my advancing years that makes me so forgetful, William. Remind me. Why don't we kill you?

SPIKE
(chokes)
...ike.

ANGELUS
What's that?

TITLE CARD: Yorkshire, 1880

Angelus releases Spike in disgust.

SPIKE
It's Spike now.

Reveal Drusilla and DARLA standing to either side of Angelus.

SPIKE
You'd do well to remember it, mate.

ANGELUS
I'm not your mate. And when did you start talking like that?

DARLA
(to Spike)
Look, we barely got out of London alive because of you. Everywhere we go, it's the same story and now-

ANGELUS
You've got me and my women hiding in the luxury of a mine shaft, all because William the Bloody likes the attention. This is not a reputation we need.

Spike takes a deep swig from a wine bottle.

SPIKE
Oh, I'm sorry. Did I sully our good name? We're vampires.

ANGELUS
All the more reason to use a certain amount of finesse.

SPIKE
Bollocks! That stuff's for the frilly cuffs-and-collars crowd. I'll take a good brawl any day.

Angelus approaches Spike menacingly.

ANGELUS
And every time you do, we become the hunted.

DARLA
(sing-song; to Drusilla)
I think our boys are going to fight.

Drusilla claps her hands giddily.

DRUSILLA
The King of Cups expects a picnic! But this is not his birthday.

Darla looks at Drusilla like she's crazy.

DARLA
Good point...

SPIKE
(to Angelus)
Yeah, you know what I prefer to being hunted? Getting caught.

ANGELUS
That's a brilliant strategy really... pure cunning.

SPIKE
Sod off! (laughs) Come on. When was the last time you unleashed it? All out fight in a mob, back against the wall, nothing but fists and fangs? Don't you ever get tired of fights you know you're going to win?

ANGELUS
No. A real kill. A good kill. It takes pure artistry. Without that, we're just animals.

SPIKE
Poofter!

Angelus shoves Spike and the fight is on. Angelus snaps a metal rod in half, lifts Spike up and slams him down on his back, raising the makeshift stake. Spike stops it inches from his heart and smiles up at Angelus.

SPIKE
Now you're gettin' it!

Angelus drops the rod and backs off.

ANGELUS
You can't keep this up forever. If I can't teach you, maybe someday an angry crowd will. That... or the Slayer.

Spike sits up, suddenly interested.

SPIKE
What's a Slayer?

CUT TO:

14 INT. THE BRONZE (PRESENT)- NIGHT 14

Back to the pool game. Buffy listens while Spike tells his tale.

SPIKE
After that, I was obsessed. I mean, to most vampires, the Slayer was the subject of cold sweat and frightened whispers. But I never hid. Hell, I sought her out. I mean, if you're looking for fun, there's death, there's glory and sod all else, right? (shrugs) I was young.

BUFFY
So how'd you kill her?

Spike moves behind Buffy.

SPIKE
Funny you should ask.

His hand whips out and takes her by the neck. She instinctually reacts, bringing the pool cue up as a weapon but Spike holds her at bay.

SPIKE
Lesson the first: a Slayer must always reach for her weapon.

His face shifts as the demon in him comes forward.

SPIKE
I've already got mine.

He shakes his head and his face returns to normal. After a moment, he releases Buffy's neck and takes the pool cue from her. He walks over to the table and lines up a shot.

SPIKE
A good thing, too. Become a vampire, you've got nothing to fear. Nothing but one girl. That's you, honey. Back then... it was her.

CUT TO:

15 INT. CHINA (1900)- BUDDHIST TEMPLE- NIGHT 15

Spike and the SLAYER are fighting. She's a young, diminutive Chinese girl, adept at martial arts and swordsmanship. She kicks Spike back and whips her sword at his head. He ducks but not quite quick enough. The blade splits the skin over his left eyebrow and blood runs down his face. Spike is enjoying himself immensely.

CUT TO:

16 EXT. CHINESE VILLAGE- NIGHT 16

Fires burn as panicked villagers flee in every direction, their belongings and farm animals in tow. Explosions can be heard not too far distant.

TITLE CARD: China, 1900
Boxer Rebellion

CUT TO:

17 INT. CHINA- BUDDHIST TEMPLE- NIGHT 17

Spike dodges another blow from the Slayer's sword.

SPIKE
Just like I pictured it. This good for you?

The Slayer charges him, sword whickering through the air in a deadly blur. Spike dodges every swing and viciously backhands the girl, breaking her grip on the sword.

The Slayer goes hand-to-hand with Spike, landing several kicks and punches to his head, serving only to further enrage the vampire. He beats her back but begins to lose ground again. The Slayer backs him up against a support column and pins him there, her foot to his throat. She raises a stake, poised to strike the killing blow, when an explosion outside blasts part of the temple wall inward, the concussion breaking her hold on Spike.

Spike goes on the offensive, knocking the stake from her hand. As the Slayer bends to retrieve it, Spike seizes her arm and wrenches it up behind her back. He pulls the hapless girl to him and sinks his fangs deep into her neck.

The Slayer gasps in pain as her life drains away. Spike turns the dying girl toward him. She speaks to him in Chinese.

SLAYER
(subtitle)
Tell my mother I'm sorry...

SPIKE
I'm sorry, love, I don't speak Chinese.

She dies and Spike throws her to the ground like so much refuse. Panting heavily, he licks his lips with pleasure.

SPIKE
(to himself)
A fella could get used to this.

FADE OUT


ACT III

18 INT. CHINA- BUDDHIST TEMPLE- NIGHT 18

Resume. Spike is staring down at the Slayer's corpse as Drusilla glides into the temple.

DRUSILLA
Oh, Spike, look at the wonderful mess you've made. That's a Slayer you've done in. Naughty... wicked... Spike.

She holds out her hand and Spike approaches, lust in his eyes. He grabs Drusilla up in his arms and looks into her eyes.

SPIKE
You ever hear them saying the blood of a Slayer is a powerful aphrodisiac?

She looks at him, wanton hunger in her eyes.

SPIKE
Here, now... have a taste.

He holds his blood-covered finger up and she seductively sucks on it, moaning with pleasure. Spike grins and picks her up, pushing her against the wall and kissing her passionately. She eagerly responds, pulling at his clothes as they sink to the floor in each other's embrace.

CUT TO:

19 EXT. CHINESE VILLAGE- STREET- NIGHT 19

Houses burn brightly as the terrified villagers flee the looters. Spike and Drusilla walk arm-in-arm through the violence, smiling and whispering to each other. They meet Darla and Angel, the four of them forming an incongruous picture of calm amid the panic and terrified screams around them.

DARLA
So where have you two been?

DRUSILLA
(to Spike)
May I tell?

SPIKE
No need to be humble.

DRUSILLA
(to Darla)
My little Spike just killed himself a Slayer.

Angel looks him up and down, his face expressionless.

ANGEL
Congratulations. I guess that makes you one of us.

SPIKE
Don't be so glum, mate! The way you tell it, one Slayer snuffs it, another one rises. I figure there's a new Chosen One getting all chosen as we speak. I tell you what... when and if this new bird does show up, I'll give you first crack at her.

Drusilla's attention is suddenly drawn to something behind Angel.

DRUSILLA
I smell fear.

ANGEL
Yeah, this whole place reeks of it.

Drusilla sinks into Spike's arms, ecstatic.

DRUSILLA
It's intoxicating!

Angel takes Darla by the arm.

ANGEL
Let's get out of here. This rebellion's starting to bore me.

Spike and Drusilla revel in the misery around them, laughing in each other's arms, before following Angel and Darla into the night.

CUT TO:

20 INT. THE BRONZE (PRESENT)- NIGHT 20

SPIKE
That was the best night of my life.

Spike and Buffy are still at the pool table. Buffy's face is neutral, expressionless, at Spike's casual description of the death of a Slayer.

SPIKE
And I've had some sweet ones. (off her look) What are you looking at?

BUFFY
(disgusted)
You got off on it.

SPIKE
Well, yeah. I suppose you're telling me you don't? (laughs) How many of my kind reckon you've done?

BUFFY
Not enough.

SPIKE
(nods)
And we just keep coming. But you can kill a hundred, a thousand, a thousand thousand and the enemies of Hell besides and all we need is for one of us- just one- sooner or later to have the thing we're all hoping for.

BUFFY
And that would be what?

Spike leans in close and whispers in her ear.

SPIKE
One... good... day.

Buffy pushes him away from her.

SPIKE
(laughs)
Hey! You asked and I'm tellin'. The problem with you, Summers, is you've gotten so good, you're starting to think you're immortal.

BUFFY
Not really. I just know I can handle myself.

SPIKE
Oh? Then how do you explain this?

He reaches out and punches Buffy in her wound. Both Buffy and Spike cry out in pain as Buffy doubles over and Spike's chip lights his brain on fire.

BUFFY
(gasping)
So that's it? Lesson over?

SPIKE
Not even close. Come on.

He picks up a pool cue and heads outside.

CUT TO:

21 EXT. SUNNYDALE CEMETERY- NIGHT 21

Riley strides purposefully through the mist-shrouded trees toward the crypt where the vampires are still partying. The Rocker Vampire is regaling his companions with his tale of fighting and besting a Slayer.

ROCKER VAMPIRE
(o.s.)
Killed with her own weapon!

CUT TO:

22 INT. SUNNYDALE CEMETERY- CRYPT- NIGHT 22

The Rocker Vampire holds up Buffy's stake for the others to see.

ROCKER VAMPIRE
They ought to put this in a museum!

The door bangs open and Riley walks confidently in.

RILEY
You know what they put in museums? Mostly dead things.

The Rocker Vampire leaps up and charges Riley. He easily blocks the demon's blows and seizes its arm, giving it a violent twist. The vampire's arm breaks with a snap and the stake drops from its hand into Riley's. Without hesitation, Riley slams it into the vampire's chest. As the dust settles to the floor, Riley takes out an incendiary grenade and pulls the pin. The handle flips up and Riley holds it for a beat, letting the fuse burn down. Then he sets it on the ground in front of the stunned vampires and runs out the crypt door.

CUT TO:

23 EXT. SUNNYDALE CEMETERY- NIGHT 23

Riley dashes into the trees as the crypt explodes from within.

CUT TO:

24 EXT. THE BRONZE- NIGHT 24

Buffy squares off with Spike.

BUFFY
Give it to me.

Spike lashes out at her and she easily ducks his blows, then wraps her hand around his throat, pinning him against a chain-link fence. Spike smiles and laughs.

BUFFY
What?

SPIKE
Lesson the second: ask the right questions. You want to know how I beat 'em?

Buffy releases him and steps back.

SPIKE
The question isn't "How'd I win?". The question is "Why'd they lose?".

BUFFY
What's the difference?

Spike lunges at her, the pool cue aimed at her throat. Spike stops it inches from her skin. Buffy never even flinches.

SPIKE
There's a big difference, love.

Buffy kicks the cue from his hands.

BUFFY
How'd you kill the second one?

SPIKE
Hmm? A bit like this.

He sends a series of punches at her but Buffy easily ducks them all.

BUFFY
That didn't hurt?

SPIKE
I knew I couldn't touch you. If there's no intent to hurt you, then that chip they shoved up my brain never activates. If, on the other hand...

Spike's face changes and he lunges at her but he's brought up short by a crippling brain seizure.

SPIKE
See, now that hurt.

BUFFY
Yeah? This hurt too?

Buffy gut-punches him, then pounds him to the ground.

BUFFY
How'd you kill 'em, Spike?

He jumps up and attacks but Buffy flips him over onto the ground again, whips out a stake and lands on top of him. Spike seizes her wrist before she can plunge it into his chest.

SPIKE
You're not ready to know.

BUFFY
I'm ready.

SPIKE
Okay, then. Went like this.

Spike flips Buffy up and off him as we

SMASH CUT TO:

25 INT. NEW YORK CITY (1977)- SUBWAY CAR- NIGHT 25

A young black woman in dark leather lands hard on the floor of the train and rolls to her feet. Spike, looking very much like Billy Idol, squares off with the Slayer and throws a punch. The car is empty, save for the two combatants.

TITLE CARD: New York City, 1977

BEGIN INTERCUT

The fight on the subway car and Buffy and Spike outside the Bronze.

As Spike fights the Slayer in the past, he also fights Buffy in the present, the battles mirroring each other across time. Spike feels no pain from the chip, indicating the fight with Buffy is more demonstration than anything else.

SPIKE
(to Buffy)
The first was all business but the second, she had a touch of your style.

Spike and the Slayer trade blows. This Slayer does indeed fight much like Buffy. She runs Spike headfirst into the train car's window, smashing it. Spike looses a cry of delight and attacks again.

SPIKE
(to Buffy)
She was cunning, resourceful... oh, did I mention? Hot. I could have danced all night with that one.

BUFFY
You think we're dancing?

SPIKE
That's all we've ever done.

Spike breaks one of the subway car's hand rails and wields it as a weapon.

SPIKE
(v.o.)
And the thing about the dance is, you never get to stop.

Spike flips the pool cue up and spins it like the hand rail.

SPIKE
(to Buffy)
Every day you wake up, it's the same bloody question that haunts you: is today the day I die?

He brings the pool cue down in a vicious arc and Buffy counter-attacks, enraged.

Spike cracks the Slayer across the face with the metal rail, sending her reeling to the floor and pounds her repeatedly with it.

SPIKE
(v.o.)
Death is on your heels, baby, and sooner or later it's gonna catch you.

Spike brings the rail down for another blow but the Slayer catches it and slams it back into his face.

SPIKE
(to Buffy)
And part of you wants it... not only to stop the fear and uncertainty, but because you're just a little bit in love with it.

Buffy has heard enough. She backhands Spike across the face.

On the subway, Spike falls to the floor and the Slayer jumps on his chest, straddling him. She pounds him repeatedly in the face as the train car's lights go out. When they come back on, the Slayer is on her back with Spike straddling her, his hands around her throat.

SPIKE
Death is your art. You make it with your hands, day after day.

Buffy stares at him, her face a blank mask.

The Slayer struggles beneath Spike.

SPIKE
That final gasp. That look of peace. Part of you is desperate to know: What's it like? Where does it lead you? And now you see, that's the secret. Not the punch you didn't throw or the kicks you didn't land. Every Slayer... has a death wish.

Spike grips the Slayer's head between his hands and twists violently, snapping her neck and killing her.

SPIKE
(to Buffy)
Even you.

Spike stands up and faces Buffy.

In the subway, he walks to the end of the car and pulls the emergency cord. As the train grinds to a halt, he returns to the dead Slayer and pulls off her black leather coat.

SPIKE
The only reason you've lasted as long as you have is you've got ties to the world... your mum, your brat kid sister, the Scoobies. They all tie you here but you're just putting off the inevitable.

Spike shrugs into the Slayer's coat.

SPIKE
Sooner or later, you're gonna want it. And the second- the second- that happens...

Spike claps his hands together inches from Buffy's face.

END INTERCUT

SPIKE
You know I'll be there. I'll slip in... have myself a real good day.

He stares intently into Buffy's eyes, then steps back.

SPIKE
Here endeth the lesson. I just wonder if you'll like it as much as she did.

BUFFY
(cold)
Get out of my sight. Now.

SPIKE
Oh... did I scare ya? You're the Slayer. Do something about it. Hit me. Come on. One good swing. You know you want to.

BUFFY
I mean it.

SPIKE
So do I. Give it me good, Buffy. Do it!

The tension is rising between them.

BUFFY
Spike...

His passion aroused, Spike leans in to kiss her. She backs away in horror.

BUFFY
What the hell are you doing?

He grabs Buffy by the arms, his words coming in a breathless pant.

SPIKE
Come on. I can feel it, Slayer. You know you want to dance.

BUFFY
Say it's true. Say I do want to.

She shoves him to the ground and looks down at him with disgust.

BUFFY
It wouldn't be you, Spike. It would never be you.

She tosses the wad of cash at him contemptuously.

BUFFY
You're beneath me.

Buffy turns and walks off into the night, leaving Spike alone in the dark alley.

He begins to gather up the money, stifling a sob. As Buffy's words ring down through the years, he becomes the same spurned and awkward young man he once was. Her words have hurt him more than her blows ever have. He closes his eyes in anguish, takes a deep breath, and when he looks up again, only murderous hate remains.

CUT TO:

26 INT. SPIKE'S CRYPT- NIGHT 26

Spike throws open an old trunk and starts searching through the contents. HARMONY looks at him with concern.

HARMONY
Spike, what are you doing?

SPIKE
(to himself)
Beneath me... I'll show her.

He takes out a double-barreled shotgun, cracks the breech and loads two rounds.

SPIKE
Put her six bloody feet beneath me. Hasn't got a death wish? Bitch won't need one.

FADE OUT


ACT IV

27 INT. SPIKE'S CRYPT- NIGHT 27

Spike is gathering up his things, preparing to go after Buffy. Harmony is worried for him.

HARMONY
Okay, I'm trying to be supportive here so don't drive a stake through my heart like last time, but you can't kill Buffy. She's the Slayer. She is so gonna kick your ass.

SPIKE
I've got two barrels here that'll prove you wrong.

HARMONY
I knew you'd take this personally. You are so sensitive! How are you going to kill her? Think! The second you even point that thing at her, you're gonna be all ahhh!

She holds her hand to her head in mock pain.

HARMONY
And then you'll get bitch-slapped up and down Main Street unless she's had enough and just stakes you!

SPIKE
Sure, it'll hurt like hell for about two hours...

He grabs Harmony by the neck and twists. She gasps in pain.

SPIKE
But she'll be dead just a little longer than that.

He tosses Harmony aside and runs out.

HARMONY
Fine! But don't come crying to me when you fail. You couldn't kill her before you got the chip. You had plenty of chances!

CUT TO:

28 EXT. SPANISH-STYLE TAVERN (1998)- NIGHT 28

Drusilla and Spike are arguing.

DRUSILLA
Why can't you kill her?

SPIKE
You're the one who keeps bringing her up!

TITLE CARD: South America, 1998

SPIKE
I haven't said a word about the bloody Slayer since we left California. She's on the other side of the planet, Dru!

DRUSILLA
But you're lying! I can still see her floating all around you, laughing. Why? Why won't you push her away?

SPIKE
But I did, pet. I did it for you. You keep punishing me. Carrying on with creatures like this.

Pull back to reveal a CHAOS DEMON standing nearby, holding a beer. He's tall with antlers that drip and ooze.

CHAOS DEMON
Okay, you guys obviously have a thing going on here.

DRUSILLA
I have to find my pleasures, Spike. You taste like ashes.

SPIKE
(re: demon)
So this is my fault now?

CHAOS DEMON
(to Spike)
I didn't know she was seeing somebody. (off Spike's look) I should take off.

SPIKE
Yeah, why don't you do that?

The demon blows a kiss to Drusilla, then walks off.

DRUSILLA
You can't blame the ghoul, Spike. You're all covered with her. I look at you... all I see is the Slayer.

CUT TO:

29 INT. SUMMERS HOME- JOYCE'S ROOM- NIGHT 29

Buffy enters to find her mother packing a suitcase.

BUFFY
Hey, I put together that grocery list for you.

JOYCE
Oh, great. Thanks, hon.

BUFFY
Are you okay?

JOYCE
I'm fine. Have you seen my conditioner?

BUFFY
Did you look under the sink?

Joyce realizes that's where it is and goes to retrieve it.

BUFFY
Where are you going?

JOYCE
Oh, I was hoping to put this off but... you know the nothing that I've been dealing with the last couple of weeks? It might not be nothing.

BUFFY
What is it?

JOYCE
I'm staying overnight at the hospital for observation. I'm getting a CAT scan.

Buffy doesn't know what to say. Joyce is quick to reassure her.

JOYCE
It's only one night and they say even if there is something, it's still very early if they didn't see it before. I'm going to be fine.

Buffy puts on a brave smile for her mother's sake.

BUFFY
I know you will.

CUT TO:

30 EXT. SUMMERS HOME- BACK PORCH- NIGHT 30

The back door opens and Buffy walks out and sits down on the back steps. She is terrified for her mother, her eyes brimming with tears. She puts her head in her lap and sobs uncontrollably.

Spike watches her from the bushes, then moves forward, striding purposefully toward her, gun at his side. He raises the gun and cocks it.

Buffy looks up at the sound, her face wet with tears.

BUFFY
What do you want now?

Spike is about to pull the trigger when he sees her tears and through them, her pain. His rage vanishes in an instant.

SPIKE
What's wrong?

BUFFY
I don't want to talk about it.

Spike lowers the gun.

SPIKE
Is there something I can do?

Buffy says nothing, the reality of her mother's situation hitting her like a steel weight, overcoming her.

Spike sits down next to her and tentatively pats her back, trying to comfort her. She lets him.

Pull back on the two of them, sitting together, side by side.

Kikavu ?

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stanary (14:31)

Oui par contre je fais bien des études t'inquiète pas

Sonmi451 (14:31)

Alors c'est tu bosses mais c'est pas rémunéré.

Sonmi451 (14:32)

et donc des études de quoi? ^^

stanary (14:32)

Oui j'avais pas vu ça comme ça mais t'as raison.... c'est nul !

Sonmi451 (14:33)

j'ai toujours raison même quand j'ai tord

stanary (14:37)

Oui c'est bien d'espérer...

stanary (14:37)

Sonmi451 (14:38)

Merci. lol

Sonmi451 (14:38)

L'espoir fait vivre comme on dit. ^^

stanary (14:39)

Oui c'est ce qu'on dit ! Alors et toi dis moi tu travailles dans quoi ?

Sonmi451 (14:41)

Moi je suis assistante maternelle mais en ce moment en congé parental.

stanary (14:43)

Ah bah alors ça va veut dire que t'aimes beaucoup les enfants hein ! Mais j'aime bien ça ...

Sonmi451 (14:44)

Tout à fait.

stanary (14:45)

Alors dis moi, tu fais quoi de beau ?

Sonmi451 (14:47)

Là en ce moment, je m'occupe de la migration des épisodes de Friends pendant que mes oreilles sont en train d'écouter si bébé dort toujours. Et puis mes yeux regardent de temps en temps, vers la fenetre pour voir si le grand arrive avec son papa. ^^

Sonmi451 (14:47)

Et toi?

stanary (14:49)

La migration ?
Bon pour moi faut pas chercher hein. Je n'ai pas de vie donc je suis chez moi entrain de ne rien faire si ce n'est lire

Sonmi451 (14:49)

Et en parlant du loup, il sort du bois. Mon grand vient d'arriver.

stanary (14:51)

Eh bah il est autonome ce grand !

Sonmi451 (14:51)

La migration c'est le passage d'un guide épisode à un autre guide, soit de l'ancien au nouveau.

Sonmi451 (14:52)

Je vais devoir te laisser. Il est autonome oui d'une certaine façon, mais il a encore "que" 5 ans.

Sonmi451 (14:52)

A bientôt peut être.

stanary (14:56)

A bientôt

billy (18:53)

Plus que quelques jours pour venir participer au concours de la photo de bienvenue du quartier Castle. Venez vous affronter avec les plus créatifs ^^

CastleBeck (19:15)

Billy : Je crois que ton message irait plutôt dans la room HypnoPromo maintenant
D'ailleurs, il faut que je me dépêche pour finir ma participation...

Chaudon (19:39)

Nouveau calendrier sur le quartier "Elementary" ! Donnez votre avis sur le quartier de la série !

Titepau04 (20:22)

Chaudon, tu t'es trompée de room !!!!

Titepau04 (20:23)

T'ai trompé*

Sonmi451 (22:00)

Hypnoroom promo pour les pubs allezzz, on y va vroouuuummmm

Titepau04 (22:01)

LOL!!!!

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