VOTE | 146 fans |

#102 : Nuits blanches

Scénario: Eric Tuchman

Réalisation: Michael J. Rohl

Guests: Kurt Max Runte (Detective Jason Breen), Chelan Simmons (Hillary), Nicholas Lea(Mystery Man), Robert Wisden (Dr. Stone)

Kyle se familiarise avec le concept du temps et se demande pourquoi son entourage fait tout en fonction de cet élément. Dans le but de fatiguer Kyle qui ne parvient pas à trouver le sommeil, la famille Trager lui conseille de courir et divers activités pour tenter de s'endormir.

Popularité


4 - 1 vote

Titre VO
Sleepless in Seattle

Titre VF
Nuits blanches

Première diffusion
03.07.2006

Première diffusion en France
11.09.2007

Sneak peek (vo)
Sneak peek (vo)

  

Promo 102 (vo)
Promo 102 (vo)

  

Le frigo (VF)
Le frigo (VF)

  

La fugue (vf)
La fugue (vf)

  

Modifier Diffusions Vidéos

Diffusions

France (redif)
Mercredi 07.06.2017 à 19:10

Plus de détails

Chez les Trager.

Il est 1h22 du matin, Kyle est réveillé, alors que Josh dort paisiblement à coté de lui. Il entend des chiens dans la rue, puis il se lève. Il ouvre la porte de la chambre de Lori. Il est 1h30. Puis il va s’assoire au chevet de Stephen. Il est 1h34.

(Voix off de Kyle) Il décrit ce que les gens appellent dormir, un état après la tombé de la nuit, pendant lequel on ne fait rien du tout, ne pense à rien, mais où on fait des bruits bizarres, et parfois même parle.

Nicole parle dans son sommeil, et Kyle la regarde en souriant.

(Voix off de Kyle) Il se demande comment ils peuvent rester allongés toute la nuit, alors qu’il y a tant de choses à apprendre et à explorer.

Kyle est maintenant dans la cuisine, il ouvre le frigo. Il commence alors à manger tout ce qui lui tombe sous la main : confiture, chocolat, crème chantilly.

(Voix off de Kyle) Il ne sait pas par quoi commencer, il veut goûter à tout. Il nous explique que chaque goût éveillait ses sens.

Il enchaîne avec un cornichon, puis il croque dans un œuf et le recrache aussitôt avec la coquille, il mange ensuite les feuilles d’une carotte, la peau d’une banane.

Il quitte la cuisine le ventre gonflé et le T-shirt taché de chocolat et de tout ce qu’il a mangé. Il trouve des bonbons acidulés dans le sac de Josh, et va s’assoire dans le canapé, devant la télé. Un film asiatique de karaté passe à la télé.

Le bruit de la télé réveille toute la famille, qui descend au salon pour trouver Kyle entrain d’imiter les acteurs, à faire des prises de karaté et à parler Japonais.

 

Tout le monde est réuni dans la cuisine. Il est 4h du matin, et Stephen et Nicole sont entrain de nettoyer le frigo et la cuisine. Stephen est en colère contre Kyle, mais il ne comprend pas. Nicole lui demande depuis combien de temps il est réveillé, mais Kyle répond qu’il ne dort jamais. Pourtant ça fait déjà une semaine qu’il est chez les Trager. Ils se regardent tous surpris.

 

Au matin, Josh et Kyle prennent leur petit-déjeuner quand Stephen entre dans la cuisine. Il dit qu’il doit se dépêcher car il n’a plus qu’une heure avant d’aller au travail.

(Voix off de Kyle) Il ne comprend pas pourquoi tout s’organise autour de ses chiffres, qui représentent le temps, dont ils semblent toujours manquer.

Nicole a prit sa journée pour rester avec Kyle. Josh prend une banane est commence à l’éplucher, sous le regard étonné de Kyle, qui comprend pourquoi il n’avait pas aimé ça pendant la nuit. Josh annonce à ses parents qu’il sait pourquoi il n’a pas dormi depuis 10 jours, c’est parce que c’est un alien. Stephen et Nicole se moquent de lui, et sa mère lui rappelle qu’il n’a plus le droit de jouer à sa console jusqu’à ce qu’il est terminé ses cours d’été. Pendant qu’ils discutent, Kyle prend une banane, l’épluche, et la mange en souriant. Lori arrive à son tour et leur dit qu’elle doit partir et qu’elle n’a pas le temps de manger.

(Voix off de Kyle) Il se demande comment elle peut ne pas avoir de temps, alors que ça semble être leur principal sujet de conversation.

Un inspecteur vient chez les Trager, et il demande à Kyle comment il s’est retrouvé dans la forêt, mais Kyle ne se souvient de rien avant son réveil. Il lui demande ensuite pourquoi il n’avait pas de vêtements, et Kyle répond qu’il ne se souvient pas en avoir déjà portés. Quand il lui demande son âge, Kyle se tourne vers Nicole, désemparé, et elle fait arrêter l’interrogatoire. Le garçon s’excuse auprès de Nicole de ne pas se rappeler. Elle lui dit de ne pas s’inquiéter, qu’il finira par se souvenir.

L’inspecteur discute avec Stephen et Nicole dans la cuisine. Personne n’a signalé la disparition de Kyle, et on ne sait donc toujours pas qui il est, ni d’où il vient. Nicole commence à faire des théories sur Kyle, car elle a déjà eu des patients qui étaient devenus amnésiques à la suite d’un évènement traumatisant. C’est peut-être le cas de Kyle. L’inspecteur lui dit que lui aussi a déjà eu à faire à des personnes amnésiques, mais jamais au même degré que Kyle. Il ajoute qu’il n’a jamais vu quelqu’un comme lui.


En centre ville.

Lori et Hillary reparlent de la soirée de Declan, et Hillary lui dit à quel point elle trouve Kyle craquant, alors que Lori lui raconte ses exploits de la nuit. Elles entrent dans un café et tombent sur Declan et ses amis. Hillary lui fait remarquer qu’il la traite un peu n’importe comment, mais Lori répond qu’ils n’ont pas de compte à se rendre. Elles vont les voir, et Declan dit à Lori que ça fait plusieurs jours qu’ils ne se sont pas vus, et Lori répond qu’elle va voir dans son agenda si elle peut le caser. Hillary en remet une couche en disant qu’il n’aurait pas du flirter avec l’autre fille pendant sa soirée, et Declan réplique que Lori s’est barré avec un autre mec (il parle de Kyle). Hillary lui fait remarquer comment s’était chevaleresque sa façon de venir au secours de Lori, et elles le plantent là.


Chez le docteur.

Nicole emmène Kyle voir un médecin pour lui faire un bilan complet, et le docteur est assez embêté car la seule chose qu’on connaît de Kyle est son nom, qui lui a été donné dix jours auparavant. Il ne peut donc pas connaître ses antécédents médicaux ni rien. Nicole le compare à un nouveau né de 16 ans. Elle lui donne les images IRM de Kyle, en lui disant qu’on lui avait dit que la machine IRM devait être cassé, car aucune personne ne peut produire une activité cérébrale aussi importante. Pourtant, Nicole lui dit qu’il a un extraordinaire potentiel pour les maths. Mais c’est impossible selon le docteur. Pendant ce temps, Kyle s’amuse avec un mannequin à reconnaître l’emplacement de ses organes. Il prend le cerveau du mannequin et sépare les deux hémisphères. Puis il les repose, l’air effrayé par ce qu’il vient de faire. Ce geste fait sourire Nicole.

Le docteur examine ses tympans, pour le fond de sa gorge.

(Voix off de Kyle) Il se demande ce que le docteur cherche dans ses oreilles et sa gorge.

Le médecin dit à Nicole que les dents de Kyle semblent neuves, comme si elles n’avaient jamais servies. Puis il soulève la chemise de Kyle, et constate stupéfait qu’il n’a pas de nombril. Il émet des théories sur des possibles greffes de peau, mais il n’y a aucune cicatrice.

(Voix off de Kyle) Il comprend qu’il manque quelque chose, mais ne sait pas pourquoi c’est important.

Kyle va attendre dans la salle d’attente, pendant que Nicole s’entretient avec le médecin. Il commence un puzzle.

Le docteur rassure Nicole et lui dit que Kyle est en excellente forme physique. C’est sa santé mentale qui le préoccupe, mais Nicole lui dit qu’elle travaille avec lui. Par contre, elle ne sait pas pourquoi il ne dort pas. Il lui prescrit des somnifères, en lui disant que les gens normaux ne peuvent pas tenir longtemps sans dormir. Elle lui demande s’il pense vraiment que Kyle est normal, et quand ils rentrent dans la salle d’attente, Kyle termine le puzzle. Ila a réussit à faire un puzzle de 3000 pièces en cinq minutes. Les autres patients l’applaudissent, et il sourit.


Chez les Trager.

Josh va voir sa mère, et lui dit qu’il a enfin tout comprit concernant Kyle. Il lui dit que sur sa planète le temps s’écoule différemment, c’est pour ça qu’il n’éprouve pas le besoin de dormir. Nicole lui dit que c’est n’importe quoi, alors Josh énumère toutes les choses étranges qu’ils ont observées chez Kyle. Il ne comprend pas des choses basics, mais peut réaliser facilement des calculs très compliqués. Il ne dort jamais, et il n’a pas de nombril, ce qui le fait conclure que Kyle n’est pas humain. Kyle arrive à ce moment, l’air perdu, et Nicole le rassure en lui disant que Josh ne pense pas ce qu’il dit. Nicole dit à son fils d’aller faire ses devoirs, et Josh répond que c’est une perte de temps.

(Voix off de Kyle) Il ne savait pas que le temps pouvait se perdre.

Nicole fait asseoir Kyle à un bureau, et elle lui demande de lui dessiner là d’où il vient, sa maison, ou ce qu’il veut d’autre. Après un instant de réflexion, Kyle commence à dessiner, avec sa façon particulière (en faisant pleins de petits points qui finissent pas donner une photo).

 

Quelques temps plus tard, Nicole discute avec Stephen dans la cuisine. Elle lui montre tous les dessins qu’a fait Kyle, alors que le garçon est toujours entrain de dessiner. Ils représentent tous la forêt où il s’est réveillé. Nicole est impressionné par sa manière de dessiner, comme s’il faisait un arrêt sur image dans sa tête et qu’il dessinait tous les détails de cette image.

 

Le soir. Nicole lui prépare une camomille pour le relaxer et l’aider à s’endormir. Josh arrive à son tour, et lui dit que ça a le goût de la pisse de cheval, alors Kyle lui demande quel goût ça a, il n’a pas comprit que c’est une expression. Nicole lui donne la tasse, et Kyle attrape le sachet de thé pour le manger, mais il est arrêté dans son élan par Nicole qui lui explique que c’est le liquide qu’il faut boire. Josh sort alors un carnet de sa poche, et il y note que Kyle mange des sachets de thé. Il explique à sa mère qu’il établie une liste qui prouve que Kyle est un alien.

Ensuite, Kyle prend un bon bain moussant, sous la surveillance de Stephen. Il plonge la tête sous l’eau et commence à faire des bulles.

(Voix off de Kyle) Il dit qu’il se sent bien dans l’eau, il se sent en sécurité, en paix.

Josh entre dans la salle de bain, et fait remarquer à son père que Kyle a toujours la tête sous l’eau. Stephen se précipite pour relever le garçon, mais il s’est inquiété pour rien. Nicole vient voir si il arrive enfin à se détendre, et Josh note quelque chose dans son carnet.

Dans sa chambre, Lori est au téléphone avec Declan, mais Kyle vient l’interrompre. Elle le met à la porte sans ménagement.

Dans la chambre de Josh, Kyle joue avec le radio-réveil, en mangeant les bonbons de Josh. Il règle la radio sur des grésillements, ce que s’empresse de noter Josh dans son carnet, avant de lui dire de ne plus toucher à ses bonbons. Nicole et Stephen entrent à leur tour et lui demande s’il se sent fatigué après son bain et sa tisane, mais il répond que non. Elle lui fait avaler le somnifère, et lui souhaite une bonne nuit. Kyle regarde le réveil, il est 9h19.

A 11h47, il ne dort toujours pas, et décide de se lever.

(Voix off de Kyle) Il trouve que Josh a l’air ravi d’être allongé sans rien faire, mais il la l’impression que le monde l’appelle pour qu’il l’explore. Il ajoute qu’il a apprit que s’était mal de toucher des choses dans la maison pendant que tout le monde dort, alors il décide de sortir.

Kyle sort de la maison et regarde les étoiles, émerveillé. Il se promène dans la rue. Une voiture le suit lentement. Puis il tombe sur un chien, qui se met à aboyer, l’air menaçant. L’inconnu au volant de la voiture s’en va, de peur de se faire repérer par le voisinage. Kyle ne s’occupe pas de lui, et il fixe intensément le chien dans les yeux, ce qui a pour effet de le calmer. Il se baisse alors pour le caresser. Il entend alors quelqu’un dire impressionnant, et en levant la tête, il voit Amanda à sa fenêtre. Elle lui demande ce qu’il fait dehors, et il répond qu’il n’arrive pas à dormir. Elle lui dit qu’elle aussi, qu’elle a besoin d’un peu de temps avant de dormir pour regarder les étoiles et tout oublier. Elle ajoute ensuite qu’elle a apprit qu’il ne se souvenait plus de rien, puis elle lui dit qu’il faut qu’elle aille dormir maintenant, et qu’il ne doit pas s’inquiéter, que sa famille doit le chercher partout, parce qu’il n’est pas tombé du ciel. Puis elle rentre. Kyle lève une nouvelle fois les yeux vers les étoiles.

Il rentre chez les Trager, mais se cogne contre Lori. La jeune fille pousse un cri, puis elle lui dit d’arrêter de roder dans la maison. Elle parle tout bas, mais ça ne sert à rien car ses parents l’on entendu. Stephen lui dit de retourner dans sa chambre. C’est raté pour sa sortie. Stephen et Nicole raccompagnent Kyle à son lit. Ils réveillent Josh, qui lui demande ce qu’il a fait. Kyle lui dit qu’il est sorti pour regarder les étoiles. Josh prend son carnet et note quelque chose dedans. Stephen dit à Kyle d’essayer de dormir, et il s’en va. Josh demande à Kyle si c’est pour communiquer avec sa vraie famille qu’il est sorti, pour qu’il le téléporte. Josh se recouche, et Kyle reste pensif.

 

Le matin, Stephen entre dans la cuisine pour prendre son café. Josh arrive à son tour, et sa mère lui demande si Kyle dort toujours, mais il lui dit qu’il n’est plus dans son lit. Il le voit alors assis au milieu du jardin à travers la fenêtre. Ils sortent tous dehors et Nicole demande à Kyle ce qu’il fait. Le garçon lui répond qu’il attend qu’on le téléporte. Puis l’arrosoir automatique du jardin se met en route, éclaboussant Kyle. Josh continue de dire qu’il est un alien.

Nicole a appelé le médecin, qui ne comprend pas pourquoi le somnifère n’a pas eu d’effet. Il lui propose de faire hospitaliser Kyle sous sédatifs, mais elle refuse d’en arriver là.


A Mugz.

Loi est à son travail, dans le café Mugz, où elle est serveuse pendant les vacances. Declan vient la voir et lui demande pourquoi elle ne s’est pas montrée la nuit précédente. Elle lui dit qu’elle s’est faite prendre par ses parents avec Kyle, et Declan se montre tout d’un coup jaloux. Mais elle lui explique que c’est un patient de sa mère qui vit chez eux pendant quelques temps. Il lui donne rendez-vous pour le soir.


Dans la rue.

Stephen et Kyle font un jogging, dans l’espoir de fatiguer Kyle. Le garçon n’arrête pas de poser des questions, pourquoi ils courent, vers où. Stephen lui explique que courir ça fait s’envoler tout le stress, que c’est relaxant. Kyle lui demande aussi pourquoi il surveille le temps pendant qu’il court, alors que ce ne sont que des nombres inventés par les gens. Stephen lui explique qu’ils sont utiles pour pouvoir maintenir une certaine forme d’équilibre dans le monde. Puis il lui propose de forcer un peu l’allure, et Kyle part comme une flèche, laissant Stephen abasourdi derrière lui.


Chez les Trager.

Nicole continue d’examiner de prêt les dessins de Kyle quand Stephen rentre épuisé. Il dit à sa femme que Kyle est prêt pour un marathon, et qu’il est infatigable. Elle lui montre les dessins de Kyle, et plus particulièrement une ligne sur l’un des dessins qui ne semble pas faire partie de la forêt qu’il a dessinée, comme s’il s’agissait d’autre chose. Puis elle lui dit qu’elle ne va pas dormir cette nuit pour pouvoir surveiller Kyle. Stephen lui propose de se relayer.

Derrière eux, Josh a écouté toute la conversation, et il annonce à Lori qu’elle ne pourra pas sortir en douce cette nuit non plus. Elle part en regardant Kyle de travers.

 

Le soir, Lori est au téléphone avec Declan, qui l’attend devant chez elle dans sa voiture. Il n’est pas content qu’elle lui fasse faux-bond encore une fois. Kyle entre dans la chambre à Lori, et remarque qu’elle n’a pas l’air contente. Elle lui répond sur un ton sarcastique qu’elle est super contente, avant de lui expliquer ce qu’est un sarcasme. Il lui demande ensuite pourquoi elle voulait aller avec Declan, mais il l’énerve avec toutes ses questions et elle lui dit de partir.

 

Pendant la nuit, Stephen et Nicole se relayent dans la chambre de Josh, mais Kyle ne dort toujours pas. Nicole lui propose de compter dans sa tête à l’envers à partir de cent. Il termine en quelques secondes. Elle lui dit alors de le faire à partir de cent millions. Puis elle va s’asseoir dans le pouf en face de lui.

 

Le lendemain à son réveil, elle constate que Kyle n’a pas dormi de la nuit, et qu’il est toujours entrain de compter à l’envers. Puis elle voit l’heure et se dépêche d’aller réveiller Stephen. Mais il est trop tard et il a loupé sa réunion. Stephen se met en colère, et il reproche à Nicole de ne pas chercher d’autres endroits où placer Kyle, comme elle l’avait promis. Il ajoute que la place de Kyle n’est pas chez eux, sans se douter que Kyle entend tout dans la chambre à coté. Nicole dit à Stephen qu’ils sont tout ce qu’il a pour l’instant, et qu’ils ne peuvent pas l’abandonné. Ils retournent dans la chambre de Josh, mais Kyle a disparu.

 

Nicole a appelé l’inspecteur Breen pour lancer les recherches. Lori commence à culpabiliser parce qu’elle a été odieuse avec lui, mais Nicole lui dit qu’il a entendu sa conversation avec Stephen, et que ce n’est pas de sa faute. Stephen rentre alors à la maison, mais il n’a trouvé Kyle nul part. Nicole voit alors les dessins de Kyle représentant la forêt.


Dans la forêt.

Le soir, toute la famille est partie dans la forêt à la recherche de Kyle. Josh continu avec sa théorie sur les aliens, en disant qu’il est venu là pour que sa famille d’extraterrestre vienne le chercher. Ils arrivent enfin à la souche d’arbre que Kyle a dessinée, et il le retrouve, perché en haut de la souche, entrain de regarder les étoiles. Josh et Lori lui demandent ce qu’il fait dans la forêt, et Kyle répond qu’il est venu pour que sa famille puisse le retrouver. Et Stephen lui dit que c’est ce qu’il vient de se passer.


Chez les Trager.

Kyle plonge la tête dans le lavabo. Stephen lui fait remarquer qu’il a l’air exténué, enfin. Kyle allume la radio dans la salle de bain, et il la règle sur des grésillements.

(Voix off de Kyle) Il a enfin comprit que les êtres humains ont besoin de cycle, avec des moments pour être éveillés, et des moments pour dormir.

Nicole et Stephen viennent le chercher dans la salle de bain pour le mettre au lit, et ils le retrouvent endormis dans la baignoire. Ils se regardent en souriant.

 

Dans leur jardin, ils regardent les étoiles quand Josh et Lori viennent les voir. Lori leur dit que si ça se sait, elle va mourir de honte, et Josh continu une nouvelle fois avec sa théorie des aliens. Ils partent se coucher. Nicole ajoute que maintenant qu’il dort, elle va pouvoir rattraper le retard qu’elle a dans son travail, mais Stephen la prend dans ses bras et ils continuent de regarder les étoiles. Elle est contente qu’il puisse enfin de reposer, car ça va peut-être l’aider à se souvenir.

(Voix off de Kyle) Il est content lui aussi de pouvoir s’évader quelques heures et ne plus penser à ses deux questions : qui il est et d’où il vient.

Dans la forêt où les Trager ont retrouvés Kyle, derrière la souche se trouve un squelette.

Fin de l'épisode.

Ecrit par floflo1972

... LE SCRIPT EST INCOMPLET ...

MAISON DES TRAGER – NUIT

Il fait nuit et tous les Trager dorment paisiblement. Tout le monde excepté Kyle, qui, allongé dans son lit n'arrive pas à dormir. Il regarde alors les stores de la fenêtre, puis se redresse comme il faut et vit qu'il est qu'une heure vingt-deux du matin sur le radio-réveil de Josh. C'est alors qu'il entend un chien aboyer dans le quartier. Il regarde Josh changer de position et sourire : il doit faire un rêve. Kyle se redresse en continuant d'observer Josh.

Kyle, voix off : Ils appellent ça dormir. Un étrange état après la tombée de la nuit durant lequel ils ne font rien du tout.

Il ouvre la porte de la chambre de Lori puis la regarde dormir.

Kyle, voix off : Ne pense à rien.

Dans la chambre de Nicole et Stephen, il se tient à côté de leur lit.

Kyle, voix off : Ils font des bruits bizarres et parfois...parlent.

Nicole se met à parler dans son sommeil. Kyle, émerveillé, les regarde dormir avec passions et joie.

Kyle, voix off : Comment peuvent-ils rester allongés toute la nuit ? Y a tant de choses à apprendre et à explorer.

 

MAISON DES TRAGER – CUISINE

Il ouvre le frigo et regarde son contenu.

Kyle, voix off : Je ne savais pas par où commencer...

Il prend un pot de nourriture, l'ouvre et prend un peu de confiture sur ses doigts et y mange. Il tente de goûter le chocolat en coulis se trouvant dans une petite bouteille en plastique et semble le savourer. Ensuite, il mange le reste des spaghetti et ainsi de suite...

Kyle, voix off : Chaque goût et chaque consistance réveillaient mes sens.

Il met une petite bombe de chantilly dans sa bouche et gonfle soudainement des Joue. Ensuite, il prend une sorte de petit légume vert et le croque. Par la suite, il tente de manger un œuf frais. Il est étonné du goût. Il fait alors la grimace, recrachant ainsi le contenu de l'œuf dans sa bouche. Pour enlever le goût de la protéine, il mange une grappe de persil, il trouve ça bien meilleur. Après, il secoue une canette puis trouvant comment ça s'ouvre, il ouvre la goupil de la canette, qui se met à gicler sur lui. Il prend une banane et la croque par la peau. À nouveau, il refait une grimace. Il sort de la cuisine, le ventre bien rempli et bien sale. Il émet un rot.

 

MAISON DES TRAGER – SALON

Arrivé dans le salon des Trager, il l'observe bien attentivement. Il aperçoit le sac à dos de Josh et en prend le paquet de bonbons se trouvant à l'intérieur. Il en prend un pour goûter et sentir que c'est acide pour ensuite apprécier et continuer d'en manger. Il s'approche du canapé pour s'asseoir et manger tranquille lorsque la télé se met en route. Il s'est assis sur la télécommande. Il sursaute. Il tombe sur une chaîne diffusant un film de combat. Trouvant le film cultivant, il le regarde tout en mangeant les bonbons de Josh.

 

MAISON DES TRAGER - COULOIR

Stephen suivi de Nicole sortent de leur chambre afin de savoir ce qui se passe dans le salon. Lori et Josh sortent eux aussi de leur chambre. Stephen allume de couloir et toute la famille découvre un Kyle s'entraînant à faire du karaté. Ne faisant pas attention à leur arriver, il continu jusqu'à ce qu'il finisse devant eux.

Kyle, parlant chinois : 時間來征服龍

Tout le monde est surpris. Kyle leur sourit.

 

Générique

 

MAISON DES TRAGER – CUISINE

Toute la famille Trager et Kyle sont dans la cuisine. Nicole nettoie le frigo tandis que Stephen, énervé, essaye de résonner Kyle.

Stephen, énervé : Kyle, il est quatre heures du matin.

Voix off : "Ce chiffre semblait avoir de l'importance..."

Stephen : Qu'est-ce qui t'es passé par la tête, hein ?

Nicole, défendant Kyle : Stephen, il ne comprend pas.

Lori, se moquant : Il a été élevé par des louves.

Josh, appuyé sur la table : Non. Apparemment par des Chinois.

Nicole : Bon ça suffit. Il est tard. On finira tout ça demain matin.

Elle s'adresse à Kyle.

Nicole : Kyle, tu dois être exténué ! Tu es réveillé depuis quand ?

Kyle : Je me suis pas réveillé.

Nicole : Tu trouves des difficultés à dormir ?

Kyle : Je...dors pas !

Josh : Tu veux dire...pas cette nuit ?

Kyle le regarde tandis que Lori regarde Kyle.

Kyle : Non, toutes les nuits.

Stephen : Kyle, tu es chez nous depuis plus d'une semaine, et tu n'as pas dormi...pas une seule fois ?

Kyle : Jamais !

Toute la famille est abasourdi par cette nouvelle.

 

MAISON DES TRAGER – CUISINE

Stephen entre dans la cuisine en boutonnant sa chemise.

Stephen : Salut chérie !

Nicole : Salut !

Stephen l'embrasse sur le cou. Josh et Kyle sont en train de déjeunés.

Stephen : Faut pas que je traîne, j'ai qu'une heure.

Voix off : Encore ces chiffres. Tout s'organise autour d'eux.

Stephen : Et toi, tu bosses aujourd'hui ?

Nicole, refermant le frigo : Non, j'ai pris ma journée pour être avec Kyle.

Voix off : Ces chiffres représentent le temps dont ils semblent toujours manqués.

Stefen boit son jus d'orange tandis que Nicole épluche son orange.

Josh, épluchant une banane : Moi je vais vous dire pourquoi Kyle n'a pas dormi depuis dix jours. C'est un Alien.

Nicole, s'esclaffant : Mais non c'est pas un Alien.

Kyle est traumatisé par cette idée.

Josh : Je l'ai jamais vu dormir et, pourtant son pieu est juste à côté du mien.

Stephen : Parce que tu t'endors avant lui.

Nicole : Garde plutôt ton imagination pour les cours d'été. D'ailleurs à ce propos, plus de console de jeux jusqu'à ce que tu ais terminé ta session.

En disant ça, Kyle prend une banane et la mange.

Lori, arrivant dans la cuisine : J'suis partie !

Nicole : Tu déjeune pas ?

Lori : Non, pas le temps

Voix off : Pas le temps. Comment pouvait-elle ne pas en avoir ? Ça avait l'air d'être leur principal sujet de conversation.

 

MAISON DES TRAGER

Josh : Maman, y a un inspecteur qui veut te voir !

 

MAISON DES TRAGER – SALON

Nicole, Stephen et Kyle sont dans le salon en compagnie d'un inspecteur.

L'inspecteur, à Kyle : Kyle, tu dis...que la dernière chose dont tu te souviens c'est d'être dans la forêt. Comment t'es-tu retrouvé là ?

Tous les regards se tournent vers le jeune homme.

Kyle : Je sais pas

L'inspecteur : Est-ce que tu peux me dire pourquoi tu n'avais pas de vêtement ?

Kyle tourne son regard vers Nicole, qui le regarde.

Kyle : Je me rappelle pas en avoir eu.

L'inspecteur reste silencieux quelques minutes tout en le regardant.

L'inspecteur : Bon, ok. Et quel âge as-tu au juste ?

À cette question, Kyle tourne immédiatement la tête vers Nicole, qui répond à sa place.

Nicole : On ne sait pas trop. On pense qu'il a aux alentours de 16 ans.

L'inspecteur, à Kyle : Où est-ce que tu vivais avant d'être ici ?

Kyle : Nulle part.

Il regarde Nicole et Stephen l'air déçu.

Kyle : Je suis désolé...je...me rappelle pas.

Nicole, le réconfortant : Ne t'en fais pas Kyle...ça te reviendra !

 

MAISON DES TRAGER – CUISINE

L'inspecteur, à Nicole et à Stephen : J'aurais aimé pouvoir apporter des éléments de réponse, mais aucun signalement de personne disparu ne correspond à la description de Kyle.

Nicole : Personne n'a remarqué qu'il était partie ? Comment c'est possible, ce garçon doit bien venir de quelque part ! Il y a bien une personne qui doit se faire du souci pour lui !

L'inspecteur : Il a peut-être fui un événement familial difficile.

Stephen : Et vous croyez que Kyle est un fugueur ?

Nicole : Ou alors, il lui est arrivé quelque chose de terrible.

Elle fait quelques pas.

Nicole : J'ai souvent vu des patients...qui étaient frappés d'amnésie à la suite d'une expérience... traumatisante.

Au salon, Kyle se tient debout et semble impressionné par quelque chose qu'il tient dans sa main.

L'inspecteur : J'ai vu pas mal de cas d'amnésie moi aussi, mais jamais à un tel degré.

Nicole tourne la tête vers l'inspecteur qui continue...

L'inspecteur : Jusque-là, je n'avais jamais vu quelqu'un comme lui.

Le regard de Nicole revient sur Kyle.

 

QUELQUE PART EN VILLE

Lori : Ils étaient Rock'n'roll cette nuit à la maison. Mr j'suis né hier s'est enfilé la moitié du frigo.

Hillary : Kyle ? J'aurais bien fait la fête avec lui, ce mec est craquant.

Toutes les deux entrent dans un pub. Lori s'arrête.

Lori : Y a Declan

Hillary : J'en reviens pas qu'il t'ai pas appelé après sa soirée.

Lori : Il peut faire ce qu'il veut, je m'en fiche. On a pas de compte à se rendre.

Elle s'approche de Declan qui est assis à une table et discute avec ses amis. Elle est suivi de Hillary. Declan s'arrête de parler et regarde les filles.

Declan, à Hillary : Salut Hillary !

Hillary : Salut les gars !

Declan s'adresse à Lori.

Declan : Trager, je ne t'ai pas vu ces jours-ci !

Lori : J'avais beaucoup à faire.

Il sourit.

Declan : T'a même plus de temps pour moi ?

Lori, sarcastique : Je peux peut-être te caser sur mon planning, faut voir.

Il se met à rigoler à cette phrase.

Hillary : Si tu largues ton cageot, y a une chance ! On t'a vu plotter l'autre nympho à ta soirée.

Declan : C'est elle qui me plottait. J'étais coincé.

Il s'adresse à nouveau à Lori.

Declan : Et puis toi, tu t'es tiré avec ce gars !

Lori : Avec quel gars ?

Declan, se levant de sa chaise : Le maître du Kung-Fu. Celui qui est passé à travers ma fenêtre et qui a ridiculisé le flic.

Lori : Ha, tu veux parler...

Hillary, l'interrompant : ...De Kyle. Han, la façon dont il l'a sauvé et emporté, c'était si chevaleresque, reconnaît qu'il est incroyable.

Elle prend Lori par le bras et toutes les deux s'éloignent de Declan.

Hillary : Laisse le ruminer ça pendant quelque temps

Elles sourient. Declan de son côté sourit également.  

 .... La suite à suivre ...

 

Ecrit par adri280891

THE TRAGER HOUSE
Josh's Room - 1:22 AM

[Josh and Kyle are lying in their beds.  Josh is asleep, but Kyle is still wide awake.  He looks up above his head at the window when the wind blows through the blinds; somewhere a dog is barking.  Finally he gets up and sits on the edge of the bed and watches Josh sleeping.]

VOICEOVER
They called it sleep. A strange state after dark during which they did nothing...

[Kyle gets out of bed.  He opens the door to Lori's bedroom and watches her sleeping.]

...thought nothing...

[Kyle is sitting in a chair next to Stephen and Nicole's bed listening to Stephen snoring and Nicole calling out in her sleep.]

...but made odd noises and sometimes spoke.  How could they just lie there all night?  There was so much to learn and explore.

Kitchen

[Kyle is downstairs in the kitchen exploring the contents of the refrigerator.  Kyle likes playing in the refrigerator.]

VOICEOVER
I didn't know where to begin.

[Kyle decides to begin by grabbing the strawberry jam and digging into it with his fingers.  Everything he grabs out of the refrigerator goes into his mouth - jam, chocolate syrup, cold spaghetti - and all over his face and pajama top.  He almost chokes himself sucking whipped cream out of the can.]

VOICEOVER
Every taste and texture made my senses explode.

[He pulls a dill pickle out of the jar and chomps on it and he likes that very much.  Sour is good!  He bites into a raw egg which tastes disgusting and gets spit out on the floor.  He likes munching on carrot tops, but when he takes a soda and shakes it up, it explodes everywhere when he opens it.  He takes a huge bite out of a banana without peeling it first, and all those pieces end up from his mouth to the floor, too.  When he has eaten everything in the refrigerator, he walks into the living room rubbing his tummy and belches.  He is covered with food like a small toddler who hasn't learned how to feed himself.

 
Kyle sees Josh's knapsack and a bag of Sour Patch Kids sticking out of it.  More food!  He takes a bite and it is very sour, but he likes them, so he sits down on the sofa to eat them.  He sits on the remote control, accidentally turning on the TV to an old Bruce Lee movie.  He watches the characters fighting each other using kung fu.  "The time has come to conquer the dragon."  Kyle settles in to watch the movie and eat SPKs.

The sounds of the television set have woken up everyone and they come out of their rooms to find out what is going on.  Downstairs, Stephen turns on the light switch and they all watch Kyle in front of the TV imitating the kung fu fighters in the movie.  He turns around to face them.]

KYLE [posing, he speaks to them in Chinese]
"時間來征服龍"  (The time has come to conquer the dragon.)

[He straightens and smiles at all four of them, who are half-awake and completely perplexed.]

[Opening score]

Kitchen - 4:00 AM

[Everyone is in the kitchen.  Nicole and Stephen are trying to clean up the mess that Kyle made.]

STEPHEN [irritated]
Kyle, it's 4 o'clock in the morning.

VOICEOVER
It seemed to matter what this number was.

STEPHEN
What were you thinking?

NICOLE
Stephen, he didn't know any better.

LORI [looks disgusted]
Was he raised by wolves? 

JOSH
No, apparently by Chinese people.

NICOLE
Okay, enough, it's late.  Let's finish this up in the morning.
Kyle, you must be exhausted.  When did you wake up?

KYLE
I didn't wake up.

NICOLE
Have you been having trouble sleeping?

KYLE
I don't sleep.

JOSH [to Kyle]
You mean not tonight.

KYLE [to Josh]
I mean not ever.

STEPHEN
Kyle, you've been with us for over a week.  You're telling us you haven't slept - not even once?

KYLE
Never.

[Everyone looks at him strangely.]

Kitchen - later that morning

[Nicole is in the kitchen with Kyle and Josh.  They are eating breakfast at the table and she is cleaning up and fixing herself something to eat.]

STEPHEN [walks in, kisses Nicole on the cheek]
Hi hon'.

NICOLE
Hey.

STEPHEN
I only have about an hour.

VOICEOVER
Those numbers again.  They planned everything around them.

STEPHEN
What about you, you have to go in? 

NICOLE
No, I took time off to be with Kyle.

VOICEOVER
The numbers represented time, which they never seemed to have enough of.

JOSH
So...I'll tell ya why Kyle hasn't slept for ten days - he's an alien.

[Josh peels a banana and starts eating it.  Kyle watches him and it suddenly dawns on him the "right" way to eat a banana.]

NICOLE [laughing]
He's not an alien.

JOSH
I've never seen him sleep and his bed is right next to mine.

STEPHEN
It's coz you fall asleep before he does.

[Kyle takes a banana too, this time peeling it before he takes a bite - his expression says "oh yeah, this is much better!"]

NICOLE
Save the imagination for summer school.  Which reminds me - no more Xbox until you finish those assignments.

LORI [coming into the kitchen]
I'm gone.

NICOLE
No breakfast?

LORI
No time.

VOICEOVER
How could she not have any?  It seemed to be all they talked about.

After Breakfast

JOSH [yelling]
Mom!  There's a detective here to see you.

[The detective is meeting in the living room with Kyle, Stephen and Nicole]

DETECTIVE BREEN
Kyle, you said the last thing you remember is being in the woods.  Now uh, how did you get there?

KYLE
I don't know.

DETECTIVE BREEN
Do you remember why you weren't wearing clothes?

KYLE
I don't remember ever having any.

DETECTIVE BREEN
Okay, um...how old are you?

[Kyle looks over at Nicole because he doesn't know the answer]

NICOLE
We don't know.  We're guessing around 16.

DETECTIVE BREEN
Where did you live before here?

KYLE
Nowhere. [he feels bad that he can't answer any questions]
I'm sorry.  I just don't remember.

NICOLE [rubs Kyle's shoulder]
It's okay, Kyle.  You will.

[The Detective speaks privately in the kitchen with Stephen and Nicole]

DETECTIVE BREEN
I wish I could report more progress, but um, no one's even filed a missing person's report that fits Kyle's description.

NICOLE
No one noticed he's gone?  How can that be?  He has to have come from somewhere.  Someone has to be missing him.

DETECTIVE BREEN
Maybe he left a bad situation at home.

STEPHEN
So you think Kyle's a runaway?

NICOLE
Or something terrible could've happened to him.  I've seen it in my practice.  Patients with amnesia caused by some traumatic experience.

DETECTIVE BREEN
I've seen people with amnesia, too, but um, never to this degree.  I've never seen anyone like Kyle before.


MEANWHILE - AT MUGZ

LORI [to Hillary]
It was madness at my house last night.  Captain Clueless ate half our kitchen.

HILLARY
Kyle?  I wouldn't mind feasting on him, that boy's a hottie. 

LORI
Here's Declan.  [sees him sitting at a table with some friends]

HILLARY
Can't believe he hasn't even called you since his party.

LORI
Hillary, he can do what he wants.  So can I.  [walks over to his table]

DECLAN
Yo' Hils.

HILLARY
Hey there.

DECLAN
Trager, haven't seen you around.

LORI
Been busy.

DECLAN
No time for me anymore?

LORI
Might be able to fit you into my schedule.

HILLARY
As long as you ditch the skank.  We saw you mauling that nympho at your party.

DECLAN
She was mauling me.  I couldn't shake her.  Besides, you took off with that guy.

LORI
What guy?

DECLAN
The kung fu master?  The dude who broke through my window then messed with the cop?

LORI [laughing]
You mean --

HILLARY
Kyle!  The way he scooped her up and carried her off.  Isn't he incredible?
[walking away with Lori]  Let him chew on that for a little while.

[Declan smiles as he watches them walk away]


DR. STONE'S OFFICE

NICOLE [to receptionist]
Hi, Nicole Trager.  We're here to see Dr. Stone.

DR. STONE [in an examination room with Nicole and Kyle]
Nicole, all you've written down here is Kyle.

NICOLE
His name is the only thing we know about him and even that we made up.

[While they are talking, Kyle is examining the plastic organs in a model of the human torso]

DR. STONE
No memory, no medical history.

NICOLE
No, he's like a 16-year old newborn.

DR. STONE
Well, at least with a newborn we know who the parents are, we have a genetic history.

NICOLE
So where do we start?

DR. STONE
Well, let me see the films. [Nicole hands him the x-rays]

NICOLE
They said the MRI machine was broken.

DR. STONE [looking at x-rays]
Had to be.  Nobody can produce that much brain activity.

NICOLE
He does have an extraordinary aptitude for math.

DR. STONE
It's not possible.  Even a genius IQ would not show half those results.

[Kyle is looking at a plastic brain; he pops it apart, then lays the halves on the table - very fast]

VOICEOVER [the doctor is looking in Kyle's ear]
I had no idea what he was looking for --

DR. STONE
Good. [pulls out a tongue depressor]
Kyle, open - aaah.

VOICEOVER
 -- or why he thought he'd find it in my mouth.  Maybe it was in his mouth.

[Kyle opens the doctor's mouth with his fingers and begins looking in it, making the doctor laugh]

DR. STONE
You know, I'm not a dentist, but are these veneers?  His teeth don't look worn at all, they look brand new.

NICOLE
He didn't know what a toothbrush was until I showed him.

DR. STONE
Lay back, Kyle.

[Kyle lies down on the examination table and the doctor pulls up his shirt.  He sees that Kyle doesn't have a belly button and looks over at Nicole.]

NICOLE
You tell me.

DR. STONE
I've never seen anything like it.  Clearly a genetic anomaly.

VOICEOVER
I knew something was missing --

DR. STONE
Skin graft?

VOICEOVER
-- but I didn't know why it mattered.

NICOLE
What for?  And no trace of a scar?

DR. STONE
Perhaps surgery to correct an umbilical hernia?

NICOLE
Dr. Stone, I don't think they'd wipe out the whole navel.

[Sent back to the waiting room, Kyle picks up a 500-piece jigsaw puzzle box and spills all of the pieces out on a table.  He picks up two of the pieces, and when they fit together perfectly, he figures out what he is supposed to do with them.]

DR. STONE
Some of his characteristics are...unusual, but he's in excellent shape physically.  Obviously, his mental health is cause for concern.

NICOLE
Well, I'll be working with him to recover his memory, but right now I'm more worried that he's not sleeping.

DR. STONE [walking out of exam room with Nicole]
Hmm, well, if I didn't know who I was, I'd have trouble sleeping too.  But he must  be sleeping, Nicole, he looks fine, not tired at all.

NICOLE
But he says he hasn't slept in 10 days.  Not once, and I've never seen him asleep.

[In the waiting room, Kyle is quickly putting together the jigsaw puzzle]

DR. STONE [writing a prescription]
Give him one of these.  Guaranteed to give him a good night's sleep. And don't worry, Nicole.  Normal people can't go long without sleeping.

NICOLE
And you think Kyle is normal?

DR. STONE
No belly button aside, heart rate's good, blood pressure's fine, just like any other kid his age.

[They hear sounds of excitement and someone say "Oh my" from the waiting room.  All of the children have gathered around the table to watch Kyle finish the puzzle.  When he does, everyone claps and congratulates him and tells him he did a great job.  Turning to Nicole, Kyle looks so happy.  She gives Dr. Stone a "see what I mean?" look.]


THE TRAGER HOUSE
The Living Room - that afternoon

JOSH [looking over his shoulder as his enters]
I think I got it.  What if time is different on Kyle's home planet?

NICOLE [cleaning off the desk]
Josh...this is Kyle's home planet.

JOSH
One earth day might be like an hour for him, so ten days --

NICOLE
-- is like ten hours, yeah I get it.  You're being ridiculous.

JOSH
Think about it.  He's this super brain, with amnesia.  He can't understand the simplest things, but does calculus like two plus two.  He barely knows what you're saying sometimes, but somehow speaks Chinese?  He never sleeps and I haven't even got to the whole belly button thing yet.
Mom, I'm tellin' ya - Kyle is not human!

[Kyle walks in just when Josh says this and he looks worried]

NICOLE [puts a hand on his shoulder to reassure him]
Oh, Kyle, of course you're human.

JOSH
See - even he's not sure.

NICOLE
Stop wasting time.  Go do your homework.

JOSH
That's a waste of time.

VOICEOVER
I didn't know time could be wasted.

NICOLE [sits Kyle down at the desk with paper and crayons]
Kyle, I want you to try something.  Sometimes people have trouble sleeping because they're concerned about something that's happened to them.

KYLE
Am I?

NICOLE
I'm not sure.  But this might help you recall some experiences.
I want you to draw, anything.  Anything at all.  Anything you can remember about where you came from.  About your home.

[Kyle considers for a moment, then picks up a crayon and starts creating a picture.  After a few moments, he looks up at Nicole]

NICOLE
Great.  Don't worry if it doesn't make any sense to you now.

Kitchen - early evening

NICOLE [bringing glasses of wine for her and Stephen]
Kyle's still at it.  He's been drawing for hours.

STEPHEN [looking at the pictures that Kyle has drawn]
Good, wear him out.

NICOLE
The way he draws...it's almost like he snaps a picture in his head and then reproduces it.

STEPHEN
It's the same sort of thing over and over.

NICOLE [pointing out one picture in particular]
This must be the place near Victor Falls where he was first seen.  His earliest memory.

STEPHEN
What do you think it means?

NICOLE
Well, I think something significant may have happened there but...he can't explain it yet.

[They are looking at a picture Kyle created of a scene in the woods.  It looks like a very large tree stump.]

Kitchen - after dinner

[Kyle is sitting at the kitchen counter watching the teapot whistle]

NICOLE [to Kyle]
Chamomile always does the trick for me.  It's very soothing.  It's gonna help you sleep.

JOSH [entering kitchen]
Tastes like horse pee.

NICOLE
Josh...

JOSH
It does.

KYLE
What does horse pee taste like?

JOSH
How would I know?

KYLE
You just said that --

NICOLE
It's an expression.  A rude one.
Here...Kyle, try the tea.  It's hot though; be careful.
[Kyle picks up the teabag on his saucer and starts to put it in his mouth]
No, not the teabag!  The water - you drink the tea!

JOSH [pulls a notebook out of his pocket and starts writing in it]
Alien.

NICOLE
What are you doing?

JOSH
Eats teabag.  I'm keeping a list -- "What makes Kyle an alien."

[Kyle takes a sip of his tea]

NICOLE [to Kyle]
It's good?

KYLE [nods and smiles]
It's good.

In the Bathroom

[Kyle is playing in a bubble bath and Stephen is watching over him]

KYLE [to Stephen]
Now I'm the teabag! [ducks under the bathwater]

VOICEOVER
Somehow I felt safe here.  Secure.  At peace.

JOSH [entering bathroom]
He loves it under there.  Coz he's weightless - like in space.

STEPHEN
Out.

JOSH
I'm right.  See?  He's still under.

STEPHEN
Kyle -
[reaches into the tub and pulls Kyle up out of the water]

NICOLE [entering bathroom]
Relaxed?

STEPHEN
One of us is.

[Kyle hears Nicole's voice and from around the edge of the bathtub, he gives her a big grin and dives back under the water.  Bath time is play time.  Josh is watching Kyle and making notations in his little notebook.]

Lori's Room

[Kyle wanders into Lori's room while she is talking on the phone with Declan]

DECLAN
So what's up for tonight?  Hitting the town with Mr. Kung Fu?

LORI
Nope, just hangin'.

DECLAN
Maybe I'll swing by later.

LORI
Maybe I'll be around.  Hold on.
Kyle, do you mind?  [She shoos him out of her room like an annoying puppy]
[to Declan]  Sorry.

Josh's Room
Bedtime

[Kyle is sitting on his bed playing with the radio and eating SPKs.  He stops for a moment on a commercial for Mada Corp ("the future today").  He keeps changing the stations until there is no signal.]

JOSH [adding to his list]
Likes white noise - check.
Dude, you'll never sleep with that on.
[He sees his half-eaten bag of SPKs on the bedstand]
 
Yo!  Hands off the stash!  My Sour Patch Kids are sacred.
[puts them away in the bedstand drawer]
I can't wait to fall asleep.  Last night the entire Sports Illustrated swimsuit issue came to life.  Just me and seven super models.  I am so primed for the sequel.

STEPHEN [enters bedroom]
Okay Kyle, you've had a bath, some warm tea - feeling tired?

KYLE
No.

NICOLE [comes in with a glass of water and sleeping pill]
I'm sure part of the problem is you're anxious.  Remember, Detective Breen and the police are still searching.  They're looking for answers.  In the meantime, you've gotta get some sleep and this will help.  Will you take it?

[Kyle takes the water and pill from Nicole and sits there holding them.  He looks around at everyone.]

KYLE
I took it.

[Everyone laughs and Josh rolls his eyes]

STEPHEN [pointing to his mouth]
No...you have to swallow it.

KYLE
And then I'll sleep?

[Nicole nods at him and he swallows the pill with the water]

NICOLE
Good.

STEPHEN
Perfect.  Good night boys.  Sleep well.

NICOLE
Sweet dreams.

JOSH
Oh, they will be.

[Stephen and Nicole leave.  The clock says it is 9:18 PM and Kyle doesn't look sleepy at all.  At 11:47 PM, he is still awake.  He finally sits up and watches Josh sleeping.]

VOICEOVER
He looked so pleased stretched out doing nothing.  But I still felt like the whole world was calling out to me, waiting to be explored.

[Kyle goes downstairs again.  Curious, he picks up a knick-knack to examine it, but quickly puts it back.]

I'd learned it was wrong to touch things in the house while they were sleeping.  So - I went outside.

[Kyle opens the front door and walks out onto the porch.  He looks up at a beautiful night sky filled with millions of stars...

Outside, Kyle walks down the sidewalk and keeps looking over his shoulder at a red pickup truck that is following him.  He is so busy watching the truck, he is startled when a dog chained up starts barking and growling at him.  At the commotion, the truck drives off.  Kyle stares at the dog closely, but eventually he realizes that the dog is not trying to hurt him, and he starts to smile at the dog.  The dog stops barking and wags his tail at Kyle.  Kyle crouches down and pats and rubs the dog on the head.]

AMANDA [watching from her bedroom window above them]
Wow!  How'd you do that? [Kyle looks up and walks over beneath her window]
You're like...the dog whisperer.  What are you doing out there?

KYLE
Can't sleep.

AMANDA
Me neither.  By the time I get done with all my stuff, I just can't pass out for eight hours.  I need a little down time, you know?

KYLE
Down time?

AMANDA
Yeah.  Just sit here, do nothing, just...look at the stars.  [She looks up at the sky and so does Kyle]
They make you feel so small.  I just lose myself when I look up there.
I heard that you don't remember anything.  That must be really hard.  Scary.
[She smiles at Kyle who is still looking up at her]
I should get some sleep.  You should too, Kyle.
I bet your family's searching for you right now. I mean, they have to be.  You didn't just fall from the sky.

[She smiles and waves goodnight to Kyle and pulls back inside of her window.  Kyle turns to leave while looking up at the stars.

Kyle comes back inside the Trager house, shuts the door behind him and bumps into Lori who is getting ready to sneak out.]

LORI
Ah!  What are you doing?

KYLE
Walking.

LORI [putting her hand over Kyle's mouth and whispering]
Why are you out of bed?

KYLE [whispering]
I wasn't sleepy.

LORI
Stop skulking around, you could give a person a heart attack.

NICOLE [she and Stephen are walking downstairs]
Lori?

LORI
Great. [throws her purse into the other room]

STEPHEN
What's going on?

LORI
Nothing.  I heard him down here, I wanted to make sure he was okay.

NICOLE
With full makeup on?

LORI
What?  I haven't washed my face yet.

STEPHEN
Upstairs...now.

LORI [pointing at Kyle]
Dad, I was just --

STEPHEN
Move!

NICOLE [rubbing his arm]
Kyle, did you get any sleep?

KYLE
No.

STEPHEN
Al'right, come on upstairs.  Let's go back to bed.

[Stephen leads Kyle back to bed in Josh's room and starts to tuck him in.]

JOSH [wakes up]
What happened?

STEPHEN
It's okay, go back to sleep.

JOSH
Where'd he go?

KYLE
Outside.

STEPHEN
You went outside, Kyle?

KYLE
Yes.

JOSH
What did you do?

KYLE
I looked at the stars.

[Josh looks over at Stephen]

STEPHEN
Okay, now's not the time for stargazing, Kyle.  Now's the time to get some sleep.  I'll see you guys in the morning.  [he leaves]

JOSH [to Kyle]
You had to be out there, didn't you?  Under the stars?
[Kyle rolls over in bed to face Josh]
So they could find you.  Are they gonna beam you up?

KYLE
Beam me?

JOSH
Your peeps, dude.  Your real family, in the stars.

[Josh turns over to go back to sleep.  Kyle lays on his back thinking about what Josh just asked him.]

Kitchen - later that morning

[Stephen comes into the kitchen and kisses Nicole on the back of the neck.]

NICOLE
Coffee?

STEPHEN [sounding exhausted]
Black.  In fact, just toss me the can, I'll chew on the grinds.

NICOLE
Oh, you never fell back to sleep either?

STEPHEN
No.  Least Kyle got some sleep.

NICOLE
You checked on him?

STEPHEN
His door was closed.  I was afraid to make a sound.

JOSH [enters kitchen]
Mornin'.  I need a cup of Joe.

NICOLE [handing him the chocolate syrup]
You need a pick-me-up?  Make chocolate milk.

STEPHEN
Kyle still asleep?

JOSH
He's not in his bed.

NICOLE
He isn't?
[calls upstairs]  Kyle?

JOSH
Check the bathtub; he loves it in there.

STEPHEN
I wonder if he wandered out again.

NICOLE
When did he wander out before?

JOSH [looking out of window into the backyard]
Found him.

[Kyle is in his pajamas sitting cross-legged on the grass.  They all go outside.]

NICOLE
Kyle?  What are you doing?

KYLE
Waiting.

NICOLE
For what?

KYLE
To go home.

[The sprinkler suddenly turns on and starts watering Kyle.]

JOSH
Tell me he's not an alien!  [Kyle sits in the grass with the water sprinkling all over him]

[In the living room, Stephen is getting ready to leave to go to work]

NICOLE [holding her phone]
Well, I spoke to Dr. Stone and he can't understand why the pill didn't work.

STEPHEN
Yeah, it didn't do anything, he's still rarin' to go.

NICOLE
He said if this continues, he wants to admit Kyle and sedate him.

STEPHEN
Well, he should.

NICOLE
No.

STEPHEN
He has to sleep.

NICOLE
No, I don't want Kyle knocked out in some hospital.

STEPHEN
Well I don't either, but what we're doin' isn't workin'.

NICOLE
Well, he needs to be where it's familiar - where he feels comfortable.

STEPHEN
Well, how comfortable can he be, if he can't sleep here?


MUGZ

[Lori is cleaning off tables in the restaurant and Declan is waiting to talk to her]

DECLAN
So what happened last night?  You never came out.

LORI
Sorry, I got nabbed.

DECLAN
It feels like you're jerking me around here, Trager.

LORI
Declan, my parents caught me and --

DECLAN
You and who?  That guy Kyle?  Was he in there with you?

LORI [laughs]
Look, Kyle is one of my mother's head cases.  He's just staying with us for awhile.  Hillary was messing with you.

DECLAN
That right?

LORI
Yeah, so come by tonight.

DECLAN
You gonna leave me hangin' again?

LORI
No way.  We're so there.

DECLAN
Okay then.  Later Trager.

LORI
Later.


SOMEWHERE IN THE NEIGHBORHOOD

[Stephen and Kyle are jogging down one of the residential streets.]

KYLE
Where are we running?

STEPHEN
No place.  We're just running.

KYLE
Why are we running?

[Stephen sounds out-of-breath, but Kyle is not worn out at all]

STEPHEN
Uh - well, the plan is to exhaust you.  We started at 10 after, right?  We gotta go at least a half an hour.

KYLE
Why?

STEPHEN
It's good exercise, gets rid of stress.

KYLE
Stress?

STEPHEN
Yeah, pressure, tension.  Running takes, uh, away what's worrying me, you know. It's my time to escape.

KYLE
But you watch time when you run.  And time is just numbers that people made up.

STEPHEN
Well, we need those numbers to keep order in the world.

KYLE
So you can never really escape time.  You can never just be.

STEPHEN
I think you can escape, in your own head.
Let's pick up the pace. [Kyle looks at him]
Go faster.

[Kyle smiles at him and takes off running at high speed down the street, leaving Stephen just standing there.

In the living room, Nicole is sitting on the couch looking over the pictures that Kyle has drawn.  Stephen comes in exhausted and flops down next to her.]

NICOLE
Hey, how'd it go?

STEPHEN
I'm beat.  He's ready for a marathon.  It's incredible, that kid's a lightening bolt.

NICOLE [shows Stephen one of the drawings]
Look at this, this line he drew.  It has nothing to do with the rest of the picture.

STEPHEN
That's strange.

NICOLE
Stephen, I'm gonna stay up and watch him tonight, make sure he doesn't wander out again.

STEPHEN
What are you gonna do, camp out by his door?

NICOLE
Well, I just think he'd feel more secure with me nearby.

STEPHEN
Al'right, we'll go in shifts.  Me first.

NICOLE [smiling]
I knew I loved you.

[In the kitchen with Lori and Kyle, Josh has been listening in on his parents' conversation.]

JOSH
No midnight Xbox for me tonight.  And no nasty, nasty for you and Declan either.

LORI
What are you talking about?

JOSH
They're posting guard to keep track of Kyle - right out my door.

LORI
Oh no... [gives Kyle a dirty look and leaves]

JOSH [munching a cookie and glaring at Kyle]
Yeah - welcome to Alcatraz.

[Kyle looks extremely uncomfortable]

Lori's Room - that evening

[Lori is leaning out of her bedroom window talking on the phone with Declan.  He is in his car parked out in front of the Trager house.]

DECLAN
Trager, you're killin' me, can't you slip by ‘em?

LORI
No, come back later.

DECLAN
Why, so you can bail on me again?

[Kyle has wandered into Lori's bedroom again and is listening to her conversation.]

LORI
Don't go high maintenance on me.  Maybe they'll fall asleep and I can sneak out.

DECLAN
I'm not staying up for a maybe.

LORI
Then we'll have to make it another time. [hangs up on him]

KYLE
You're not happy.

LORI [picking up her clothes off the bed]
No, Kyle, I'm thrilled.

KYLE
You don't sound thrilled.

LORI
It's called sarcasm; get used to it.

KYLE
You wanted to leave with him.

LORI [Kyle follows her to the closet where she hangs up her clothes]
No, I wanted to stay here trapped in my room all night.

KYLE [he gets it and smiles]
Sarcasm.

LORI
You're catching on.

KYLE
Why did you want to go?

LORI [sits down on her bed]
Because...we have a good time.

KYLE
Well, can't you have a good time another time?

LORI
I don't know...maybe.  It doesn't work that way with us, we don't make plans.

KYLE
Why?

LORI
Kyle, you ask too many questions.  Get out; go to bed.

[Kyle gets shooed out of Lori's room again.  She looks both guilty and annoyed at the same time.]

Josh's Room - middle of the night

[Stephen is sleeping in a chair at the foot of Kyle's bed.  Nicole comes in and wakes him up so she can take over.]

NICOLE
Stephen...

STEPHEN [waking up]
Is he asleep?

[They both look over at Kyle.  He is still wide-awake in bed and watching them.]

NICOLE
Go.  You have a huge meeting tomorrow, I'll take over.

STEPHEN
Okay.  [gets up and kisses her on the cheek]
Thank you.

NICOLE [sits on the edge of Kyle's bed]
Are you feeling tired at all?

KYLE
My body feels slower.  My muscles ache a bit.

NICOLE [pats him]
Good, that's good.

KYLE
But my head can't stop thinking.

NICOLE
You have to clear your head, Kyle.  Do what I do - count backwards from a hundred.
[Kyle counts backwards in a few seconds]
You counted already. [he grins at her]
Okay, count backwards from a thousand.  No, a hundred-thousand, and if that doesn't work, try a hundred-million.

[She settles into the chair and watches Kyle counting backwards to himself...

It is later that morning.  Sunlight is streaming into the bedroom and someone is mowing their lawn.  Nicole wakes up and looks at Kyle.]

KYLE
12,680 - 12,679...

NICOLE
You're still counting?

[She looks over at the clock on the bedstand and sees it reads 9:38 AM.  She jumps out of the chair and runs into her bedroom to wake up Stephen.]

NICOLE
Sweetie - [what, what?] - we overslept.

STEPHEN
My meeting!

NICOLE
Is it too late?

STEPHEN
Dammit Nicole, I can't afford to make mistakes like this.

NICOLE
We'll get over this hump.  Kyle will acclimate.

STEPHEN [gets out of bed; he is angry]
This was supposed to be temporary.  You said he'd be here ‘til somebody claimed him or ‘til you found him another place.

NICOLE
Well, I'm trying to...

[Kyle sits up on the edge of his bed when he hears them arguing over him.]

STEPHEN
No - you spend all day taking care of him - he wakes us up every night.  It's like having a new baby in the house.

NICOLE
Well, new babies keep you up.

STEPHEN
Yeah, but this one is huge and he's not our kid!  He doesn't belong  here, Nicole!

[Kyle hears everything that Stephen says.]

NICOLE
We can't just abandon him because it's not easy to have him around.  We're the only thing he has right now.  And I can't give up on him.

[Stephen calms down.  Together they go into Josh's bedroom to talk with Kyle.  Josh is still asleep, but Kyle is gone.]

NICOLE
Kyle?

Later that day

NICOLE [ending a phone call]
Thank you.
Detective Breen has squad cars in the area still looking for him.

[Everyone has extremely worried expressions on their faces]

LORI
He's been gone all day.  Is that all they can do?

JOSH
Do they know Kyle's sorta different?

NICOLE
They know all about him.  Kyle's listed as a missing person.

JOSH
So...our missing person's missing.

LORI
It's not funny.  It's gonna get dark soon.  Kyle could get hurt.

JOSH
Since when do you care?

LORI
Well, I don't want anything bad to happen to him.
It's my fault.  I was horrible to him, I know that's why he ran away.

NICOLE
No, sweetheart.  Actually I think he overheard me and your dad.  We may have upset him.

JOSH
Well, I was nice to him.  [Nicole and Lori look at him]
I was - sort of.

STEPHEN [coming in the house]
Well, I've been all over the neighborhood several times.  There's no sign of him anywhere.

[Nicole turns away from him looking distraught]

LORI
Let's check downtown where the cops first found him.

NICOLE
No, no.  I think the city frightened him.  I just, I don't think he would go there.

JOSH
Kyle doesn't know anywhere else to go.

[Nicole picks up the drawing Kyle made of the large stump in the forest and looks at Stephen]

NICOLE
Yes he does.


IN THE WOODS NEAR VICTOR FALLS

[All four of the Tragers are walking through the woods holding flashlights and searching for Kyle.]

STEPHEN
Nicole - this is a long shot.

NICOLE
Well it's worth trying.

LORI
Why would he come out here?

NICOLE
Besides our house, this is the only home he knows.

JOSH
He's here to go home.  E.T. - phone home.
[holding flashlight to the drawing they brought with them]  This stump looks like a landing pad for a shuttle or something.  Sent  by his mother ship.

STEPHEN
Oh, for Pete's sake.

LORI
We should've left him home.

STEPHEN
How'd he even make it out here, on his own?

JOSH
Dad, you're talkin' about someone with no belly button.
Who knows what he can do?  [he shines the flashlight up towards the night sky]

LORI
Dork, he's not up there.

JOSH
I'm lookin' for the mother craft.

STEPHEN
Knock it off.

NICOLE [spots Kyle]
Kyle!
[Nicole starts running over to him and everyone follows her]
Kyle!

[Kyle is standing on top of the large stump looking up at the stars.]

NICOLE
Kyle -

[He turns around and looks at all of them]

NICOLE
It's okay.

[Kyle looks so tired and sad.  He starts to fall off the tree stump and Nicole and Stephen rush to grab him.]

NICOLE
We gotcha.  [they hold his hands and help him down]

NICOLE
You're okay.  We were so worried. 

LORI
What are you doing here?

JOSH
Why'd you come?

KYLE
I came so my family could find me.

[Lori and Josh look at each other.  Stephen looks at Kyle and smiles.]

STEPHEN
I think we just did.
Come on.

NICOLE [she holds onto Kyle's arm and rubs the back of his neck]
Come on.
[They all leave the forest together]


HOME

[In the bathroom, Kyle is dunking his face in a sink full of water and dries it off.]

VOICEOVER
I understood then.  We need patterns.  Time to be awake - time to rest.

[He is rubbing his eyes like a baby who needs to go to sleep.  Stephen looks in the bathroom at him.]

STEPHEN
Congratulations.  You look exhausted.
Do you feel it?

KYLE
Yes, but what if I don't sleep?

STEPHEN
Oh tonight is your night, Kyle.  You just have to find the right spot for yourself. [laughs]
Now relax, get comfortable.  Be right back.

[Kyle looks at his own exhausted face in the mirror and sees a radio on the shelf behind him.  He plays with the tuner until he reaches white noise again.  He holds it up to his ear and smiles.]

NICOLE [to Stephen]
How's he doin'?

STEPHEN
Well, he looks beat.  But...who knows?  We may be in for another long night.

NICOLE
Well, let's get him to bed.

[They go into the bathroom.  They see the radio, but they don't see Kyle...at first.]

STEPHEN
Kyle?

[She pulls back the shower curtain and they find Kyle fast asleep on his back in the bathtub.  Stephen and Nicole look at each other and smile.]

PATIO

[Nicole and Stephen are sitting next to each other on the bench and stargazing.]

JOSH [coming outside with Lori]
Dad! 

STEPHEN
Oh, I know, I know.  But that's where he's most comfortable.

JOSH
In the bathtub?

STEPHEN
Who cares?  At least he's asleep.

LORI
If people find out, I will die.

JOSH
I'm tellin' ya - this guy's an alien.  I'm callin' Steven Spielberg.

[Nicole and Stephen just laugh at him as he leaves with Lori]

NICOLE
Okay! [to Josh]
Oh, now that's he's finally asleep, I have a ton of stuff to catch up on.

STEPHEN
Hold on, hold on.  Why can't you just stay here and...be with me?

[She smiles and snuggles up against him.]

NICOLE
I'm so glad Kyle can rest.  Now he can start to remember.

[The two of them sit close and look up at the stars...]

VOICEOVER [Kyle is fast asleep in the tub]
To finally sleep.  A few hours of blissful escape before facing those questions once again - of who I am..and where I'd come from.


THE WOODS NEAR VICTOR FALLS

[The radio's white noise carries us beyond the tree stump in the forest.  Waiting to be discovered, a human skeleton is lying half hidden in the brush.]


THE END

Ecrit par Titenoiset

Kikavu ?

Au total, 45 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

Annaelle19 
08.06.2017 vers 13h

Ali3nBrain 
14.05.2017 vers 13h

Annaelle80 
13.04.2017 vers 11h

SeySey 
23.01.2017 vers 20h

300anni 
11.01.2017 vers 00h

hollywood 
26.10.2016 vers 15h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci aux 4 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

adri280891 
floflo1972 
stella 
Titenoiset 


Visionner le teaser sur notre chaîne YouTube

Nouvelle catégorie en vote :
Meilleure actrice dans une série fantastique ou de science fiction


Visionner le teaser sur notre chaîne YouTube
Activité récente

Photos du mois
Hier à 19:21

Participation
Avant-hier

S03E04 In the company of men
Avant-hier

S03E03 Un baiser électrique
Avant-hier

S03E02 Vision d'Avenir
Avant-hier

S03E01 Tout pour elle
Avant-hier

Musiques du 304
Avant-hier

Musiques du 303
Avant-hier

Musiques du 302
Avant-hier

HypnoChannel recrute, rejoins l'équipe de notre chaîne YouTube
Prochaines diffusions

305 : Life support (redif)
Lundi 3 juillet à 19:10

306 : Bienvenue à Latnok/Tout à un prix (redif) à 19:55

307 : Alchimie/Atomes crochus (redif)
Mardi 4 juillet à 19:10

308 : Un battement de coeur/En plein coeur (redif) à 19:55

309 : Confrontations/Devine qui vient diner? (redif)
Mercredi 5 juillet à 19:10

310 : La révélation/Une affaire familiale (redif) à 19:55

Actualités
Rediffusion Syfy France

Rediffusion Syfy France
La chaine cablée Syfy France va rediffuser la série à partir du Mardi 6 Juin 2017 à raison de 2...

B-Day Jaimie Alexander
Aujourd'hui 12 Mars 2017, Jaimie Alexander (Jessi) fête ses 33 ans. En effet, l'actrice américaine...

HypnoTravel: Bienvenue à Seattle

HypnoTravel: Bienvenue à Seattle
Cette année, le quartier Kyle XY participe à la première édition de l'animation HypnoTravel de la...

L'animation de la Team Hypno

L'animation de la Team Hypno
Bienvenue sur les quartiers de la Team Hypno! Durant toute l'année 2016, tous ces quartiers ont...

La liste du père Noël

La liste du père Noël
Vendredi 2 décembre, TF1 diffusé le téléfilm La liste du Père Noël à 13h45 avec Hilarie Burton (Les...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage

Quel autre personnage d'une série venant des quartiers de la Team Hypno-Unit 10 verriez-vous dans Kyle XY ?

Total : 12 votes
Tous les sondages

Téléchargement
Kyle XY, Saison 3, Episode 10

Episode 10
Une affaire familiale

Kyle XY, Saison 2, Partie 1, Episode 7

Episode 7
Rébellion

Kyle XY, Saison 2, Partie 2, Episode 9

Episode 9
Il n'est jamais trop tard

Kyle XY, Saison 2, Partie 1, Episode 1

Episode 1
Ceux qu'on aime

Kyle XY, Saison 2, Partie 2, Episode 1

Episode 1
Toute la vérité

Tous les épisodes iTunes

Partenaires premium

Sweet Team

Tous nos partenaires
Proposer un nouveau partenariat

HypnoChat

Emilie1905 (15:37)

oui oui mais tu me fais délirer

serieserie (15:38)

À ce point CE POint

serieserie (15:39)

J'ai pas relu j'ai pas mis le lien mais c'est pas grave je file

Emilie1905 (15:39)

file toi !

Emilie1905 (15:39)

aller oust

CastleBeck (16:56)

Re

alisond49 (22:42)

hey

imfanpll (22:43)

hey

alisond49 (22:45)

ca va

alisond49 (22:47)

tu regarde quoi comme serie

PearTV (15:14)

hey

Fansbones (17:01)

bonjour

choup37 (17:33)

Je ne peux plus accéder à mes quartiers Oo je tombe direct sur la page d'accueil

alisond49 (21:21)

hey

Seriesmdr1 (21:30)

Bonsoir !

alisond49 (21:30)

ca va

alisond49 (21:32)

qui a vu la dernier episode de pll

serieserie (21:45)

Bonsoir AlisonD49, pour trouver des fans de Pretty Little Liars, je te conseille de te rendre sur le quartier, là tu trouveras des fans à jour sur la série

alisond49 (23:46)

oki merci

grims (16:15)

Le quartier Outlander vous attend toujours pour son Return To Scotland !!! il s'agit d'un quizz sur la série alors n'hésitez plus si vous êtes fan de la série !!! Seysey et grims vous attendent merci

grims (16:19)

Et le quartier Vikings vous attends aussi !!! il s'ennuie de vous !!! nous vous proposons un nouveau sondage ainsi qu'un nouveau calendrier de Spyfafa venez nombreux merci et bonne soirée

alex80980 (17:01)

meilleur série BUFFY

alisond49 (22:28)

the s

alisond49 (22:28)

the flash the serie

chrismaz66 (07:56)

Bon matin, la PDM Bogosses Torchwood vous attend, derniers jours, ainsi que le nouveau jeu du Cétaki chez House et du Pixel chez Torch, plus sondages etc... On a du thé glacé et des brumisateurs à l'accueil

Sonmi451 (15:28)

Hey hey, l'hypnopromo vous attends aussi

Sonmi451 (15:28)

et bonjour!

Steed91 (11:00)

Bonjour à tous

Steed91 (11:00)

Nouveau sondage sur le quartier Modern Family

Tyrekilt (21:28)

p***** mais c'est quoi cette m***** je viens juste de découvrire sens8 cette semaine, j'ai déjà mater tout la première saison et là j'apprends que pas de S3 ?

Sevnol (21:54)

Le quartier CSI NY fête ses 10 ans ! Pour l'occasion, des petites animations vous attendent (quizz, concours et test de personnalité). N'hésitez pas, on vous attend là bas

Kika49 (08:10)

Le quartier CSI NY fête ses 10 ans ! Pour l'occasion, des petites animations vous attendent (quizz, concours et test de personnalité). N'hésitez pas, on vous attend là bas [Wink]

grims (10:42)

Le quartier Outlander vous attend toujours pour son Return To Scotland !!! il s'agit d'un quizz sur la série alors n'hésitez plus si vous êtes fan de la série !!! Seysey et grims vous attendent merci

grims (10:44)

Et le quartier Vikings vous attends aussi !!! il s'ennuie de vous !!! nous vous proposons un nouveau sondage ainsi qu'un nouveau calendrier de Spyfafa venez nombreux merci et bonne journée

labelette (15:04)

Bonjour à tous, un nouveau sondage sur les séries arrêtées qui reprennent vie est en ligne sur le quartier Gilmore Girls. On vous attend nombreux, pas la peine de connaître la série pour voter !

choup37 (17:33)

Je ne peux plus accéder à mes quartiers Oo je tombe direct sur la page d'accueil

Kika49 (21:14)

Le quartier CSI NY fête ses 10 ans ! Pour l'occasion, des petites animations vous attendent (quizz, concours et test de personnalité). N'hésitez pas, on vous attend là bas

juju93 (21:25)

Seulement 9 petits votes au sondage "l'artiste qui est en vous" sur The L Word. Il n'est absolument pas nécessaire de connaître la série. Venez jeter un coup d'oeil, on vous attend. Bonne fin de soirée.

DGreyMan (22:10)

Bonsoir. Nouveau sondage dans Game of Thrones ! Merci d'avance pour votre participation...

juju93 (00:39)

3 votes de gagnés! On parie qu'on monte à 20 d'ici la fin du week-end ? Si vous êtes un artiste ou rêvez de l'être, n'hésitez pas, dites-le d'un petit clic dans le nouveau sondage du quartier The L Word. On vous attend !

makkura (21:18)

Nouveau sondage "Battle" sur le quartier Marvel ! Merci d'avance, bonne soirée !

ObikeFixx (22:15)

Bonjour. Vous pouvez désormais voter pour une nouvelle catégorie des Nathan James Awards: "Meilleur personnage féminin". Alors venez nous rendre visite sur le quartier The Last Ship

DGreyMan (23:08)

Nouveau sondage musical dans Angel ! Merci d'avance pour votre participation...

seriepoi (15:07)

Je sais que je m'y prends tard mais un nouveau sondage est disponible sur le quartier "True Blood". Quelques votes seraient la bienvenue, merci

grims (17:15)

Coucou à tous ! le quartier Vikings vous attend !!! nous vous proposons un nouveau sondage ainsi qu'une nouvelle série de photos à départager venez nombreux merci et bonne soirée

grims (17:17)

Outlander vous connaissez un quizz sur la série vous attends sur le quartier alors n'hésitez plus si vous êtes fan de la série !!! Seysey et grims vous attendent merci

Kika49 (20:51)

Le quartier CSI NY fête ses 10 ans ! Pour l'occasion, des petites animations vous attendent (quizz, concours et test de personnalité). N'hésitez pas, on vous attend là bas [Smile]

Merlinelo (05:33)

Nouveau sondage et PDM sur Orphan Black! Un vote, svp? Merci et bonne euh journée à tous les français!

Chaudon (13:15)

Nouvelle "Photo du Mois" pour le quartier "Elementary" !

albi2302 (13:37)

Lancement de la "Photo du mois" sur Timeless ! Bon week-end

Chaudon (14:19)

Nouveau SONDAGE sur le quartier "Elementary" ! Venez voter et, si vous le souhaitez, commenter votre choix. Ce sondage est une spéciale vacances d'été. Bons votes !

grims (17:50)

Bonjour à tous ! le quartier Vikings vous attend, l'Hypnocruise fait escale à Kattegat une chasse à la corne vous y attend ainsi qu'un concours Wallpaper ! au passage n'oubliez pas de voter au sondage et a départager les nouvelles photos de la quinzaine, merci !! (????)

mamynicky (18:12)

'Soir les 'tits loups ! Cet été faites une escale à Downton Abbey !
Un cluedo pour trouver le meurtrier du fils d'un diplomate turc
Un concours de wallpaper pour mettre en valeur votre couple préféré
Stella et moi vous attendons avec impatience ???

cinto (19:03)

Vous aimez les séries "vintage"? nouvelle PDLQ chez Ma sorcière bien aimée; vous allez voir les ex petites merveilles. Merci pour vos votes.

cinto (19:05)

Allez voir le sondage de chez Ma sorcière Bien aimée avec des séries familiales citées : Shameless, modern Family, Brothers&sisters; etc...Soutenez votre série favorite...

cinto (19:06)

Il y a des yeux magnifiques à départager à la PDM de Queer As folk. Venez voir et y laisser les yeux...

grims (19:30)

Bonsoir à tous ! le quartier Vikings vous attend, l'Hypnocruise fait escale à Kattegat une chasse à la corne vous y attend ainsi qu'un concours Wallpaper ! au passage n'oubliez pas de voter au sondage et a départager les nouvelles photos de la quinzaine, merci !!!

albi2302 (15:00)

Coucou,
Le quartier Timeless vous propose sont animation d'ouverture, une interview exclusive d'un des deux réalisateurs plus le calendrier et la photo du mois !
Bon dimanche !

Chaudon (17:09)

Découvrez le calendrier de juillet du quartier "Elementary" et venez dire ce que vous en pensez !

CastleBeck (19:10)

N'hésitez pas à donner votre avis sur le calendrier de juillet de This Is Us ou venez voter à notre sondage, peut-être qu'un personnage de votre série préférée se trouve parmi les options!

Rejoins-nous !

Ou utilise nos Apps :

Disponible sur Google Play

Attention : l'HypnoChat et les Apps iOS et Android recontrent actuellement des problèmes de performance. L'affichage peut prendre jusqu'à 10 minutes durant lesquelles le site est inaccessible. Nous travaillons sur une solution.