VOTE | 370 fans |

#401 : Disparitions sur le campus

Titre VO : The fresman
Titre VF : Disparitions sur le campus
Diffusion US : 05/10/1999
Diffusion FR : 08/06/2000
Scénario : Joss Whedon
Réalisation : Joss Whedon

Une nouvelle vie commence pour buffy et la bande: l'université.Buffy partage dorénavant sa chambre avec une colocataire un peu étrange, fan de Céline Dion.Willow pense avec nostalgie à son existence passée, et en particulier à Oz.

Les deux jeunes filles rencontrent Riley, un jeune étudiant, Giles, quant à lui, semble tout à fait ravi de la tournure que prennent les événements.

Buffy & Sunday (VO)
Buffy & Sunday (VO)

  

Plus de détails

Disparition au campus.

 

Cet épisode démarre au cimetière. Willow et Buffy, attendant qu'un vampire sorte de sa tombe, parle de l'université et des différentes options que Buffy pourrait choisir. La Tueuse, en parlant, s'assit à coté de Willow. Elles sont dos à la tombe par laquelle le vampire devrait sortir. Le vampire en sort et s'approche d'elles (par derrière) mais les 2 jeunes filles parlent tellement qu'elles ne le remarquent pas. Celui-ci veut les attaquer mais il voit juste à temps qu'elles ont des armes et s'enfuit sans qu'elles le voient.

Voila, le premier jour à l'Université de Sunnydale. C'est immense et Buffy est un peu perdue. Elle doit trouver un endroit nommer "Wesman hall", elle se met donc en route et reçoit plein de prospectus pour des soirées se déroulant à l'Université. par chance elle retrouve Willow et elles commencent à discuter en marchant. Willow lui dit quelle a eu toute les options qu'elle voulait et trouve l'école géniale (on reconnait donc notre petite Willow). Celle-ci lui parle aussi des prospectus qu'elle a recu et Buffy lui donne les siens. Celle-ci demande à Willow ou se trouve "Wesman Hall" car elle doit se faire faire une carte d'étudiant mais Willow lui conseille d'y aller plus tard car il y aura trop de file maintenant. Buffy décide donc d'y aller plus tard et les 2 filles continuent à parler tout en marchant et Oz vient les rejoindre, embrasse Willow, discute un peu avec les 2 filles et repart.

Les voila de nouveau seule dans les couloirs de l'Université, maintenant elles recherchent la bibliothèque. L'ayant trouvée, elles se dirigent vers celle-ci en discutant de Giles et Alex. Arrivées à la bibliothèque, elles sont émerveillées vu la grandeur et la beauté de celle-ci.

Après la bibliothèque, Buffy et Willow sont à la librairie pour prendre les livres dont elles auront besoin cette année. Willow aperçoit alors un des livres qu'elles auront besoin mais ils se trouvent tout au dessus d'une étagère et elles sont trop petites pour le prendre. Voulant essayer d'en attraper un, Buffy pousse les 4 livres qu'il reste, ceux-ci tombe de l'étagère et atterrissent sur la tête d'un beau jeune homme qui lisait. Celui-ci se saisit et Buffy lui fait directement ses excuses, le garçon lui dit que ce n'est absolument pas grave. Buffy prend alors 2 des 4 livres étant tombé. Le jeune homme, voyant qu'elles ont pris psycho, leur parle du professeur Walsh et leur dit qu'elle est super. Willow lui demande si il la connait et il lui répond qu'il est son assistant et se présente, il s'appelle Riley. Willow et Buffy se présentent évidemment aussi à lui. Buffy voulant dire quelque chose se fait coupé la parole par Willow qui demande à Riley des choses sur le cour de psycho. Willow et Riley se mettent à marcher en parlant de psycho et Buffy les suit.

Un peu plus tard, Buffy fait la découverte de sa chambre et de sa colocataire, Kathy. Celle-ci, fan de Céline Dion est assez excitée par cette nouvelle année à l'Université. Elle trouve Buffy très cool et trouve que l'année va être géniale.

Le lendemain, Buffy à son premier cour. Pendant que le prof parle, elle demande à sa voisine si elle peut encore s'inscrire. Le prof s'arrête alors de parler et interpelle Buffy et lui demande de se lever et d'expliquer à tout le monde ce qu'elle a à dire d'aussi intéressant. Elle se lève, embarrassée, et dit au prof ce qu'elle vient de demander à sa voisine. Le prof l'engueule et lui demande de sortir de la classe.

Un peu plus tard, Buffy est dans les couloirs et cherche la classe dans laquelle elle va avoir cour. Riley l'interpelle et lui dit que si elle cherche la classe de psycho c'est par là et il lui montre la direction. De plus, il y va aussi puisque c'est l'assistant de madame Walsh. En chemin, elle lui demande comment va sa tète. Il met quelques secondes avant de s'en souvenir et lui dit " Ah oui vous êtes l'amie de Willow", Buffy acquiesce et Riley lui dit que ca va. Ils arrivent  en classe, Buffy va rejoindre Oz et Willow. Madame Walsh se présente, elle semble assez sévère.

Le soir, Buffy marche dehors mais semble un peu perdue. Elle tombe alors nez à nez avec un garçon qui demande si elle est perdue. Elle lui dit qu'elle doit se rendre à un endroit mais ne sait pas ou il se trouve. Le garçon lui dit qu'il est aussi perdu mais celui-ci à un plan de l'école. Ils se présentent l'un à l'autre, il s'appelle Eddy. Ils s'y retrouvent sur le plan et doivent aller du même coté. Ils se mettent alors a discuter du cour de psycho et de madame Walsh. Après quelque minute de marche, leur discussion terminée, ils se séparent et se disent à bientôt car tout 2 suivent le cour de psycho. Eddy regarde Buffy s'éloigner et continue son chemin mais il se fait prendre par un groupe de vampires dirigé par une jeune fille vampire.

Le soir même, les mêmes vampires arrivent dans la chambre d'Eddy et prennent toutes ses affaires. Ils les emportent et ne laisse qu'un mot soi-disant écrit par Eddy.

Le lendemain, après le cour de psycho, Buffy s'étonne de ne pas voir Eddy. Elle va voir si quelqu'un sait quelque chose et le responsable des chambre lui dit qu'il a pris toutes ses affaires et n'a laisser qu'un mot. Buffy va lire le mot il s'agit d'un mot d'adieux. Ce mot dit :"C'est trop à supporter, je n'y arrive plus je n'ai pas le temps de dire au revoir. Eddy ". Le responsable des chambres repart laissant Buffy dans la chambre de Eddy. Celle-ci regarde dans le tiroir de la table de nuit et voit le livre intitulé : "La servitude humaine". Pendant leur discussion de l'autre soir, Eddy lui avait dit qu'il avait toujours se livre prés de lui car il le "protégeait".

Chez le groupe des vampires, ceux-ci sont occupés à fouiller toute les affaire de Eddy. La chef regarde les Cd et trouve cela complètement nul et trouve qu'il faudrait qu'ils tuent des plus branché. Mais Eddy n'est pas mort, il est devenu un vampire.

De son coté, Buffy rend une visite à Giles mais au lieu de tomber sur celui-ci elle tombe sur une femme en robe de nuit. Buffy, assez étonnée, lui demande si Giles vit encore là. La femme lui répond oui et Giles arrive en peignoir et lui demande comment elle va. Buffy, un peu embarrassée, leur demande de l'excuser mais Giles lui répond que c'est un vieille amie qui est venue passer quelque jour chez lui. La femme part s'habiller et Buffy fait part à Giles de son problème. Elle lui dit qu'un élève a disparu et que ce n'est surement pas le premier mais Giles lui dit qu'elle n'est plus au lycée et qu'elle doit essayer de s'en sortir seul. Buffy repart alors.

Le soir, Buffy veut savoir ce qui s'est passé avec Eddy mais se plaint du monde car elle ne peut pas chasser. C'est alors qu'elle aperçoit Eddy qui marche, elle va lui parler et voit qu'il est devenu vampire. Ils commencent donc à se battre et Buffy le tue. Elle regarde alors autour d'elle et voit qu'elle encerclée par le groupe de vampires. La chef se presente, elle s'appelle Sunday. Celle-ci et Buffy commencent alors à se battre, en se battant Sunday "craque" le bras de Buffy et celle-ci s'encourt. Sunday la laisse partir.

Arrivée dans sa chambre, Kathy dort et Buffy enlève son manteau et s'assit sur son lit et regarde son bras auquel elle a très mal.

Le lendemain, Buffy sort d'un bâtiment de l'école ayant toujours son bras douloureux. Elle aperçoit Oz et Willow discutant avec quelqu'un d'autre mais elle part d'un autre coté et ne va pas les rejoindre.

Du leur coté, les vampires se moquent, rigolent et parlent de notre chère Buffy.

Buffy, elle, pendant ce temps, rend visite à sa mère. En arrivant, elle dit à Joyce qu'elle n'avait pas de cours aujourd'hui et va voir sa chambre.  Arrivée devant la porte de celle-ci, elle voit sa chambre remplie de caisses du magasins se da mère . Celle-ci lui dit qu'elle les a mit là car elle ne pensait revoir Buffy que dans 2 semaines mais que ses affaires (à notre Tueuse) sont toujours là. Buffy est assez décue puisqu'elle ne peut pas rentrer dans sa chambre mais Joyce lui promet qu'il n'y en aura que pour 1 semaine ou 2. Buffy descend dans la cuisine et le téléphone sonne, elle décroche mais personne ne répond. Elle le raccroche donc et repart à l'école.

De retour à l'école, Buffy entre dans sa chambre et ne voit plus aucune de ses affaire, les armoires sont vide et il n'y a plus aucun drap sur son lit. Elle s'approche de son lit et découvre une lettre : "C'est trop dur pour moi, j'ai décidé de m'en aller. Désolé je n'ai pas le temps de te dire au revoir. J'ai besoin d'être seule, bonne chance pour cette année. Buffy". (la même lettre que Eddy). Un peu "sous le choc", Buffy s'assit sur son lit.

Un peu après, Buffy arrive au Bronze. En regardant un mec de profil, elle croit voir Angel mais ce garçon se retourne et elle voit alors que ce n'est pas lui. Alex, qu'elle n'avait plus vu depuis le début des vacances, lui fait la surprise se venir lui parler. Ils se prennent alors dans les bras et prennent chacun des nouvelles de l'autre. buffy fait part à Alex du problème des vampires, elle se sent un peu "mal". Elle pense même tout arrêter mais Alex la réconforte et la raisonne. Elle se sent mieux et le remercie.

 Plus tard, le soir, à l'école, Buffy et Alex recherchent des indices sur les disparitions de tous les étudiants. Ils découvrent alors que les étudiants on commencé à disparaître à partir de 1982, et cette date connait quelque événements. Tels que la rénovation de l'immeuble Psyteta et la fermeture de cet immeuble.

Nos 2 amis décident donc d'aller faire un tour à cet immeuble abandonné (Psyteta).Ils montent sur le toit et Buffy grimpe sur une fenêtre. Par celle-ci, elle voit le groupe des vampires jouer avec ces affaires qu'ils sont allés prendre dans sa chambre. Elle charge alors Alex d'aller lui chercher des armes dans sa chambre car ils n'ont pas vu celles-ci quand ils sont aller prendre toutes ses affaires. Alex part les chercher et Buffy reste là. Regardant les vampires jouer avec ses affaires, Buffy se dit qu'ils ne vont pas faire long-feu. Mais soudain, la fenêtre sur laquelle elle se trouve se brise et Buffy se retrouve au milieu des vampires sans armes et avec un bras en moins (car elle a toujours mal a son bras). Sunday la frappe alors.

Pendant ce temps, à l'école, Kathy montre à Oz et Willow le fameux mot resté sur le lit de Buffy et leur dit qu'elle trouve cela très bizarre. Les 2 amis de Buffy trouvent aussi cela bizarre et Willow croit que c'est leur faute. Mais Oz, lui, lui dit que ce n'est pas à cause d'eux et que soit elle a été enlevée soit elle s'est enfuie. Soudain Alex arrive dans la chambre, prend Willow dans ses bras et Kathy aussi avant de s'apercevoir qu'il ne la connait pas, il se présente donc juste après ce "calin". Notre petit Alex leur explique donc ce qui c'est passé mais essaie d'employer des autres mots afin que kathy ne se doute de rien. Il invente donc que des amis à Buffy lui ont fait une farce ...etc. Willow et Oz comprennent evidemment. Alex regarde à l'endroit ou Buffy lui avait dit mais il s'apercoit que les vampires ont pris les armes aussi. Les 3 amis sortent alors de la chambre et disent au revoir à Kathy. Ils décident alors d'aller chercher du matériel chez Willow pensant que Buffy est en sécurité.

Mais de son coté, Buffy se fait battre. Elle tombe par terre et Sunday prend alors l'ombrelle en or que Buffy a gagné lors du bal de fin d'année (dans l'épisode " les chiens de l'enfer"). Elle le laisse tombé et le brise en 2. Buffy étant toujours au sol, Sunday reprend le bras fesant souffrir Buffy en main et lui dit qu'elle pourrait très bien lui le déboité. Buffy, énérvée car Sunday a cassé son ombrelle, lui dit qu'elle n'a besoin que d'un seul bras et la frappe. Sunday, sous le coup de Buffy tombe par terre, les 2 filles se relève et commence à se battre sous les regards du reste du groupe des vampires. Buffy reprenant alors le controle de la situation. Deux autres vampires du groupes veulent sortir de la pièce mais se font arrêter par Alex, Willow et Oz, revenus avec des armes. Ceux-ci tuent les 2 vampires pendant que Sunday et Buffy se battent toujours. Sunday reprend le bras de Buffy en main le recraque et lui dit qu'elle lui a quand même cassé le bras mais Buffy lui fout un coup de tête. Et lui dit que même si elle la bléssé elle sait encore utilisé son bras et la frappe avec celui-ci et Sunday atterit 2 m plus loin. Un des vamipres, voyant que Sunday se fait maitriser, s'enfuit. Oz demande alors à Buffy si ils peuvent l'aider mais celle-ci, en prenant un pieux (car ses amis ont ramené des armes)et en le fesant tourné leur répond "non merci" juste avant de se retourné et d'envoyer le pieu dans le coeur de Sunday. Celle-ci se transforme en un beau tas de poussière et Buffy va reprendre son ombrelle.

Après avoir tout rassembler, Les 4 amis ressorte de l'immeuble avec toutes les affaires de Buffy. En sortant de cet immeuble, ils tombent sur Giles qui arrive en courant, des armes à la main. Celui-ci lui dit qu'il ne pouvait pas la laisser se battre toute seule et qu'il est venu pour l'aider. Buffy lui dit alors qu'elle en prend note et continue de marcher. Giles, au début, ne comprend pas trop mais ensuite sait qu'il arrive trop tard. Il aide Willow en lui prenant une des caisse que celle-ci tenait et notre cher scooby-gang marche vers la chambre de Buffy.

A la fin de cet épisode, il se produit une chose assez bizarre. Le vampire s'etant enfuit entend du bruit, se retourne et se fait electrocuter. Il tombe sur le sol, toujours vivant mais faible et des hommes en combinaison et armés s'approchent de lui.

Fin de l'épisode.

Il fait nuit dans le cimetière et Buffy est aller et venir. Willow est assise les jambes croisées, lecture d'articles.

Buffy: [soupir] Anything?

Willow: Ah! «Introduction au roman moderne. «Une étude sondage auprès des romanciers du XXe siècle." Ouvert aux étudiants de première année, vous pourriez comme ça.

Introduction Buffy: «Pour le roman moderne? Je devine que je serais probablement avoir à lire le roman moderne.

Willow: Peut-être plus d'un.

Buffy: J'aime les livres. Je ne veux pas prendre trop sur ses épaules. Ont-ils une introduction au texte de présentation modernes?

Willow: Oh! Short story.

Buffy: Eh bien, c'est bien.

Willow: Oh, non. Il est en conflit avec Psych.

Buffy: Peut-être que je ne prendrais pas Psych.

Saule: Vous avez obtenu. I-C'est amusant, a-et vous pouvez l'utiliser en tant que votre exigence scientifique. Quoi qu'il en soit, le professeur Walsh est censé être grand. She's like, mondialement connue.

Buffy: Comment pouvez-vous arriver à être reconnu? Je veux dire, comme, avez-vous d'être «nowned 'abord?

Willow: Oui, d'abord il ya le douloureux nowning 'processus. Attendre! "Images de la culture pop." This is good. T-ils regarder des films, des T-séries, même la publicité.

Buffy: Pour de crédit?

Saule: Heh. N'est-ce pas un collège cool?

Buffy: Comment as I miss that one?

Buffy s'approche et s'assoit à côté d'elle.

Saule: Eh bien, vous ne sorte d'attendre jusqu'à la dernière minute avec votre choix de cours.

Buffy: Désolé, 'Miss I-choisi-my-major-en-garderie. "

Willow: C'est une exagération. Je viens, tu sais, pense qu'il est bon d'être préparé. Vous ne voulez pas être pris au dépourvu.

Derrière eux, un coups de main sur une tombe fraîche.

Buffy: Eh bien j'ai été très occupé! Ça a été un été très lourds tuer. Je n'ai juste pas eu un tas de temps à penser à la vie à l'UC Sunnydale.

Une tête de vampire et les épaules de sortir de la tombe.

Willow: C'est excitant, cependant, n'est-ce pas?

Buffy: Ouais! Ca va être un rajustement.

Willow: Ouais, c'est comme si, à cinq miles. C'est un territoire inexploré.

Le vampire du mal à grimper.

Buffy: Giles dit que je dois être secret-gal identité de nouveau.

Willow: C'est logique.

Le vampire, il est sorti de la tombe et commence à marcher vers eux, le visage Vamped Out.

Buffy: Il va être dur, mais ... avec un colocataire.

Willow: Ouais.

Buffy: Je suis excité à propos du collège. (Le vampire sourit comme il se rapproche.)

Buffy: Absolument. (Il s'arrête comme il voit les armes empilées contre une pierre tombale.)

Buffy: J'ai juste besoin de comprendre comment il va travailler avec mes activités extra-curriculaires. (La vamp regarde Buffy, le sourire partie.)

Buffy: Je ne peux pas le laisser prendre le bord Off My meurtre. (Hochant la tête, le vampire se retourne et s'éloigne.)

Buffy: Je dois rester forte. (Elle regarde derrière elle, vers la tombe fraîche.) Is this guy ever gonna wake up?

[Générique de début]

Buffy est debout au milieu d'un quad avec des étudiants de fraisage autour d'elle. Elle regarde autour.

Student Volunteer: Freshmen! Nous procédons ainsi, Par dossier COLOR! SI VOUS ÊTES ne pas tenir le dossier jaune, vous êtes dans le mauvais groupe. VOUS FAITES PARTIE PAR Wiesman HALL. (Elle points. Buffy regarde les dossiers dans les bras mais ne voit pas un jaune. Elle commence à marcher dans la direction indiquée.)

Fille debout en face de la bannière qui se lit «Cela doit cesser»

Girl: Not Gonna Take It!

Foule: Non!

Girl: Ne le prenez pas couché!

Foule: Non!

Girl: Que voulons-nous?

La foule: [inintelligible ... Alimentaire?]

Girl: Quand la voulons-nous?

Foule: Now!

Un étudiant s'approche et lui tend un tract.

Boy: Rally, demain soir. Nous devons laisser l'administration de savoir comment nous nous sentons.

Buffy: Ouais, c'est ça.

Un autre étudiant lui les mains d'un autre tract.

Girl: Avez-vous accepté Jésus Christ comme votre sauveur personnel?

Buffy: Euh, tu sais que je voulais et puis je viens de recevoir ça vraiment occupé.

Un étudiant de troisième ses mains encore un autre tract.

Boy: Party, jeudi à Alpha Delt, tu dois être là. Jello Shots gratuit pour les femmes étudiant de première année.

Buffy: Hé, les gars vous savez où Wiesman salle est?

Mais l'étudiant est déjà accoster quelqu'un d'autre. Buffy continue de marcher et Willow rencontre avec elle.

Willow: Buffy, Hey!

Buffy: Oh, mon garçon, je suis heureux de vous voir.

Ils continuent à marcher.

Saule: N'est-ce pas cool? Il ya tellement de choses qui se passent.

Buffy: Ouais. Presque, on pourrait dire, c'est trop.

Saule: J'ai obtenu tous mes cours ... sauf pour «la poésie moderne», j'ai dû passer à «ethno-musicologie. Mais c'est cool, West-percussions africaines, je crois que ça va tout changer. Avez-vous rencontré votre compagnon de chambre encore?

Buffy: Non

Willow: Moi non plus. J'espère qu'elle est cool.

Buffy: (en indiquant le prospectus dans les mains de saule.), Je vois tu as billet aussi.

Willow: Oui! J'ai entendu parler de cinq points différents et je suis en colère sur chacune et chacun d'entre eux. Qu'avez-vous réussir?

Plans Jello Buffy: «.

Saule: Je n'ai pas «plans Jello! (Elle prend un aviateur hors et tente de le remettre à Buffy.) I-I'll métier pour AA 'Take Back the Night ».

Buffy contre les mains sur tous ses tracts avec le sourire.

Buffy: Nous dirigeons-nous n'importe où près Wiesman Hall? J'ai encore besoin d'obtenir mon I.D. carte.

Willow: Oh, I got mine ce matin. Les lignes sont vraiment longtemps maintenant, vous auriez dû aller tôt.

Buffy: Eh bien, j'espère que j'ai appris de cette expérience, et que je cultive.

Willow: je suis être ennuyeux, n'est-ce pas?

Buffy: Non, c'est bien que vous êtes excité.

Willow: It's just in High School, le savoir était à peu près désapprouvé. Vous avez vraiment dû travailler pour en apprendre quelque chose. Mais ici, l'énergie, l'intelligence collective, c'est comme si cette force, cette force de pénétration, et je peux sentir mon esprit ouverture - vous savez? - Et de laisser cette poussée en place et de la connaissance poussée de l'entrée ... Cette phrase a fini dans un lieu différent de ce qu'il a commencé po

Buffy: Je suis avec vous, cependant, je suis pour la connaissance spurty. C'est juste, un peu écrasante. Don't you feel it?

Willow: Eh bien, je suis ... (Gasp) Ooh, boyfriend! Mon petit ami sur le campus. (Oz arrive et lui-même et embrasser Willow.)

Buffy: Oh non, j'ai oublié de la mienne pick up. Ligne sans doute très long, là aussi.

Willow: Comment êtes-vous?

Oz: Good. It's pretty much une maison de fous, un asile d'aliénés.

Buffy: Je sais, je disais juste que pour Willow. Je veux dire c'est tellement écrasante. Tu ne te sens complètement désorientée?

Paul: Oz! (Un étudiant s'approche d'eux.)

Oz: Salut, Paul.

Paul:-baccalauréat Enfin, avec nous, très cool! Dis-moi que vous jouez cette semaine!

Oz: le jeudi soir, Alpha Delta.

Saule: Ooh! (Elle brandit un tract.) J'ai celle-là!

Paul: Je serai accompagné de l'équipage à la casse. Jello Shots? Hmm? Savez-vous où ils sont la distribution des applications d'étude de travail?

Oz: (Points.) Retour de Richmond Hall, à côté de l'auditorium.

Paul: Merci. Seeya bro. (Il s'éloigne.)

Oz: get'em Aller. (Il se souvient de ce Buffy parlait.) Mon groupe a joué ici un lot. Il est encore tout neuf. Je ne sais pas ce que l'enfer qui se passe. (Il voit quelqu'un.) Hey, Doug!

Plus tard, Buffy et Willow êtes à l'intérieur, en marchant le long d'un couloir.

Saule: Bibliothèque ... ooh! Bibliothèque. C'mon. (Ils commencent à gravir un escalier.)

Buffy: It's too bad Giles bibliothécaire ne peut pas être ici. Être commode.

Ils atteignent un palier et tourner à gauche pour continuer jusqu'à un autre vol.

Saule: Eh bien, il dit qu'il est réjouissant d'être un gentilhomme de loisirs.

Buffy: Gentleman du loisir? N'est-ce pas seulement en Colombie pour les chômeurs?

Saule: Uh-huh, c'est un fainéant maintenant.

Buffy: En parlant de slack, avez-vous entendu parler de Xander?

Saule: Pas pour un certain temps, il est toujours sur sa croix-pays-voir-America chose. (Ils atteindre un autre palier et tourner à grimper encore un autre vol.) Il a dit qu'il ne revenait pas avant d'avoir poussé à tous les cinquante Etats.

Buffy: Avez-vous expliqué à propos Hawaii?

Willow: Oh, il semblait si déterminé.

Buffy: J'espère qu'il sera bientôt de retour. Ce serait amusant d'avoir toute la bande back together - vous savez? - Hanging out in the ... bibliothèque. Wow!

Ils entrent dans la bibliothèque, une immense salle avec un plafond voûte en coupole.

Willow: Oh my gosh! N'est-ce pas incroyable?

Buffy: It's ... confortable.

Willow: Tu sais je n'ai jamais voulu blesser les sentiments Giles, mais les livres occultes de côté, notre ancienne bibliothèque n'avaient tout simplement pas la plus grande sélection. Mais ça!

Buffy: Ouais, c'est super, vous savez, si nous devons toujours une place pour les rassemblements de Nuremberg.

Willow: Il s'agit d'une vraie bibliothèque. (Quelqu'un les shushes.) Constate que nous avons même à voix basse. C'est comme un tout nouveau monde.

La librairie. Les élèves s'affairent porter des livres dans des paniers de magasinage. Buffy porte un bras plein de livres et Willow arrive avec un panier.

Saule: Ici.

Buffy: Merci. (Buffy met les livres dans le panier.) Can't wait till maman reçoit la facture pour ces livres, j'espère que c'est un anévrisme drôle.

Introduction Willow: «à la psychologie. Oh, là-haut. (Elle indique que trois des quatre livres empilés sur le bord du haut d'une étagère.)

Buffy: Je vais get'em. Vous savez, ce magasin de discrimination contre les petites personnes.

Willow: Oh, je pense qu'il ya une protestation la semaine prochaine.

Buffy arrive et frappe accidentellement les livres hors tension.

Buffy: Woah, oh. (Ils tombent sur la tête d'un jeune homme accroupi en dessous. Il titube en arrière, mais se rétablit.) Oh, ahh. Oh mon dieu, je suis tellement désolé.

Il se lève.

Riley: Je vais bien. It's okay. Eh bien, c'était vivifiant.

Buffy: Je suis si ... les livres étaient tout simplement trop élevé, et puis tout a été mauvais. (Elle se penche pour ramasser les livres.)

Riley: Permettez-moi de vous donner un coup de main. (Il se baisse et ramasse des livres.) Let's mettre un peu d'entre eux ici-bas. (Il les met sur une étagère inférieure.) Donc, euh, vous êtes les filles prenant Intro Psych, ou vous voulez simplement ma mort?

Buffy: Uh-huh. Je veux dire la première.

Riley: Eh bien, vous aurez beaucoup de plaisir. Professeur Walsh - elle a un sacré caractère.

Willow: Vous l'avez prise?

Riley: Je suis un TA, je vais aider le professeur Out. Je suis désolé, j'ai oublié mes manières dans toutes les commotions cérébrales ... Je suis Riley.

Willow: Willow, et ceci est mon ami de Buffy.

Riley: It's nice to meet you both.

Buffy: Je suis gentil de se rencontrer.

Willow: Hey, tu ne sais si nous allons étudier "conditionnement opérant" dans le premier semestre? Parce que j'entends dire que la spécialité de Kinda professeur Walsh.

Riley: Absolument. Connaissez-vous son traité sur le travail Dietrichs?

Willow: je sais d'elle.

Riley: Ce n'est pas dans le programme, mais c'est une lecture fascinante ... Si vous êtes-vous à ce genre de chose. Ils l'ont ici.

Willow: Oh, et où?

Riley: Je vais te montrer. Je ne réponds pas que de nombreux étudiants de première année qui savent qu'une grande partie de la psychologie.

Willow: Eh bien, c'est passionnant.

Buffy: Ouais, tu sais, tout le monde cause a un cerveau. (Riley demi-sourires poliment et démarre en tête.) Ou, presque tout le monde. (Elle suit Riley et Willow.)

Dortoir couloir. Buffy contre un chemin à travers les œuvres des étudiants à fraiser, à la fois mâle et femelle. Elle entre dans une chambre dortoir avec deux lits et deux bureaux. Elle voit une autre jeune femme il ya déballage, portant une valise sur l'un des lits.

Buffy: Salut.

Kathy: (lève la tête.) Oh, salut! Êtes-vous Buffy?

Buffy: Ouais.

Kathy: Kathy.

Buffy: Salut, c'est très agréable de vous rencontrer.

Kathy: Yeah!

Buffy met ses affaires vers le bas sur un bureau et une croix sur le lit et s'assied.

Buffy: Alors, c'est ça, ah ... C'est une chambre très agréable.

Kathy: Hum! J'ai été surpris, parce que vous entendrez des histoires d'horreur sur les étudiants de première année du logement. Vous avez pris le côté droit?

Buffy: Ouais, euh, mais si vous le voulez ...

Kathy: Non, non. Je voulais juste vous assurer que ce que tu voulais. Sorti pour demain classes?

Buffy: péniblement.

Kathy: (Rires) Je parie qu'il va y avoir beaucoup de parties à aller à cette semaine, aussi. Non pas que je suis un fêtard fou. Oh, et je ne suis pas toujours hyper présent, que ce soit. Je suis juste excité.

Buffy: Ouais, moi aussi.

Kathy traverse la pièce et ramasse une affiche pliée et le porte à un mur sur le côté de la salle.

Kathy: Je suis vraiment content qu'ils me mettre avec quelqu'un ... cool Je peux dire que tu es cool. Je sais juste que cette année va être super fun! (Elle déplie le poster sur le mur révélant qu'il est de Celine Dion.)

Night time. Buffy jette au lit en écoutant à ronfler Kathy, bruit avec ses lèvres et de marmonner dans son sommeil.

Journée du temps. Buffy est dans une salle de conférences Reegert tandis que le professeur donne son cours d'introduction.

Professeur Reegert: Le point de ce cours n'est pas de critiquer la culture populaire américaine. Il ne s'agit pas de choisir à elle, ou alors lui tombaient dessus. Et ce n'est pas de regarder les vidéos de crédit. (Rires Petites part des étudiants.) Le sujet est d'examiner ...

Buffy: (Chuchotements à l'élève à côté d'elle) Savez-vous si cette classe est pleine encore inscrit?

Professeur Reegert: Et il ya deux personnes parlent à la fois, et je sais que l'un d'eux, c'est moi. Et l'autre est ... une jeune fille blonde. Toi, jeune fille blonde. Stand up. Je suis très heureux d'entendre ce que vous avez à dire qui vaut pour interrompre ma conférence.

Buffy stands.

Buffy: Je demandais juste si la classe est encore ouvert, si je pouvais encore s'inscrire.

Professeur Reegert: (Il prend un presse-papiers.) Si votre nom n'apparaît pas sur cette fiche alors vous perdez votre temps de chacun. Êtes-vous sur la feuille?

Buffy: «Ils m'ont dit que si je ...

Professeur Reegert: Comprenez-vous? Vous êtes sucer l'énergie de tout le monde dans cette salle. Ils sont venus ici pour apprendre. Sortez!

Buffy: Je ne voulais pas ... sucer.

Professeur Reegert: Leave! (Elle commence à partir.) Merci. (Elle sort.)

Busy couloir. Buffy regarde autour. Riley vient vers elle.

Riley: Si, euh, vous êtes à la recherche d'Psych, c'est par ici. (Il montre.)

Buffy: Oh, merci. Comment va ta tête?

Riley: Pardon?

Buffy: Hier. À la librairie. Vous ne vous souvenez pas.

Riley: Oh non, bien sûr, je vous rappelle. Vous êtes ami Willow's.

Buffy: Ouais.

Riley: Ma tête est fine, il vient de piquer un peu et j'ai perdu la plupart de mes fonctions motrices de base. Ce n'est pas biggie. (Ils arrivent à la salle de conférences.) Nous sommes ici. Je suis désolée, je vais essayer de vous souvenir.

Buffy: Buffy.

Riley: Buffy, à droite. Have fun ce soir, OK?

Buffy: Merci. (Elle se dirige vers les gradins et se retourne.)

Buffy: Vous savez, je me demandais juste. Professeur Walsh ne prévoit pas de hurler à moi et me donner des coups hors de la classe, est-elle?

Riley: Ce n'est pas dans son plan de leçon.

Buffy: Great. (Elle se retourne vers les gradins et les spots de Willow et Oz. Vagues de saule à elle, Buffy et grimpe jusqu'à s'asseoir à côté d'elle.)

Willow: Comment était la culture pop?

Buffy: J'ai décidé de ne pas le prendre. Il semblait triste.

Professeur Walsh vient dans la salle de conférence et Riley lui tend une feuille de papier.

Professeur Walsh: Ok. Ceci est Psych 105, "Introduction à la psychologie, je suis le professeur Walsh. Ceux d'entre vous qui tombent sous mes bonnes grâces viendra me connaissent comme Maggie. Ceux d'entre vous qui ne viendra pas à me connaître sous le nom de mon utilisation AT, et pense que je ne connais pas, «The Monster Evil Bitch de la mort. Ne vous méprenez pas, je lance une classe difficile, je cède beaucoup de travail, je parle vite et je vous demande de garder le rythme. Si vous cherchez à l'autre, je recommande "La géologie 101, 'c'est là que les joueurs de football sont.

Il est temps de nuit et Buffy se promène le long d'un trottoir en regardant autour. Elle regarde derrière elle et entre en collision avec un autre étudiant.

Buffy: Ooh!

Eddie: Wow, désolé.

Buffy: Non, moi, je ne regardait pas.

Eddie: Avez-vous, euh, vous perdez votre chemin?

Buffy: Moi? Oh, non, non, je vais juste Fischer Hall. Ce que je sais, c'est sur la planète Terre. Récemment élu «le plus pathétique. Uh-huh.

Eddie: Hmm, eh bien, je suis perdu et j'ai une carte. (Il le tient.) Donc ...

Buffy: Oh, je viens en deuxième position. Je suis Buffy, by the way.

Eddie: Eddie.

Buffy: Ok, donc ... (Ils ont tous deux étudier la carte.) That's Fischer Hall, non?

Eddie: Ok, et c'est Dunwirth bâtiment, c'est mon dortoir ... C'est juste que ... C'est nous, je ne trouve pas.

Buffy: Sommes-nous la partie bleue?

Eddie: No. .. oui!

Buffy: Ok, à droite, si II est venu à partir de là, alors nous voulons juste passer par là (elle montre.) À la piste cyclable.

Eddie: Vous semblez très sûr, je suis dedans (Ils commencent à marcher et il voit les livres dans les bras de Buffy.) You're taking 'Psych 105' avec le professeur Walsh.

Buffy: Ouais, je veux dire, je vais essayer. Elle n'a pas peur des mots, hein?

Eddie: Ouais, elle est assez intense. Beaucoup de ces cours sont vraiment difficiles.

Buffy: Je suis un peu contrarié. Je l'ai eu de source sûre qu'il s'agissait d'une école du Parti.

Eddie: Je pense que ceci est censé devenir plus facile.

Buffy: j'ai toujours l'impression de transporter avec soi une couverture de sécurité.

Eddie: "Of Human Bondage". Avez-vous lu?

Buffy: Oh, je ne suis pas vraiment dans la pornographie ... Je veux dire que je suis juste ... J'essaie de couper chemin du retour.

Eddie: (Rires.) Non, il n'ya pas de servitude réelle, c'est juste un roman. Je l'ai lu, comme, dix fois. Je garde toujours près de mon lit ... la sécurité générale.

Buffy: Je n'ai pas vraiment d'une couverture de sécurité ... à moins que vous compter, Monsieur le pointu.

Eddie: M. Pointy?

Buffy: Oh, piste cyclable. Il est donc bon de savoir que je ne suis pas la personne onlyentirely confus sur ce campus.

Eddie: Je soupçonne qu'il ya beaucoup d'entre nous.

Buffy: Eh bien, je vais te chercher dans Psych.

Eddie: Ouais, peut-être nous pouvons aider chaque autre figure out what the hell ils parlent.

Buffy: (elle rit) ok.

Eddie: Peut-être même en faire toute l'année. (Rires.)

Buffy: Bonne nuit.

Eddie: Nuit.

Buffy s'éloigne. Eddie sourit agréablement à sa forme en retraite et se tourne ensuite à marcher dans la direction opposée. Il obtient quelques pieds quand il est attrapé par derrière, une main sur sa bouche. Il lève les yeux vers son agresseur et voit que son visage est Vamped Out. Il voit également deux autres vampires, jeunes à la recherche homme et femme. Ils se séparent pour révéler une jeune femme blonde attractif (pas face Vamped out.) Qui fait quelques pas vers lui.

Dimanche: Je suis désolée ... Avez-vous perdu votre chemin?

-------------------------------------------------- -------------------

Night time. Chambre d'étudiant, célibataire. La porte s'ouvre et les vampires entrer et commencer à rassembler tout en place. On s'assoit au comptoir et écrit quelque chose sur le papier cahier, il l'arrache du livre et la place sur le matelas nu.

Psych classe est terminée, les élèves se rassemblent leurs affaires et partir. Buffy regarde autour de Eddie.

Oz: Vous cherchez quelqu'un?

Buffy: Ouais.

Saule: Vous avez fait un ami? Bon pour vous.

Buffy: Merci, maman.

La même chambre dortoir unique, RA Eddie est Buffy montrant la chambre vide.

RA: Oui, Eddie a décollé, emballé ses affaires, a laissé une note. Cela arrive parfois. Les gens ne peuvent tout simplement pas le coup. Il ya toujours quelques enfants qui perdent le tôt le premier semestre et le cautionnement juste.

Buffy traverse du lit et ramasse la note. Elle s'assoit sur le lit en le lisant.

La note dit: «C'est trop difficile à gérer. I can't take it anymore. Pas le temps de dire au revoir! Eddie '

RA: les faibles, je crois. (Il sort.)

Buffy fixe la note sur la table de chevet et d'avis le tireur est en partie ouverte. Elle l'ouvre pour révéler un livre de poche. C'est copie Tourbillons de M. Somerset Maugham 'Of Human Bondage ". Elle le prend dans le tiroir et le regarde intensément.

À l'intérieur. Une salle encombrée. Eddie est étendu mort. Le jupon sont penché dans ses affaires, FatVamp est l'emprunt d'un chandail mauve. Le dimanche est assis sur une chaise qui se pose sur le sol un peu, le faire ressembler à un trône. Elle traverse les CD d'Eddie, en les jetant de côté un par un.

Dimanche: Boring, boring, boring, boring, boring, boring, (soupir) étonnamment ennuyeux ... nous ... nous avons d'en tuer certains frais. Est-ce que quelqu'un me le rappeler?

FatVamp: (portant maintenant le chandail.) Vous avez été celui qui a dit pioche sur les faibles, maigre troupeau et tout ça. Est-ce pull me faire grossir?

Dimanche: Non, le fait que vous êtes grosse vous fait passer pour la graisse. Ce pull vous fait juste regarder pourpre.

FatVamp: You're such a loser.

Dimanche: Hé, les mots peuvent blesser comme un poing.

SpicoliVamp: Hey, check it out. (Il brandit une affiche plié.)

Dimanche: Alors? Avons-nous un Klimt? (Il l'ouvre.) Oui!

SpicoliVamp: (le porter vers un mur avec deux styles différents d'affiches sur lui.) Big Score pour Klimt! (Il agrafes l'affiche au mur.) Monet encore bien en tête, mais attention pour l'équipe de Klimt, venant de derrière. (Il fait une marque sur un tableau blanc dans le cadre du 'Klimt' position.)

Dimanche: Freshmen! L'homme, ils sont tellement prévisibles.

SpicoliVamp: Et vous ne pouvez jamais manger un seul.

FatVamp: Ouais, j'ai faim!

Dimanche: Qu'est-ce qu'un état de choc. Nous mangeons quand je dis que nous mangeons.

FatVamp: Bien, on pourrait frapper les tunnels ...

Dimanche: Nous mangeons (elle vamps out et rugit) quand je dis que nous mangeons.

FatVamp: Dieu, alléger.

SpicoliVamp: Je pense que c'est drôle quand tu cries ... It's like ... (Il rit) whoa!

Dimanche: je me suis Ta Get Me quelques laquais mieux. Je vous jure, vous les gars sont inutiles. (Elle se lève et commence à traverser la salle) je ne vous montrera même à la chasse.

FatVamp: Great! Pourquoi ne pas vous laissez morts Eddie obtenir votre dîner.

Dimanche: C'est à peu près le plan. (Elle passe devant Eddie, qui ouvre les yeux à ce moment.)

Appartement Giles. Buffy ouvre la porte tandis que frapper. Elle entre, ferme la porte, et des promenades au milieu de la pièce. David Bowie joue en arrière-plan.

Buffy: Giles?

Nous voyons une femme noire attractif dans la cuisine à travers l'ouverture sur le comptoir.

Olivine: Rupert, est ce fromage Bleu ou c'est juste un fromage qui est parti en bleu? (Elle arrive à la pièce de devant et voit Buffy, elle semble être vêtue d'une chemise et rien d'autre.) Vous n'êtes pas Giles.

Buffy: Uhm ... vous savez que la porte était ouverte, alors je me suis ... euh, Giles ne vit encore ici, non?

Olivia: Il le sait.

Toux Giles dans le fond et la musique coupe.

Olivia: Il apparaît. (Giles sort du couloir. Il porte un peignoir.) Rupert, vous avez un invité.

Giles: Buffy! Bonjour.

Buffy: Est-ce un mauvais moment?

Giles: Non! Oh, euh, pardon. Ceci, euh ... C'est, euh, Olivia. Elle est, euh, un vieil ami, elle est de rester ici pour quelques jours.

Olivia: Impossible de passer par Cal ensoleillée sans lever les yeux ol 'Ripper.

Buffy: Uh huh.

Giles: Buffy a, uh, a été un de mes étudiants. Comment ça, euh, comment est l'université?

Buffy: A peu près la même que l'école secondaire, en ce sens que j'ai besoin d'aide.

Giles: Ahh ... help ... Oui.

Buffy: Mais, cela ressemble à un mauvais moment.

Olivia: Non, les gars vous parler. Je vais juste glisser dans quelque chose d'un peu moins confortable. (Elle et Giles partager un regard et elle quitte la salle.)

Giles: Alors, euh, des problèmes avec, euh, des études?

Buffy: C'est un mauvais moment.

Giles: Vous ne cesse de dire cela.

Buffy: Et bien il semble assez mal! Je pense que quelqu'un avait un peu trop de temps libre sur leurs mains.

Giles: Je ne suis pas censé avoir une vie privée?

Buffy: Non! (D'une voix whiny.) Parce que tu es très, très vieux, et c'est grave.

Giles: Eh bien, avant de succomber aux ravages de l'âge, pourquoi ne pas vous me dire ce qui vous amène ici.

Buffy: Il ya cet étudiant disparus.

Giles: Oui?

Buffy: Eddie. Il est supposé avoir quitté l'école, mais ... Je ne pense pas qu'il a fait. Je l'ai rencontré à l'extérieur la nuit dernière, et puis je suis retourné là où nous avons rencontré, et il semblait y avait eu lutte.

Giles: Et alors?

Buffy: Et nous devons arrêter ça! Et RA Eddie a déclaré enfants disparaissent beaucoup. Il pourrait y avoir une bande de vampires de travail du campus. Nous avons besoin de recherche, un-an-et les graphiques et tout ça.

Giles: II ne vois toujours pas où est ma place po Tu n'as pas décrit tout ce que vous ne pouvez pas vous faire.

Buffy: Ok, rappelez-vous avant que vous deveniez Hugh Hefner lorsque vous l'habitude d'être un observateur?

Giles: Officiellement, vous savez qu'elles ont plus un observateur. Buffy, vous savez que je serai toujours entendre lorsque vous besoin de moi. Y-votre sécurité est plus important pour moi que rien mais, vous allez avoir à prendre soin de vous. Vous n'êtes pas à l'école et je ne peux pas toujours être là pour vous guider.

Buffy: Je suis désolé de bug vous.

Giles: Buffy, I. ..

Buffy: Oh! Non! Je veux dire ouais, vous êtes ... vous avez raison. Je peux le gérer. C'est juste que ... Je suis sur elle.

Giles: I-I'm ici si vous avez besoin de moi. (Elle sort.)

Olivia: (Walking dans la salle.) She's gone?

Giles: Oui.

Olivia: Alors, as-tu l'aider?

Giles: Je ne suis pas sûr.

Night time, à l'extérieur. Buffy se promène le long et il ya des étudiants partout.

Buffy: Comment suis-je supposé chasser dans cette foule? N'avez-vous pas des gens ont des maisons?

Elle voit un jeune homme s'éloigne, il la regarde et elle voit que c'est Eddie.

Buffy: Eddie?

Elle court après lui.

Buffy: Eddie! Eddie, hé, attends!

Elle rattrape avec lui dans un endroit isolé à côté d'un tableau d'affichage.

Buffy: Dieu, je craignais que quelque chose était arrivé à vous ...

Il tourne autour de tous les Vamped Out.

Buffy: ... et bien sûr il a, 'cause you're a vampire. Je suis désolé.

Eddie: Je ne suis pas.

Il attaque. Elle utilise sa propre dynamique de le garder hors d'équilibre et les enjeux de lui quand il charge de nouveau. Il disparaît en poussière. Derrière Buffy, dimanche montres à partir d'une estrade en béton.

Dimanche: Slayer! (Buffy se retourne et voit d'elle.) Wow, uhm, je vous ai entendu peut-être venir ici. (Les vamps d'autres sortent de leurs cachettes et surround Buffy.) Cela dit, je veux dire, quel défi! Le meurtrier!

Buffy: Et vous êtes?

Dimanche: je suis ... Je suis dimanche, je vais vous tuer ici dans une minute ou deux.

Buffy: Vous savez que la menace devient de plus effrayant à chaque fois que je l'entends.

SpicoliVamp: Euh ... On va se battre? Ou est-il juste va être un rallye sarcasme monstre?

FatVamp: Je suis dans une pièce.

Buffy: Tout le monde a à jouer.

Dimanche: Les gars, ce qui est totalement mienne.

SpicoliVamp: Ok, mais tu dois partager le Eatin '. 'Cause I'm Thinkin' tueur de sang's Gotta Be - Whoa! - Comme Thai Stick.

Buffy: Je pensais que les gens étaient suppose pour obtenir plus de discernement dans un collège?

Dimanche: Ouais, je pense que vous aviez beaucoup d'idées fausses au sujet du collège. Comme toute personne qui serait visé morts portaient ça.

Buffy baisse les yeux sur ses vêtements. Quand elle lève les yeux, dimanche son poing. Buffy contre les chutes et dimanche tente de la chasser, mais Buffy il bloque et lance deux coups de poing. Dimanche canards un et l'autre des blocs, et les terres d'un autre coup de poing, envoyer tentaculaire Buffy nouveau. Lorsque Buffy essaie de se lever dimanche ses coups de pied au visage. Buffy essaie de la limace dans l'estomac, mais dimanche saisit son poignet et la jette sur l'estrade. Buffy tente de riposter mais dimanche la saisit à la gorge.

Dimanche: Ne prenez pas de cette façon, le mal, mais ... (Elle lui coups de poing dans le visage de nouveau.) Tu te bats comme une fille.

Elle jette Buffy large de l'estrade et culbutes off. Buffy arrive à ses pieds et ses coups de pied dans la sangle abdominale. Elle s'ennuie un autre coup de pied à la tête, mais les terres d'une face dimanche à. Elle jette un coup de poing, mais dimanche attrape le bras, les sautes d'elle aux alentours et la jette sur le capot d'une camionnette garée à proximité. Buffy essaie de place mais le dimanche saute sur le capot et les coups de pied dans le dos, lui envoyant de monter sur le toit. Buffy tente un coup de poing gaucher mais attrape dimanche le poignet, saute sur le toit et apporte son genou dans le bras. Il ya un craquement. Elle jette Buffy, qui rebondit sur le capot sur le sol. Buffy se lève tenant son bras gauche pour fermer la poitrine. Elle regarde les vamps d'autres, qui ont le sourire, et prend son envol. Elle tombe une fois sur l'herbe, mais se lève et prend la fuite. Dimanche houblon descendre du camion.

Dimanche: Freshmen!

-------------------------------------------------- ------------------

Chambre d'étudiant de Buffy, la nuit. Kathy ronfle à nouveau. Buffy est assise sur son lit, meurtrie et tendue vers le bras. Elle se déplace soigneusement à l'écart de sa poitrine, tenant avec son autre main, et les grognements de douleur.

Extérieur d'un immeuble, le jour du temps. Buffy ouvre la porte on remis et des sorties. Elle est encore meurtri. Elle voit Willow et Oz parle avec un autre étudiant et les évite.

L'Intérieur, de la tanière vamps. Grâce barricadé les fenêtres on voit qu'il fait jour. Les vamps sont réunis autour et en riant. Le dimanche est assis sur un canapé.

SpicoliVamp: N-n-n-N-No! La meilleure partie a été quand vous déchiqueté sur ses vêtements. Elle était comme, 'Non! Pas l'ensemble! (Tous les vamps rire.)

Dimanche: Les jeans? Avec les petites taches? Elle n'a pas à s'en prendre qu'à elle-même.

FatVamp: J'ai entendu dire qu'ils reviennent.

Dimanche: Non, si je tue chaque personne qui le porte.

FatVamp: Je pense toujours que tu aurais dû nous avons une pièce, on aurait pu fini ici off.

Dimanche: She's not gonna dernière, la nuit, elle est un fait accompli. En fait, les gars, vous allez frapper les tunnels.

La résidence Summers, lumière du jour. Buffy entre par la porte de la cuisine, en favorisant toujours son bras gauche.

Buffy: Maman?

Elle va à l'étage et Joyce, en sortant dans le couloir, la voit.

Joyce: Buffy.

Buffy: Salut.

Joyce: Honey, how are you? (Elle serre dans ses bras et la serre Buffy dos, l'un armé.)

Buffy: je suis ok.

Joyce: Comment va l'université? Vous avez été combats.

Buffy: Oh, euh, ils l'ont commencé.

Joyce: Du moment que tu sois prudent. II ne pensais vraiment pas vous montrer ici pendant un moment.

Ils marchent vers la chambre de Buffy.

Buffy: Oh, je n'ai pas de cours aujourd'hui, et tout ce qui vient d'être trépidante j'ai pensé qu'il serait agréable de venir et de crash pour ...

Ils arrivent dans sa chambre et Buffy voit que c'est bourré de caisses en bois.

Joyce: Oh, yeah. Vous savez, II ne pense pas que tu serais de retour pour un couple de semaines. Euh, mais je ne bouge pas rien, c'est quand même votre chambre.

Buffy: Tu l'as rempli de caisses d'emballage.

Joyce: Oui, mais je ne bougeais pas rien.

Buffy: Si elle n'est toujours ma chambre, shoudn't-je encore être capable de s'adapter en elle?

Joyce: Eh bien, c'est juste pour une couple de semaines, alors que nous faisons l'inventaire à la galerie. Je viens de ne pensais vraiment pas que vous serais de retour si tôt.

Buffy: Moi non plus

Buffy est la marche à travers la cuisine, aller pêcher, lorsque le téléphone sonne. Elle y répond.

Buffy: Bonjour? Bonjour? (Il n'y a rien que le silence, alors elle raccroche et sort.)

Au dortoir, Buffy estime que toutes ses affaires sont portées disparues. Elle se dirige vers le lit, nus, ramasse une note qui traîne là-bas et le lit.

«C'est tout simplement trop de choses pour moi. J'ai décidé de décoller. Désolé, je n'ai pas eu le temps de dire au revoir, mais je dois être moi-même. Bonne chance cette année. Buffy

Elle est assise sur son lit, tenant la note.

Le bronze. Il ya un orchestre sur scène en jouant une chanson lente et triste. Buffy entre et regarde autour de lui à personne car elle sait. Elle se dirige vers un canapé et aperçoit un homme à travers la pièce se tourna trois quarts loin d'elle qui ressemble à Angel. Il se tourne suffisamment pour qu'elle puisse voir son visage et il n'est pas lui.

Xander: Le monde entier en face d'elle, et elle revient à cette plongée.

Elle se retourne et voit lui.

Buffy: Xander! (Elle lui donne un câlin-armées).

Xander: Hey, Buff.

Buffy: Oh, quand avez-vous le retrouver?

Xander: Il ya quelques jours un couple.

Buffy: Vous caprice de la nature. Pourquoi tu ne m'as pas appelé?

Xander: Eh bien, je savais que vous les gars avaient commencé l'aventure ensemble du collège et je ne veux pas, euh, vous savez ... vous aider à déménager.

Buffy: I missed you. Comment s'est passé votre voyage? L'Amérique est-Nice? J'entends que c'est beau.

Xander: Il ya des montagnes pourpres majesté, je vais être obligé de le dire.

Buffy: Qu'avez-vous faire? Qu'avez-vous voir?

Xander: Eh bien ...

Buffy: Dites-moi!

Xander: 'Grand Canyon!

Buffy: Vous avez vu le Grand Canyon!

Xander: Eh bien, j'ai vu le film «Grand Canyon», sur le câble. Vraiment boiteux.

Buffy: hein?

Xander: Fondamentalement, je me suis aussi loin que Oxnard et le moteur est tombé de ma voiture, et qui a été littéralement. Alors, j'ai fini de laver la vaisselle à 'The Fabulous Ladies Night Club' pendant environ un mois et demi alors que je tentais de payer pour les réparations. Personne ne m'a vraiment donné la peine ou même parlé à moi jusqu'à une nuit lorsque l'un des strip-teaseuses mâle était malade et aucun pouvoir sur cette terre ne me fera vous raconter la suite de cette histoire. Qu'il suffise de dire que j'ai échangé mon véhicule dans un qui n'était pas tout à fait de la rouille, est venu en balade à la maison pour les bras de mes parents m'aimaient, où tout était exactement comme il était, sauf que je dors dans la cave et je dois payer le loyer . Comment va l'université?

Buffy: décapants Homme?

Xander: Aucun pouvoir sur cette terre!

Buffy: OK. Collège est bon.

Xander: Ok, euh, une fois de plus avec un sentiment encore moins.

Buffy: Non, vraiment! II moyen, Willow, dans le ciel et Oz a cette maison vraiment cool hors campus avec le groupe. (Ils ont tous deux assis sur le canapé.)

Xander: Et vous êtes assis ici, seul au bronze ressemblant vous venez de recevoir un diagnostic de cancer du chiot.

Buffy: C'est juste que ... il y avait ce vampire, et elle me fit descendre et je ... Je ne sais pas comment l'arrêter.

Xander: Alors où est la gang? Avengers Assemble! Let's get it going!

Buffy: Non, je ne veux pas de bug eux. Je veux dire qu'ils ne faisons que commencer l'école, et ils n'ont pas besoin de cela.

Xander: Ok Buff, quel est le 'quoi' ici?

Buffy: C'est juste, si je ne peux pas le couper?

Xander: Impossible de couper quoi? Slaying?

Buffy: Tueur, tout.

Xander: Buffy, tout est sur la peur. C'est compréhensible, mais vous ne pouvez pas le laisser vous contrôler. «La peur conduit à la colère. Anger leads to hate. La haine mène à la colère. " Non, attendez, attendez. «La peur conduit à la haine. La haine mène au côté obscur. Hold on, non, euh, 'Vous recevez d'abord les femmes, alors vous obtenez de l'argent, alors vous ...' Bon, peut-on oublier cela?

Buffy: Merci de parler le dadaïste PEP, je me sens beaucoup plus abstrait maintenant.

Xander: Le fait est, vous êtes Buffy.

Buffy: Ouais, peut-être à l'école secondaire j'étais Buffy.

Xander: Et maintenant vous êtes au collège Betty Louise?

Buffy: Ouais, je suis Betty Louise Plotnick Cupcake de l'Est, Illinois. Ou je pourrais aussi bien être.

Xander se lève et se couche en face d'elle.

Xander: Buffy, j'ai traversé des moments assez sombre de ma vie, face à certains des choses effrayantes, dont la cuisine à 'The Fabulous Club Ladies Night ". Tu es mon héros.

Que dites-vous?
Intérieur.
Check this out.
Regarde ça. Nous avons un gagnant.
La nuit
Ah.
-------------------------------------------------- ------------
Qu'est-ce que c'était?
Besoin d'un coup de main?
Merci!



It's night in the cemetery and Buffy is pacing back and forth. Willow is seated cross-legged reading papers.

Buffy: [sighing] Anything?

Willow: Ah! 'Introduction to the Modern Novel.' "A survey study of twentieth century novelists." Open to freshmen, you might like that.

Buffy: 'Introduction to the Modern Novel?' I'm guessing I'd probably have to read the modern novel.

Willow: Maybe more than one.

Buffy: I like books. I just don't want to take on too much. Do they have an introduction to the modern blurb?

Willow: Oh! Short story.

Buffy: Well, that's good.

Willow: Oh, no. It conflicts with Psych.

Buffy: Maybe I shouldn't take Psych.

Willow: You gotta. I-It's fun, a-and you can use it as your science requirement. Anyway, Professor Walsh is supposed to be great. She's like, world-renowned.

Buffy: How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be 'nowned' first?

Willow: Yes, first there's the painful 'nowning' process. Wait! 'Images of Pop Culture.' This is good. T-They watch movies, T-TV shows, even commercials.

Buffy: For credit?

Willow: Heh. Isn't college cool?

Buffy: How'd I miss that one?

Buffy walks over and sits beside her.

Willow: Well, you did sort of wait till the last minute with your course selection.

Buffy: Sorry, 'Miss I-chose-my-major-in-playgroup.'

Willow: That's an exaggeration. I just, you know, think it's good to be prepared. Don't want to be caught unawares.

Behind them a hand thrusts up out of a fresh grave.

Buffy: Well I've been busy! It's been a very slay-heavy summer. I just haven't had a whole lot of time to think about life at UC Sunnydale.

A vampire's head and shoulders emerge from the grave.

Willow: It's exciting, though, isn't it?

Buffy: Yeah! It's gonna be an adjustment.

Willow: Yeah, it's like, five miles away. It's uncharted territory.

The vampire struggles to climb up.

Buffy: Giles said I have to be secret-identity gal again.

Willow: That makes sense.

The vampire makes it out of the grave and starts walking toward them, his face vamped out.

Buffy: It's gonna be tough, though... with a roommate.

Willow: Yeah.

Buffy: I'm psyched about college. (The vampire smiles as he gets closer.)

Buffy: Definitely. (He stops as he sees weapons stacked against a gravestone.)

Buffy: I just need to figure out how it's going to work with my extra-curricular activities. (The vamp looks at Buffy, the smile gone.)

Buffy: I just can't let it take the edge off my slaying. (Shaking his head, the vampire turns and walks away.)

Buffy: I gotta stay sharp. (She looks behind her toward the fresh grave.) Is this guy ever gonna wake up?

[Opening credits]

Buffy is standing in the middle of a quad with students milling all around her. She's looking around.

Student Volunteer: FRESHMEN! WE'RE DOING THIS BY FOLDER COLOR! IF YOU'RE NOT HOLDING ON TO A YELLOW FOLDER, YOU'RE IN THE WRONG GROUP. YOU BELONG UP BY WIESMAN HALL. (She points. Buffy looks at the folders in her arms but doesn't see a yellow one. She starts to walk in the indicated direction.)

Girl standing in front of banner that reads "THIS MUST STOP"

Girl: Not gonna take it!

Crowd: No!

Girl: Don't take it lying down!

Crowd: No!

Girl: What do we want?

Crowd: [Unintelligible... Food?]

Girl: When do we want it?

Crowd: Now!

A student walks up and hands her a flier.

Boy: Rally, tomorrow night. We have to let the administration know how we feel.

Buffy: Yeah, right.

Another student hands her another flier.

Girl: Have you accepted Jesus Christ as your personal savior?

Buffy: Uh, you know I meant to and then I just got really busy.

A third student hands her yet another flier.

Boy: Party, Thursday at Alpha Delt, you gotta be there. Free Jello shots for freshman women.

Buffy: Hey, you guys know where Wiesman hall is?

But the student is already accosting someone else. Buffy continues walking and Willow meets up with her.

Willow: Buffy, Hey!

Buffy: Oh, boy am I glad to see you.

They continue walking.

Willow: Isn't this cool? There's so much going on.

Buffy: Yeah. Almost, one might say, too much.

Willow: I got all my courses... except for 'Modern Poetry', I had to switch to 'Ethno-musicology.' But that's cool, West-African drumming, I think it's going to change everything. Have you met your roommate yet?

Buffy: No.

Willow: Me neither. I hope she's cool.

Buffy: (Indicating the fliers in Willow's hands.) I see you got ticketed too.

Willow: Yes! I've heard about five different issues and I'm angry about each and every one of them. What'd you get?

Buffy: 'Jello shots.'

Willow: I didn't get 'Jello shots!' (She picks a flier out and tries to hand it to Buffy.) I-I'll trade you for a-a 'Take Back the Night.'

Buffy hands over all her fliers with a smile.

Buffy: Are we heading anywhere near Wiesman Hall? I still need to get my I.D. card.

Willow: Oh, I got mine this morning. The lines are really long now, you should have gone early.

Buffy: Well, I hope that I learn from this experience, and that I grow.

Willow: I'm being annoying, aren't I?

Buffy: No, it's nice that you're excited.

Willow: It's just in High School, knowledge was pretty much frowned upon. You really had to work to learn anything. But here, the energy, the collective intelligence, it's like this force, this penetrating force, and I can just feel my mind opening up--you know?--and letting this place thrust into and spurt knowledge into... That sentence ended up in a different place than it started out in.

Buffy: I'm with you, though, I'm all for spurty knowledge. It's just, a little overwhelming. Don't you feel it?

Willow: Well, I'm... (Gasp) Ooh, boyfriend! My on-campus boyfriend. (Oz comes up and he and Willow kiss.)

Buffy: Oh no, I forgot to pick mine up. Line's probably really long there, too.

Willow: How are you?

Oz: Good. It's pretty much a madhouse, a madhouse.

Buffy: I know, I was just saying that to Willow. I mean it's just so overwhelming. Don't you feel completely disoriented?

Paul: Oz! (A student comes up to them.)

Oz: Hey, Paul.

Paul: Finally matriculating with us, very cool! Tell me you're playing this week!

Oz: Thursday night, Alpha Delta.

Willow: Ooh! (She holds up a flier.) I have that one!

Paul: I'm bringing the wrecking crew. Jello shots? Hmm? Do you know where they're distributing the work study applications?

Oz: (Points.) Back of Richmond Hall, next to the auditorium.

Paul: Thanks. Seeya bro. (He walks off.)

Oz: Go get'em. (He remembers what Buffy was talking about.) My band's played here a lot. It's still all new. I don't know what the hell's going on. (He sees someone.) Hey, Doug!

Later, Buffy and Willow are indoors, walking along a hallway.

Willow: Library... ooh! Library. C'mon. (They start climbing a flight of stairs.)

Buffy: It's too bad Giles can't be librarian here. Be convenient.

They reach a landing and turn left to continue up another flight.

Willow: Well, he says that he's enjoying being a gentleman of leisure.

Buffy: Gentleman of leisure? Isn't that just british for unemployed?

Willow: Uh-huh, he's a slacker now.

Buffy: Speaking of slack, have you heard anything from Xander?

Willow: Not for awhile, he's still on his cross-country-see-America thing. (They reach another landing and turn to climb yet another flight.) He said he wasn't coming back until he had driven to all fifty states.

Buffy: Did you explain about Hawaii?

Willow: Oh, he seemed so determined.

Buffy: I hope he gets back soon. It'd be fun to have the whole gang back together--you know?--hanging out in the... library. Wow!

They enter the library, a huge room with a vaulting cupola ceiling.

Willow: Oh my gosh! Isn't this amazing?

Buffy: It's... cozy.

Willow: You know I never wanted to hurt Giles' feelings, but occult books aside, our old library just didn't have the greatest selection. But this!

Buffy: Yeah, this is great, you know, if we ever need a place for the Nuremberg rallies.

Willow: This is a real library. (Someone shushes them.) See we even have to whisper. It's like a whole new world.

The bookstore. Students are milling about carrying books in shopping baskets. Buffy carries an arm full of books and Willow comes up with a basket.

Willow: Here.

Buffy: Thanks. (Buffy puts the books in the basket.) Can't wait till mom gets the bill for these books, I hope it's a funny aneurysm.

Willow: 'Introduction to Psychology.' Oh, up there. (She indicates three of four books stacked on the edge of the top of a bookshelf.)

Buffy: I'll get'em. You know, this store discriminates against short people.

Willow: Oh, I think there's a protest next week.

Buffy reaches up and accidentally knocks the books off.

Buffy: Woah, oh. (They fall on the head of a young man crouched underneath. He staggers back but recovers.) Oh, ahh. Oh god, I'm so sorry.

He stands up.

Riley: I'm okay. It's okay. Well, that was bracing.

Buffy: I'm so... the books were just too high, and then everything was bad. (She bends down to pick up the books.)

Riley: Let me give you a hand. (He bends down and picks up some books.) Let's put a few of these down here. (He puts them on a lower shelf.) So, uh, are you girls taking Intro Psych, or do you just want me dead?

Buffy: Uh-huh. I mean the first one.

Riley: Well, you'll have a lot of fun. Professor Walsh--she's quite a character.

Willow: You've taken it?

Riley: I'm a TA, I'll be helping the Professor out. I'm sorry, I've forgotten my manners in all the concussion... I'm Riley.

Willow: Willow, and this is my friend Buffy.

Riley: It's nice to meet you both.

Buffy: I'm nice to meet.

Willow: Hey, do you know if we're going to be studying 'Operant Conditioning' in the first semester? 'Cause I hear that's kinda Professor Walsh's specialty.

Riley: Absolutely. Do you know her treatise on Dietrichs work?

Willow: I know of it.

Riley: It's not in the syllabus, but it's a fascinating read... if you're in to that sort of thing. They have it here.

Willow: Oh, where?

Riley: I'll show you. I don't meet that many freshmen that know that much about psychology.

Willow: Well, it's fascinating.

Buffy: Yeah, you know, 'cause everyone's got a brain. (Riley half smiles politely and starts leading the way.) Or, almost everyone. (She follows Riley and Willow.)

Dorm corridor. Buffy works her way through milling students, both male and female. She enters a dorm room with two beds and two desks. She sees another young woman there unpacking a suitcase laying on one of the beds.

Buffy: Hi.

Kathy: (Looks up.) Oh, hi! Are you Buffy?

Buffy: Yeah.

Kathy: Kathy.

Buffy: Hi, it's nice to meet you.

Kathy: Yeah!

Buffy puts her things down on a desk and crosses over to the bed and sits down.

Buffy: So, it's, ah... it's a pretty nice room.

Kathy: Hmm! I was surprised, 'cause you hear horror stories about freshmen housing. You took the right side?

Buffy: Yeah, umm, but if you want it...

Kathy: No, no. I just wanted to make sure that's what you wanted. Exited for classes tomorrow?

Buffy: Painfully.

Kathy: (Laughs) I bet there's going to be a lot of parties to go to this week, too. Not that I'm a crazy partier. Oh, and I'm not always this hyper, either. I'm just excited.

Buffy: Yeah, me too.

Kathy crosses the room and picks up a folded poster and carries it to a wall on her side of the room.

Kathy: I am really glad they put me with somebody cool... I can tell that you're cool. I just know that this whole year is going to be super fun! (She unfolds the poster onto the wall revealing it to be of Celine Dion.)

Night time. Buffy is laying in bed listening to Kathy snore, smack her lips and mumble in her sleep.

Day time. Buffy is in a lecture hall while Professor Reegert gives his introductory lecture.

Professor Reegert: The point of this course is not to critique popular American culture. It is not to pick at it, or look down upon it. And it is not to watch videos for credit. (Small laughter from students.) The point is to examine...

Buffy: (Whispers to student beside her) Do you know if this class is full yet?

Professor Reegert: And there are two people talking at once, and I know that one of them is me. And the other is... a blonde girl. You, blonde girl. Stand up. I'm very excited to hear what you have to say that's worth interrupting my lecture for.

Buffy stands.

Buffy: I was just asking if the class was still open, if I could still sign up.

Professor Reegert: (Picks up a clipboard.) If your name isn't on this sheet then you are wasting everyone's time. Are you on the sheet?

Buffy: They told me that if I just...

Professor Reegert: Do you understand? You are sucking energy from everyone in this room. They came here to learn. Get out!

Buffy: I didn't mean to... suck.

Professor Reegert: Leave! (She starts to leave.) Thank you. (She walks out.)

Busy hallway. Buffy is looking around. Riley comes up to her.

Riley: If, uh, you're looking for Psych, it's through here. (He points.)

Buffy: Oh, thanks. How's your head?

Riley: Sorry?

Buffy: Yesterday. In the bookstore. You don't remember.

Riley: Oh no, sure, I remember you. You're Willow's friend.

Buffy: Yeah.

Riley: My head is fine, it just stung for a bit and I lost most of my basic motor functions. It's no biggie. (They reach the lecture hall.) We're here. I'm sorry, I'm trying to remember you.

Buffy: Buffy.

Riley: Buffy, right. Have fun tonight, ok?

Buffy: Thanks. (She starts toward the tiers and turns back.)

Buffy: You know, I was just wondering. Professor Walsh isn't planning on yelling at me and kicking me out of the class, is she?

Riley: It's not in her lesson plan.

Buffy: Great. (She turns back to the tiers and spots Willow and Oz. Willow waves to her, and Buffy climbs up to sit beside her.)

Willow: How was pop culture?

Buffy: I decided not to take it. It seemed dull.

Professor Walsh comes into the lecture hall and Riley hands her a sheet of paper.

Professor Walsh: Ok. This is Psych 105, 'Introduction to Psychology', I'm Professor Walsh. Those of you who fall under my good graces will come to know me as Maggie. Those of you who don't will come to know me by the name my TAs use, and think I don't know about, 'The Evil Bitch Monster of Death.' Make no mistake, I run a hard class, I assign a lot of work, I talk fast and I expect you to keep up. If you're looking to coast I recommend 'Geology 101,' that's where the football players are.

It's night time and Buffy is walking along a walkway looking around. She looks behind her and collides with another student.

Buffy: Ooh!

Eddie: Wow, sorry.

Buffy: No, I-I wasn't looking.

Eddie: Did you, uh, lose your way?

Buffy: Me? Oh, no, no, I'm just going to Fischer Hall. Which I know is on the Earth planet. Recently voted 'Most Pathetic.' Uh-huh.

Eddie: Hmm, well, I'm lost and I have a map. (He holds it up.) So...

Buffy: Ooh, I come in second. I'm Buffy, by the way.

Eddie: Eddie.

Buffy: Ok, so... (They both study the map.) That's Fischer Hall, right?

Eddie: Ok, and this is Dunwirth Building, that's my dorm... it's just... it's us I can't find.

Buffy: Are we the blue part?

Eddie: No... yes!

Buffy: Ok, right, so I-I came from there, then we just wanna go that way (She points.) to the bike path.

Eddie: You sound very certain, I'm in. (They start walking and he sees the books in Buffy's arms.) You're taking 'Psych 105' with Professor Walsh.

Buffy: Yeah, I mean, I'm gonna try. She's not afraid of the long words, huh?

Eddie: Yeah, she's pretty intense. A lot of the courses are really tough.

Buffy: I'm a little upset. I had it on good authority that this was a party school.

Eddie: I think it's supposed to get easier.

Buffy: I still feel like carrying around a security blanket.

Eddie: 'Of Human Bondage.' Have you ever read it?

Buffy: Oh, I'm not really into porn... I mean I'm just... I'm trying to cut way back.

Eddie: (Laughs.) No, there's no actual bondage, it's just a novel. I've read it, like, ten times. I always keep it by my bed... security blanket.

Buffy: I don't really have a security blanket... unless you count Mr. Pointy.

Eddie: Mr. Pointy?

Buffy: Oh, bike path. So it's nice to know that I'm not the onlyentirely confused person on this campus.

Eddie: I suspect there's a lot of us.

Buffy: Well, I'll look for you in Psych.

Eddie: Yeah, maybe we can help each other figure out what the hell they're talking about.

Buffy: (Laughs.) Ok.

Eddie: Maybe even make it through the year. (Laughs.)

Buffy: Goodnight.

Eddie: Night.

Buffy walks away. Eddie smiles pleasantly at her retreating form and then turns to walk in the opposite direction. He gets a few feet when he's grabbed from behind, a hand over his mouth. He looks up at his assailant and sees that his face is vamped out. He also sees two other vampires, young looking man and woman. They part to reveal a young, attractive blonde woman (Face not vamped out.) who takes a few steps toward him.

Sunday: I'm sorry... did you lose your way?

---------------------------------------------------------------------

Night time. Dorm room, single. The door opens and the vampires enter and start gathering everything up. One sits at the desk and writes something on notebook paper, he tears it out of the book and places it on the bare mattress.

Psych class is over, students are gathering their things and leaving. Buffy is looking around for Eddie.

Oz: You looking for someone?

Buffy: Yeah.

Willow: You made a friend? Good for you.

Buffy: Thanks, mom.

The same single dorm room, Eddie's RA is showing Buffy the empty room.

RA: Yeah, Eddie just took off, packed his stuff, left a note. Happens sometimes. People just can't handle it. There's always a few kids who lose it early in the first semester and just bail.

Buffy crosses to the bed and picks up the note. She sits on the bed while reading it.

The note says, 'This is too much to handle. I can't take it anymore. No time to say goodbye! Eddie'

RA: Weak ones, I guess. (He leaves.)

Buffy lays the note on the bedside table and notices the drawer is partly open. She opens it to reveal a paperback book. It's Eddies copy of M. Somerset Maugham's 'Of Human Bondage.' She takes it out of the drawer and looks at it intently.

Indoors. A cluttered room. Eddie is lying dead. The vamps are poring through his things, FatVamp is checking out a purple sweater. Sunday is seated in a chair that is raised off the floor somewhat, making it look like a throne. She is going through Eddie's CDs, tossing them aside one by one.

Sunday: Boring, boring, boring, boring, boring, boring, (sigh) astonishingly boring... we... we have to kill some cooler people. Will somebody remind me?

FatVamp: (Now wearing the sweater.) You were the one who said pick on the weak ones, thin the herd and all that. Does this sweater make me look fat?

Sunday: No, the fact that you're fat makes you look fat. That sweater just makes you look purple.

FatVamp: You're such a loser.

Sunday: Hey, words can hurt like a fist.

SpicoliVamp: Hey, check it out. (He holds up a folded poster.)

Sunday: Well? Do we have a Klimt? (He opens it.) Yes!

SpicoliVamp: (Carrying it over to a wall with two different styles of posters on it.) Big score for Klimt! (He staples the poster to the wall.) Monet still well in the lead, but look out for team Klimt, coming from behind. (He makes a mark on a white board under the 'Klimt' heading.)

Sunday: Freshmen! Man, they're so predictable.

SpicoliVamp: And you can never eat just one.

FatVamp: Yeah, I'm hungry!

Sunday: What a shock. We eat when I say we eat.

FatVamp: Well, we could hit the tunnels...

Sunday: We eat (she vamps out and roars) when I say we eat.

FatVamp: God, lighten up.

SpicoliVamp: I think it's funny when you scream... it's like... (he roars) whoa!

Sunday: I got ta get me some better lackeys. I swear, you guys are useless. (she gets up and starts crossing the room) I shouldn't even take you on the hunt.

FatVamp: Great! Why don't you let dead Eddie get your dinner.

Sunday: That's pretty much the plan. (She walks past Eddie, who opens his eyes at that moment.)

Giles' apartment. Buffy opens the door while knocking. She enters, closes the door, and walks to the middle of the room. David Bowie is playing in the background.

Buffy: Giles?

We see an attractive black woman in the kitchen through the opening over the counter.

Olivine: Rupert, is this Bleu cheese or is it just cheese that's gone blue? (She reaches the front room and sees Buffy, she appears to be wearing a shirt and nothing else.) You're not Giles.

Buffy: Uhm... you know the door was open, so I just... uh, Giles does still live here, right?

Olivia: He does.

Giles coughs in the background and the music cuts off.

Olivia: He appears. (Giles comes out of the hallway. He's wearing a bathrobe.) Rupert, you have a guest.

Giles: Buffy! Hello.

Buffy: Is this a bad time?

Giles: No! Oh, uh, forgive me. This, uh... this is, uh, Olivia. She's, uh, an old friend, she's staying here for a few days.

Olivia: Couldn't pass through sunny Cal without looking up ol' Ripper.

Buffy: Uh huh.

Giles: Buffy's a, uh, was a student of mine. How's, uh, how is university?

Buffy: Pretty much the same as high school, in the sense that I need help.

Giles: Ahh... help... yes.

Buffy: But, this just looks like a bad time.

Olivia: No, you guys talk. I'll just go slip into something a little less comfortable. (She and Giles share a look and she leaves the room.)

Giles: So, uh, trouble with, uh, studies?

Buffy: This is a bad time.

Giles: You keep saying that.

Buffy: Well it looks pretty bad! I think someone had just a little too much free time on their hands.

Giles: I'm not supposed to have a private life?

Buffy: No! (In a whiny voice.) 'Cause you're very, very old, and it's gross.

Giles: Well, before I succumb to the ravages of age, why don't you tell me what brings you here.

Buffy: There's this student missing.

Giles: Yes?

Buffy: Eddie. He's supposed to have left school but... I just don't think he did. I met him outside last night, and then I went back where we met, and it looked there had been a struggle.

Giles: And?

Buffy: And we need to stop this! And Eddie's RA said kids disappear a lot. There could be a gang of vampires working the campus. We need research, an-an-and charts and stuff.

Giles: I-I still don't see where I fit in. You haven't described anything that you can't do yourself.

Buffy: Ok, remember before you became Hugh Hefner when you used to be a watcher?

Giles: Officially you know longer have a watcher. Buffy, you know I'll always be hear when you need me. Y-your safety is more important to me than anything but, you're going to have to take care of yourself. You're out of school and I can't always be there to guide you.

Buffy: I'm sorry to bug you.

Giles: Buffy, I...

Buffy: Oh! No! I mean yeah, you're... you're right. I can handle it. It's just that... I'm on it.

Giles: I-I'm here if you need me. (She leaves.)

Olivia: (Walking into the room.) She's gone?

Giles: Yes.

Olivia: So, did you help her?

Giles: I'm not sure.

Night time, outside. Buffy is walking along and there are students everywhere.

Buffy: How am I supposed to hunt in this mob? Don't you people have homes?

She sees a young man walking away, he looks over at her and she sees that it's Eddie.

Buffy: Eddie?

She runs after him.

Buffy: Eddie! Eddie, hey, wait up!

She catches up with him in a secluded spot next to a bulletin board.

Buffy: God I was worried that something had happened to you...

He turns around all vamped out.

Buffy: ...and of course it has, 'cause you're a vampire. I'm sorry.

Eddie: I'm not.

He attacks. She uses his own momentum to keep him off balance and stakes him when he charges again. He disappears into dust. Behind Buffy, Sunday watches from a concrete dais.

Sunday: Slayer! (Buffy turns and sees her.) Wow, uhm, I heard you might be coming here. (The other vamps come out of hiding and surround Buffy.) This is, I mean, what a challenge! The slayer!

Buffy: And you are?

Sunday: I'm... I'm Sunday, I'll be killing you here in a minute or so.

Buffy: You know that threat gets more frightening every time I hear it.

SpicoliVamp: Uhh... are we gonna fight? Or is there just gonna be a monster sarcasm rally?

FatVamp: I'm in for a piece.

Buffy: Everybody gets to play.

Sunday: Guys, this is totally mine.

SpicoliVamp: Ok, but you gotta share the eatin'. 'Cause I'm thinkin' slayer's blood's gotta be--Whoa!--like Thai Stick.

Buffy: I thought people were suppose to get smarter in college?

Sunday: Yeah, I think you had a lot of misconceptions about college. Like that anyone would be caught dead wearing that.

Buffy looks down at her clothes. When she looks up, Sunday punches her. Buffy falls and Sunday tries to kick her, but Buffy blocks it and throws two punches. Sunday ducks one and blocks the other, and lands another punch, sending Buffy sprawling again. When Buffy tries to get up Sunday kicks her in the face. Buffy tries to slug her in the stomach but Sunday grabs her wrist and throws her onto the dais. Buffy tries to hit back but Sunday grabs her by the throat.

Sunday: Don't take this the wrong way, but... (She punches her in the face again.) You fight like a girl.

She throws Buffy off the dais and somersaults off. Buffy gets to her feet and kicks her in the midsection. She misses another kick to the head but lands one to Sundays face. She throws a punch but Sunday grabs her arm, swings her around and throws her onto the hood of a pickup truck parked nearby. Buffy tries to up but Sunday jumps onto the hood and kicks her in the back, sending her up onto the roof. Buffy tries a left handed punch but Sunday grabs the wrist, jumps onto the roof and brings her knee up into the arm. There is a cracking sound. She throws Buffy, who bounces off the hood onto the ground. Buffy stands up holding her left arm close to her chest. She looks at the other vamps, who are smiling, and takes off. She falls once onto the grass but gets up and runs away. Sunday hops down from the truck.

Sunday: Freshmen!

--------------------------------------------------------------------

Buffy's dorm room, night time. Kathy is snoring again. Buffy is sitting on her bed, bruised and tending to her arm. She carefully moves it away from her chest, holding it with her other hand, and grunts in pain.

Exterior of a building, day time. Buffy opens the door one handed and exits. She is still bruised. She sees Willow and Oz talking with another student and avoids them.

Interior, the vamps lair. Through boarded up windows we see that it's daylight. The vamps are gathered around and laughing. Sunday is sitting on a couch.

SpicoliVamp: N-n-n-n-no! The best part was when you ragged on her clothes. She was like, 'No! Not the ensemble!' (All the vamps laugh.)

Sunday: Those Jeans? With the little patches? She has no one to blame but herself.

FatVamp: I heard they're coming back.

Sunday: Not if I kill every single person who wears them.

FatVamp: I still think you should've let us have a piece, we could've finished here off.

Sunday: She's not gonna last the night, she's a done deal. In fact, guys, you're gonna hit the tunnels.

The Summers residence, daylight. Buffy enters through the kitchen door, still favoring her left arm.

Buffy: Mom?

She goes upstairs and Joyce, coming out into the hallway, sees her.

Joyce: Buffy.

Buffy: Hi.

Joyce: Honey, how are you? (She hugs her and Buffy hugs back, one armed.)

Buffy: I'm ok.

Joyce: How's college? You've been fighting.

Buffy: Oh, uh, they started it.

Joyce: Just as long as you're being careful. I-I really didn't think you'd show up here for a while.

They walk towards Buffy's room.

Buffy: Oh, I didn't have classes today, and everything's just been so hectic I figured it'd be nice to come and crash for...

They reach her room and Buffy sees that it's crammed with wooden crates.

Joyce: Oh, well yeah. You know, I-I didn't think you'd be back for a couple of weeks. Uh, but I didn't move anything, it's still your room.

Buffy: You filled it with packing crates.

Joyce: Yeah, but I didn't move anything.

Buffy: If it's still my room, shoudn't I still be able to fit in it?

Joyce: Well it's just for a couple of weeks while we do inventory at the gallery. I just really didn't think you'd be back so soon.

Buffy: Neither did I.

Buffy is walking through the kitchen, heading out, when the phone rings. She answers it.

Buffy: Hello? Hello? (There's nothing but silence, so she hangs up and leaves.)

At the dorm, Buffy finds that all of her things are missing. She walks to the bare bed, picks up a note that's lying there and reads it.

'This is all just too much for me. I have decided to take off. Sorry I didn't have time to say goodbye but I need to be by myself. Good luck this year. Buffy'

She sits on her bed holding the note.

The Bronze. There's a band on stage playing a slow, sad song. Buffy enters and looks around not seeing anyone she knows. She walks over to a couch and spots a man across the room turned three quarters away from her that looks like Angel. He turns enough so that she can see his face and it isn't him.

Xander: The whole world in front of her, and she comes back to this dive.

She turns around and sees him.

Buffy: Xander! (She gives him a one-armed hug.)

Xander: Hey, Buff.

Buffy: Oh, when did you get back?

Xander: Couple days ago.

Buffy: You freak of nature. Why didn't you call me?

Xander: Well I knew you guys were starting the whole college adventure and I didn't want to, um, you know... help you move.

Buffy: I missed you. How was your trip? Is America nice? I hear it's nice.

Xander: There's some purple mountains majesty, I'm gonna have to say.

Buffy: What'd you do? What'd you see?

Xander: Well...

Buffy: Tell me!

Xander: 'Grand Canyon!'

Buffy: You saw the Grand Canyon!

Xander: Well, I saw the movie 'Grand Canyon,' on cable. Really lame.

Buffy: Hunh?

Xander: Basically, I got as far as Oxnard and the engine fell out of my car, and that was literally. So, I ended up washing dishes at 'The Fabulous Ladies Night Club' for about a month and a half while I tried to pay for the repairs. No one really bothered me or even spoke to me until one night when one of the male strippers called in sick and no power on this earth will make me tell you the rest of that story. Suffice to say I traded my car in for one that wasn't entirely made of rust, came trundling back home to the arms of my loving parents, where everything was exactly as it was except I sleep in the basement and I have to pay rent. How's college?

Buffy: Male strippers?

Xander: No power on this earth!

Buffy: Ok. College is good.

Xander: Ok, uh, once more with even less feeling.

Buffy: No, really! I-I mean, Willow's in heaven and Oz has this really cool house off campus with the band. (They both sit on the couch.)

Xander: And you're sitting here alone at the Bronze looking like you just got diagnosed with cancer of the puppy.

Buffy: It's just... there was this vampire, and she took me down, and I just... I don't know how to stop her.

Xander: Then where's the gang? Avengers assemble! Let's get it going!

Buffy: No, I don't want to bug them. I mean they're just starting school, and they don't need this.

Xander: Ok Buff, what's the 'what' here?

Buffy: It's just, what if I can't cut it?

Xander: Can't cut what? Slaying?

Buffy: Slaying, everything.

Xander: Buffy, this is all about fear. It's understandable, but you can't let it control you. 'Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to anger.' No wait, hold on. 'Fear leads to hate. Hate leads to the dark side.' Hold on, no, umm, 'First you get the women, then you get the money, then you...' okay, can we forget that?

Buffy: Thanks for the Dadaist pep talk, I feel much more abstract now.

Xander: The point is, you're Buffy.

Buffy: Yeah, maybe in high school I was Buffy.

Xander: And now in college you're Betty Louise?

Buffy: Yeah, I'm Betty Louise Plotnick of East Cupcake, Illinois. Or I might as well be.

Xander gets up and crouches down in front of her.

Xander: Buffy, I've gone through some fairly dark times in my life, faced some scary things, among them the kitchen at 'The Fabulous Ladies Night Club.' Let me tell you something, when it's dark and I'm all alone and I'm scared or freaked out or whatever, I always think, 'What would Buffy do?' You're my hero. Ok, sometimes when it's dark and I'm all alone I think, 'What is Buffy wearing?'

Buffy: Can that be one of those things you never, ever, tell me about?

Xander: It's a deal. (He stands up.) Let's put this bitch in the ground! What do you say?

She holds out her right hand and he helps her up.

Buffy: I think I say thank you.

Xander: And nothing says thank you like dollars in the waistband. Ok, what do we do first?

Interior. Some type of office with a computer and file cabinets. The glass in the door is broken, Buffy's at the counter working the computer and Xander is examining newspapers at a desk.

Buffy: Kids disappearing every year. Not too many, just enough so that everyone thinks they up and left.

Xander: I can't believe the vampires took your stuff. Murder I expect, but petty larceny seems so... petty.

Buffy: They have to be keeping it somewhere, on campus or at least near by.

Xander: Hey, how far back do the disappearances go?

Buffy types at the keyboard, we see she's still not using her left arm.

Buffy: Uhh... they weren't too common before '82.

Xander: Match number! Check this out. (He carries two newspapers over to the counter, and Buffy picks one up and reads it aloud.)

Buffy: 'Psi Theta loses it's charter. Building to be closed for renovation.'

Xander: 1982. Look at this. (He reads from the other paper.) 'Former Psi Theta fraternity house lies dormant while zoning issues drag on before the city council.' We have a winner.

Buffy: Looks pretty cherry.

Xander: You up for a little reconnaissance?

Buffy: You mean where we all sculpt and paint and stuff?

Xander: No, that was the renaissance.

Buffy: Oh. I've had a really long week. Let's go look at the house.

Nighttime. Exterior of a building with signs posted reading 'This Property Closed to the Public' and 'Keep Out.' Buffy and Xander arrive. Up on the roof, Buffy clears some debris from the skylight she is laying on. The vamps can be seen inside going through Buffy's things. Xander works his way to the skylight.

Buffy: Score!

Sunday is holding a skirt up to herself and mockingly shaking her hips.

Sunday: (In a mocking voice.) Look how tough I am.

Buffy: Oh! That's my skirt! You're never going to fit in it with those hips! We have to kill them!

Xander: We need weapons.

Buffy: I don't see my weapons trunk down there. It was right by my bed. Mr. Gordo? (Her voice turns to steele.) Go to my room. If it's not there try Willow's. I'll keep an eye... my diary?!?

SpicoliVamp: Uh-oh, score!

Xander: I'll hurry! (He works his way back from the skylight.)

Buffy: Laugh all you want, this time we play it my way. And the rules are just going to be a little bit... (The skylight gives way and Buffy falls into the room.)

Buffy: (Hitting the floor.) Unh! (The vamps all stop what they're doing and look at her.) Ahh. Ah. (She looks up at the vamps.) Oh.

-------------------------------------------------------------------



Sunday: Say, don't I know you from... beating the crap out of you?

Buffy: (Standing up.) I just thought I'd drop in. Get it? Drop in? Boy, tough room.

Sunday: I must say, you've really got me now. I mean, it's a diabolical plan, throw yourself at my feet with a broken arm and no weapons of any kind. How'm I going to get out of this one?

Buffy: You got a nice set-up here, but you made one mistake.

Sunday: Yeah? What was that?

Buffy: Well, I'm not actually positive, but statistically speaking people usually make at least... (Sunday punches her.)

Kathy, Oz and Willow are in Buffy's and Kathy's dorm room.

Kathy: It seems kind of weird. (She hands the note to Oz.)

Oz: Yeah, weird's a pretty good word for it.

Willow: Buffy wouldn't just take off, th-that's just not in her nature. Except for that one time she disappeared for several months and changed he name, but there were circumstances then. There's no circumstances.

Kathy: Does Buffy have a history of emotional problems? 'Cause on my request form I was pretty specific about a stable non-smoker.

Oz: I don't think this is her handwriting.

Willow: I bet there were circumstances! We've probably been so wrapped up in our own petty lives that... that we totally missed the circumstances. We're bad friends!

Oz: Let's think this through.

Willow: How can you be so calm?

Oz: Long, arduous hours of practice. Now either Buffy took off, or she was robbed, or...

Xander: It's a prank!

Willow: Xander!

Xander walks into the room with arms spread wide.

Xander: How are my guys? (He hugs Willow, then hugs Kathy.) I don't know you, do I?

Kathy: No.

Xander: This is very intrusive, isn't it?

Kathy: Little bit. (Xander let's her go.)

Xander: Xander.

Kathy: Kathy.

Xander: (Looks at Oz.) Do we hug?

Oz: I think we're too manly.

Willow: What's the prank?

Xander: Prank? Oh, the room. Well some friends of Buffy's played a funny joke, and they took her stuff. And now she wants us to help get it back from her friends who sleep all day and have no tans.

Willow: Oh! Those friends!

Oz: Funny guys.

Xander looks around the bed.

Xander: They took the chest. Well, let's go! Let's go to our friend. It's nice meeting you Kathy.

Xander, Oz and Willow leave.

Kathy: You too!

Outside in the hall.

Xander: Let's go to Will's, get supplies.

Willow: Is Buffy in danger?

Xander: She's in a holding pattern, we've got some time.

Vamps lair. Buffy falls as she gets hit again. On the floor, she looks over and sees her trunk. She starts to crawl toward it. Sunday steps in front of her holding Buffy's 'Class Protector' award.

Sunday: Oh, and this. This is my favorite item.

Buffy: You don't want to touch that.

Sunday drops it on the floor and stomps down on the handle, breaking it. She moves over to Buffy and grabs her left arm.

Sunday: You know this arm's not looking so good. It might have to come off.

Buffy: You want to know the truth? I only need one.

She hits Sunday with a roundhouse punch with her right fist, sending her spinning. She rolls to her feet and kicks Sunday in the face and flips her over the couch onto the coffee table. She catches some broken wood from the coffee table with her foot and kicks Sunday in the face with it. Sunday falls into a pile of clutter.

SpicoliVamp: This is startin' to suck.

Sunday gets up all vamped out. FatVamp runs in to help. Buffy grabs a tennis racket, steps onto the arm of a chair and roundhouse kicks Sunday and does a backhand swing with the racket into FatVamp's face, sending her flying over the couch and braking the frame off the racket making a perfect stake. Sunday moves in for some close-in fighting. A vamp (no doubt frightened by the sight of a vampire slayer with a stake) decides it's time to leave and moves toward the door, which opens with Xander in the lead and Oz behind him brandishing a cross in the vamp's face. They force the vamp back. SpicoliVamp sees Willow struggling with a crossbow and rushes her. Willow gets the crossbow up just in time and shoots the bolt through SpicoliVamp's heart.

SpicoliVamp turns to dust, but before he's gone he says one last thing.

SpicoliVamp: Woah!

Sunday is lying on the floor with Buffy standing above her. Buffy: When you look back at this, in the three seconds it'll take you to turn to dust, (FatVamp decides it's a good time to leave and runs out.) I think you'll find the mistake was touching my stuff.

Sunday gets to her feet and rushes Buffy, who swings one-armed at her which Sunday blocks, eventually catching the arm in a hold.

Sunday: What about breaking your arm, (She grabs at Buffy's left arm) how'd that feel.

Buffy: Let me answer that with a head butt. (She does and sends Sunday staggering.)

Xander faces off with a vamp. Oz, behind the vamp, hits him on the head with a cross, then ducks down. When the vamp turns, Xander pushes him over Oz who straightens up and flips the vamp onto his back. Xander moves in for the kill and stakes him. He turns to dust.

Buffy: And for the record, (Buffy makes a fist with her left hand.) the arm is hurt, (She uppercuts Sunday, sending her flying.) not broken.

Another vamp, wearing a black tee shirt with a skull on it, takes off.

Besides Sunday, there are no more vamps left in the house. The gang comes up behind Buffy.

Oz: Hey, Buff. Need a hand?

Buffy: (Brandishing a stake with a twirl.) No thanks, (She twists around throwing the stake into Sunday's heart.) I'm good.

Sunday shakes her head and puts her hands on her hips as she turns to dust. Buffy goes over and retrieves her 'Class Protector' award.

The gang leaves the house carrying Buffy's stuff in boxes, Xander carrying her trunk.

Xander: So, all that other stuff in there? That's just gonna sit in there, right? Uh, I mean, no one owns it in the strictest sense.

Oz: It seems wrong, somehow.

Xander: Dibs on the rowing machine.

Giles: Buffy!

Giles runs up carrying a crossbow in one hand and in his other he has a cross and a battle axe.

Willow: Hi, Giles.

Xander: What's with the arsenal?

Giles: I've been awake all night. I know I'm supposed to teach you self-reliance, but I can't leave you out there to fight alone. To hell with what's right, I'm ready to back you up. Let's find the evil a-and fight it together.

Buffy: Great! Thanks! We'll get right on that.

They step around him and continue on their way.

Giles: The evil is this way? (He follows.)

Buffy: My room is.

Willow: Hey Giles, could you get this box on top? (He does.)

Xander: So, college not so scary after all, hunh?

Buffy: It's turning out to be a lot like high school, which I can handle. At least I know what to expect.

Elsewhere. The vamp with the skull on his tee shirt is sneaking from tree to tree. He starts across a clear spot when he hears something and turns. Two darts from a tazer hit the skull design right above the eye sockets. The vamp convulses and goes down, but still conscious. From cover, three figures in camouflage clothing and masked faces step forward. One has a coil of rope, another has a pistol and the third has a rifle. They advance on the vamp.

[Ending credits]

Kikavu ?

Au total, 52 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

sanct08 
14.11.2016 vers 11h

miss1110 
11.11.2016 vers 23h

Vivi69 
02.11.2016 vers 11h

madi300 
28.10.2016 vers 22h

kaylee 
28.10.2016 vers 10h

Kyodrey 
24.10.2016 vers 21h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci au rédacteur qui a contribué à la rédaction de cette fiche épisode

Activité récente
Actualités
12 Deadly Days

12 Deadly Days
Blumhouse Television (une boîte de production spécialisée dans les films et séries de genre) et...

Muscle & Fitness

Muscle & Fitness
Le dernier numéro du magazine 'Muscle & Fitness', spécialisé en musculation et en fitness, consacre...

Brooks Brothers 3rd Annual Holiday Party

Brooks Brothers 3rd Annual Holiday Party
Charlie Weber s'est rendu à la 3ème édition de la soirée 'Brooks Brothers Holiday Party', organisée...

6th Annual Santa's Secret Workshop

6th Annual Santa's Secret Workshop
Cela devient une tradition de fin d'année pour Sarah Michelle Gellar car, une fois n'est pas...

Princess Rap Battle | Rapunzel & Flynn vs. Anna & Kristof

Princess Rap Battle | Rapunzel & Flynn vs. Anna & Kristof
Plus d'un an après que Sarah Michelle Gellar / Cendrillon et Whitney Avalon / Belle se soient...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage
Partenaires premium
HypnoChat

Sonmi451 (23:35)

Sur ce j'y vais aussi.

Sonmi451 (14:23)

Bonne journée à tous! Et Joyeuse St-Nicolas!

arween (18:40)

Vous êtes nombreux à fêter la Saint Nicolas ?

Xanaphia (19:04)

En tout cas chez moi aussi ça se fête Alors bonne Saint Nicolas

arween (19:05)

Dans le sud, ça ne se fête pas du tout

Xanaphia (19:11)

Et oui c'est plutôt du nord et de l'est de la France +la Belgique, si je ne dis pas de bêtise ^^

arween (19:11)

ouais donc loin de chez moi ^^

Xanaphia (19:12)

vous avez des fêtes spéciales par chez vous ?

arween (19:13)

Non rien du tout

arween (19:13)

Ah attends si on la fête de mai.

arween (19:14)

Mais je crois que c'est juste à Nice

Xanaphia (19:14)

la fête de mai ?

mnoandco (19:14)

Oui, chez moi aussi il y a la Saint Nicolas (Nord Est) ! et le père fouettard...pour les pas gentils...ne me sens évidement pas concernée!

arween (19:15)

Honnêtement je ne sors pas beaucoup là où il y a foule alors je sais pas trop ce qu'ils font

Xanaphia (19:15)

coucou ah oui le folklore local ^^

Lolo1710 (19:27)

Saint Nicolas c'est sacré en Belgique, les primaires font un spectacle chaque année puis les autre c'est surtout pour les bonbons ?

Xanaphia (19:29)

Ou les chocolats et les coquilles

Lolo1710 (19:41)

Ouaip, un truc génial aussi mais c'est peut être que dans mon école, c'est les filles qui font régime et qui troc des bonbons contre des mandarines

Sonmi451 (21:20)

Moi je fais saint-Nicolas car mon homme est du nord-Est mais ma fête à moi arrive jeudi. ^^

Sonmi451 (21:20)

Avec la fête des lumières.

Sonmi451 (21:21)

Bonsoir au fait!

Xanaphia (21:30)

Bonsoir Ah la fête des lumières ça doit être joli ^^

Sonmi451 (21:36)

Très.

Sonmi451 (21:37)

Cette année, je vais me contenter de mettre les lampions aux fenêtres.

serieserie (08:40)

Bonne journée de chasse aux cadeaux sur la citadelle!

CastleBeck (15:46)

BOnjour ici!
Je viens de lire qu'une de mes séries préférées est renouvelée pour une 4e saison avec ajout d'un de mes acteurs préférés. Il me semble que ça met du bonheur dans ma journée <--- Oui, ça ne m'en prend pas beaucoup!

CastleBeck (15:53)

(Tiens, dans l'article ils disent que ce sera diffusé prochainement sur France 2... C'est bon à savoir. Si vous voyez passer Mensonges sur France 2, vous regardez!)

aline2408 (22:27)

Joyeux Anniversaire James723

aline2408 (22:28)

Joyeux Anniversaire James723

James723 (22:28)

Thank you ^^

serieserie (16:44)

Inscrivez-vous vite pour la grande partie d'HypnoGame Arrow qui aura lieu dans 6 jours!! Rendez-vous dans les forums de l'accueil!!

arween (18:46)

Venez voir les nouveaux calendriers de The Night Shift (serie²) et Dollhouse (Xana).

emeline53 (19:24)

Seulement 2 persones pour commenter le design Noël de The Fosters ? Venez donner votre avis en plus, un sondage sur votre souhait de cadeau est en ligne !

stella (19:25)

Special spécial Noel sur le quartier Downton Abbey et sans oublier son calendrier de l'avent original

DGreyMan (22:40)

Bonsoir. Sondage dédié à "Game of Thrones" dans le quartier "Harry Potter"...

DGreyMan (22:40)

... ou le contraire ! ^^

serieserie (09:07)

Plus que quelques jours pour vous inscrire à la grande soirée HypnoGame Arrow dans les forums de l'accueil ou par MP!!!

arween (09:44)

Bonjour à tous ! Aujourd'hui nous lançons une toute nouvelle rubrique, les reviews. Rendez-vous sur la page HypnoReview ou à l'accueil pour plus d'infos Bonne lecture et bonne journée !

Titepau04 (09:49)

Bonjour !!!! Venez vous inscrire aux concours de Noël dans les quartiers de ncis Los Angeles et s club 7!!!
Et n'hésitez pas à commenter les calendriers au passage!!

cinto (11:39)

Fans de Dallas, Friends, Petite maison , Mission impossible, venez défendre votre série préférée chez Ma sorcière bien aimée: sondage "génériques"!

grims (16:47)

Coucou à tous ! une petite visite sur les quartiers Sons of anarchy, Outlander et Vikings serait sympa de jolis calendriers de Noël vous y attendent : ) merci d'avance pour votre passage

choup37 (17:13)

Calendriers aussi chez Kaamelott, Merlin, Doctor Who, Torchwood et Musketeers

choup37 (17:14)

(c'est super ces deux onglets pour alterner entre blabla et promo)

stella (19:34)

Case 5 du calendrier de l'avent de Downton Abbey vient d'être dévoilée.

Titepau04 (22:11)

Bonjour !!!! Venez vous inscrire aux concours de Noël dans les quartiers de ncis Los Angeles et s club 7!!!
Et n'hésitez pas à commenter les calendriers au passage!!
Et profitez-en pour voter sur le sondage ncisla!!!!

mnoandco (09:56)

Coucou! Le quartier Blacklist propose 3 calendriers totalement différents et de circonstances pour ce mois de décembre. N'hésitez pas à venir les commenter.

sabby (10:19)

Hello la citadelle !! Le quartier Friday Night Lights aurait bien besoin de visites. Personnes pour voter au sondage ni commenter le nouveau design. Venez jouer au ballon avec moi, je m’ennuie un peu tout seule là_bas

serieserie (10:19)

Allez allez, on s'inscrit pour l'HypnoGame Arrow!!

mamynicky (10:27)

'Jour les 'tits loups Un calendrier de l'Avent gourmand sur Downton Abbey et un autre musical sur Empire. Si vous êtes en retard, vous pouvez le rattraper et n'oubliez pas de les commenter. Merci

Titepau04 (10:34)

Bonjour !!!! Venez vous inscrire aux concours de Noël dans les quartiers de ncis Los Angeles et s club 7!!!
Et n'hésitez pas à commenter les calendriers au passage!!
Et profitez-en pour voter sur le sondage ncisla!!!!

arween (13:12)

Bonjour à tous ! Une grande animation vous attends sur The Night Shift ainsi que le calendrier et le sondage. Et sur Dollhouse, il y a un nouveau calendrier qui ne demande qu'à être commenté

roro73 (15:22)

Bonjour Nouveau sondage et nouvelles PDM sur Wildfire. Venez nous voir, on s'ennuie un peu =P

mamynicky (19:11)

Edgemont a besoin de clics sur son sondage. Merci

chrismaz66 (19:26)

J'y go Mamy et toujours chez Dr House le sondage Bad Boys, votez pour votre chouchou inter-séries, et quelques clics pour Torchwood qui en a bien besoin, merci

Phoebus (00:03)

Bonjour, nouveau sondage sur le quartier de Person Of Interest.

arween (09:26)

Bonjour ! Nous n'avons que peu de participants à l'animation The Night Shift... Elle est pourtant ouverte à tous ! Allez ne soyez pas timide et venez nous rendre visite

SeySey (12:55)

Bonjour! Nouveau sondage spécial fête de Noel sur le quartier Under The Dome! Venez nombreux!

liliju (15:55)

Un sondage spécial Noël vous attend sur le quartier des zombies (The Walking Dead). Ils ont besoin de vous. Merci de votre temps

Titepau04 (17:06)

Bonjour !!!! Venez vous inscrire aux concours de Noël dans les quartiers de ncis Los Angeles et s club 7!!!
Et n'hésitez pas à commenter les calendriers au passage!!
Et profitez-en pour voter sur le sondage ncisla!!!!

chrismaz66 (17:39)

'Soir, venez départagez nos ex-aequo au sondage House, et Torchwood va bientôt fêter ses 10 ans : animations signées Choup! Un petit coucou serait sympa Merci

Rejoins-nous !

Ou utilise nos Apps :

Disponible sur Google Play